-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне (ДК 021:2015– 09110000-3 – Тверде паливо )
Торги відмінено
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період оскарження:
06.09.2024 22:10 - 20.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга
Номер:
d501ecf8deb44fd081cab573ea6e8537
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-06-012624-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ_ворд.pdf.p7s 10.09.2024 15:32
- скарга_ГЕТ_ворд.doc.p7s 10.09.2024 15:32
- скарга_ГЕТ_ворд.pdf 10.09.2024 15:32
- скарга_ГЕТ_ворд.doc 10.09.2024 15:32
- ТД з особливостями.pdf 10.09.2024 15:32
- ДСТУ 7146 завірене учасником.pdf 10.09.2024 15:32
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 10.09.2024 15:32
- sign.p7s 10.09.2024 15:34
- рішення від 12.09.2024 № 15180.pdf 12.09.2024 15:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.09.2024 № 15552.pdf 19.09.2024 17:33
- рішення від 19.09.2024 № 15552.pdf 23.09.2024 17:58
- відповідь на скаргу.docx 16.09.2024 22:09
- пояснення щодо скарги.pdf 16.09.2024 22:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 16:35
Дата розгляду скарги:
19.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2024 15:57
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.09.2024 17:58
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.09.2024 17:58
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
27d2e9fbd51448679ac1d69157a69364
Заголовок пункту скарги:
пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації:
«3.2.1.Для підтвердження гарантій виробника та дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України:
3.2.2. копія чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання завірену виробником.
• 3.2.3. ... Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірене виробником.
• 3.2.4. Копія чинного дозволу виданого Державною службою України на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірену виробником.
Якщо Постачальник не є виробником, то до копій додається письмова згода від виробника на право використання його документів».
Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне Г(Г2) (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, жодних інших документів, в тому числі і дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання, а також Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимоги, що порушують чинне законодавство.
«3.2.1.Для підтвердження гарантій виробника та дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України:
3.2.2. копія чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання завірену виробником.
• 3.2.3. ... Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірене виробником.
• 3.2.4. Копія чинного дозволу виданого Державною службою України на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірену виробником.
Якщо Постачальник не є виробником, то до копій додається письмова згода від виробника на право використання його документів».
Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне Г(Г2) (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, жодних інших документів, в тому числі і дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання, а також Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимоги, що порушують чинне законодавство.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 7146 завірене учасником.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД з особливостями.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2.Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6365b89e68a044e3b555ca95f4c59db9
Заголовок пункту скарги:
пункт 2 Додатку 2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
А також відповідно до пункту 2 Додатку 2:
«Для підтвердження гарантій виробника та дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України :
• копія чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання завірену виробником.
• … Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірене виробником.
• Копія чинного дозволу виданого Державною службою України на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірену виробником».
Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне Г(Г2) (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, жодних інших документів, в тому числі і дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання, а також Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимоги, що порушують чинне законодавство.
«Для підтвердження гарантій виробника та дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України :
• копія чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання завірену виробником.
• … Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірене виробником.
• Копія чинного дозволу виданого Державною службою України на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря завірену виробником».
Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне Г(Г2) (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, жодних інших документів, в тому числі і дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації обладнання, а також Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимоги, що порушують чинне законодавство.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 7146 завірене учасником.pdf
-
-
Назва доказу:
особливливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД з особливостями.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2.Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.