• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«ДК 021:2015:66510000-8 – Страхові послуги» (Страхові послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) автомобілів: Skoda Rapid, Hyundai H1)

Торги відмінено

65 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 650.00 UAH
Період оскарження: 09.09.2024 14:29 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД 2

Номер: 9b5d8c04011d441483d9741cbb6c6453
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-09-008233-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД 2
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2024 15:38
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 12:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16783-р/пк-пз від 14.10.2024р. Уповноваженою особою було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015:66510000-8 – Страхові послуги» (Страхові послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) автомобілів: Skoda Rapid, Hyundai H1), UA-2024-09-09-008233-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5fff061990eb4ad9a20c29fd085e96e4
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо встановлених критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 2 Дод. № 3 та п. 2 Дод. № 5 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 2 Додатку № 3 та пунктом 2 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку Національного банку України, якою підтверджується, що Учаснику за результатами оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 присвоєно ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».

1. Щодо встановлених критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 2 Дод. № 3 та п. 2 Дод. № 5 ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який ВЖЕ має видану та підписану довідку Національним банком України, про присвоєння учаснику ступеню ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник ще не має вказаної вище довідки, а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії АМКУ на той факт, що будь-які листи та довідки Національний банк України видає протягом 30 днів з дня отримання відповідного запиту.
Отже, враховуючи те, що строк прийому пропозицій від учасників закінчується 09.10.2024 р. о 16:00 год. (через 3 робочі дні), то Скаржник та інші потенційні учасники цієї закупівлі, які ще не мають вказаної Замовником довідки,- позбавлені фактичної можливості прийняти участь в цій закупівлі, що є порушенням прав та інтересів таких учасників, в тому числі і Скаржника!
Між тим, 04.10.2024 р. Скаржником було скеровано до НБУ відповідний запит щодо надання інформації (відомостей) про встановлення Скаржнику ступеню ризику та рівня суспільної важливості (копія запиту додається).
Отже, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.

Крім вищенаведених обґрунтувань, слід також зауважити на тому, що оцінювання ступеню ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість врегульована Положенням про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженим Постановою Правління Національного банку України № 143 від 08.11.2023 р. (далі – Положення).
Згідно п. 3 Положення, це Положення визначає критерії, за якими Національним банком України (далі - Національний банк) оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг (далі - оцінювання ступеня ризику), їх суспільна важливість (далі - оцінювання суспільної важливості учасників ринку небанківських фінансових послуг) з метою визначення інтенсивності наглядових дій (періодичності проведення планових інспекційних перевірок; під час здійснення безвиїзного нагляду) щодо учасників ринків небанківських фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Отже, вказане положення прийняте Національним банком України виключно для свого внутрішнього (службового) користування з метою визначення інтенсивності наглядових дій за фінансовими організаціями.
Також, Положенням не передбачено публікування та систематичного повідомлення фінансових організацій про результати оцінювання та присвоєні ступені ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг.
Тому, вищевказані обов’язкові вимоги є дискримінаційними відносно тих учасників, яким навіть невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість та у яких присвоєний ступінь ризику інший, ніж «1» або «2» та рівень суспільної важливості інший, ніж «1» або «2».
Скаржнику, також, не відомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, а відтак вказані умови, зокрема, і з цих підстав, є дискримінаційними відносно Скаржника і позбавляють Скаржника можливості взяти участь у даній закупівлі.
Як вже було зазначено вище, Скаржнику ще невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість.
Більше того, Скаржник і не зобов’язаний мати ступінь ризику саме «1» або «2» та рівень суспільної важливості саме «1» або «2» згідно положень чинного законодавства. Слід зауважити на тому, що Законом України «Про публічні закупівлі» та Законом України «Про страхування» не передбачено обов’язку Учасника (страховика) мати ті чи інші ступінь ризику та рівні суспільної важливості.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників ступеню ризику саме «1» або «2» та рівня суспільної важливості саме «1» або «2» порушують принцип недискримінації учасників закупівлі, суперечать чинному законодавству та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cc4232cf971c401381520591dbd5329a
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо проекту договору (Дод. № 5 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1 пункту 1 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати проект договору про закупівлю, який має бути заповнений зі сторони Учасника (крім інформації про ціну та додатків) та підписаний уповноваженою на те особою Учасника – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.

2. Щодо проекту договору (Дод. № 5 ТД)
Проект договору має назву «про надання послуг з добровільного страхування транспортних засобів – КАСКО», що не відповідає п. 3 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» (клас 3 - страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу).
В розділах 9, 13, 19 проекту договору Замовником наведені посилання на правила страхування, які регламентовані положеннями старого Закону України «Про страхування», який втратив чинність 30.06.2024 р.
01.07.2024 р. набрала чинності редакція нового Закону України «Про страхування».
На зміну Правилам та умовам страхування, статтею 89 регламентовані «Загальні умови страхового продукту», які визначаються на підставі внутрішньої політики з андеррайтингу та внутрішньої політики з розроблення та впровадження страхових продуктів, розроблених та затверджених страховиком відповідно до вимог до розроблення таких політик, встановлених нормативно-правовими актами Регулятора (ч. 1 ст. 89 Закону).

В розд. 19 проекту договору замовник посилається на Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», який втратив чинність 01.01.2024 р. (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2664-14#Text).

Тому, надання Замовнику заповненого проекту договору та подальше укладення договору страхування в редакції, яка викладена Замовником, буде порушенням положень чинного законодавства, зокрема, нового Закону України «Про страхування» (ст. 89 цього Закону).
Отже, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник зазначає, що проект договору страхування не відповідає положенням Закону України «Про страхування», що є порушенням прав і законних інтересів Скаржника та має бути змінений Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 386e6fc960b5471eb421186870c3cf0f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-09-008233-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2024 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 12:14
Дата виконання рішення Замовником: 03.10.2024 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15638-р/пк-пз від 23.09.2024р. Уповноваженою особою було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015:66510000-8 – Страхові послуги» (Страхові послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) автомобілів: Skoda Rapid, Hyundai H1), UA-2024-09-09-008233-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4fe67274226243fca77edf6c11948320
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо наявності відокремленого підрозділу у м. Черкаси (абз. 1 пп. 2.1. п. 2 Додатку № 3, пп. 2.1 п. 2 дод. № 5 до ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Абзацом першим підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 3 та пп. 2.1 п. 2 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен мати відокремлений підрозділ у місті Черкаси, про що необхідно надати довідку із зазначенням місцезнаходження, контактних осіб та номерів телефонів, електронної адреси).

1. Щодо наявності відокремленого підрозділу у м. Черкаси (абз. 1 пп. 2.1. п. 2 дод. № 3, пп. 2.1 п. 2 дод. № 5 до ТД).

Прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має відокремлений підрозділ у місті Черкаси.
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають відокремленого підрозділу в м. Черкасах, але можуть надавати страхові послуги у м. Черкаси та по всій території України, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із виїздом уповноваженої особи до місцезнаходження ТЗ для його огляду, огляду ТЗ та місця події (ДТП), отриманням документів від страхувальника та потерпілих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в тому числі і у м. Черкаси у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має у своєму складі відокремленого підрозділу в м. Черкасах, відповідно, - не може надати про це довідку, а тому і не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має відокремленого підрозділу в м. Черкасах, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза» та ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце ДТП, огляд ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, тощо, на всій території України (копії договорів додаються).
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії відкривати відокремлені підрозділи/філії/представництва/дирекції в тих чи інших регіонах і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cc2a719911dc49299a1fc1392803a40a
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо обов’язкових фінансових показників (абз. 3, 4, 5 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 3 та абз. 3 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 5 до ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Абзацами 3, 4, 5 підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 3 та абз. 3 пп. 2.1. п. 2 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен мати статутний капітал страхової компанії - надавача послуг, який має становити не менше 70 млн. грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви, які є не меншими за 600 000 000,00 грн. станом на 31.12.2023р., про що необхідно надати відповідну довідку про розміри статутного капіталу та резервів з посиланням на баланс Учасника та копію балансу (Форма № 1), звіту про фінансові результати (Форма № 2) станом на 31.12.2023р.

2. Щодо обов’язкових фінансових показників (абз. 3, 4, 5 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 3 та абз. 3 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 5 до ТД).

Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має статутний капітал, що є не меншим за 70 000 000,00 грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви, які є не меншими за 600 000 000,00 грн. станом на 31.12.2023р.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД, отримати вказані Замовником обов’язкові фінансові показники та надати з відповідними показниками фінансову звітність, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував обов’язковість наявності у учасників вказаних ним фінансових показників, які значно перевищують встановлені законодавством!
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про страхування», розмір статутного капіталу страховика не може бути меншим за розмір мінімального капіталу страховика, визначений відповідно до частини третьої статті 40 цього Закону.
Пунктом 2 частини 3 статті 40 Закону України «Про страхування» визначено мінімальний розмір статутного капіталу у 48 000 000, грн.
Жодним нормативно-правовим актом не визначено обов’язку страховика щодо формування певної частки статутного капіталу іноземними інвестиціями!
Також, зазначаючи вимоги в ТД щодо наявності у учасників страхових резервів, які є не меншими за 600 000 000,00 грн., Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише 13 страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів за 2023 рік, що є більшим, ніж 600 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);

Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 29.08.2024 р. (копія листа НБУ додається).

Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ab65c3a7ab5643dca707cb5f0307d146
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо обов’язкового перестрахування ризику (абз. 6 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 3 та абз. 6 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 5 до ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Абзацом шостим підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 3 та абз. 6 підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен перестрахувати ризики пов’язані з здійсненням КАСКО у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестрахувальників Російської Федерації) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчій ніж «Moody's Investors Service» (США) – «А», «Standar and Poor’s» (США) – «А», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А» (надати у складі пропозиції довідку за особистим підписом керівника Учасника, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані).

3. Щодо обов’язкового перестрахування ризику (абз. 6 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 3 та абз. 6 пп. 2.1. п. 2 Дод. № 5 до ТД).
Із вищенаведених умов Тендерної документації Замовника випливає, що укладення і подальше виконання договору добровільного страхування напряму ставиться в залежність від наявності у страховика-учасника закупівлі укладених договорів перестрахування із перестраховиком-нерезидентом із зазначеними Замовником рейтингами міжнародних рейтингових агенств. Учасник може вказати найменування Перестрахувальника та його контактні дані лише вже маючи укладений із перестраховиком-нерезидентом договір про співпрацю, оскільки той чи інший перестраховик-нерезидент може не погодитись у прийняття ризику в перестрахування.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має укладені договори перестрахування (про співпрацю) із перестраховиками-нерезидентами із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчій ніж «Moody's Investors Service» (США) – «А», «Standar and Poor’s» (США) – «А», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А».
Між тим, чинним законодавством (Закон України «Про страхування») не передбачено обов’язку з перестрахування, тим більше у страховиків-нерезидентів та із визначеними Замовником міжнародними рейтингами.
Абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) з перестраховиками-нерезидентами із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств або не нижчій ніж: «Moody's Investors Service» (США) – «А», «Standar and Poor’s» (США) – «А», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А».
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував необхідність перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики ще й у страховиків-нерезидентів з визначеними Замовником міжнародними рейтингами.

Ця вимога є дискримінаційною по відношенню і до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.

Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі і самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішенні № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з певними рейтингами міжнародних агентств) та/або з обов’язком перестрахування ризику є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації вимоги та критерії порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 410300ab6bd04f63aaf32631570abf72
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо проекту договору (пп. 1 п. 1 Дод. № 5 та Дод. № 2 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1 пункту 1 Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати проект договору про закупівлю, який має бути заповнений зі сторони Учасника (крім інформації про ціну та додатків) та підписаний уповноваженою на те особою Учасника – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.

4. Щодо проекту договору (пп. 1 п. 1 Дод. № 5 та Дод. № 2 ТД)
Проект договору має назву «добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного)», що не відповідає п. 3 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» (клас 3 - страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу).
В розділі «Компанія (Страховик)», п. 8.4., 9.8, розд. 11 проекту договору Замовником наводяться посилання на Правилами страхування та умовами страхування, що суперечить чинному законодавству.
В п. 9.3. проекту договору Замовником наведені підстави та умови дострокового припинення договору із посиланням на положення старого закону «Про страхування», який втратив чинність 30.06.2024 р.
01.07.2024 р. набрала чинності редакція нового Закону України «Про страхування».
На зміну Правилам та умовам страхування, статтею 89 регламентовані «Загальні умови страхового продукту», які визначаються на підставі внутрішньої політики з андеррайтингу та внутрішньої політики з розроблення та впровадження страхових продуктів, розроблених та затверджених страховиком відповідно до вимог до розроблення таких політик, встановлених нормативно-правовими актами Регулятора (ч. 1 ст. 89 Закону).

В п.п. 6.1, 6.3. проекту договору Замовником наводиться термін «аварійний комісар», що не передбачено чинним законодавством.
Діяльність аварійних комісарів припинена ще 17.08.2022 р., у зв’язку із втратою чинності Положення про організацію діяльності аварійних комісарів (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8-98-%D0%BF#Text);
Таке визначення як «аварійний комісар» не існує та не знаходить під собою нормативного підґрунтя і є нічим іншим як вигаданим визначенням/терміном Замовника.

В розд. 11 проекту договору замовник посилається на Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», який втратив чинність 01.01.2024 р. (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2664-14#Text).

Тому, надання Замовнику заповненого проекту договору та подальше укладення договору страхування в редакції, яка викладена Замовником у додатку № 2 до Тендерної документації, буде порушенням положень нового Закону України «Про страхування», зокрема ст. 89 цього Закону.
Отже, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник зазначає, що проект договору страхування не відповідає положенням Закону України «Про страхування», що є порушенням прав і законних інтересів Скаржника та має бути змінений Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації