• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з утилізації медичних відходів

Завершена

60 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 600.00 UAH
Період оскарження: 03.09.2024 11:40 - 05.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 7eeeff6537f44bc8926ee1f2abbf7684
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-03-004002-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2024 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.09.2024 15:08
Дата виконання рішення Замовником: 30.09.2024 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано та внесено зміни.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5c549c680deb4cc1b1562640e04453cc
Заголовок пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«А-ЕНЕРГО»
вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район,
Запорізька область, Україна,70406
код ЄДРПОУ 40277858
р/р UA753138490000026007010004898 в АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК», МФО 313849
тел. . (066)-421-38-78, (067)737-13-18

Вих №1с від 05.09.2024р.
Найменування органу Комісія антимонопольного
оскарження: комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Найменування замовника Комунальне некомерційне
рішення, дії або бездіяльність підприємство "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ
якого оскаржуються: ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР"
ЄРДПОУ: 05481412
58003, Україна, Чернівецька область, Чернівецький р-н, місто Чернівці вул. Буковинська, будинок 1А
Телефон + 380372524483
E-mail: perenatal.cv@gmail.com
Ім’я
(найменування), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
місце проживання ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
(місцезнаходження) «А-ЕНЕРГО"
суб’єкта оскарження ЄДРПОУ 40277858
70406, вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна
тел. (066)421 38 78
e-mail: aenergo2024@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-03-004002-a
ІD у ЦБД:: 12ae6d61a3624387947aaee4682aebac



СКАРГА
На умови тендерної документації

03.09.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги з утилізації медичних відходів За кодом ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (ДК 90524200-8 - Послуги з утилізації/видалення медичних відходів)з очікуваною вартістю 60 000 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) (далі – Наказ №325 МОЗУ)
- Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)


Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п. 3 Замовник вимагає:
«3. Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Для небезпечних відходів ліцензія або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен містити коди згідно Національного переліку відходів та операції, що передбачені предметом закупівлі» Відповідно до таблиці Додатку 2 Замовник визначає, що до відходів які предметом закупівлі повинна бути застосована операція відновлення.

№ п/п Найменування відходів/ Номенклатурна назва предмету закупівлі Код (-и) згідно Національного переліку відходів Операції
з управління відходами Од. виміру К-ть

1 Медичні відходи категорії С: медичні відходи 18 01 09 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08

видалення, відновлення кг 1000

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Для небезпечних відходів ліцензія або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен містити коди згідно Національного переліку відходів та операції, що передбачені предметом закупівлі» та встановлення обов’язковості наявності операції «відновлення» в Додатку до наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами виходячи з наступного:
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» стаття 1:
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
Перелік операцій з відновлення та видалення відходів знаходяться в Додатку 1 та Додатку 2 до ЗУ «Про управління відходами».
Відповідно до Додатку 1 ЗУ «Про управління відходами» Перелік операцій з видалення відходів :
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Відповідно до Додатку 2 ЗУ «Про управління відходами» Перелік операцій з відновлення відходів:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

Відповідно до Наказу МОЗУ №325:
Розділ 1 Загальні положення
4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
6. У цих Правилах терміни і скорочення вживаються в таких значеннях:
інсинерація медичних відходів - контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі (інсинераторі);
кремація медичних відходів - контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорі);

Розділ V. Вимоги до відходів категорії В 1

1. До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:

1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;

2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність:

із закінченим терміном придатності;

які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;

із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);

3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;

4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);

5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);

6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.

2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації.

3. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні вироби, виготовлені з поліпропілену, полівінілхлориду, скла), підлягають обробленню з метою реалізації/передавання таких відходів іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням та вторинним переробленням відходів.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, вторинне перероблення яких вимагає різних технологічних підходів (наприклад, поліпропілен і полівінілхлорид), підлягають сортуванню до (рекомендовано) або після оброблення.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі.

4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації.

Виходячи з вищезазначеного, Наказ №325 МОЗУ (в редакції Наказу №1602 МОЗУ) визначено лише 2 можливі операції з управління небезпечними відходами – інсинерація та кремація (операція D10 – спалювання на суші відповідно до Додатку 1 Закону України «Про управління відходами»).

Виходячи з вищезазначеного, НЕМОЖЛИВИМ є застосування операцій з відновлення відходів до відходів, що зазачені в технічній специфікації Замовником, що є не відповідністю вимогам чинного законодавства у сфері управління відходами, та дискримінаційними по відношенню до майбутніх учасників що порушує принципи здійснення публічних закупівель. До того ж, кожен суб’єкт господарювання отримує ліцензії на ті операції видалення які можливо проводити на підприємстві ліцензіата, і встановлюючи в умовах до наявності в ліцензії конкретних кодів операцій з видалення або відновлення так само порушує норми чинного законодавства.

Пунктом 3 Замовник вимагає надання ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління визначеними специфікацією відходами.
Відповідно до Постанови КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів»
8. Коди відходів поділяються на:

1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;

2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;

3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.

Відповідно до цього код 18 01 09 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 не є «відходи, що не є небезпечні».
На момент проведення процедури закупівлі, ЖОДНА компанія не має в переліку відходів, за якими має провадити господарську діяльність з управління небезпечними відходами, код 18 01 09.
Орган ліцензування НЕ видає ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на відходи, що не є небезпечними.
Замовник встановлює вимоги, що неможливі до виконання, та створює завідомо дискримінаційні вимоги тендерної документації.
На підтвердження Скаржник надає реєстр ліцензіатів у сфері управління відходами.

Скаржник відповідно до Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та має право проводити операції з видалення відходів D10 Спалювання на суші, D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення, D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка, але не має права проводити операції з відновлення відходів R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії* виходячи з норм Наказу №325 МОЗУ та ЗУ «Про управління відходами». Встановлення вимоги щодо наявності ліцензії на управління небезпечними відходами, а саме у редакції: «Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Для небезпечних відходів ліцензія або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен містити коди згідно Національного переліку відходів та операції, що передбачені предметом закупівлі» та визначення обов’язковості операції з відновлення до відходів, що є предметом закупівлі є дискримінаційний по відношенню до Скаржника та обмежує його участь у публічній закупівлі.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО».




Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ч. 4 Ст. 5 Закону:
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників та рівне ставлення до них, не дотримується вимог чинного законодавства України.


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Комунальне некомерційне підприємство "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР".
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" внести зміни до умов тендерної документації.



Додатки до скарги:
1. Закон України «Про публічні закупівлі»
2. Постанова №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
3. Тендерна документація Замовника з додатками.
4. Закон України «Про управління відходами».
5. Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)
6. Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО».
7. Ліцензійний реєстр з управління небезпечними відходами

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації