• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

"Пально-мастильні матеріали . (Бензин А-95, дизельне пальне)". Код ДК 021:2015- 09130000- Нафта і дистиляти

Торги відмінено

204 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 020.00 UAH
Період оскарження: 03.09.2024 14:42 - 13.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА

Номер: 3e0b2d0ea3d446ba8c3818d90e1dd7e5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-03-007902-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.09.2024 13:38
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.09.2024 17:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.09.2024 17:56
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ce3aa2d7787c4bc4ad85e1a9c0e5cfad
Заголовок пункту скарги: тендерна документація Замовника не узгоджується з чинною редакцією Особливостей станом на дату оголошення процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо відсутності у тендерній документації Замовника переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.


Замовником 03.09.2024 року було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями та опубліковано тендерну документацію на веб-порталі уповноваженого органу.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі з урахуванням Особливостей.
Постановою КМУ від 05.07.2024 року № 782 було внесено зміни до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відповідно до яких п. 28 доповнено новим абзацом такого змісту:
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.

Тендерна документації Замовника, опублікована на сайті уповноваженого органу НЕ МІСТИТЬ:
1) переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції;
2) переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, Скаржник вважає що тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, чинних станом на дату оголошення процедури закупівлі, а саме станом на 03.09.2024 року.
Вимагаємо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідності до чинного законодавства, з урахуванням Змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 05.07.2024 згідно Постанови КМУ № 782.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f08960e9adb943ed839a51496920355b
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації щодо наявності МТБ у учасника закупівлі та АЗС у праві власності/орнеди
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до ч. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації (примітки для замовників:»
Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації визначено Кваліфікаційні критерії:

«
2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Довідка (в довільній формі) про наявність обладнання та матеріально-технічну базу відповідно до місцезнаходження Замовника, а саме забезпеченість Учасника приміщенням, організаційною технікою, засобами зв’язку з метою забезпечення Замовника наявним товаром та ведення договірних відносин.
У довідці необхідно додатково зазначити перелік власних або орендованих автозаправних станцій (АЗС), які будуть обслуговувати Замовника за скретч-картами із зазначенням адрес розташування цих АЗС, одна із яких повинна розташовуватися на відстані – не більше 10 км (десяти кілометрів) від фактичного місця знаходження Замовника, що зазначене у цій тендерній документації.


1.1. Щодо довідки про наявність матеріально-технічної бази у учасника:
Замовник вимагає надання учасниками Довідки (в довільній формі) про наявність обладнання та матеріально-технічну базу відповідно до місцезнаходження Замовника, а саме забезпеченість Учасника приміщенням, організаційною технікою, засобами зв’язку з метою забезпечення Замовника наявним товаром та ведення договірних відносин, що є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та такою, що суперечить вимогам п. 29 Особливостей.
Звертаємо увагу, що предметом даної закупівлі є: « Пально- мастильні матеріали ( Бензин А-95, дизельне пальне)» код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

1.2.Щодо вимоги перелік власних або орендованих автозаправних станцій (АЗС), які будуть обслуговувати Замовника за скретч-картами із зазначенням адрес розташування цих АЗС:

Замовником встановлена дискримінаційна вимога щодо наявності у учасників АЗС у праві власності або праві оренди.
Вимагаючи від учасників АЗС у праві власності або праві оренди - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у власноті/оренді, оскільки тільки учасники власники/орендарі матеріально-технічної бази автозаправних станцій зможуть мати право АЗС у праві власності або оренди.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Отже, Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що передбачає взяти участь у закупівлі виключно власникам АЗС або орендарям АЗС.

Скаржник може запропонувати АЗС мережі Авіас одна із яких повинна розташовуватися на відстані – не більше 10 км (десяти кілометрів) від фактичного місця знаходження Замовника, що зазначене у цій тендерній документації,, а саме за адресою:
1) м.Кривий Ріг, вул.Дніпровське шосе, 82а – ANP.

Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас, з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності/оренді Скаржника, що свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації.
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Авіас» та інших мереж АЗС, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.

Водночас, Скаржник зауважує, що предметом даної закупівлі є Пально- мастильні матеріали ( Бензин А-95, дизельне пальне)» код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації