• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мило рідке для рук і тіла (НК 024:2023 код 41551 - Рідке мило) згідно ДК 021:2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи

Завершена

485 697.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 856.98 UAH
Період оскарження: 05.09.2024 15:45 - 28.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.

Номер: 51de30713c51424a9c7a505fe79e266c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-010248-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Скарга:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом (рішенням) №246 від 04.10.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА.
Дата розгляду скарги: 21.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.10.2024 15:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.10.2024 14:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f0e5e2d25ba84946924b40d560574fd5
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА

Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-09-05-010248-a в електронній системі закупівель.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом (рішенням) №246 від 04.10.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації (далі по тексту – ТД).
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА з наступних підстав.

1. Підстава перша

Відповідно до вимоги розділу 2 Додатку 2 до ТД за позицією №5 «Мило Sterisol ультра рідке, не парфумоване 0,7 л (Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum) або еквівалент»:

- Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі:
«- Рідке гіпоалергенне мило для рук та тіла, рекомендоване для застосування в закладах та установах охорони здоров’я.
- Термін придатності засобу не більше 3 років з дати виготовлення.
- Фасування: картридж 700 мл з клапаном для забезпечення стерильності/
для запобігання зворотнього всмоктування повітря. Використовується за допомогою спеціальних диспансерів з металевим або пластиковим важелем»

- Документ(-и) підтвердження відповідності:
«На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання а саме:
-інструкцію»

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА надано документ «Інструкція щодо застосування рідкого мила для миття шкіри Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum» (Версія 1, 2023 р., файл «Документи стерізол.pdf») на позицією 5 предмета закупівлі, яким НЕ підтверджено відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме – не підтверджено відповідність вимогам:

- «рекомендоване для застосування в закладах та установах охорони здоров’я» (наявне лише зазначення щодо рекомендації використання в медичних закладах, а про установи взагалі нічого не вказано);

- «Термін придатності засобу не більше 3 років з дати виготовлення» (наявне лише зазначення, що «гарантійний термін зберігання – 36 місяців з дати виготовлення», в той же час, інформація щодо того, що саме термін придатності не перевищує 3 роки – відсутня);

- «для запобігання зворотнього всмоктування повітря» – інформація такого змісту взагалі відсутня у наданій учасником ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА Інструкції.


2. Підстава друга

Відповідно до вимоги розділу 3 Додатку 2 до ТД
«З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та необхідні терміни учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника.
На підтвердження учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією процедури закупівлі та пропозицією учасника.
Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника.
Лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі»

За позицією №5 учасником ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА запропоновано «Мило Sterisol ультра рідке, не парфумоване 0,7 л (Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum)» виробництва «Sterisol АВ» (Швеція).

Гарантійний лист за позицією №5, яким ТОВ «Бланідас» як офіційний представник компанії «Sterisol АВ» (Швеція) гарантує постачання фізичній особі-підприємцю ПОДОДНІЙ СВІТЛАНІ ВОЛОДИМИРІВНІ (код 21666078250) (код учасника зазначено невірно), в той же час НЕ підтверджує можливість поставки саме учасником товару.



Також, оскільки зазначений гарантійний лист виданий не виробником, а представником, то надано, у відповідності до вимоги ТД, лист виробника «Sterisol АВ» (Швеція), який, всупереч вимозі ТД НЕ включає в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі:



Таким чином, учасником ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА на пропоновані засоби не надано документальне підтвердження відповідності технічним та іншим вимогам ТД, яке вимагалося ТД.
Тому тендерна пропозиція учасника ФОП ПОДОДНЯ СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі іншого учасника, а також порушено принципи, задекларовані частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.

Номер: 8b33259ef8b84bdcaac5732502f39430
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-010248-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, сукупності яких відповідає продукція лише одного виробника.
Дата розгляду скарги: 18.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.09.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2024 16:06
Дата виконання рішення Замовником: 24.09.2024 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №15499 -р/пк-пз від 18.09.2024 внесено зміни до тендерної документації протоколом уповноваженої особи від 24.09.2024 №240.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7220f277f6cf4adeb6d7646938bc4056
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-09-05-010248-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1. Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробника, передбаченого ТД:

Розділ 2. Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі

№ з/п Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі2
Найменування товару, що пропонується учасником3
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі2
Документ(-и) підтвердження відповідності Відповідність
1 2 3 4 5 6
1 Рідке мило для шкіри рук та тіла: Білизна санті з октопіроксом (ТМ Bilysna santi wich octopirox) або еквівалент - Готовий до використання засіб, що містить композицію поверхнево-активних речовин.
- Термін придатності засобу не менше 3 років з дати виготовлення.
- Фасування 5000 мл.
- Засіб зі сферою застосування в закладах та установах охорони здоров’я, лікувально-профілактичні заклади, що має бути підтверджено висновком ДСЕЕ.
На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання, а саме:
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості»
-сертифікат якості виробника;
-декларацію про відповідність;
-інструкцію виробника;
-етикетка.
-сертифікати (оригінали або завірені учасником копії) ISO 22000 (категорія харчового ланцюга К), 9001 та 14001, що видані виробнику незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту.
2 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент
- Рідке мило для професійного очищення шкіри рук та тіла
- Термін придатності засобу не менше 3 роки з дати виготовлення.
- Фасування 500 мл.
- Засіб зі сферою застосування в закладах та установах охорони здоров’я, лікувально-профілактичні заклади, що має бути підтверджено висновком ДСЕЕ.


На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання а саме:
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості»;
- декларацію про відповідність;
-сертифікат якості виробника;
-інструкцію виробника;
-етикетка.
-сертифікати (оригінали або завірені учасником копії) ISO 22000 (категорія харчового ланцюга К), 9001 та 14001, що видані виробнику незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту.
3 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент
-Рідке мило для професійного очищення шкіри рук та тіла.
- Термін придатності засобу не менше 3 роки з дати виготовлення.
- Фасування 1000 мл.
- Засіб зі сферою застосування в закладах та установах охорони здоров’я, лікувально-профілактичні заклади, що має бути підтверджено висновком ДСЕЕ.


На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання а саме:
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості» ;
- декларацію про відповідність;
-сертифікат якості виробника;
-інструкцію виробника;
-етикетка.
-сертифікати (оригінали або завірені учасником копії) ISO 22000 (категорія харчового ланцюга К), 9001 та 14001, що видані виробнику незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту.
4 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент
- Рідке мило для професійного очищення шкіри рук та тіла
- Термін придатності засобу не менше 3 роки з дати виготовлення.
- Фасування 5000 мл.
- Засіб зі сферою застосування в закладах та установах охорони здоров’я, лікувально-профілактичні заклади, що має бути підтверджено висновком ДСЕЕ.



На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання а саме:
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості» ;
- декларацію про відповідність;
-сертифікат якості виробника;
-інструкцію виробника;
-етикетка.
-сертифікати (оригінали або завірені учасником копії) ISO 22000 (категорія харчового ланцюга К), 9001 та 14001, що видані виробнику незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту.
5 Мило Sterisol ультра рідке, не парфумоване 0,7 л (Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum) або еквівалент
- Рідке мило для щоденного миття шкіри.
- Термін придатності засобу не менше 3 роки з дати виготовлення.
- Має бути оснащений індивідуальним картриджем 700 мл з клапаном для забезпечення стерильності.
Використовується за допомогою спеціальних диспансерів з металевим або пластиковим важелем.
На підтвердження учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі чинні на момент подання а саме:
- сертифікат якості виробника;
- інструкція;
-етикетка.





Розділ 3. Інші вимоги щодо предмета закупівлі

№ з/п Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Найменування товару, що пропонується учасником3
Назва виробника, країна походження товару, що пропонується учасником Вимога Документ(-и) підтвердження відповідності Відповідність
1 2 3 4 5 6 7
1 Рідке мило для шкіри рук та тіла: Білизна санті з октопіроксом (ТМ Bilysna santi wich octopirox) або еквівалент З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та необхідні терміни учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника. На підтвердження учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією процедури закупівлі та пропозицією учасника.
Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника.
Лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, та/або назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
2 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент

3 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент

4 Мило рідке для шкіри рук і тіла: Бланідас Софт (Blanidas Soft) або еквівалент

5 Мило Sterisol ультра рідке, не парфумоване 0,7 л (Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum) або еквівалент



Просимо зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів вказаних у тендерній документації товарів доведенням наявності реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі на ринку, враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 2 до ТД (тобто надати усю сукупність документації від двох виробників по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик, що встановлені замовником у Додатку 2 до ТД), зокрема, надати на продукцію двох виробників.


Наприклад, за позицією 5 предмета закупівлі «Мило Sterisol ультра рідке, не парфумоване 0,7 л (Sterisol Ultra Liquid soap no Parfum) або еквівалент» Замовником має бути надано наступний перелік документів на товари двох виробників (один з яких – "Sterisol", Швеція):


- сертифікат якості виробника;
- інструкція;
- етикетка;
- листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією процедури закупівлі та пропозицією учасника.
Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника.
Лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, та/або назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.


Аналогічно має бути надане підтвердження й на інші позиції предмета закупівлі, а саме – відповідно до вимог технічної специфікації до документального підтвердження.


2. Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, за позиціями 1-4 вимагається надати
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості».

Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність вимозі зазначення:
- «ДСанПІН 2.2.9.027-99 «Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості»»;

Вважаємо, що Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме висновком ДСЕЕ.

Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку дискримінаційних вимог Замовника, зокрема, щодо висновків ДСЕЕ.

Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством.

З урахуванням вищенаведеного, –
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару документами, які не буде надано на продукцію, щонайменше, двох виробників;
2) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», який не містить усієї інформації, яка вимагається Замовником.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації