-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо
Завершена
63 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 319.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 319.50 UAH
Період оскарження:
02.09.2024 15:55 - 22.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
0c922a51ca6f40258228ec993df394bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-02-008141-a.b1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір БРСМ.pdf 06.09.2024 15:48
- СКАРГА 05.09.24 1.pdf 06.09.2024 15:48
- Скан. ліц.СС (1) (2).pdf 06.09.2024 15:48
- скарга у текстовому форматі.docx 06.09.2024 15:48
- Зразки талонів БРСМ.pdf 06.09.2024 15:49
- sign.p7s 06.09.2024 15:57
- рішення від 10.09.2024 № 15062.pdf 10.09.2024 18:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.09.2024 № 15424.pdf 18.09.2024 13:32
- рішення від 17.09.2024 № 15424.pdf 20.09.2024 14:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.09.2024 16:12
Дата розгляду скарги:
17.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.09.2024 14:53
Дата виконання рішення Замовником:
20.09.2024 17:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8e95e029d63b47f294edb40c885bf603
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційної вимоги щодо наявності у учасників закупівлі власних АЗС та Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 12 та п. 17 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено Перелік документів, що має надати учасник:
«12. Довідку з повним переліком АЗС/АЗК учасника на території м.Вінниця та Вінницькій області (власних та партнерських), з якими укладено договори про обслуговування талонів (скрейтч-карток) без посередників із зазначенням їх назви, адреси, режиму роботи, з підтвердженням наявності дизельного палива.»
«17. Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції.»
1.1. Щодо наявності у Учасника власних АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність у Учасника власних АЗС та партнерських - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності ТА партнерські АЗС .
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС власних – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта відповідно до Переліку АЗС відповідної мережі (Перелік АЗС у Додатку № 3 до Скарги)
ІІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності Скаржника.
1.2. Щодо надання Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції.:
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС БРСМ-нафта, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та мережею АЗС договору.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність мережі АЗС АЗК у Учасника має бути не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, та наявність заправок по всіх областях України, які мають відповідні чинні дозвільні документи на право роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта:
ІІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу БРСМ-нафта.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні (Ліцензія Скаржника у Додатку № 4 до Скарги). Варто зауважити, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо (талони/скретч-картки) (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Нафта і дистиляти), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального.
«12. Довідку з повним переліком АЗС/АЗК учасника на території м.Вінниця та Вінницькій області (власних та партнерських), з якими укладено договори про обслуговування талонів (скрейтч-карток) без посередників із зазначенням їх назви, адреси, режиму роботи, з підтвердженням наявності дизельного палива.»
«17. Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції.»
1.1. Щодо наявності у Учасника власних АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність у Учасника власних АЗС та партнерських - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності ТА партнерські АЗС .
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС власних – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта відповідно до Переліку АЗС відповідної мережі (Перелік АЗС у Додатку № 3 до Скарги)
ІІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності Скаржника.
1.2. Щодо надання Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції.:
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС БРСМ-нафта, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та мережею АЗС договору.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність мережі АЗС АЗК у Учасника має бути не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, та наявність заправок по всіх областях України, які мають відповідні чинні дозвільні документи на право роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта:
ІІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу БРСМ-нафта.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні (Ліцензія Скаржника у Додатку № 4 до Скарги). Варто зауважити, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо (талони/скретч-картки) (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Нафта і дистиляти), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Скан. ліц.СС (1) (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Заклад "Міська дитячо-юнацька спортивна школа №2" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-09-02-008141-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо (талони/скретч-картки) (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c2e01b7c8568417d978470e8b752f4a8
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційної умови щодо наявності АЗС по всіх областях України та не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п. 12 та п. 17 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено Перелік документів, що має надати учасник:
«З метою гарантованого, вчасного, безпечного, стабільного, якісного обслуговування транспортних засобів Замовника, АЗС та/або АЗК у Учасника має бути не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, та наявність заправок по всіх областях України на яких Замовник має можливість заправляти автотранспорт (власні, орендовані, партнерські). Якщо АЗС партнерські/орендовані, Учасник зобов’язаний надати копії договорів з власниками АЗС та лист від емітента талонів/скретч-карток на право продажу талонів/скретч-карток.»
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у місті Вінниця САМЕ 4-х одиниць АЗС та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, - Замовник порушує принципи проведення публічних закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасника».
Відповідна вимога обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива з партнерскої мережі АЗС БРСМ-нафта, яка має:
3 (три) АЗС за адресами:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Тимощука, 60А
Вінницька обл., м.Вінниця, Хмельницьке шосе, 114-І
9 (дев’ять) АЗС за адресами:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Вінницька обл., с. Вінницькі Хутори, вул.. Немирівське шосе, 205А
Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Тимощука, 60А
Вінницька обл., Тульчинський р-н., с. Кинашів, вул. Першотравнева, 2
Вінницька обл., м.Вінниця, Хмельницьке шосе, 114-І
Вінницька обл., с. Сокиринці, а/ш Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка, 406км+944м
Вінницька обл., Козятинський р-н, с. Махнівка, вул.Київська 1А
Вінницька обл., Літинський р-н, с/рада Соснівська, а/ш Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка, 346км+78м
Вінницька обл., Могилів-Подільский р-н., с. Серебрія, вул. Леніна, 5А
ТА НЕ МАЄ:
АЗС в Донецькій та Луганській областях, а отже не має АЗС в кожній області України.
Вимога щодо наявності не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області -, може виконати лише один найбільший постачальник України, що нівелює принцип конкуренції, закріплений у ЗУ «Про публічні закупівлі».
Загальна кількість АЗС мережі БРСМ-нафта складає 213 АЗС по Україні але учасник не може прийняти участь у закупівлі з мережами АЗС партнерів, через встановлені дискримінаційні вимоги щодо кількості АЗС у м. Вінниця та Вінницькій області, а також АЗС у кожній області України (в частині відсутності АЗС у Луганській та Донецькій областях).
У випадку, якщо Замовником буде зменшено кількість АЗС які розташовані в місті Вінниця та Вінницькій області та виключено вимогу в частині наявності АЗС у кожній області України, – буде збільшено коло учасників, крім одного, та додержано принцип добросовісної конкуренції серед учасників, який закріплено у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
І. Скаржник має партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС БРСМ-нафта, а саме Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«З метою гарантованого, вчасного, безпечного, стабільного, якісного обслуговування транспортних засобів Замовника, АЗС та/або АЗК у Учасника має бути не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, та наявність заправок по всіх областях України на яких Замовник має можливість заправляти автотранспорт (власні, орендовані, партнерські). Якщо АЗС партнерські/орендовані, Учасник зобов’язаний надати копії договорів з власниками АЗС та лист від емітента талонів/скретч-карток на право продажу талонів/скретч-карток.»
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у місті Вінниця САМЕ 4-х одиниць АЗС та не менше 20 АЗС у Вінницькій області, - Замовник порушує принципи проведення публічних закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасника».
Відповідна вимога обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива з партнерскої мережі АЗС БРСМ-нафта, яка має:
3 (три) АЗС за адресами:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Тимощука, 60А
Вінницька обл., м.Вінниця, Хмельницьке шосе, 114-І
9 (дев’ять) АЗС за адресами:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Вінницька обл., с. Вінницькі Хутори, вул.. Немирівське шосе, 205А
Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Тимощука, 60А
Вінницька обл., Тульчинський р-н., с. Кинашів, вул. Першотравнева, 2
Вінницька обл., м.Вінниця, Хмельницьке шосе, 114-І
Вінницька обл., с. Сокиринці, а/ш Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка, 406км+944м
Вінницька обл., Козятинський р-н, с. Махнівка, вул.Київська 1А
Вінницька обл., Літинський р-н, с/рада Соснівська, а/ш Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка, 346км+78м
Вінницька обл., Могилів-Подільский р-н., с. Серебрія, вул. Леніна, 5А
ТА НЕ МАЄ:
АЗС в Донецькій та Луганській областях, а отже не має АЗС в кожній області України.
Вимога щодо наявності не менше 4-х АЗС у м. Вінниця та не менше 20 АЗС у Вінницькій області -, може виконати лише один найбільший постачальник України, що нівелює принцип конкуренції, закріплений у ЗУ «Про публічні закупівлі».
Загальна кількість АЗС мережі БРСМ-нафта складає 213 АЗС по Україні але учасник не може прийняти участь у закупівлі з мережами АЗС партнерів, через встановлені дискримінаційні вимоги щодо кількості АЗС у м. Вінниця та Вінницькій області, а також АЗС у кожній області України (в частині відсутності АЗС у Луганській та Донецькій областях).
У випадку, якщо Замовником буде зменшено кількість АЗС які розташовані в місті Вінниця та Вінницькій області та виключено вимогу в частині наявності АЗС у кожній області України, – буде збільшено коло учасників, крім одного, та додержано принцип добросовісної конкуренції серед учасників, який закріплено у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
І. Скаржник має партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС БРСМ-нафта, а саме Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 2 до скарги.
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС Мережі АЗС БРСМ-нафта за посиланням https://brsm-nafta.com/ 1.
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА 05.09.24 1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Заклад "Міська дитячо-юнацька спортивна школа №2" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-09-02-008141-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо (талони/скретч-картки) (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2997e4e28525496481e7e8b3b754a9e4
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційної умови щодо Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до п. 12 та п. 17 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено Перелік документів, що має надати учасник:
«Вимоги до талонів/скретч-карток на дизельне паливо:
Придбання Товару буде здійснюватися по талонах/скретч-картках. Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником. У разі зміни зовнішньої форми або маркування талонів/скретч-карток Учасник здійснює обмін талонів/ скретч-карток, наявних у Замовника, на інші аналогічні, діючі талони/скретч-картки, без додаткової на оплати за це Замовником.»
Замовник встановлює дискримінаційну вимогу тендерної документації яка не узгоджується з іншими вимогами тендерної документації, а саме щодо «Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником».
Відповідно до Плану Закупівлі, опублікованого на сайті уповноваженого органу, закупівля оголошена згідно річного плану закупівель на 2024 рік.
Згідно Обґрунтування закупівлі Замовником оголошено процедуру закупівлі та визначено термін поставки товарів – по 31 грудня 2024 р. (Додаток № 5 до Скарги).
Відповідно до Проекту договору згідно Додатку № 4 до тендерної документації «10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2024, а в частині розрахунків до повного їх виконання.»
Вимога щодо постачання талонів з терміном дії – «Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником.» – є обмежувальною та дискримінаційною, та такою, що не узгоджується з вимогами проекту договору та інших умов тендерної документації.
Замовник встановлює суперечливу умову щодо надання учасниками талонів Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником. що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (в т.ч. місцевий бюджет, який є джерелом фінансування Замовника у відповідній процедурі закупівлі та визначено в плані закупівель за ідентифікатором UA-P-2024-09-02-009674-a) становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником., якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тендерна документація Замовника містить суперечливі вимоги та свідчить про нівелює принцип прозорості, рівноправність і справедливість у державних закупівель.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта».
Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 2 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).
«Вимоги до талонів/скретч-карток на дизельне паливо:
Придбання Товару буде здійснюватися по талонах/скретч-картках. Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником. У разі зміни зовнішньої форми або маркування талонів/скретч-карток Учасник здійснює обмін талонів/ скретч-карток, наявних у Замовника, на інші аналогічні, діючі талони/скретч-картки, без додаткової на оплати за це Замовником.»
Замовник встановлює дискримінаційну вимогу тендерної документації яка не узгоджується з іншими вимогами тендерної документації, а саме щодо «Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником».
Відповідно до Плану Закупівлі, опублікованого на сайті уповноваженого органу, закупівля оголошена згідно річного плану закупівель на 2024 рік.
Згідно Обґрунтування закупівлі Замовником оголошено процедуру закупівлі та визначено термін поставки товарів – по 31 грудня 2024 р. (Додаток № 5 до Скарги).
Відповідно до Проекту договору згідно Додатку № 4 до тендерної документації «10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2024, а в частині розрахунків до повного їх виконання.»
Вимога щодо постачання талонів з терміном дії – «Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником.» – є обмежувальною та дискримінаційною, та такою, що не узгоджується з вимогами проекту договору та інших умов тендерної документації.
Замовник встановлює суперечливу умову щодо надання учасниками талонів Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником. що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (в т.ч. місцевий бюджет, який є джерелом фінансування Замовника у відповідній процедурі закупівлі та визначено в плані закупівель за ідентифікатором UA-P-2024-09-02-009674-a) становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати Термін дії талонів/ скретч-карток повинен бути не менше 2 років з дати їх отримання Замовником., якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тендерна документація Замовника містить суперечливі вимоги та свідчить про нівелює принцип прозорості, рівноправність і справедливість у державних закупівель.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта».
Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 1 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 2 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).
×
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Заклад "Міська дитячо-юнацька спортивна школа №2" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-09-02-008141-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо (талони/скретч-картки) (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Нафта і дистиляти).