-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги з управління відходами, поводження з якими обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10; D13;D15)
Завершена
70 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
Період оскарження:
02.09.2024 20:18 - 23.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
c3b95f4cba2745ff8cc01f8abd1736b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-02-010245-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тех паспорт Мерседес.pdf 06.09.2024 14:57
- Договір оренди МАН.pdf 06.09.2024 14:57
- Роз'яснення Головного Сервісного центру МВС України від 09.05.2024 року.pdf 06.09.2024 14:57
- Договір оренди ВИРОБНИЧИЙ МАЙДАНЧИК Акт приймання передачі та ДУ.pdf 06.09.2024 14:57
- Скарга АМКУ Одеса №8.docx 06.09.2024 14:57
- 47. Ситуаційна карта-схема підприємства ТОВ «А-ЕНЕРГО» з управління небезпечними відходами (2).pdf 06.09.2024 14:57
- ТО Мерседес 11.2024.pdf 06.09.2024 14:57
- Атестат А-ЕНЕРГО 2024.pdf 06.09.2024 14:57
- Скарга АМКУ Одеса №8.pdf.p7s 06.09.2024 14:57
- Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf 06.09.2024 14:57
- Висновок державної еколог.експертизи.pdf 06.09.2024 14:57
- Тех паспорт МАН.pdf 06.09.2024 14:57
- A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf 06.09.2024 14:57
- Договір оренди Мерседес.pdf 06.09.2024 14:57
- ТО МАН 23.02.2025.pdf 06.09.2024 14:57
- Витяг Укртрансбезпеки на перевезення.pdf 06.09.2024 14:57
- Скарга АМКУ Одеса №8.pdf 06.09.2024 14:57
- sign.p7s 06.09.2024 14:58
- Рішення від 10.09.2024 № 15045.pdf 10.09.2024 17:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.09.2024 № 15420.pdf 18.09.2024 11:34
- Рішення від 17.09.2024 № 15420.pdf 20.09.2024 13:22
- Відповідь на скаргу.pdf 10.09.2024 18:21
- Відповідь на скаргу.docx 10.09.2024 18:21
- ЗТД 9052 Відходи.docx 21.09.2024 16:40
- Перелік змін.docx 21.09.2024 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.09.2024 15:25
Дата розгляду скарги:
17.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 17:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.09.2024 13:23
Дата виконання рішення Замовником:
21.09.2024 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ№ 15420-р/пк-пз від 17.09.2024 виконано. Відповідні зміни внесено до тендкрної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e320f408be62462bbe0b014f9abc2fcc
Заголовок пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«А-ЕНЕРГО»
вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район,
Запорізька область, Україна,70406
код ЄДРПОУ 40277858
р/р UA753138490000026007010004898 в АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК», МФО 313849
тел. . (066)-421-38-78, (067)737-13-18
Вих №1-0309 від 06.09.2024р.
Найменування органу Комісія антимонопольного
оскарження: комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ
рішення, дії або бездіяльність ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА
якого оскаржуються: ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЄРДПОУ: 05446384
65038, Україна, Одеська область, м.Одеса, вул. Фонтанська дорога, 110
Телефон: + 380442932407
e-mail: viddil18@ukr.net
Ім’я (найменування), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
місце проживання ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
(місцезнаходження) «А-ЕНЕРГО"
суб’єкта оскарження ЄДРПОУ 40277858
70406, вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна
тел. (066)421 38 78
e-mail: aenergo2024@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-02-010245-a
ІD у ЦБД:: 8ca7bca240bd41bf9621e5f62bbbe43d
СКАРГА
На умови тендерної документації
02.09.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, поводження з якими обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10; D13;D15)) з очікуваною вартістю 70 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Пунктом 1.5.3.Додатку 1 до Документації, Замовник вимагає:
«Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).»
Аналогічна вимога присутня в пункті 2.5.3. Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції: « копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)», оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.
Відповідно до предмету закупівлі закуповуються ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, поводження з якими обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10; D13;D15)). Предметом закупівлі НЕ передбачено надання послуг з відновлення. Відповідно вимога щодо надання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»)» э дискримінаційною по відношенню до Скаржника та такою, що не відповідає предмету закупівлі.
Скаржник відповідно до умов Документації та предмету закупівлі, має Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6) забезпечує стабільність процесу виробництва на відповідність вимогам Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000 року №1393-XIV, Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року №2320-ІХ, Закону України «про охорону навколишнього середовища» від 25.06.1991 року №1264-ХІІ.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Як доказ Скаржник надає Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6).
2. Пунктом 1.5.6 Додатку 1 Замовник вимагає:
9.2.Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.
Аналогічна вимога присутня в пункті 2.5.6 Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
Замовник не довів та документально не підтвердив становлення даної вимоги в умовах Тендерної документації.
3. Підпунктом 4 пункту 2.2 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.»
Аналогічна вимога присутня в підпункті 4 пункту 2.8. Додатку 2 до Документації
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ліцензійними умовами визначений вичерпний перелік умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та вичерпний перелік документів на підтвердження відповідності ліцензіата.
Пункт 20 Ліцензійних умов передбачає:
«20. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.»
Ліцензійними умовами не зазначено, що саме на ситуаційній карті схемі повинно бути зазначене приміщення для розміщення персоналу.
На підтвердження наявності в Скаржника приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти Скаржник надає ситуаційну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів та договір оренди Скаржника на виробничий майданчик Скаржника.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу, саме у формулюванні «2.6. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає:
1. Ситуативна карта-схема Скаржника
2. Договір оренди виробничого приміщення.
4. Підпунктом 7 пункту 2.2 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«7. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Аналогічна вимога присутня в підпункті 7 пункту 2.8. Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «6.6 Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»., оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”
Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:
«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»
Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, , виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.
5. Підпунктом 6 пункту 2.2 Додатку 1 Замовник вимагає:
«Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.»
Аналогічна вимога присутня підпункті 6 пункту 2.8 Додатку 2 до Документації
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.
Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до умов тендерної документації.
Додатки до скарги:
1. Наказ №329 Міндовкілля та Додаток до нього від 29.03.2024 року;
2. Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року
3. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
4. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
5. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
6. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
7. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
8. Ситуативна карта-схема Скаржника
9. Договір оренди виробничого приміщення.
10. Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017
«А-ЕНЕРГО»
вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район,
Запорізька область, Україна,70406
код ЄДРПОУ 40277858
р/р UA753138490000026007010004898 в АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК», МФО 313849
тел. . (066)-421-38-78, (067)737-13-18
Вих №1-0309 від 06.09.2024р.
Найменування органу Комісія антимонопольного
оскарження: комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ
рішення, дії або бездіяльність ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА
якого оскаржуються: ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЄРДПОУ: 05446384
65038, Україна, Одеська область, м.Одеса, вул. Фонтанська дорога, 110
Телефон: + 380442932407
e-mail: viddil18@ukr.net
Ім’я (найменування), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
місце проживання ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
(місцезнаходження) «А-ЕНЕРГО"
суб’єкта оскарження ЄДРПОУ 40277858
70406, вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна
тел. (066)421 38 78
e-mail: aenergo2024@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-02-010245-a
ІD у ЦБД:: 8ca7bca240bd41bf9621e5f62bbbe43d
СКАРГА
На умови тендерної документації
02.09.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, поводження з якими обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10; D13;D15)) з очікуваною вартістю 70 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Пунктом 1.5.3.Додатку 1 до Документації, Замовник вимагає:
«Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).»
Аналогічна вимога присутня в пункті 2.5.3. Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції: « копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)», оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.
Відповідно до предмету закупівлі закуповуються ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, поводження з якими обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10; D13;D15)). Предметом закупівлі НЕ передбачено надання послуг з відновлення. Відповідно вимога щодо надання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»)» э дискримінаційною по відношенню до Скаржника та такою, що не відповідає предмету закупівлі.
Скаржник відповідно до умов Документації та предмету закупівлі, має Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6) забезпечує стабільність процесу виробництва на відповідність вимогам Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000 року №1393-XIV, Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року №2320-ІХ, Закону України «про охорону навколишнього середовища» від 25.06.1991 року №1264-ХІІ.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Як доказ Скаржник надає Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6).
2. Пунктом 1.5.6 Додатку 1 Замовник вимагає:
9.2.Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.
Аналогічна вимога присутня в пункті 2.5.6 Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
Замовник не довів та документально не підтвердив становлення даної вимоги в умовах Тендерної документації.
3. Підпунктом 4 пункту 2.2 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.»
Аналогічна вимога присутня в підпункті 4 пункту 2.8. Додатку 2 до Документації
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ліцензійними умовами визначений вичерпний перелік умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та вичерпний перелік документів на підтвердження відповідності ліцензіата.
Пункт 20 Ліцензійних умов передбачає:
«20. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.»
Ліцензійними умовами не зазначено, що саме на ситуаційній карті схемі повинно бути зазначене приміщення для розміщення персоналу.
На підтвердження наявності в Скаржника приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти Скаржник надає ситуаційну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів та договір оренди Скаржника на виробничий майданчик Скаржника.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу, саме у формулюванні «2.6. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає:
1. Ситуативна карта-схема Скаржника
2. Договір оренди виробничого приміщення.
4. Підпунктом 7 пункту 2.2 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«7. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Аналогічна вимога присутня в підпункті 7 пункту 2.8. Додатку 2 до Документації
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «6.6 Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»., оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”
Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:
«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»
Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, , виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.
5. Підпунктом 6 пункту 2.2 Додатку 1 Замовник вимагає:
«Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.»
Аналогічна вимога присутня підпункті 6 пункту 2.8 Додатку 2 до Документації
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.
Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до умов тендерної документації.
Додатки до скарги:
1. Наказ №329 Міндовкілля та Додаток до нього від 29.03.2024 року;
2. Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року
3. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
4. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
5. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
6. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
7. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
8. Ситуативна карта-схема Скаржника
9. Договір оренди виробничого приміщення.
10. Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 8" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до умов тендерної документації.