• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої

Завершена

5 583 744.95 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 918.72 UAH
Період оскарження: 06.09.2024 13:49 - 13.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)

Номер: c28cc8567b9e457e9cc88cb4f3206803
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-06-007188-a.b1
Назва: СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
06.09.2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-09-06-007188-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої. 24.09.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570. Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: І. Першою підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Інформація стосовно «- виготовлення та постачання» відрізняється від вимог технічної специфікації Замовника. Замовник чітко прописав в технічній специфікації «виготовлення та постачання :» згідно «ТУ» Учасник надає інформацію «виготовлення та постачання :» згідно «ДСТУ, ГОСТ» що є суттєвою відмінністю, яка впливає на виробництво цій продукції. (ДСТУ) Державні стандарти України — стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом. (ТУ - технічні умови виробника) називається документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні задовольняти конкретний виріб, матеріал, речовина тощо, або їх група. ТУ розробляє сам виробник, крім того, в ТУ повинні бути вказані процедури, за допомогою яких можна встановити, чи дотримані дані вимоги. Технічні умови встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання), та регулюють відносини між виробником (постачальником) і споживачем (користувачем). Таким чином продукція виготовлена за (ТУ - технічні умови виробника) на одному підприємстві може відрізняються технічною специфікацією від продукції виготовленої за «ДСТУ, ТОСТ» на іншому підприємстві, така продукція, вважається «еквівалент»». З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним. У документах, наданих учасником тендеру, вказано, що запропонована продукція виготовлена відповідно до ДСТУ (Державного стандарту України) та ГОСТ, які є чинними нормативними документами, що регулюють стандарти якості продукції в Україні. В той час як замовник вимагає виготовлення та постачання за ТУ (технічними умовами виробника), слід зазначити, що технічні умови (ТУ) є внутрішньою документацією виробника і не є обов’язковими для всіх виробників продукції. Відхилення на підставі відмінностей у стандартах виготовлення (ТУ замість ДСТУ) є необґрунтованим, оскільки запропонована продукція виготовлена згідно з чинними державними стандартами України, що мають більшу юридичну силу порівняно з ТУ виробника. У багатьох рішеннях АМКУ зазначається, що замовник не може вимагати надання товару виключно за технічними умовами виробника, якщо товар, запропонований учасником, відповідає державним стандартам (ДСТУ або ГОСТ). Наприклад, у справі №130-р/пк-ск/2021 АМКУ постановив, що вимога надання продукції виключно за ТУ не є обґрунтованою, оскільки ДСТУ регулює технічні умови на державному рівні та є загальноприйнятим стандартом. АМКУ відзначив, що учасник має право пропонувати товар, виготовлений за ДСТУ, якщо це не погіршує його якісні показники. У нашому випадку, згідно з протоколом замовника, відхилення сталося через те, що продукція була виготовлена за ДСТУ, а не за ТУ виробника. Однак, як видно з рішення АМКУ, таке відхилення є неправомірним, оскільки товар відповідає технічним та якісним характеристикам, встановленим державними стандартами. З огляду на це, рішення замовника порушує Закон України «Про публічні закупівлі» та суперечить принципам відкритості та недискримінації. ІІ. У спірному протоколі зазначено, що учасник не надав певних документів, таких як розрахунки на міцність, креслення та протоколи гідровипробувань. Однак, якщо товар, запропонований учасником, відповідає ДСТУ і ГОСТ, які регламентують ці аспекти, вимога про надання додаткових розрахунків на міцність є надмірною. Більше того, надані учасником паспорти товару вже містять необхідну інформацію про відповідність товару технічним вимогам. АМКУ у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що вимога надання додаткових документів, які не передбачені тендерною документацією або є надмірними, є дискримінаційною. У рішенні №225-р/пк-ск/2020 АМКУ постановив, що якщо учасник надав документи, які підтверджують відповідність товару державним стандартам (ДСТУ або ГОСТ), замовник не має права вимагати додаткових розрахунків або креслень, якщо це не впливає на якісні та технічні характеристики товару. У нашому випадку, учасник надав паспорти на товар, які відповідають вимогам державних стандартів і підтверджують відповідність технічним умовам товару. Вимоги про надання креслень та розрахунків є надмірними та необґрунтованими. У рішенні АМКУ №187-р/пк-ск/2019 зазначалося, що якщо продукція сертифікована та відповідає загальноприйнятим стандартам, вимога додаткових креслень є зайвою. ІІІ. Щодо тверджень замовника, про те що учасник запропонував «еквівалент» товару. Звертаємо увагу, що учасник не пропонував еквівалент, а запропонував товар, який повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації, але замовник помилково класифікував його як еквівалент. Протиправність висновків замовника полягає в наступному: 1. Продукція відповідає технічним характеристикам, а не є еквівалентом Аналізуючи тендерну документацію та надані паспорти на товари, видно, що запропоновані учасником вироби відповідають вимогам технічної специфікації тендеру. У паспортах на продукцію, таких як вентиль до прикладу 15кч34п (Паспорт 15кч34п), кран КВ-15 (Паспорт ВЛМЗ краны КВ-15), та інші вироби, зазначено, що вони відповідають державним стандартам (ДСТУ) і мають такі ж технічні характеристики, як і товари, що вимагаються замовником. Наприклад: • Вентиль 15кч34п з технічної специфікації замовника та запропонований учасником мають однакові характеристики за тиском (1,6 МПа), температурою робочого середовища (до +225°C), матеріалом (ковкий чавун КЧ-30-6), і умовами експлуатації. • Кран КВ-15 має повністю ідентичні параметри тиску (1,6 МПа), температурного діапазону (до 100°C), а також відповідає вимогам ГОСТ (Паспорт ВЛМЗ краны КВ-15). Всі інші запропоновані товари також є повністю ідентичними з технічною специфікацією замовника!!. Запропоновані учасником товари не є еквівалентами, оскільки вони відповідають точно визначеним технічним характеристикам замовника. Замовник, скоріш за все, неправильно інтерпретував відповідність вимогам як "еквівалентність", хоча мова йде про точну відповідність. 2. Вимоги тендерної документації чітко дозволяють еквіваленти лише за умови відсутності аналогічних товарів Згідно з тендерною документацією замовник дозволяє надання еквівалентів лише у разі, якщо товар, запропонований учасником, не відповідає технічним вимогам, але є рівноцінним за характеристиками. В даному випадку, запропоновані товари не потребують класифікації як еквіваленти, оскільки їх характеристики повністю відповідають вимогам замовника. Якщо товар повністю відповідає технічним характеристикам, зазначеним у тендерній документації, він не повинен вважатися еквівалентом. Замовник не має підстав класифікувати його як такий і, відповідно, не може відхиляти пропозицію на цій підставі. Протиправність висновків замовника полягає в тому, що він помилково кваліфікував запропонований товар як еквівалент, що є невірною юридичною і технічною оцінкою. Це призводить до таких порушень: • Неправомірна відмова у прийнятті товару, який відповідає технічним вимогам. Замовник зобов'язаний прийняти товар, якщо він відповідає вимогам тендерної документації, а не трактувати його як еквівалент лише через незначні розбіжності або інші стандарти сертифікації (наприклад, ДСТУ замість ТУ). • Порушення принципу рівного ставлення до учасників. Відхилення товару без обґрунтованих причин є дискримінаційним, що порушує законодавство про публічні закупівлі. У цьому випадку, якщо запропонований товар відповідає технічним вимогам, замовник не може його відхиляти або вимагати додаткових підтверджень. • Відсутність аргументованого пояснення відхилення. Якщо замовник вирішив відхилити товар як еквівалент, він має чітко обґрунтувати, чому запропонований товар не відповідає вимогам. Проте, в цьому випадку відхилення сталося без надання аргументованої та технічно обґрунтованої причини. Згідно з практикою АМКУ, замовник не має права відхиляти пропозиції учасників, якщо вони відповідають технічним вимогам, навіть якщо товар має іншу назву або виробника. Рішення АМКУ №142-р/пк-ск/2021 наголошує, що замовник зобов'язаний приймати пропозиції, якщо вони відповідають технічним вимогам, і не має права вимагати додаткових підтверджень еквівалентності, якщо відповідність вже доведена. Висновок замовника щодо того, що запропонований товар є еквівалентом, є хибним, оскільки товари учасника повністю відповідають технічним вимогам тендерної документації. Відхилення пропозиції на підставі «еквівалентності» без належного обґрунтування є протиправним і суперечить принципам відкритості та рівності у публічних закупівлях. Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570. З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570. Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-09-06-007188-a. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570. Додатки: 1. ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-09-06-007188-a.
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2024 15:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.10.2024 14:22
Автор: Фізична особа-підприєимець Сушин С.В., Фізична особа-підприємець Сушин Сергій Володимирович 380677914986 fopsushin@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: da3f27d2876c407f9f82a7c01aa5e03f
Заголовок пункту скарги: Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-09-06-007188-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 від 24.09.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 06.09.2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-09-06-007188-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
24.09.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.

По суті скарги:
І. Першою підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Інформація стосовно «- виготовлення та постачання» відрізняється від вимог технічної специфікації Замовника. Замовник чітко прописав в технічній специфікації «виготовлення та постачання :» згідно «ТУ» Учасник надає інформацію «виготовлення та постачання :» згідно «ДСТУ, ГОСТ» що є суттєвою відмінністю, яка впливає на виробництво цій продукції.
(ДСТУ) Державні стандарти України — стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом.
(ТУ - технічні умови виробника) називається документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні задовольняти конкретний виріб, матеріал, речовина тощо, або їх група. ТУ розробляє сам виробник, крім того, в ТУ повинні бути вказані процедури, за допомогою яких можна встановити, чи дотримані дані вимоги. Технічні умови встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання), та регулюють відносини між виробником (постачальником) і споживачем (користувачем).
Таким чином продукція виготовлена за (ТУ - технічні умови виробника) на одному підприємстві може відрізняються технічною специфікацією від продукції виготовленої за «ДСТУ, ТОСТ» на іншому підприємстві, така продукція, вважається «еквівалент»».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним. У документах, наданих учасником тендеру, вказано, що запропонована продукція виготовлена відповідно до ДСТУ (Державного стандарту України) та ГОСТ, які є чинними нормативними документами, що регулюють стандарти якості продукції в Україні. В той час як замовник вимагає виготовлення та постачання за ТУ (технічними умовами виробника), слід зазначити, що технічні умови (ТУ) є внутрішньою документацією виробника і не є обов’язковими для всіх виробників продукції.
Відхилення на підставі відмінностей у стандартах виготовлення (ТУ замість ДСТУ) є необґрунтованим, оскільки запропонована продукція виготовлена згідно з чинними державними стандартами України, що мають більшу юридичну силу порівняно з ТУ виробника.
У багатьох рішеннях АМКУ зазначається, що замовник не може вимагати надання товару виключно за технічними умовами виробника, якщо товар, запропонований учасником, відповідає державним стандартам (ДСТУ або ГОСТ). Наприклад, у справі №130-р/пк-ск/2021 АМКУ постановив, що вимога надання продукції виключно за ТУ не є обґрунтованою, оскільки ДСТУ регулює технічні умови на державному рівні та є загальноприйнятим стандартом. АМКУ відзначив, що учасник має право пропонувати товар, виготовлений за ДСТУ, якщо це не погіршує його якісні показники.
У нашому випадку, згідно з протоколом замовника, відхилення сталося через те, що продукція була виготовлена за ДСТУ, а не за ТУ виробника. Однак, як видно з рішення АМКУ, таке відхилення є неправомірним, оскільки товар відповідає технічним та якісним характеристикам, встановленим державними стандартами. З огляду на це, рішення замовника порушує Закон України «Про публічні закупівлі» та суперечить принципам відкритості та недискримінації.

ІІ. У спірному протоколі зазначено, що учасник не надав певних документів, таких як розрахунки на міцність, креслення та протоколи гідровипробувань. Однак, якщо товар, запропонований учасником, відповідає ДСТУ і ГОСТ, які регламентують ці аспекти, вимога про надання додаткових розрахунків на міцність є надмірною. Більше того, надані учасником паспорти товару вже містять необхідну інформацію про відповідність товару технічним вимогам.
АМКУ у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що вимога надання додаткових документів, які не передбачені тендерною документацією або є надмірними, є дискримінаційною. У рішенні №225-р/пк-ск/2020 АМКУ постановив, що якщо учасник надав документи, які підтверджують відповідність товару державним стандартам (ДСТУ або ГОСТ), замовник не має права вимагати додаткових розрахунків або креслень, якщо це не впливає на якісні та технічні характеристики товару.
У нашому випадку, учасник надав паспорти на товар, які відповідають вимогам державних стандартів і підтверджують відповідність технічним умовам товару. Вимоги про надання креслень та розрахунків є надмірними та необґрунтованими. У рішенні АМКУ №187-р/пк-ск/2019 зазначалося, що якщо продукція сертифікована та відповідає загальноприйнятим стандартам, вимога додаткових креслень є зайвою.

ІІІ. Щодо тверджень замовника, про те що учасник запропонував «еквівалент» товару.
Звертаємо увагу, що учасник не пропонував еквівалент, а запропонував товар, який повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації, але замовник помилково класифікував його як еквівалент. Протиправність висновків замовника полягає в наступному:
1. Продукція відповідає технічним характеристикам, а не є еквівалентом
Аналізуючи тендерну документацію та надані паспорти на товари, видно, що запропоновані учасником вироби відповідають вимогам технічної специфікації тендеру. У паспортах на продукцію, таких як вентиль до прикладу 15кч34п (Паспорт 15кч34п), кран КВ-15 (Паспорт ВЛМЗ краны КВ-15), та інші вироби, зазначено, що вони відповідають державним стандартам (ДСТУ) і мають такі ж технічні характеристики, як і товари, що вимагаються замовником.
Наприклад:
• Вентиль 15кч34п з технічної специфікації замовника та запропонований учасником мають однакові характеристики за тиском (1,6 МПа), температурою робочого середовища (до +225°C), матеріалом (ковкий чавун КЧ-30-6), і умовами експлуатації.
• Кран КВ-15 має повністю ідентичні параметри тиску (1,6 МПа), температурного діапазону (до 100°C), а також відповідає вимогам ГОСТ (Паспорт ВЛМЗ краны КВ-15).
Всі інші запропоновані товари також є повністю ідентичними з технічною специфікацією замовника!!.
Запропоновані учасником товари не є еквівалентами, оскільки вони відповідають точно визначеним технічним характеристикам замовника. Замовник, скоріш за все, неправильно інтерпретував відповідність вимогам як "еквівалентність", хоча мова йде про точну відповідність.
2. Вимоги тендерної документації чітко дозволяють еквіваленти лише за умови відсутності аналогічних товарів
Згідно з тендерною документацією замовник дозволяє надання еквівалентів лише у разі, якщо товар, запропонований учасником, не відповідає технічним вимогам, але є рівноцінним за характеристиками. В даному випадку, запропоновані товари не потребують класифікації як еквіваленти, оскільки їх характеристики повністю відповідають вимогам замовника.
Якщо товар повністю відповідає технічним характеристикам, зазначеним у тендерній документації, він не повинен вважатися еквівалентом. Замовник не має підстав класифікувати його як такий і, відповідно, не може відхиляти пропозицію на цій підставі.

Протиправність висновків замовника полягає в тому, що він помилково кваліфікував запропонований товар як еквівалент, що є невірною юридичною і технічною оцінкою. Це призводить до таких порушень:
• Неправомірна відмова у прийнятті товару, який відповідає технічним вимогам. Замовник зобов'язаний прийняти товар, якщо він відповідає вимогам тендерної документації, а не трактувати його як еквівалент лише через незначні розбіжності або інші стандарти сертифікації (наприклад, ДСТУ замість ТУ).
• Порушення принципу рівного ставлення до учасників. Відхилення товару без обґрунтованих причин є дискримінаційним, що порушує законодавство про публічні закупівлі. У цьому випадку, якщо запропонований товар відповідає технічним вимогам, замовник не може його відхиляти або вимагати додаткових підтверджень.
• Відсутність аргументованого пояснення відхилення. Якщо замовник вирішив відхилити товар як еквівалент, він має чітко обґрунтувати, чому запропонований товар не відповідає вимогам. Проте, в цьому випадку відхилення сталося без надання аргументованої та технічно обґрунтованої причини.
Згідно з практикою АМКУ, замовник не має права відхиляти пропозиції учасників, якщо вони відповідають технічним вимогам, навіть якщо товар має іншу назву або виробника. Рішення АМКУ №142-р/пк-ск/2021 наголошує, що замовник зобов'язаний приймати пропозиції, якщо вони відповідають технічним вимогам, і не має права вимагати додаткових підтверджень еквівалентності, якщо відповідність вже доведена.
Висновок замовника щодо того, що запропонований товар є еквівалентом, є хибним, оскільки товари учасника повністю відповідають технічним вимогам тендерної документації. Відхилення пропозиції на підставі «еквівалентності» без належного обґрунтування є протиправним і суперечить принципам відкритості та рівності у публічних закупівлях.

Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-09-06-007188-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570.

Додатки:
1. ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №1001 уповноваженої особи від 24.09.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушин С.В. РНОКПП 2673605570, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-09-06-007188-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника