• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Капітальний ремонт несучих конструкцій, зовнішнього опорядження та місць загального користування житлового будинку по вул. Михайла Грушевського, 3 у м. Вишгород, Вишгородського району, Київської області, пошкодження яких спричинено військовою агресією російської федерації проти України» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи. 45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

3 345 193.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 100 355.79 UAH
Період оскарження: 03.09.2024 12:27 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості)) Скарга

Номер: 439db5b6d4194cdeb2982fd32194145e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-03-005039-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості)) Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 18:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2024 16:09
Дата виконання рішення Замовником: 14.10.2024 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення № 16569-р/пк-пз від 09.10.2024 року комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою ВИШГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ прийнято рішення про скасування рішення (протокол № 44/3 від 26.09.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" (Код ЄДРПОУ: 41924333) за процедурою закупівлі — "Капітальний ремонт несучих конструкцій, зовнішнього опорядження та місць загального користування житлового будинку по вул. Михайла Грушевського, 3 у м. Вишгород, Вишгородського району, Київської області, пошкодження яких спричинено військовою агресією російської федерації проти України" (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи. 45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-09-03-005039-a.
Автор: ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", Пасько Олег +380999810815 pasko1993oleh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4da12e2c44b348f5ab84af198b4cb820
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (надалі ТОВ «ВЕКТОР БУДМОНТАЖ»; «Учасник»; «Скаржник») оскаржує рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 44/3 від 26.09.2024 (далі – Протокол) наведено наступну підставу, що стала єдиною причиною для відхилення:
Цитата з Протоколу «Відповідно до підпункту 3.2 пункту 3 додатку 1.1 додатку 1 до тендерної документації учасники закупівлі повинні надати кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) у форматі PDF (також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD) у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - дефектного акту; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток; - розрахунком заробітної плати; проектом календарного графіку виконання робіт. Аналогічна норма ТД викладена у додатку 2 до тендерної документації.
Згідно з пункту 2.3. Настанови з визначення вартості будівництва до кошторисних норм України належать, зокрема, ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи (далі - КНУ РЕКПб) та на ремонтно-будівельні роботи (далі — РЕКНр).
Варто зазначити, що наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 затверджені Кошторисні норми України у будівництві, зокрема Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи та Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування та наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 затверджені Кошторисні норми України у будівництві, зокрема, Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи та Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надано кошторисні розрахунки, а саме, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01, який підготовлено не у відповідності до вимог тендерної документації, зокрема:
згідно з п.6 КБ 15-64-1 на демонтажні роботи металевого каркасу згідно з вимог КНУ РЕКНб та РЕКНр мав бути застосований коефіцієнт 0,7, а застосовано 0,8 (згідно з п.2.8 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» та згідно з пункту 2.6 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування» цей коефіцієнт становить 0,7);
згідно з п.38 КБ9-48-1 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5, водночас, відповідно до вимог КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються;
згідно з п.41 КБ9-49-1 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5. проте відповідно до норм КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються;
згідно з п.173 КБ9-48-3 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5, водночас відповідно до норм КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються.».
З огляду на наведену вище цитату з Протоколу, Замовник дійшов до висновку, що «запропоновані учасником ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» кошторисні розрахунки не відповідають нормам КНУ РЕКНб та РЕКНр. у зв’язку з чим вказаний учасник не виконав вимоги тендерної документації в цій частині.».
Вважаємо висновок Замовника передчасним та таким, що не свідчить про будь-яке не виконання ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» вимог тендерної документації в цій частині.
Свою позицію обгрунтовуємо наступним.
Дійсно, умови тендерної документації передбачали надання учасниками процедури закупівлі кошторисної документації підготовленої відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами).
Окремо зауважуємо, що інших вимог в частині підготовки учасниками кошторисної документації, умови тендерної документації НЕ МІСТИЛИ.
Не було вказівки Замовника застосовувати ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи (далі - КНУ РЕКПб) та на ремонтно-будівельні роботи (далі — РЕКНр), наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 чи наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 відповідно.
Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмету закупівлі не містила посилань на норми КБ 15-64-1; КБ9-48-1; КБ9-49-1 та КБ9-48-3, так як замовником було зазначено лише найменування робіт та витрат, без будь-яких зазначень саме шифрів норм.
Іншої інформації для підготовки тендерних пропозицій учасників, окрім таблиці (окремо вибрані спірні позиції), наведеної нижче, тендерна документація не містила:

№ позиції тендерної документації Найменування робіт і витрат Одиниця виміру Кількість
6 Розбирання каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів м2 73,74
38 Електродугове зварювання при монтажі каркасів одноповерхових виробничих будівель т 1,71409
41 Ставлення болтів будівельних з гайками й шайбами шт 326
173 Електродугове зварювання огорожі (ремонт існуючої огорожі зварюванням) т 0,1
А отже, дії Замовника в частині висунутих претензій до розцінок КБ, застосування чи не застосування коефіцієнтів/їх заниження/завищення, які були застосовані ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» при підготовці власної кошторисної документації, вважаємо упередженими та такими, що спрямовані виключно на усунення нашого товариства від участі у відкритих торгах.
А отже, умови тендерної документації вважаємо повністю виконаними в цій частині, про що свідчить також наша договірна ціна, визначена згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»:
Відповідно до пункту 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" кошторисні норми – нормативно-технічні документи, що включають сукупність кошторисних нормативів, показників, положень, вимог, вказівок, інструкцій, настанов, методичних рекомендацій тощо, що використовуються при визначенні вартості будівництва".
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» надано документи, які повинен був надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої ним роботи технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі, що був встановлений Додатком 2 до тендерної документації, в повному обсязі, а саме нами було надано:
1. Гарантійний лист-підтвердження щодо відповідності запропонованої учасником роботи технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимогам до предмета закупівлі.
2. Кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 у форматі PDF (також надана інформаційна модель комплексу АВК-5 формату IMD) у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - дефектного акту; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток; - розрахунком заробітної плати; проєктом календарного графіку виконання робіт.
Як наслідок, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» вважаємо безпідставним, та таким, що порушує наші права на неупереджену участь в процедурі закупівлі та справедливу перемогу у відкритих торгах.
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ (що засвідчує порушення наших прав):
Замовник вказує на те, що згідно пункту 2.3. Настанови з визначення вартості будівництва до кошторисних норм України належать, зокрема, ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи (далі - КНУ РЕКПб) та на ремонтно-будівельні роботи (далі — РЕКНр).
Далі Замовник зазначає, що наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 затверджені Кошторисні норми України у будівництві, зокрема Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи та Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування та наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 затверджені Кошторисні норми України у будівництві, зокрема, Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи та Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи.
Зрештою Замовник приходить до висновку, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надано кошторисні розрахунки, а саме, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01, який підготовлено не у відповідності до вимог тендерної документації, зокрема:
згідно з п.6 КБ 15-64-1 на демонтажні роботи металевого каркасу згідно з вимог КНУ РЕКНб та РЕКНр мав бути застосований коефіцієнт 0,7, а застосовано 0,8 (згідно з п.2.8 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» та згідно з пункту 2.6 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування» цей коефіцієнт становить 0,7);
згідно з п.38 КБ9-48-1 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5, водночас, відповідно до вимог КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються;
згідно з п.41 КБ9-49-1 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5. проте відповідно до норм КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються;
згідно з п.173 КБ9-48-3 застосовано коефіцієнт 1,15 до Н2, НЗ, Н5, водночас відповідно до норм КНУ РЕКНб та РЕКНр до розцінок КБ9, КБ46 дані коефіцієнти не застосовуються.».

ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» категорично не погоджується з висновками, до яких дійшов Замовник, з огляду на наступне:
По-перше, Замовник вказує на наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 яким затверджені Кошторисні норми України у будівництві, зокрема, Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи та Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи.
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не може достеменно погодитися з твердженням замовника в цій частині, так як п.1.1. «ВКАЗІВОК ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМ НА БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ» чітко вказують на те, що ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи (в подальшому КНУ РЕКНб) призначено для:
• визначення складу і потреби в ресурсах (1) (витрати труда робітників, зайнятих на будівельних роботах, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів; будівельних машин і механізмів; будівельних матеріалів, виробів і конструкцій), необхідних при визначенні вартості нового будівництва, реконструкції, діючих підприємств, будівель і споруд (2) (при визначенні прямих витрат);
• розробки укрупнених ресурсних показників по конструктивних елементах та видах робіт на функціональну одиницю виміру, а також поточних одиничних розцінок;
• визначення прямих витрат в інвесторському кошторисі і для розрахунків за виконані роботи.
Як наслідок, враховуючи, що предметом закупівлі, є капітальний ремонт (а не нове будівництво чи реконструкція), і ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не розробляє укрупнені ресурсні показники та не визначає прямі витрати в інвесторському кошторисі та не залучається до розрахунків за виконані роботи, а всього лише приймає участь в процедурі закупівлі робіт з капітального ремонту, вважаємо обвинувачення нашого товариства в недотриманні норм КНУ РЕКНб недоречними та такими, що не в повній мірі відповідають чинному законодавству.
Додатково зазначаємо, що ст. 1 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено термін будівництво, який розмежовує окремо поняття нове будівництво, реконструкція, реставрація та капітальний ремонт об’єкта будівництва.
Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО (із Зміною № 1 та Зміною № 2), встановлено склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин.
Також ДБН А.2.2-3:2014 визначено наступні види будівництва: нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт, а саме:
- капітальний ремонт (п.3.7 ДБН А.2.2-3:2014) це:
Сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають:
- втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації;
дооснащення, заміну виробничого устатковання та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання);
благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення.
- нове будівництво (п.3.11 ДБН А.2.2-3:2014) це:
Зведення будівель та споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об'єктів виробничого і невиробничого призначення.
- реконструкція (п.3.21 ДБН А.2.2-3:2014) це:
Перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (загальна площа, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко- економічного рівня, доступність для маломобільних груп населення
Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
А отже, законодавством чітко розмежовано поняття капітального ремонту, нового будівництва та реконструкції і вони не є тотожними, а отже, застосування Замовником КНУ РЕКНб саме до капітального ремонту, можливості встановлення конкретного шифру/коефіцієнту до норми не є можливим, так як умови тендерної документації в частині технічної специфікації не містили ні шифрів норм, ні вказівок на ті коефіцієнти, які Замовник вважає/вважав правильними.
Разом з тим окремо зазначаємо, на твердження замовника стосовно того, що «Згідно з п.6 КБ15-64-1 на демонтажні роботи металевого каркасу згідно з вимог КНУ РЕКНб та РЕКНр мав бути застосований коефіцієнт 0,7, а застосовано 0,8 (згідно з п.2.8 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» та згідно з пункту 2.6 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно- будівельні роботи.», що норма КБ15-64-1 «Розбирання каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів» передбачає демонтаж металевих профілів, що були раніше установлені для кріплення гіпсокартону на стелю.
Зазначена норма відноситься до збірника «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи», тому доцільно розглянути п.2.8 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи».в п.2.8 відсутній коефіцієнт, що передбачає демонтажні роботи металевих профілів гіпсокартонної стелі, а тому, необхідно вибрати тотожні роботи та застосувати відповідний коефіцієнт.
Для цього Учасник звернувся до ДСТУ Б В.2.6-200:2014 «Конструкції металеві будівельні» Розділ 8.
Потім ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» було опрацьовано склад робіт норми КБ15-64-1. При монтажі профілів використовуються дюбелі та саморізи. Також при монтажі застосовуються перфоратори електричні та шуруповерти.
Тобто, монтаж металевих профілів не тотожний до монтажу металевих конструкцій.
Звернімось до ДБН В.2.6-161:2017 Дерев`яні конструкції.
п. 3.23 «Зв'язки. Елементи, що використовуються для з'єднання елементів дерев'яних конструкцій (нагелі, болти, гвинти, зубчасті шпонки тощо).»
При монтажі дерев’яних конструкцій також використовуються саморізи (гвинти), дюбелі, болти, відбувається розмічання, свердління отворів, ставлення конструкцій у проєктне положення.
Отже, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» самостійно дійшло до всиновку, що склад робіт і тип монтажу металевих профілів норми КБ15-64-1 тотожний монтажу дерев’яних конструкцій.
Висновок: п.2.8 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» зазначає, що при відсутності відповідних норм з демонтажу, можуть застосовуватись відповідні норми збірників на будівельні роботи із застосуванням понижуючих коефіцієнтів. Склад і характер робіт з монтажу металевих профілів тотожний складу і характеру робіт з монтажу дерев’яних конструкцій. Як наслідок, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» правильно застосував коефіцієнт з п.2.8 - 0,8 як для дерев’яних конструкцій.
Замовник не довів, що монтаж металевих профілів тотожний саме до монтажу металевих конструкцій, та що Учасник, не маючи жодної інформації з умов тендерної документації про норму чи коефіцієнт, застосував не той коефіцієнт.
Крім того, приміткою 4 Додатку Г «Коефіцієнти до норм витрат труда робітників-будівельників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів для врахування впливу умов виконання робіт, передбачених проектом» збірника «ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМ НА БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ» чітко визначено, що застосування коефіцієнтів при складанні кошторисної документації має бути обґрунтоване в проектах. Звертаємо окрему увагу Замовника та членів Комісії, що тендерна документація не містить саме проекту, і до Скаржника не висувалось окремих вимог саме в частині складання проекту.
По-друге, Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи (відповідно до ВКАЗІВОК ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМ НА РЕМОНТНОБУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ) РЕКНр застосовуються:
– для визначення складу і потреби в ресурсах (витрати труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів; будівельних машин і механізмів; будівельних матеріалів, виробів і конструкцій), необхідних при визначенні вартості ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення і благоустрою (при визначенні прямих витрат):
а) на стадії проектування – в складі інвесторської кошторисної документації;
б) на стадії визначення виконавця робіт – в ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні);
в) на стадії проведення розрахунків за виконані роботи; – для розроблення укрупнених ресурсних норм по конструктивних елементах і видах робіт на функціональну одиницю виміру.
РЕКНр розроблено в складі 20 збірників, перелік яких наведено в додатку А. Збірники сформовано за конструктивними елементами будівель і споруд та за видами ремонтно-будівельних робіт.
Додаток А
(довідковий)
П Е Р Е Л І К
збірників ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи
1 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 1. «Земляні роботи»
2 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 2. «Фундаменти»
3 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 3. «Стіни»
4 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 4. «Перекриття»
5 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 5. «Перегородки»
6 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 6. «Прорізи»
7 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 7. «Підлоги»
8 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 8. «Дахи, покрівлі»
9 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 9. «Сходи, ґанки»
10 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 10. «Пічні роботи»
11 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 11. «Штукатурні роботи»
12 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 12. «Малярні роботи»
13 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 13. «Склярські, шпалерні та облицьовувальні роботи»
14 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 14. «Ліпні роботи»
15 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 15. «Внутрішні санітарно-технічні роботи»
16 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 16. «Зовнішні інженерні мережі»
17 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 17. «Електромонтажні роботи»
18 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи
Збірник 18. «Благоустрій»
19 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 19. «Ізоляційні роботи»
20 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи.
Збірник 20. «Інші ремонтно-будівельні роботи»
РЕКНр враховують специфічні ускладнені умови виконання ремонтнобудівельних робіт (багаторазова організація робочих місць, розосередженість обсягів робіт, обмежені можливості застосування високопродуктивних засобів механізації, підвищене використання ручного труда при виконанні виробничих процесів, при переміщенні матеріалів та будівельного сміття у робочий зоні та внутрішньобудівельній території, тощо.
Відповідно до п.1.7 РЕКНр «За відсутності відповідних норм у чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм розробляються індивідуальні ресурсні кошторисні норми, рішення з розроблення яких приймається замовником. Ці норми затверджуються у складі проекту (робочого проекту) з обов'язковим проведенням відповідної експертизи і застосовуються тільки для визначення вартості ремонту за даним проектом.».
Пункт 2.4 РЕКНр, на який спирається Замовник вказує на те, що «Окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтнобудівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта.».
Окремо наголошуємо, що предметом закупівлі є саме капітальний ремонт, не нове будівництво чи реконструкція, і технологія виконання капітального ремонту може бути і не аналогічною новому будівництву або реконструкції, та в складі РЕКНр є відсутніми норми на:
КБ15-64-1 Розбирання каркасу однорівневих підвісних стель із металевих профілів
КБ9-48-1 Електродугове зварювання при монтажі каркасів одноповерхових виробничих будівель
КБ9-49-1 Ставлення болтів будівельних з гайками й шайбами
КБ9-48-3 Електродугове зварювання огорожі (ремонт існуючої огорожі зварюванням).
А отже, ще раз наголошуємо, що якщо Замовник не розробляв індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм, а виявив, що технологія виконання окремих видів ремонтно-будівельних робіт є аналогічною новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, відповідно до п.2.4 РЕКНр, то ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» цілком правомірно скористався нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтнобудівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15.
Звертаємо увагу, що п.2.4 чітко визначений діапазон норм, на які не розповсюджується коефіцієнт 1,15, це норми від 9-70-1 до 9-75-2.
Учасник застосував коефіцієнт до п.38 КБ9-48-1, п.41 КБ9-49-1 та п.173 КБ9-48-3, які не знаходяться в діапазоні норм від 9-70-1 до 9-75-2, визначених п. 2.4 РЕКНр.
А отже, Учасник правомірно застосував коефіцієнт 1,15 у своєму кошторисі.
Як наслідок, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» діяло із власного досвіду, отриманого при виконанні робіт з капітального ремонту інших об’єктів будівництва. Так як, на жаль, замовником не було розміщено в складі тендерної документації проекту (робочого проекту), за яким було проведено відповідну експертизу.
Вважаємо, що керуючись п.1.7 РЕКНр, не маючи відповідних норм у чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм, замовник міг також розробити індивідуальні ресурсні кошторисні норми, рішення по яким мав право прийняти виключно замовник, і затвердити їх у складі проекту, за яким могла бути проведена експертиза.
Але, не маючи доступу до проекту, експертизи (інвесторського кошторису), до індивідуальних ресурсних кошторисних норм замовника, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не могло вгадати той коефіцієнт, який мав на увазі замовник, то ж застосування шифру норми, включаючи розмір коефіцієнту, відбувався виключно спираючись на власний досвід, отриманий саме при виконанні робіт з капітального ремонту.
Крім того, пропонуємо звернути окрему увагу Замовника на те, що в процесі аукціону відбулося зниження ціни тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» на понад 100 000 грн., що в свою чергу призвело б до перерахунку кошторису, в разі визначення Учасника переможцем відкритих торгів.
Висновок: Замовник не довів, що кошторисний розрахунок учасника не відповідає КНУ РЕКНб та РЕКНр, та Учасник порушив умови тендерної документацій в цій частині.
Водночас, прийняті Замовником рішення порушують законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Оскаржуване рішення порушує право Скаржника на визначення переможцем закупівлі з можливим подальшим укладанням Договору про закупівлю, відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».



Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника