• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (паливна пелета з деревини листяних порід)

Торги не відбулися

5 188 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 51 889.50 UAH
Період оскарження: 05.09.2024 17:25 - 10.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника

Номер: 61b59b2fbcdd44c7ba1046a2cceaac49
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-012500-a.a1
Назва: Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.09.2024 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.10.2024 15:15
Дата виконання рішення Замовником: 10.10.2024 10:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16268-р/пк-пз від 03.10.2024
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 399156791e7e493ba5f7947ae28e4590
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішеннями Замовника щодо відхилення своєї Пропозиції та визначення переможця торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 1. Що стосується незаконного відхилення пропозиції ПП "ПРОМАГРОТЕХ":
У електронній системі закупівель Замовником визначено причину дискваліфікації нашої Пропозиції: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Також Замовником опубліковано Протокол № б.н. від 18.09.2024 року (надалі – Протокол), за змістом якого вбачається:
Тендерна документація містить таку вимогу: згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної документації: "Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015".
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: Сертифікат якості № 074 від 28.05.2024р. та Посвідчення якості № 074/1 від 28.05.2024р., які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
1) Результати випробувань Зразок 0168-П
Показник Форма поперечного перерізу – коло, НД на методи випробувань ДСТУ 8358 п. 4.1 (даний пункт згідно ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови (надалі – ДСТУ 8358:2015) відноситься до класифікації паливних брикетів, які не були предметом закупівлі. Наголошуємо, що об'єктом випробовувань згідно наданих документів були саме гранули паливні, а не брикети та метою випробувань заявника не ставилось визначення дослідження зразка за п. 4.2. який відноситься до предмету закупівлі. А також не зрозумілим є те, що гранули паливні були класифіковані за п. 4.1, які апріорі не можуть класифікуватись за даним пунктом). Дана вимога вимагалась згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації;
2) Показник Зв'язувальна або інша добавка і її кількість – добавки відсутні, НД на методи випробувань ДСТУ 8358 п.4.1. Згідно ДСТУ 8358:2015 п. 4.1 відноситься до класифікації Брикетів паливних, а не гранул паливних, які були предметом закупівлі. Таким чином класифікація гранул за технологічними ознаками зі зв'язувальною, або без зв'язувальної речовини класифікується виключно за п. 4.2. Наголошуємо, що об'єктом випробовувань згідно наданих документів були саме гранули паливні, а не брикети та метою випробувань заявника не ставилось визначення дослідження зразка за п. 4.2. який відноситься до предмету закупівлі. А також не зрозумілим є те, що гранули паливні були класифіковані за п. 4.1, які апріорі не можуть класифікуватись за даним пунктом. Дана вимога вимагалась згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації;
3) В наданих документах не зазначено показник Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень відповідно до п.п. 5.2.2 ДСТУ 8358:2015, що вимагалось згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації;
4) В наданих документах показник Вміст хлору, %, позначено **, що говорить про те, що вказані нормативні документи не входять в сферу акредитації випробувального центру, тобто даний випробувальний центр не має акредитації на визначення вмісту хлору, %, що вимагалось згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації;
5) В наданих документах, зразок № 0168-П не досліджений за п. 4.2 ДСТУ 8358:2015 в Результатах випробувань та при його випробовуванні не ставилась мета його класифікації за даним показником. Дана вимога вимагалась згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації.
Ми не погоджуємось з цими висновками Замовника, що Сертифікат якості № 074 від 28.05.2024 та Посвідчення якості № 074/1 від 28.05.2024, не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, зокрема, через наступне:
Зауважимо, що згідно пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації, сертифікат якості та посвідчення якості повинні бути, зокрема:
- видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року,
- оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015,
- видані лабораторією, яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством).
Також, у цьому пункті встановлені вимоги до показників якості паливних гранул, а саме: зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Скаржником у складі Пропозиції було надано, зокрема:
- Сертифікат якості № 074 від 28.05.2024р. на Гранули паливні (пелети) з деревини 1 групи якості (з деревини листяних порід, з деревини хвойних порід) (стор. 41-43 файлу "Пропозиція_vz.pdf").
- Посвідчення якості № 074/1 від 28.05.2024р. на Гранули паливні (пелети) з деревини 1 групи якості (з деревини листяних порід, з деревини хвойних порід) (стор. 44-46 файлу "Пропозиція_vz.pdf").
Вказані документи видані на ім'я виробника Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством – інформація є у відкритому доступі в мережі Інтернет). Також, показники якості у вказаних документах відповідають вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
Зазначене свідчить, що Сертифікат якості № 074 від 28.05.2024р. та Посвідчення якості № 074/1 від 28.05.2024р відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі, і вимогам пункту 3.1. Додатку 1 до тендерної документації.
Звернемо увагу, що у тендерній документації не встановлено окремих вимог до нормативних документів (наділі – НД) на методи випробування для документів, що надаються учасниками на виконання вимог пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації. Як і не встановлено вимоги, що НД на методи випробування у сертифікаті якості, посвідченні якості повинні відповідати будь-яким вимогам.
Також у тендерній документації не встановлено окремих вимог щодо мети випробувань у сертифікаті якості, посвідченні якості. Крім того тендерна документація не містить вимоги, що у меті випробувань сертифікату якості, посвідчення якості повинно бути зазначено про відповідність об'єкту випробувань вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
Зазначимо, що Сертифікат якості № 074 від 28.05.2024р. та Посвідчення якості № 074/1 від 28.05.2024р. мають чітко визначений об'єкт випробувань - Гранули паливні (пелети) з деревини 1 групи якості (з деревини листяних порід, з деревини хвойних порід) і мають чітко визначені назви показників і результати випробування. Всі показники за результатам випробування відповідають вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015, що фактично і вимагалось у вимогах до предмету закупівлі.
Також тендерна документація не містила окремої вимоги, щодо визначення у сертифікаті та посвідченні якості окремого показника "Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень", а визначені в результатах випробування показники "Діаметр" та "Довжина" у наданих документах відповідають вимогам пункту 5.2 ДСТУ 8358:2015, зазначення точних показників "Діаметр" та "Довжина" без вказівки про допустимі відхили, підтверджує, що всі гранули паливні (пелети) з деревини мають зазначені у сертифікаті та посвідченні якості розміри без будь-яких відхилень (відхилення становить ± 0,0).
Зазначимо, що тендерною документацією не встановлено окремої вимоги, що лабораторія, яка проводить відповідні аналізи, повинна бути акредитована саме на визначення вмісту хлору. У тендерній документації лише зазначається, що така лабораторія повинна бути акредитована або її компетентність повинна бути підтверджена способом, визначеним законодавством. Відсутність саме акредитації на визначення вмісту хлору не доводить відсутність компетенції у лабораторії на проведення аналізу на вміст хлору.
Нам не зрозуміло, чому Замовник вигадує підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції. Законодавством визначено, що Замовник перевіряє тендерну пропозицію на відповідність вимогам тендерної документації, тобто невідповідністю вважається лише невиконання вимог тендерної документації. Замовнику не дозволено відхиляти пропозиції на підставі своїх міркувань та вигадок, такої підстави для відхилення не має у пункті 44 Особливостей.
Складається враження, що Замовник вигадує підстави для відхилення Пропозиції Скаржника з метою переходу до розгляду наступної тендерної пропозиції, однак такі дії Замовника свідчать про порушення порядку проведення торгів та наших прав.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника відхилена Замовником неправомірно з підстав, що вказані в електронній системі закупівель та Протоколі, з порушенням принципів та порядку проведення торгів, що визначені Законом та Особливостями.
Вказаним рішенням Замовника порушено законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати його незаконне рішення щодо відхилення Пропозиції ПП "ПРОМАГРОТЕХ".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 54ddac69998d420b800e8949bebe789a
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція ФОП Лікман Л.Б. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 2. Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовник незаконно перейшов до розгляду пропозиції ФОП Лікман Л.Б. і визначив такого учасника переможцем.
Однак, тендерна пропозиція ФОП Лікман Л.Б. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, зокрема:
Згідно пункту 3.1. Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Звернемо увагу, що тендерна документація містить окрему вимогу щодо надання сертифікату якості та посвідчення якості (через кому, тобто і сертифікат якості і посвідчення якості), які мають бути оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015. Також, згідно вимог пункту 3.1. Додатку 1 до тендерної документації, зазначені у сертифікаті якості та посвідченні якості (через кому, тобто і у сертифікаті якості і у посвідченні якості) показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
ФОП Лікман Л.Б у складі пропозиції надано:
- Посвідчення якості № 390/1 від 09 липня 2024 року на гранули паливні (пелети) 1 (першої) групи якості з деревини листяних порід, однак такий документ не оформлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, зокрема у цьому документі не зазначено: призначеність брикетів або гранул; номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника (файл "посвідчення.pdf").
- Сертифікат якості № 390 від 09 липня 2024 року на гранули паливні (пелети) 1 (першої) групи якості з деревини листяних порід, однак такий документ також не оформлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, зокрема у цьому документі не зазначено: призначеність брикетів або гранул; номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника (файл "сертифік.pdf").
- Сертифікат якості реєстр. № UA 0021/2023/2.1 (file № СС2400337) від 15.08.2024 року на гранули паливні (пелети) з деревини листяних порід, що виготовлені в липні 2024 року, однак такий документ не оформлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, зокрема у ньому не зазначено: призначеність брикетів або гранул; специфічні показники брикетів або гранул (групу якості; розміри; форму поперечного перерізу; сировину; зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); вид спожиткового паковання; номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника (файл "сертифікат.pdf"). Крім того, у цьому сертифікаті якості не зазначено всі показники згідно таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 (не визначено вміст арсеніуму, кадмію, хрому, міді, ртуті, цинку, свинцю, домішок), не вказано групу якості та технологічні ознаки (п.п. 4.2 ДСТУ 8358:2015), як того вимагалось у пункті 3.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відтак, з огляду на наведене вбачається, що ФОП Лікман Л.Б не надала на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі сертифікат якості та посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п.п. 4.2, 5.2, 7.19 ДСТУ 8358:2015.
Вказане свідчить, що тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зазначимо, що вказані невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відтак, тендерна пропозиція ФОП Лікман Л.Б підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
В супереч вказаному, Замовник визначає такого учасника переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником і про необ'єктивне визначення переможця даних торгів.
Також, хочемо зауважити, що Посвідчення якості № 390/1 від 09 липня 2024 року та Сертифікат якості № 390 від 09 липня 2024 року на гранули паливні (пелети) 1 (першої) групи якості з деревини листяних порід, що надані ФОП Лікман Л.Б., видані Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (тією ж лабораторією, яка видавала аналогічні документи Скаржнику). Вміст хлору у таких документах також позначено **, згідно з розшифровки примітки вказані нормативні документи не входять в сферу акредитації випробувального центру. Однак, Замовник не вбачає у цьому невідповідності і визначає переможцем торгів ФОП Лікман Л.Б., хоча при відхилені тендерної пропозиції Скаржника у Протоколі зазначає це як невідповідність і вказує, що "даний випробувальний центр не має акредитації на визначення вмісту хлору, %, що вимагалось згідно п.3.1 Додатка 1 до тендерної документації" і на цій підставі відхиляє пропозицію Скаржника.
Наведене підтверджує той факт, що Замовник надає перевагу ФОП Лікман Л.Б., при цьому порушуючи принципи проведення торгів, а саме недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Ми не розуміємо, чому Замовник надає перевагу ФОП Лікман Л.Б. і не відхиляє таку тендерну пропозицію учасника, чому відкрито нехтує принципами та порядком проведення торгів, що встановлений Законом та Особливостями.
Вказаним рішенням Замовника щодо визначення переможцем торгів ФОП Лікман Л.Б. порушено законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати його незаконне рішення щодо визначення переможцем даних торгів ФОП Лікман Л.Б.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір