-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
дизельне паливо
Завершена
525 295.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 626.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 626.48 UAH
Період оскарження:
06.09.2024 14:34 - 05.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
7dbf2a7151e14150b07d04ae23d9f8d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-06-008464-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 10.09.2024 13:35
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 10.09.2024 13:35
- Скарга_10_09_2024_на умови ТД_КП ЕКОПОЛІС ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf 10.09.2024 13:35
- Скарга_10_09_2024_на умови ТД_UA-2024-09-06-008464-a.docx 10.09.2024 13:42
- sign.p7s 10.09.2024 13:44
- рішення від 12.09.2024 № 15177.pdf 12.09.2024 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.09.2024 № 15570.pdf 19.09.2024 17:21
- рішення від 19.09.2024 № 15570.pdf 24.09.2024 15:09
- Протокол про внесення змін до тендерної документації (ВТ).docx 20.09.2024 09:36
- Протокол про внесення змін до тендерної документації (ВТ).docx 27.09.2024 09:09
- Протокол про внесення змін до тендерної документації (ВТ).docx 03.10.2024 09:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 13:57
Дата розгляду скарги:
19.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2024 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.09.2024 15:09
Дата виконання рішення Замовником:
03.10.2024 09:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано, зміни до ТД внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
342d9168c46b4fdcb20faea021457907
Заголовок пункту скарги:
1. Наявна необхідність привести тендерну документацію Замовника відповідно до вимог чинного законодавства, а саме ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням п. 28 Особливостей, а саме в частині визначення у тендерній документації переліку документів та/або інформації, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції та які повинні бути оформлені як окремі додатки до ТД та проекту договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 06.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, яка суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме в частині відсутності інформації передбаченої статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 28 Особливостей.
Згідно п. 28 Особливостей - Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
З урахуванням вимог, передбачених п. 28 Особливостей, наявна необхідність привести тендерну документацію Замовника відповідно до вимог чинного законодавства, а саме ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей в частині визначення у тендерній документації переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та які повинні бути оформлені як окремі додатки до тендерної документації.
Також Замовником не визначего у тендерній документації Проект договору, який згідно частини 2 Розділу Результати торгів та укладання договору про закупівлю, повинен бути викладений у Додатку № 5 до тендерної документації.
Згідно п. 28 Особлиовстей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно ч. 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються відомості, зокрема серед інших 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тендерна документація Замовника не містить Проекту договору про закупівлю, що суперечить пункту 28 Особливостей та статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 06.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, яка суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме в частині відсутності інформації передбаченої статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 28 Особливостей.
Згідно п. 28 Особливостей - Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
З урахуванням вимог, передбачених п. 28 Особливостей, наявна необхідність привести тендерну документацію Замовника відповідно до вимог чинного законодавства, а саме ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей в частині визначення у тендерній документації переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та які повинні бути оформлені як окремі додатки до тендерної документації.
Також Замовником не визначего у тендерній документації Проект договору, який згідно частини 2 Розділу Результати торгів та укладання договору про закупівлю, повинен бути викладений у Додатку № 5 до тендерної документації.
Згідно п. 28 Особлиовстей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно ч. 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються відомості, зокрема серед інших 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тендерна документація Замовника не містить Проекту договору про закупівлю, що суперечить пункту 28 Особливостей та статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Відсутність переліку документів та інформації які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та які повинні бути оформлені як окремі додатки до тендерної документації та Проекту договору згідно Додатку № 5 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Скарга_10_09_2024_на умови ТД_КП ЕКОПОЛІС ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКОПОЛІС" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом дизельне паливо (Код ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-06-008464-a, зокрема: 1. Наявна необхідність привести тендерну документацію Замовника відповідно до вимог чинного законодавства, а саме ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням п. 28 Особливостей, а саме в частині визначення у тендерній документації переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та які повинні бути оформлені як окремі додатки до тендерної документації та Проекту договору згідно Додатку № 5 до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
132392d01d8a4466a1c47b0bf1c1fb72
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимога відповідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі дизельне паливо ( Код ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти») Замовником встановлена вимога відповідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів:
«Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.»
«У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовником встановлена дискримінаційна вимога, згідно до якої Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне).
Звертаємо увагу, що Скаржник є власником товару (талонів на пальне), але при цьому Скаржник не є емітентом талонів на пальне.
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним торгової марки чи бренду – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності в частині торгової марки чи бренду - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне, а отже не може надати документальне підтвердження правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
1.1. В Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі дизельне паливо ( Код ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти») Замовником встановлена вимога відповідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів:
«Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.»
«У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовником встановлена дискримінаційна вимога, згідно до якої Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне).
Звертаємо увагу, що Скаржник є власником товару (талонів на пальне), але при цьому Скаржник не є емітентом талонів на пальне.
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним торгової марки чи бренду – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності в частині торгової марки чи бренду - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне, а отже не може надати документальне підтвердження правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані партнером Скаржника мережею АЗС БРСМ-нафта
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКОПОЛІС" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом дизельне паливо (Код ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-06-008464-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимога відповідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
98cdd1e54e1d46a99dfd430f30ebd9e9
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року:
«Скетч-картка (талон) є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного в карті (талоні) об’єму і марки товару. Учасник не може передати Покупцю (Замовнику) товар іншої марки чи в кількості меншої ніж зазначено в скетч-картці (талоні). Термін дії скетч-карток (талонів) не менше 1-го року.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно п. 4.5. Розділу 1 тендерної документації Строк поставки товару – з дня укладання договору до 31.10.2024 року.
Згідно Форми оголошення про проведення відкритих торгів, строк поставки товару – до 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року, та в частині строку поставки Товару до 31.10.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог щодо строку поставки товару до 31.10.2024 року та вимог Додатку № 4 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі в частині Терміну дії талонів - не менше 1-го року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «не менше 1-го року», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів «не менше 1-го року» (а отже термін дії таких талонів повинен бути щонайменше до 16.09.2025 року, оскільки період подачі пропозицій від 06.09.2024 14:34 до 14.09.2024 00:00 та попередній час аукціону 16.09.2024 року) та строку поставки Товару - до 31.10.2024. Бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
2.1. В Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року:
«Скетч-картка (талон) є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного в карті (талоні) об’єму і марки товару. Учасник не може передати Покупцю (Замовнику) товар іншої марки чи в кількості меншої ніж зазначено в скетч-картці (талоні). Термін дії скетч-карток (талонів) не менше 1-го року.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно п. 4.5. Розділу 1 тендерної документації Строк поставки товару – з дня укладання договору до 31.10.2024 року.
Згідно Форми оголошення про проведення відкритих торгів, строк поставки товару – до 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року, та в частині строку поставки Товару до 31.10.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог щодо строку поставки товару до 31.10.2024 року та вимог Додатку № 4 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі в частині Терміну дії талонів - не менше 1-го року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «не менше 1-го року», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів «не менше 1-го року» (а отже термін дії таких талонів повинен бути щонайменше до 16.09.2025 року, оскільки період подачі пропозицій від 06.09.2024 14:34 до 14.09.2024 00:00 та попередній час аукціону 16.09.2024 року) та строку поставки Товару - до 31.10.2024. Бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКОПОЛІС" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом дизельне паливо (Код ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-06-008464-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1-го року.