• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій ( Код ДК 021:2015 – 85150000-5 Послуги з діагностичної візуалізації)

Завершена

315 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 579.00 UAH
Період оскарження: 06.09.2024 11:00 - 29.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарги на дискримінаційні умови замовника

Номер: d13ed4b244264d42ba66b52b07193bbe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-06-003239-a.b1
Назва: Скарги на дискримінаційні умови замовника
Скарга:
06 вересня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ОБУХІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ" (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей), класифікатор та його відповідний код ДК 021:2015:85150000-5: Послуги діагностичної візуалізації, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-06-003239-a за найменуванням: «Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій ( Код ДК 021:2015 – 85150000-5 Послуги з діагностичної візуалізації)». Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні. Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація. Пункт № 1 Скарги. Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи: Відповідно до пункту 4.7 Додатку №7 та пункту 4.7 Додатку № 2 Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок Учасника надати: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).» Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного: 1. Замовник посилається на конкретну марку программного забезпечення «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» (код ЄДРПОУ 39138976), є комерційним суб’єктом господарювання приватної форми власності, а тому ця компанія має свої комерційні інтереси. Проте «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» є ОДНИМ ІЗ ВАРІАНТІВ систем інтеграції із центральним компонентом системи “Електронне здоров’я” МОЗ України тобто до eHealth у порядку вимог НСЗУ. Вимог Замовника є імперативною і такою, що повністю виключає інші програмні комплекти для інтеграції, а тому дана вимоги є дискримінаційною, та звужує коло учасників, бо ставить програмне забезпечення «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» в монопольне становище, що суперечить принципам організації роботи державної системи eHealth, що передбачає можливість для медичних закладів самостійно вибрати чи створювати програмні комплекси для підключення до роботи державної системи eHealth. Відповідно до останніх змін до наказу Національної служби здоров’я України від 19.07.2022 № 314 та до до пунктів 52, 54 та 61 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», яким наказано встановити Технічні вимоги до електронної медичної інформаційної системи для її підключення до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, затверджені цим наказом, набирають чинності з дати його підписання, та ним підтверджується можливість підключення та інтеграції різних програмних комплексів. Звертаємо уваги на роз’яснення Міністерства охорони здоров’я України: «Від 16.02.2022 року внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, зокрема додана обов’язкова вимога щодо реєстрації закладів у центральній базі даних ЕСОЗ та ведення електронних медичних записів усіма надавачами медичних послуг. Відповідна норма буде поширюватися як на комунальні заклади охорони здоров’я, так і на приватні. Незалежно від того, чи заклад уже займається зазначеним видом господарської діяльності, чи отримує ліцензію вперше. Інакше кажучи, усі заклади охорони здоров’я в Україні (ліцензіати) зобов'язані будуть вести медичну документацію в електронній базі даних та реєстрах. Обрати медичну інформаційну систему (МІС) та укласти договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС» (https://bit.ly/3HgmW7v).» (https://moz.gov.ua/uk/usi-zakladi-ohoroni-zdorov%E2%80%99ja-jaki-provadjat-medichnu-praktiku-pracjuvatimut-v-esoz) Приклад всіх програмних комплексів, що підключені до роботи державної системи eHealth міститься в онлайн доступі на спеціальній сторінці, що організована МОЗ України, та містить актуальну інформацію про функціональні можливості МІС, що підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД eHealth).(https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/) Як наслідок, Замовник обмежує права учасників, посилається на конкретну торгову марку - «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24», в той час як згідно публічних даних ЦБД eHealth наявні десятки програмних комплексів щодо передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг. Скаржник надає підтвердження наявності можливості виконати вимогу «передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг» на підставі наявного програмного комплексу від іншої юридичної особи, на підтвердження чого наявний гарантійний лист, що підтверджує інтеграцію, а також така компанія перебуває у переліку підключених компаній eHealth (файл «Лист №16-1-122024 від 16.05.2024 наданого ТОВ Девісал на 1 аркуші.»). 2. Скаржником було направлено лист запит № 0508-1 від 05 серпня 2024 року до ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» для отримання листа підтвердження про інтеграцію, для виконання вищенаведеної вимоги (файл на підтвердження додається – «2024-09-11_001.pdf»), що фігурувала в іншій закупівлі із аналогічним змістом. Проте за період більше місяця від 05 серпня 2024 року, Скаржник не отримав відповідь, а тому дана вимоги є дискримінаційною, та звужує коло учасників, бо не можлива до виконання протягом 7 днів періоду подачі тендерних пропозицій. 3. Скаржником під час спілкування із менеджерами ТОВ «ЗДОРОВЯ 24», яким належить програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» було встановлено, що лист про інтеграцію наданий лише одному контрагенту фізичній особі підприємцю, а тому як результат вимога «лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою» є дискримінацією до інших учасників, обмежує коло учасників, і за фактом наявної корупційної складової Скаржником направлено листи повідомлення до відповідних органів за їх компетенцією за рядом інших закупівель, де така вимога призвела до перемоги одного учасника, та є підставою для відхилення інших учасників. Приклад закупівлі де була використана ця дискримінаційна вимога для відхилення учасника: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-005422-a Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: 1) Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням; 2) Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". 3) Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Як результат вимоги пункту 4.7 Додатку 7 і пункту 4.7 Додатку 2 Тендерної документації суперечать вимогам законодавства в розрізі встановлення вимог і формування умов тендерної документації. Пункт 2. Наявні дозвільні документи в Скаржника, на здійснення послуг, що є предметом закупівлі, та протилежні пункти Тендерної документації. Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII, який розширює діяльність напрямків роботи приватних закладів в сфері охорони здоров’я, послуги «предмет закупівлі» можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, а також мають один із видів програмного забезпечення інтеграції до eHealth. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів(«Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.») Крім того, Скаржник, посилаючись на Закон, зазначає, що дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, Скаржник вважає їх протиправними та дискримінаційними. На думку Скаржника, вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Вищезгадана вимога пункту 4.7 Додатку 7 і пункт 4.7 Додатку 2 Тендерної документації безпідставно звужує коло потенційних учасників. Скаржник надає підтвердження, що має акредитаційний сертифікат першої категорії, а також разом із ліцензію на здійснення медичної практики(додаток – «акредитаційний сертифікат першої категорії ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ».pdf».) Також Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного: Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасник процедури закупівлі (далі - Учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об'єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію. Але під формування інших вимог тендерної документації, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до формування вимог по форми власності «бо учасник повинен бути не комунальна або державна установа». Тобто вимога пункту 8 Додатку 4 Тендерної документації суперечить цьому пункту 5 розділу 1 Тендерної документації. Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію і встановлено відповідну акредитацію, а також інформацію про аналогічний програмний комплекс (файл «Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.», «акредитаційний сертифікат першої категорії ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ».pdf» на 1 арк). Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем із надання послуги за аналогічним кодом ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації (пункт1) та у сфері медичних послуг (пункт 2-3), що доводить необ’єктивність та дискримінаційність вимоги Тендерної документації, що розглядається в цій скаргі: 1) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-29-011154-a замовник КНП СОР "Сумський обласний клінічний госпіталь ветеранів війни"; 2) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-06-015424-a замовник Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником; 3) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-14-005946-a замовник 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником. Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тому вимога Замовника про участить лише обмеженого кола учасників- «державної чи комунальної форми власності» є не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (фактично виключаючи із процедури всіх суб’єктів господарювання, що належать до приватної форми власності), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.» Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у пункту 4.7 Додатку 7 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).». Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази. Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника. Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі : 1. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є надавачем аналогічних медичних послуг відповідно коду: ДК 021:2015 ДК 021:2015:85150000-5: Послуги діагностичної візуалізації 2. Документи на підтвердження наявності в Скаржника, права на здійснення медичної практики та наявність програмних комплексів для направлення результатів в електронному порядку. 3. Документи на підтвердження того, що вимогу яку встановив учасник не можливо виконати протягом періоду подачі тендерних пропозицій, а тому вона звужує коло учасників. Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими. Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому суб’єктним господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі. З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників. Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимоги, а саме, виключити пункт 4.7 з Додатку №7 та пункт пункт 4.7 з Додатку №2 до Тендерної документації ", а саме : "Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою)." Додатки: 1. Тендерна документація та Додаток 7 Тендерної документації. 2. Лист запит № 0508-1 від 05 серпня 2024 року до ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» для отримання листа підтвердження про інтеграцію на 5 арк. 3. Лист №16-1-122024 від 16.05.2024 наданого ТОВ Девісал на 1 аркуші. 4. Договір _330 від 19.12.23 р. на 6 арк. 5. Договір 174 1 ДСНС на 6 арк. 6. Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 7. Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 8. Акредитаційний сертифікат першої категорії ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ». 1 арк. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-06-003239-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2024 13:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 18:02
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 10:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольним рішенням №2 від 27.09.2024р. ВИРІШЕНО: 1. На виконання рішення № 15666-р/пк-пз від 23.09.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внести зміни до тендерної документації по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015 85150000-5 Послуги діагностичної візуалізації (UA-2024-09-06-003239-a). 2. Оприлюднити в оголошенні про проведення закупівлі нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації та окремий документ з переліком змін, що вносяться.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3735c3024b74468c94d34fb885d5edf3
Заголовок пункту скарги: Пункт № 1 Скарги. Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4.7 Додатку №7 та пункту 4.7 Додатку № 2 Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок Учасника надати:

«Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).»

Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного:

1. Замовник посилається на конкретну марку программного забезпечення «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» (код ЄДРПОУ 39138976), є комерційним суб’єктом господарювання приватної форми власності, а тому ця компанія має свої комерційні інтереси.
Проте «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» є ОДНИМ ІЗ ВАРІАНТІВ систем інтеграції із центральним компонентом системи “Електронне здоров’я” МОЗ України тобто до eHealth у порядку вимог НСЗУ.

Вимог Замовника є імперативною і такою, що повністю виключає інші програмні комплекти для інтеграції, а тому дана вимоги є дискримінаційною, та звужує коло учасників, бо ставить програмне забезпечення «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» в монопольне становище, що суперечить принципам організації роботи державної системи eHealth, що передбачає можливість для медичних закладів самостійно вибрати чи створювати програмні комплекси для підключення до роботи державної системи eHealth.

Відповідно до останніх змін до наказу Національної служби здоров’я України від 19.07.2022 № 314 та до до пунктів 52, 54 та 61 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», яким наказано встановити Технічні вимоги до електронної медичної інформаційної системи для її підключення до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, затверджені цим наказом, набирають чинності з дати його підписання, та ним підтверджується можливість підключення та інтеграції різних програмних комплексів.

Звертаємо уваги на роз’яснення Міністерства охорони здоров’я України: «Від 16.02.2022 року внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, зокрема додана обов’язкова вимога щодо реєстрації закладів у центральній базі даних ЕСОЗ та ведення електронних медичних записів усіма надавачами медичних послуг. Відповідна норма буде поширюватися як на комунальні заклади охорони здоров’я, так і на приватні. Незалежно від того, чи заклад уже займається зазначеним видом господарської діяльності, чи отримує ліцензію вперше. Інакше кажучи, усі заклади охорони здоров’я в Україні (ліцензіати) зобов'язані будуть вести медичну документацію в електронній базі даних та реєстрах.
Обрати медичну інформаційну систему (МІС) та укласти договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС» (https://bit.ly/3HgmW7v).» (https://moz.gov.ua/uk/usi-zakladi-ohoroni-zdorov%E2%80%99ja-jaki-provadjat-medichnu-praktiku-pracjuvatimut-v-esoz)

Приклад всіх програмних комплексів, що підключені до роботи державної системи eHealth міститься в онлайн доступі на спеціальній сторінці, що організована МОЗ України, та містить актуальну інформацію про функціональні можливості МІС, що підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД eHealth).(https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/)



Як наслідок, Замовник обмежує права учасників, посилається на конкретну торгову марку - «програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24», що належить ТОВ «ЗДОРОВЯ 24», в той час як згідно публічних даних ЦБД eHealth наявні десятки програмних комплексів щодо передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг.

Скаржник надає підтвердження наявності можливості виконати вимогу «передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг» на підставі наявного програмного комплексу від іншої юридичної особи, на підтвердження чого наявний гарантійний лист, що підтверджує інтеграцію, а також така компанія перебуває у переліку підключених компаній eHealth (файл «Лист №16-1-122024 від 16.05.2024 наданого ТОВ Девісал на 1 аркуші.»).

2. Скаржником було направлено лист запит № 0508-1 від 05 серпня 2024 року до ТОВ «ЗДОРОВЯ 24» для отримання листа підтвердження про інтеграцію, для виконання вищенаведеної вимоги (файл на підтвердження додається – «2024-09-11_001.pdf»), що фігурувала в іншій закупівлі із аналогічним змістом.
Проте за період більше місяця від 05 серпня 2024 року, Скаржник не отримав відповідь, а тому дана вимоги є дискримінаційною, та звужує коло учасників, бо не можлива до виконання протягом 7 днів періоду подачі тендерних пропозицій.

3. Скаржником під час спілкування із менеджерами ТОВ «ЗДОРОВЯ 24», яким належить програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» було встановлено, що лист про інтеграцію наданий лише одному контрагенту фізичній особі підприємцю, а тому як результат вимога «лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою» є дискримінацією до інших учасників, обмежує коло учасників, і за фактом наявної корупційної складової Скаржником направлено листи повідомлення до відповідних органів за їх компетенцією за рядом інших закупівель, де така вимога призвела до перемоги одного учасника, та є підставою для відхилення інших учасників.
Приклад закупівлі де була використана ця дискримінаційна вимога для відхилення учасника: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-005422-a

Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:

1) Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням;
2) Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
3) Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Як результат вимоги пункту 4.7 Додатку 7 і пункту 4.7 Додатку 2 Тендерної документації суперечать вимогам законодавства в розрізі встановлення вимог і формування умов тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bb1fa756d4a14215a358567bc3012aed
Заголовок пункту скарги: Пункт 2. Наявні дозвільні документи в Скаржника, на здійснення послуг, що є предметом закупівлі, та протилежні пункти Тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII, який розширює діяльність напрямків роботи приватних закладів в сфері охорони здоров’я, послуги «предмет закупівлі» можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, а також мають один із видів програмного забезпечення інтеграції до eHealth.
Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів(«Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.»)

Крім того, Скаржник, посилаючись на Закон, зазначає, що дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, Скаржник вважає їх протиправними та дискримінаційними. На думку Скаржника, вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною.
Вищезгадана вимога пункту 4.7 Додатку 7 і пункт 4.7 Додатку 2 Тендерної документації безпідставно звужує коло потенційних учасників.


Скаржник надає підтвердження, що має акредитаційний сертифікат першої категорії, а також разом із ліцензію на здійснення медичної практики(додаток – «акредитаційний сертифікат першої категорії ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ».pdf».)

Також Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасник процедури закупівлі (далі - Учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об'єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію.

Але під формування інших вимог тендерної документації, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до формування вимог по форми власності «бо учасник повинен бути не комунальна або державна установа». Тобто вимога пункту 8 Додатку 4 Тендерної документації суперечить цьому пункту 5 розділу 1 Тендерної документації.

Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію і встановлено відповідну акредитацію, а також інформацію про аналогічний програмний комплекс (файл «Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.», «акредитаційний сертифікат першої категорії ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ».pdf» на 1 арк).

Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем із надання послуги за аналогічним кодом ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації (пункт1) та у сфері медичних послуг (пункт 2-3), що доводить необ’єктивність та дискримінаційність вимоги Тендерної документації, що розглядається в цій скаргі:

1) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-29-011154-a замовник КНП СОР "Сумський обласний клінічний госпіталь ветеранів війни";
2) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-06-015424-a замовник Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником;
3) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-14-005946-a замовник 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником.

Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому вимога Замовника про участить лише обмеженого кола учасників- «державної чи комунальної форми власності» є не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (фактично виключаючи із процедури всіх суб’єктів господарювання, що належать до приватної форми власності), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.»

Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у пункту 4.7 Додатку 7 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).».

Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є надавачем аналогічних медичних послуг відповідно коду: ДК 021:2015 ДК 021:2015:85150000-5: Послуги діагностичної візуалізації
2. Документи на підтвердження наявності в Скаржника, права на здійснення медичної практики та наявність програмних комплексів для направлення результатів в електронному порядку.
3. Документи на підтвердження того, що вимогу яку встановив учасник не можливо виконати протягом періоду подачі тендерних пропозицій, а тому вона звужує коло учасників.


Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.

Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому суб’єктним господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації