-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне 30197630-1 Папір для друку
Торги відмінено
100 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 502.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 502.50 UAH
Період оскарження:
06.09.2024 12:32 - 27.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
6bfdb92177054d03a94570dcd4371117
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-06-005441-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 10.09.2024 р. №177/юр/24.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від 10.09.2024.pdf.asice.zip 10.09.2024 15:34
- Скарга від 10.09.2024.doc 10.09.2024 15:34
- Лист з Мінекономіки 10.03.2021.pdf 10.09.2024 15:34
- sign.p7s 10.09.2024 15:34
- рішення від 12.09.2024 № 15199.pdf 12.09.2024 16:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.09.2024 № 15574.pdf 19.09.2024 17:41
- рішення від 19.09.2024 № 15574.pdf 24.09.2024 11:40
- Протокол про внесення змін до закупівлі.docx 25.09.2024 19:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 15:56
Дата розгляду скарги:
19.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.09.2024 11:41
Дата виконання рішення Замовником:
25.09.2024 19:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ від 19.09.2024 № 15574 було внесено зміни у додаток 3 до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9d8b2e5e444c41e79561794472f3b58c
Заголовок пункту скарги:
1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням Уповноваженої особи №б/н від 06.09.2024 року (надалі – Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
Таблицею Додатку 3 Документації встановлені технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кіль-кість Технічні характеристики
1 Папір формату А4 клас А, 500лDoubleA* пач 300 1. Щільність – 80 г/м2
2. Товщина – в межах (103 –110)nm(відповідно до ISO 534)
3. Непрозорість – не менше 94 %(відповідно до ISО 2471)
4. Вологість – в межах (3,0- 4,00)%
5. Яскравість – в межах (101 – 104) % (D65, відповідно до ISO 2470)
6. Білизна CIE – в межах (165 –167) (відповідно ISO 11475)
7. Жорсткість MD – не менше 110 mN (відповідно ISO 2493)
8. Жорсткість CD – не менше50mN (відповідно ISO 2493)
Також, Додатком 3 Документації встановлено, що у випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці Додатку 4 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, а також протоколи лабораторних випробувань (виданих лаболаторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні рекламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органів з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Процес акредитації підтверджує, що орган сертифікації за певним стандартом має необхідну компетенцію та неупередженість для цього.
Відповідно до правових норм ст.10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Національний орган України з акредитації має право, а не зобов’язаний, акредитувати органи з оцінки відповідності.
До скарги додається лист Мінекономіки від 10.03.2021 р. №б/н, в якому Уповноваженим органом розглянуте питання щодо відсутності у чинному законодавстві правової норми, яка встановлює необхідність здійснення обов’язкової акредитації органу сертифікації відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) взагалі та, зокрема, в Національному агентстві з акредитації України.
Варто також зазначити, що в терміни визначені для проведення закупівлі неможливо отримати всі перелічені документи. Учасник несе відповідальність за постачання неякісного товару відповідно до договору, що буде підписуватись після визначення останнього переможцем закупівлі, а також наданим в тендерній пропозиції сертифікатом якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару та технічні вимоги встановлені Замовником Таблицею Додатку 3 Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14281-р/пк-пз від 07.09.2023 р. та № 5560 -р/пк-пз від 27.03.2024 р.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
Також, Скаржник просить вилучити вимогу щодо вказання артикулів товарів потенційними учасниками при поданні тендерної пропозиції.
Арти́кул - умовне позначення, що присвоюють товару для відображення його особливостей та відмінності від іншого аналогічного виду.
Предметом даної закупівлі є «30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (30197630-1 Папір для друку)». До даного типу товарів не передбачене обов’язкове встановлення артикулів. Більш того виробниками паперу є і іноземні компанії, яка здійснюють свою господарську діяльність на території юрисдикції своїх країн та на свій розсуд вирішують при присвоєння товару артикулу чи ні. З огляду на вищезазначені сертифікати якості на папір та інформацію з сайтів виробників товару можна дійти висновку, що даним товарам артикул не присвоюється. Також, окремі товари виготовляються за індивідуальним замовленням та відповідно взагалі не мають артикулу.
Разом з тим, Документація не передбачає можливості не зазначення артикулу, у разі його відсутності, що, в свою чергу, може стати підставою для відхилення пропозиції учасника з незалежних від нього підстав. Тому, така вимога Документації є дискримінаційною та повинна бути вилучена Замовником з Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7253-р/пк-пз від 05.06.2019р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Таблицею Додатку 3 Документації встановлені технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кіль-кість Технічні характеристики
1 Папір формату А4 клас А, 500лDoubleA* пач 300 1. Щільність – 80 г/м2
2. Товщина – в межах (103 –110)nm(відповідно до ISO 534)
3. Непрозорість – не менше 94 %(відповідно до ISО 2471)
4. Вологість – в межах (3,0- 4,00)%
5. Яскравість – в межах (101 – 104) % (D65, відповідно до ISO 2470)
6. Білизна CIE – в межах (165 –167) (відповідно ISO 11475)
7. Жорсткість MD – не менше 110 mN (відповідно ISO 2493)
8. Жорсткість CD – не менше50mN (відповідно ISO 2493)
Також, Додатком 3 Документації встановлено, що у випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці Додатку 4 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, а також протоколи лабораторних випробувань (виданих лаболаторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні рекламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органів з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Процес акредитації підтверджує, що орган сертифікації за певним стандартом має необхідну компетенцію та неупередженість для цього.
Відповідно до правових норм ст.10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Національний орган України з акредитації має право, а не зобов’язаний, акредитувати органи з оцінки відповідності.
До скарги додається лист Мінекономіки від 10.03.2021 р. №б/н, в якому Уповноваженим органом розглянуте питання щодо відсутності у чинному законодавстві правової норми, яка встановлює необхідність здійснення обов’язкової акредитації органу сертифікації відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) взагалі та, зокрема, в Національному агентстві з акредитації України.
Варто також зазначити, що в терміни визначені для проведення закупівлі неможливо отримати всі перелічені документи. Учасник несе відповідальність за постачання неякісного товару відповідно до договору, що буде підписуватись після визначення останнього переможцем закупівлі, а також наданим в тендерній пропозиції сертифікатом якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару та технічні вимоги встановлені Замовником Таблицею Додатку 3 Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14281-р/пк-пз від 07.09.2023 р. та № 5560 -р/пк-пз від 27.03.2024 р.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
Також, Скаржник просить вилучити вимогу щодо вказання артикулів товарів потенційними учасниками при поданні тендерної пропозиції.
Арти́кул - умовне позначення, що присвоюють товару для відображення його особливостей та відмінності від іншого аналогічного виду.
Предметом даної закупівлі є «30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (30197630-1 Папір для друку)». До даного типу товарів не передбачене обов’язкове встановлення артикулів. Більш того виробниками паперу є і іноземні компанії, яка здійснюють свою господарську діяльність на території юрисдикції своїх країн та на свій розсуд вирішують при присвоєння товару артикулу чи ні. З огляду на вищезазначені сертифікати якості на папір та інформацію з сайтів виробників товару можна дійти висновку, що даним товарам артикул не присвоюється. Також, окремі товари виготовляються за індивідуальним замовленням та відповідно взагалі не мають артикулу.
Разом з тим, Документація не передбачає можливості не зазначення артикулу, у разі його відсутності, що, в свою чергу, може стати підставою для відхилення пропозиції учасника з незалежних від нього підстав. Тому, така вимога Документації є дискримінаційною та повинна бути вилучена Замовником з Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7253-р/пк-пз від 05.06.2019р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Лист з Мінекономіки 10.03.2021
-
Повʼязаний документ:
Лист з Мінекономіки 10.03.2021.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 Документації.