-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 44320000-9 Кабелі та супутня продукція (Кабелі)
Торги не відбулися
68 898.24
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 344.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 344.49 UAH
Період оскарження:
03.09.2024 16:44 - 08.09.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення
Номер:
5705088a14b240f5b5228cbf24a0828c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-03-011048-a.b1
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію Учасника-ФОП Вітер І.О. та скасувати закупівлю через помилку допущену Замовником при оголошенні закупівлі.
А саме, за позиціями 3 та 4, Замовником вказано про необхідність наявності бронювання, проте вказано номенклатурні позиції, які не передбачають бронювання.
Пов'язані документи:
Замовник
- 17.09.24 Відповідь на вимогу.docx 17.09.2024 11:11
Дата подачі:
16.09.2024 14:34
Вирішення:
Доброго дня, шановний запитувачу!
Замовником було здійснено детальне вивчення змісту Вашого звернення з вимогою про усунення порушення, та за цим надаємо відповідь на Ваше звернення про наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019, із змінами) (далі - Закон) та постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Покупців, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
По-перше:
Щодо Вашого звернення з вимогою про усунення порушення (далі – Звернення/Вимога) слід звернути увагу на те, що відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Так як закупівля проводилась відповідно Закону з урахуванням Особливостей, то відповідно до пункту 54:
«54. Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.»
При цьому жодних звернень, щодо порушень, не пізніше ніж за 3 дня до закінчення строку подання тендерної пропозиції, у тому числі з вимогою усунення порушення під час проведення тендеру, від будь-якої фізичної/юридичної особи, згідно з частиною першою пункту 54 Особливостей до замовника не надходило, а встановлений Законом строк для звернення будь-якої фізичної/юридичної особи до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру вже завершився.
По-друге:
Водночас, вважаємо за необхідне вказати на те, що згідно з частиною третьою статті 31 Закону та пункту 46 Особливостей, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерної пропозиції, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше як через п’ять днів (згідно Закону) та як через чотири дні (згідно Особливостей) з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Однак, учасник ФОП ВІТЕР ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ, вимагає «Вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію учасника - ФОП Вітер І.О. та скасувати закупівлю через помилку допущену Замовником при оголошенні закупівлі.».
Таким чином, в учасника відсутні правові вимоги звертатися до замовника про скасування рішення про дискваліфікацію учасника та про скасування закупівлі.
По-третє:
У свою чергу, частиною четвертою статті 33 Закону, визначена ще одна правова підстава для звернення учасника через електронну систему закупівель з відповідною вимогою до замовника, де також встановлено обов’язок замовника надавати відповідь на звернення учасника, а саме: учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Отже, вимога учасника ФОП ВІТЕР ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ, не відповідає правовій підставі щодо звернення до замовника.
Виходячи з вищевикладеного, будь-яких інших підстав для звернення до замовника, у будь-якого учасника процедури закупівлі, Законом не передбачено.
По-четверте:
Також, вважаємо за необхідне вказати на те, що згідно з пунктом 50 Особливостей передбачено:
«50. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.».
Станом на 17.09.2024 року у Замовника є потреба в закупівлі даного товару, обсяги видатків не скорочені, дія обставин непереборної сили - відсутня.
Таким чином, згідно підпункту 1); 3); 4) правова підстава для скасування закупівлі у замовника відсутня.
По- п’яте:
Додатково роз’яснюємо підпункт 2) пункту 50 Особливостей:
Частиною 4 статті 7 Закону визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Статтею 8 Закону «Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель» визначено порядок проведення моніторингу процедури закупівлі та виявлення ознак порушень.
У даному випадку, виходячи зі змісту Вимоги, необхідно також підкреслити, що Законом не передбачено право учасника процедури закупівлі на звернення до замовника з вимогою про скасування/перегляд рішення замовника, чи про повторний розгляд тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, чи скасування процедури закупівлі, а у замовника не існує правових підстав згідно із Законом щодо повторного розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, або щодо скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі, чи про відхилення тендерної пропозиції учасника, чи скасування процедури закупівлі.
З повагою, уповноважена особа, Валентина ТОМИЛО
17.09.2024р.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні