-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини для капітального ремонту рухомого складу (код за ДК 021:2015 – 31710000-6 - Електронне обладнання)
Завершена
1 324 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 240.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 240.00 UAH
Період оскарження:
03.09.2024 14:04 - 08.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
b190eb7124ee42eab3ef20cf645b5cf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-03-006895-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Validation_Report.pdf 02.10.2024 11:49
- Скарга.docx.rar 02.10.2024 11:49
- sign.p7s 02.10.2024 11:50
- Додаткові пояснення.docx 11.10.2024 16:41
- Додаткові пояснення.docx.asice 11.10.2024 16:41
- Додаткові пояснення.pdf 11.10.2024 16:41
- рішення від 04.10.2024 № 16288.pdf 04.10.2024 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2024 № 16760.pdf 15.10.2024 14:04
- рішення від 14.10.2024 № 16760.pdf 17.10.2024 15:11
- 0. Відповідь на скаргу.docx 08.10.2024 14:02
- 0. Відповідь на скаргу.pdf 08.10.2024 14:02
- 1. Протокол 20.09-2.pdf 08.10.2024 14:02
- 1. Протокол 20.09-2.docx 08.10.2024 14:02
- 2. Протокол 27.09-1.docx 08.10.2024 14:02
- 2. Протокол 27.09-1.pdf 08.10.2024 14:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2024 11:52
Дата розгляду скарги:
14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.10.2024 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2024 15:12
Дата виконання рішення Замовником:
11.11.2024 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16760-р/пк-пз від 14.10.2024 року, а саме скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Крівцова Світлана Василівна за процедурою закупівлі – Запасні частини для капітального ремонту рухомого складу (код за ДК 021:2015 – 31710000-6 - Електронне обладнання), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-03-006895-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a23b339aec3a4ce49955ba312804f824
Заголовок пункту скарги:
неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема:
- Інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації та додатках до тендерної документації.
Додаток 2 містив перелік документів необхідних для подання учасниками в складі тендерної пропозиції, зокрема, згідно з пунктом 5 Таблиці учасник повинен був надати заповнену форму «Відомості про учасника» згідно додатку № 6 до тендерної документації.
20.09.2024 року Замовником в системі було створено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, де було вказано, зокрема:
- Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Додатку 2 до ТД Учасник повинен надати «Заповнена форма «Відомості про учасника» згідно додатку 6 до тендерної документації». Надана Учасником у складі тендерної пропозиції «Відомості про учасника» не в повній мірі відповідають додатку 6 до ТД.
На підтвердження даної вимоги учасником в складі тендерної пропозиції було надано довідку № 107 «Загальні відомості про учасника» ( завантажений в систему файл «Загальні відомості.pdf») В даній наданій формі Учасником не було заповнено строку Дата реєстрації платником ПДВ ____________.
Учасником не було вказано таку інформацію по причині того, що учасник не є платником такого податку, та, відповідно, не має такої дати реєстрації.
Крім того, в складі тендерної пропозиції, учасником також були надані, зокрема:
- Витяг № 7910 платника єдиного податку.
- Виписка та витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містять відомості про взяття на облік платника податків учасника.
- Довідка № 104 від 07.09.2024 року ( завантажений в систему файл «Довідка єдиний»), в якій вказано що учасник є платником єдиного податку.
За таких підстав вважаємо, що вимога замовника в цій частині була виконана учасником в повному обсязі та належним чином. Учасником було заповнено всі необхідні строки, що були передбачені для заповнення для нього, як для платника єдиного податку. Також всі надані в сукупності документи, підтверджують факт того, що учасник ніколи не реєструвався як платник ПДВ.
Крім того, в пункті 1.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника було вказано:
1.6. Документи, що не передбачені законодавством для учасників юридичних осіб, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачена законодавством для учасників юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
За таких обставин обґрунтовано вважаємо, що Замовник взагалі не повинен був звертатись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині, в порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей, оскільки жодних порушень вимог замовника в тендерній пропозиції учасника не було. Залишення пустою строкою інформації, що не має відношення до учасника процедури закупівлі, ніяк не впливає на зміст поданої тендерної пропозиції.
За таких обставин, неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ФОП Крівцова Світлана Василівна, Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ФОП Крівцова Світлана Василівна та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,43,44,52-64 Особливостей (Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року),
- Інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації та додатках до тендерної документації.
Додаток 2 містив перелік документів необхідних для подання учасниками в складі тендерної пропозиції, зокрема, згідно з пунктом 5 Таблиці учасник повинен був надати заповнену форму «Відомості про учасника» згідно додатку № 6 до тендерної документації.
20.09.2024 року Замовником в системі було створено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, де було вказано, зокрема:
- Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Додатку 2 до ТД Учасник повинен надати «Заповнена форма «Відомості про учасника» згідно додатку 6 до тендерної документації». Надана Учасником у складі тендерної пропозиції «Відомості про учасника» не в повній мірі відповідають додатку 6 до ТД.
На підтвердження даної вимоги учасником в складі тендерної пропозиції було надано довідку № 107 «Загальні відомості про учасника» ( завантажений в систему файл «Загальні відомості.pdf») В даній наданій формі Учасником не було заповнено строку Дата реєстрації платником ПДВ ____________.
Учасником не було вказано таку інформацію по причині того, що учасник не є платником такого податку, та, відповідно, не має такої дати реєстрації.
Крім того, в складі тендерної пропозиції, учасником також були надані, зокрема:
- Витяг № 7910 платника єдиного податку.
- Виписка та витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містять відомості про взяття на облік платника податків учасника.
- Довідка № 104 від 07.09.2024 року ( завантажений в систему файл «Довідка єдиний»), в якій вказано що учасник є платником єдиного податку.
За таких підстав вважаємо, що вимога замовника в цій частині була виконана учасником в повному обсязі та належним чином. Учасником було заповнено всі необхідні строки, що були передбачені для заповнення для нього, як для платника єдиного податку. Також всі надані в сукупності документи, підтверджують факт того, що учасник ніколи не реєструвався як платник ПДВ.
Крім того, в пункті 1.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника було вказано:
1.6. Документи, що не передбачені законодавством для учасників юридичних осіб, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачена законодавством для учасників юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
За таких обставин обґрунтовано вважаємо, що Замовник взагалі не повинен був звертатись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині, в порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей, оскільки жодних порушень вимог замовника в тендерній пропозиції учасника не було. Залишення пустою строкою інформації, що не має відношення до учасника процедури закупівлі, ніяк не впливає на зміст поданої тендерної пропозиції.
За таких обставин, неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ФОП Крівцова Світлана Василівна, Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ФОП Крівцова Світлана Василівна та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,43,44,52-64 Особливостей (Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року),
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол про відхилення тендерної пропозиції ФОП Крівцова Світлана Василівна. 4. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.