-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Страхові послуги
Торги не відбулися
205 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 182.50 UAH
мін. крок: 0.1% або 182.50 UAH
Період оскарження:
05.09.2024 14:10 - 10.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
87eb2441fa3d469ab8854f588d2ff0a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-05-007391-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - ДП Івано-Франківськтеплокомуненерго.docx 09.09.2024 19:37
- Свідоцтво Ультра РФН (1).PDF 09.09.2024 19:37
- Скарга до АМКУ - ДП Івано-Франківськтеплокомуненерго.pdf 09.09.2024 19:37
- Скарга до АМКУ - ДП Івано-Франківськтеплокомуненерго.pdf.p7s 09.09.2024 19:37
- sign.p7s 09.09.2024 19:38
- рішення від 11.09.2024 № 15131.pdf 11.09.2024 17:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.09.2024 № 15503.pdf 19.09.2024 13:48
- рішення від 18.09.2024 № 15503.pdf 23.09.2024 13:52
- роздруківки з веб-сайту ТОВ «Рейтингове агентство «Стандарт – Рейтинг» (4 арк.) 14.09.2024 20:07
- пояснення АМКУ.pdf 14.09.2024 20:07
- витяг з кредитного договору між ДМП «ІФТКЕ» та ЄБРР від 09.02.2009 ( 3 арк.) 14.09.2024 20:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2024 19:48
Дата розгляду скарги:
18.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2024 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.09.2024 13:53
Дата виконання рішення Замовником:
24.09.2024 12:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №15503-р/пк-пз від 18.09.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель замовник вносить зміни до тендерної документації щодо кредитного рейтингу та рейтингу фінансової стійкості, у закупівлі "Страхові послуги", оголошення про
проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-05-
007391-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1251fb194cba49c5b181740f0774665a
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 2.3. пункту 2 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які на думку Скаржника є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 2.3. пункту 2 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати або виконати Учасник, а саме, Учасник повинен в складі тендерної пропозиції має надати копію свідоцтва, сертифікату або іншого документу про присвоєння кредитного рейтингу/рейтингу фінансової стійкості (надійності) Страховика, виданого національним рейтинговим агентством, уповноваженим Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку із зазначенням рейтингу учасника Учасника на рівні не нижчому ніж UaAAА за Національною рейтинговою шкалою.
Скаржник не має зазначених Замовником кредитного рейтингу та рейтингу фінансової стійкості на рівні не нижчому uaAAА (а має uaAA).
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України також не мають зазначених рейтингів на рівні uaAAА, що фактично обмежує їх та Скаржника в можливості взяти участь в закупівлі.
Наприклад, за відкритими даними:
- за рейтингом Національного рейтингового агенства «Рюрік» (http://www.rurik.com.ua/credit-ratings3/insurer), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА має лише 6 (шість) страхових компаній із існуючих 86 страховиків non-life (доказ: https://forinsurer.com/news/24/03/12/43560#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D0%B2%202024%20%D1%80%D0%BE%D1%86%D1%96%20%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8C%20%D0%B4%D0%BE%2098).
- за рейтингом рейтингового агенства «ЕКСПЕРТ-РЕЙТИНГ» (http://www.expert-rating.com/rating-list_reiting-list/), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА не має жодна страхова компанія.
- за рейтингом рейтингового агенства «КРЕДИТ-РЕЙТИНГ» (https://www.credit-rating.ua/ru/ratings/#results), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА не має жодна страхова компанія.
Отже, прийняти участь у процедурі закупівлі можуть тільки ті страховики, які мають кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості не нижче рівня uaAAА, підтверджений уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством. При цьому, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведених умов.
Ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Особливостями, ні ЗУ «Про страхування», ні Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика чи іншим нормативним документом, не передбачені вимоги до страхових компаній взагалі мати будь-який рейтинг.
Зазначимо, що Скаржник має кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAA (не uaAAА, як того вимагає Замовник).
При цьому згідно п. 1 розділу І Національної рейтингової шкали, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 р. N 665, довгостроковий кредитний рейтинг (більше ніж один рік) на інвестиційному рівні uaAA означає, що позичальник або окремий борговий інструмент з рейтингом uaAA характеризується дуже високою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами.
Відтак, встановлення Замовником в Тендерній документації вимоги щодо наявності в учасника закупівлі кредитного рейтингу та рейтингу фінансової стійкості на рівні не нижче uaAAА, є дискримінаційними і такими, що суперечать чинному законодавству України і обмежує право та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників-страховиків у кількості 80-ти страховиків, які мають кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні нижчому ніж uaAAА.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Скаржник не має зазначених Замовником кредитного рейтингу та рейтингу фінансової стійкості на рівні не нижчому uaAAА (а має uaAA).
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України також не мають зазначених рейтингів на рівні uaAAА, що фактично обмежує їх та Скаржника в можливості взяти участь в закупівлі.
Наприклад, за відкритими даними:
- за рейтингом Національного рейтингового агенства «Рюрік» (http://www.rurik.com.ua/credit-ratings3/insurer), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА має лише 6 (шість) страхових компаній із існуючих 86 страховиків non-life (доказ: https://forinsurer.com/news/24/03/12/43560#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D0%B2%202024%20%D1%80%D0%BE%D1%86%D1%96%20%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8C%20%D0%B4%D0%BE%2098).
- за рейтингом рейтингового агенства «ЕКСПЕРТ-РЕЙТИНГ» (http://www.expert-rating.com/rating-list_reiting-list/), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА не має жодна страхова компанія.
- за рейтингом рейтингового агенства «КРЕДИТ-РЕЙТИНГ» (https://www.credit-rating.ua/ru/ratings/#results), кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAAА не має жодна страхова компанія.
Отже, прийняти участь у процедурі закупівлі можуть тільки ті страховики, які мають кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості не нижче рівня uaAAА, підтверджений уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством. При цьому, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведених умов.
Ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Особливостями, ні ЗУ «Про страхування», ні Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика чи іншим нормативним документом, не передбачені вимоги до страхових компаній взагалі мати будь-який рейтинг.
Зазначимо, що Скаржник має кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні uaAA (не uaAAА, як того вимагає Замовник).
При цьому згідно п. 1 розділу І Національної рейтингової шкали, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 р. N 665, довгостроковий кредитний рейтинг (більше ніж один рік) на інвестиційному рівні uaAA означає, що позичальник або окремий борговий інструмент з рейтингом uaAA характеризується дуже високою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами.
Відтак, встановлення Замовником в Тендерній документації вимоги щодо наявності в учасника закупівлі кредитного рейтингу та рейтингу фінансової стійкості на рівні не нижче uaAAА, є дискримінаційними і такими, що суперечать чинному законодавству України і обмежує право та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників-страховиків у кількості 80-ти страховиків, які мають кредитний рейтинг та рейтинг фінансової стійкості на рівні нижчому ніж uaAAА.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Свідоцтво (сертифікат) про присвоєння рейтингу фінансової стійкості (надійності) Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
Свідоцтво Ультра РФН (1).PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати ДП Івано-Франківськтеплокомуненерго внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.