• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система збереження електроенергії (ESS) з акумуляторними батареями (АКБ) та комплектом для монтажу (код CPV за ДК 021:2015: 31150000-2: Баласти для розрядних ламп чи трубок)

Завершена

1 825 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 125.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2024 14:06 - 28.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 625bc1f54ca0475c8b2e4b248088cbc5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-02-005396-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Згідно додатку
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2024 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2024 11:18
Дата виконання рішення Замовником: 26.09.2024 12:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15477-р/пк- пз від18 вересня 2024 року Замовником усунуто виявлені органом оскарження порушення та внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЕНЕРСІС УКРАЇНА", Колодько Віктор Миколайович 380442211536 OFFICE@ENERSYS.IN.UA http://enersys.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 223784dbb1d040a881d623b70c564ae0
Заголовок пункту скарги: додаток 3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ТОВ "ЕНЕРСІС УКРАЇНА"
код ЄДРПОУ: 35635986
адреса: 03115, Україна, Київська область, Київ, м.Київ, проспект Берестейський, будинок 136, кімната 34
тел.: 380442211536


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР"

Вихідний №: 06-09/39/58-10-0500
Дата: від 06.09.2024 року



С К А Р Г А
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації



Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-09-02-005396-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 31154000-0 Джерела безперебійного живлення

Наша компанія хоче взяти участь в даній процедурі закупівлі, проте тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які не дають змоги нам взяти участь в ній.

Назва учасника аукціону Назва далі по тексту скарги

ТОВ "ЕНЕРСІС УКРАЇНА" (далі – Учасник, Скаржник)
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник торгів)

Замовник торгів на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» оголосив про проведення процедури закупівлі в електронній системі ProZorro.

Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.

Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав (встановлення замовником дискримінаційних умов в оголошені про проведення закупівлі)
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що оскаржується Обґрунтування наявності порушень прав учасника з наведенням законодавчих норм


Пункт 2 «Комплектація» Додаток № 3 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають прилад з 36 акумуляторними батареями які будуть задовольняти пункту 12 Додатку № 3 до Тендерної документації «Час автономної роботи при середньому навантаженні 80%» - «не менше 8 хвилин».
Скаржник має в наявності прилад який хоче запропонувати Замовнику торгів до постачання MASTERYS GP4 120кВт в складі якого йде 40 акумуляторних батарей які будуть задовільняти вимогу Замовника торгів пункт 12 Додатку № 3 до Тендерної документації «Час автономної роботи при середньому навантаженні 80%» - «не менше 8 хвилин», на підтвердження цієї інформації надаємо розрахунок з системи MASTERYS GP4 на 40 акумуляторів.
Згідно розрахунку час автономної роботи для 40 батарей буде становити 12мин 19сек, що значно перевищує мінімальні вимоги Замовника на 50%.

Фактично замовник торгів указує 36 штук акумуляторних батарей чим підводить технічні характеристики під виріб одного виробника Enersol TPP-PV(інструкція користувача надається).
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 2 «Комплектація» Додаток № 3 до Тендерної документації «Акумуляторна батарея – 36 штук»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації Акумуляторна батарея – не більше 40 штук.

Пункт 11 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають Наявність функції десульфатування.

Функція десульфатування в контексті акумуляторних батарей, зокрема свинцево-кислотних акумуляторів, стосується процесу відновлення акумулятора, у якого на пластинах утворюється сульфат свинцю. Це поширена проблема, коли батарея залишається розрядженою тривалий час, що призводить до зниження її ємності.

В той же час Замовник торгів встановив вимогу в пункті 14 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації «Допустимий розряд батареї» - «Не більше 80%».

Технічні характеристики, наведені в тендерній документації, самі собі суперечать, оскільки зниження ємності не може бути менше 80%. В таких умовах функція дисфальтування, яка згадується в документації, не має практичного сенсу. Вона не тільки є зайвою, але й не відповідає реальним потребам експлуатації обладнання за запропонованих параметрів.

Ми пропонуємо прилад MASTERYS GP4 120кВт, який не містить цієї функції, оскільки вона не потрібна для виконання технічного завдання. Відсутність цієї функції не вплине на працездатність або відповідність вимогам тендеру, адже її включення не обумовлене необхідністю, а навпаки – може стати додатковою й необґрунтованою переплатою. Таким чином, наш прилад повністю відповідає ключовим технічним вимогам і забезпечить виконання завдання без надмірної складності або непотрібних функцій, які не є критично важливими для цієї закупівлі (відсутність функції підтверджується Паспортом та Брошурою).

Фактично замовник торгів вказує функцію десульфальтування підводить технічні характеристики під виріб одного виробника Enersol TPP-PV(інструкція користувача надається).

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 11 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації «Наявність функції десульфатування.»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги з Документації.

Пункт 22 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають Наявність підтримки MPPT.

Функція MPPT (Maximum Power Point Tracking) в інверторі — це технологія, що дозволяє використовувати електричну енергію, яка виробляється фотоелектричними (сонячними) панелями. MPPT оптимізує роботу сонячних панелей, забезпечуючи максимальну потужність при змінних умовах, таких як інтенсивність сонячного світла, температура і навантаження.

Функція MPPT є критично важливою для сонячної системи.

Замовнику торгів було поставлено запитання щодо наявності сонячних панелей, на яке він відповів, що панелі на даний момент відсутні, але планується їх встановлення. Однак, жодних документальних підтверджень або планів, які б засвідчували реальність цих намірів, не було надано. Це викликає сумніви в достовірності таких планів, і створює підґрунтя для припущення, що вимога щодо сумісності з сонячними панелями необґрунтовано прив'язана до обладнання конкретного виробника, в даному випадку Enersol TPP-PV.

Замовник торгів не має ні яких доказів що такі плані дійсно існують це лише відписка яка знову ж таки підводить обладнання під виріб одного виробника Enersol TPP-PV(інструкція користувача надається).

Апарат MASTERYS GP4 120кВт, який ми пропонуємо, не оснащений функцією підтримки сонячних панелей (технічний паспорт додається), але це не є критичним для експлуатації в умовах лікарні, оскільки сонячні панелі відсутні, і відсутні будь-які підтвердження, що вони будуть встановлені в майбутньому. Відповідно, вимога щодо сумісності з сонячними панелями не є обґрунтованою і не повинна впливати на вибір обладнання. Наше рішення цілком відповідає поточним потребам лікарні, не містить зайвих функцій, що лише ускладнюють систему і підвищують вартість закупівлі, яка не підкріплена реальними потребами.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 22 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації «Підтримка функції MPPT»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги з Документації.

Пункт 25 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності конкретні габарити приладу які відповідають вимогам Замовника.



Ми пропонуємо прилад MASTERYS GP4 120кВт який відповідає наступним габаритам 855/600/1400 (інструкція користувача додається)

Який перевищує по:
Довжині – 0,59%;
Ширині – 16,67%;

Ми пропонуємо прилад MASTERYS GP4 120кВт, габарити якого становлять 855/600/1400 мм, що вказано в інструкції користувача, яка додається. Відповідно, цей прилад має незначне перевищення по довжині на 0,59% та по ширині на 16,67% у порівнянні з вимогами. Такі зміни в розмірі не є суттєвими і не впливають на працездатність або функціональні характеристики обладнання. Незважаючи на це, Замовник торгів продовжує підганяти технічні вимоги під обладнання конкретного виробника — Enersol TPP-PV, що також підтверджується наданою інструкцією.

При цьому відсутні будь-які документальні підтвердження або технічні обґрунтування того, чому саме такі габаритні розміри є критичними для закупівлі. Це свідчить про необґрунтоване обмеження конкуренції та можливість отримати більш функціональне або доступне обладнання, яке за незначних відхилень по розмірам відповідає всім іншим вимогам і потребам.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 25 «Вимоги до технічних характеристик» Додаток № 3 до Тендерної документації «Довжина ДБЖ (мм) не більше 850,
Ширина ДБЖ (мм) не більше 500, Висота ДБЖ (мм) не більше 1600»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до даної вимоги в Документації.

Пункт 2 Додатку № 3 до тендерної документації Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають декларації на наступні державні стандарти:

- ДСТУ EN 55022:2017 (EN 55022:2010; EN 55022:2010/АС:2011, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання»;
- ДСТУ EN 55024:2017 (EN 55024:2010; EN 55024:2010/А1:2015, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості завад. Норми та методи вимірювання»;
- ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (EN 61000-3-2:2014, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше ніж 16 А на фазу)»;
- ДСТУ EN 61000-3-3:2017 (EN 61000-3-3:2013, IDT; IEC 61000-3-3:2013, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-3. Гранично допустимі рівні. Нормування змін напруги, флуктуацій напруги і флікера в низьковольтних системах електропостачання загальної призначеності для обладнання з номінальним струмом силою не більше ніж 16 А на фазу, яке не підлягає обумовленому підключенню.

Вимога тендерної документації: «Запропоновані учасником товари повинні бути зареєстровані в Україні та/або дозволені для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога засвідчується копією декларації за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічних регламентів, а саме: Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, затверджений Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1067; Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1077, згідно ДСТУ EN IEC 62040-1:2020 Системи безперебійного живлення. Частина 1. Вимоги щодо безпеки (EN IEC 62040-1:2019, IDТ; ІЕС 62040-1:2017, IDТ);ДСТУ EN IEC 62040-2:2019 Системи гарантованого електропостачання. Агрегати безперебійного живлення. Частина 2. Вимоги до електромагнітної сумісності (EN IEC 62040-2:2018, IDT; IEC 62040-2:2016, IDT); ДСТУ EN 55022:2017 (EN 55022:2010; EN 55022:2010/АС:2011, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання»; ДСТУ EN 55024:2017 (EN 55024:2010; EN 55024:2010/А1:2015, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості завад. Норми та методи вимірювання»; ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (EN 61000-3-2:2014, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше ніж 16 А на фазу)»; ДСТУ EN 61000-3-3:2017 (EN 61000-3-3:2013, IDT; IEC 61000-3-3:2013, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-3. Гранично допустимі рівні. Нормування змін напруги, флуктуацій напруги і флікера в низьковольтних системах електропостачання загальної призначеності для обладнання з номінальним струмом силою не більше ніж 16 А на фазу, яке не підлягає обумовленому підключенню».

Хочемо зазначити невідповідність по кожному ДСТУ окремо:

- ДСТУ EN 55022:2017 (EN 55022:2010; EN 55022:2010/АС:2011, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання»;

Цей стандарт стосується виключно обладнання інформаційних технологій, що підтверджується витягом зі стандарту, який надається. Водночас, Замовник у своїй відповіді на майданчику чітко зазначив, що планується підключення комп’ютерного томографа. Це є важливим моментом, оскільки комп'ютерний томограф не відноситься до категорії інформаційних технологій, а є медичним обладнанням. Використання стандарту, який не враховує специфіку медичного обладнання, особливо такого, як комп'ютерні томографи. Тому стандарт, на який посилається Замовник, не може вважатися релевантним для обґрунтування вимог до постачання обладнання, яке буде використовуватись для роботи з медичними приладами.

Варто також звернути увагу, що встановлення комп'ютерного томографа вимагає дотримання інших технічних регламентів та стандартів, які безпосередньо стосуються медичної техніки. Тому вибір обладнання, яке відповідає специфікаціям для ІТ, може бути недоречним для медичних установ і не відповідає необхідним нормам безпеки та якості.

- ДСТУ EN 55024:2017 (EN 55024:2010; EN 55024:2010/А1:2015, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості завад. Норми та методи вимірювання»;

Цей стандарт стосується виключно обладнання інформаційних технологій, що підтверджується витягом зі стандарту, який надається. Водночас, Замовник у своїй відповіді на майданчику чітко зазначив, що планується підключення комп’ютерного томографа. Це є важливим моментом, оскільки комп'ютерний томограф не відноситься до категорії інформаційних технологій, а є медичним обладнанням. Використання стандарту, який не враховує специфіку медичного обладнання, особливо такого, як комп'ютерні томографи. Тому стандарт, на який посилається Замовник, не може вважатися релевантним для обґрунтування вимог до постачання обладнання, яке буде використовуватись для роботи з медичними приладами.

Варто також звернути увагу, що встановлення комп'ютерного томографа вимагає дотримання інших технічних регламентів та стандартів, які безпосередньо стосуються медичної техніки. Тому вибір обладнання, яке відповідає специфікаціям для ІТ, може бути недоречним для медичних установ і не відповідає необхідним нормам безпеки та якості.


- ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (EN 61000-3-2:2014, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше ніж 16 А на фазу)»;

Даний ДСТУ застосовується виключно для обладнання зі струмом, що не перевищує 16 ампер, як зазначено в нормативних документах. Це важливий обмежуючий фактор, оскільки стандарт чітко визначає рамки його застосування для низькострумових систем. Водночас технічні характеристики запропонованого обладнання передбачають значно вищий рівень струму, який досягає понад 200 ампер (інструкція з експлуатації додається). Такий суттєвий розрив між стандартом і фактичними параметрами обладнання робить використання цього ДСТУ недоречним і неадаптованим до умов експлуатації потужних електросистем, що мають справу з високими рівнями струму.

Це означає, що застосування стандарту, який не покриває обладнання з таким високим рівнем струму, є технічно невиправданим і може призвести до неправильної оцінки обладнання. Оскільки вимоги стандарту розраховані на пристрої з малими струмовими навантаженнями, вони не можуть забезпечити належний рівень безпеки та ефективності для обладнання, що працює зі струмом понад 200 А. Відповідно, необхідно застосовувати стандарти, які чітко регламентують роботу високострумових систем, аби гарантувати їхню безпечну експлуатацію і відповідність вимогам технічного завдання.

- ДСТУ EN 61000-3-3:2017 (EN 61000-3-3:2013, IDT; IEC 61000-3-3:2013, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-3. Гранично допустимі рівні. Нормування змін напруги, флуктуацій напруги і флікера в низьковольтних системах електропостачання загальної призначеності для обладнання з номінальним струмом силою не більше ніж 16 А на фазу, яке не підлягає обумовленому підключенню.

Даний ДСТУ застосовується виключно для обладнання зі струмом, що не перевищує 16 ампер, як зазначено в нормативних документах. Це важливий обмежуючий фактор, оскільки стандарт чітко визначає рамки його застосування для низькострумових систем. Водночас технічні характеристики запропонованого обладнання передбачають значно вищий рівень струму, який досягає понад 200 ампер (інструкція з експлуатації додається). Такий суттєвий розрив між стандартом і фактичними параметрами обладнання робить використання цього ДСТУ недоречним і неадаптованим до умов експлуатації потужних електросистем, що мають справу з високими рівнями струму.

Це означає, що застосування стандарту, який не покриває обладнання з таким високим рівнем струму, є технічно невиправданим і може призвести до неправильної оцінки обладнання. Оскільки вимоги стандарту розраховані на пристрої з малими струмовими навантаженнями, вони не можуть забезпечити належний рівень безпеки та ефективності для обладнання, що працює зі струмом понад 200 А. Відповідно, необхідно застосовувати стандарти, які чітко регламентують роботу високострумових систем, аби гарантувати їхню безпечну експлуатацію і відповідність вимогам технічного завдання.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 2 Додаток № 3 до Тендерної документації «ДСТУ EN 55022:2017 (EN 55022:2010; EN 55022:2010/АС:2011, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання»; ДСТУ EN 55024:2017 (EN 55024:2010; EN 55024:2010/А1:2015, IDT) «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості завад. Норми та методи вимірювання»; ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (EN 61000-3-2:2014, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше ніж 16 А на фазу)»; ДСТУ EN 61000-3-3:2017 (EN 61000-3-3:2013, IDT; IEC 61000-3-3:2013, IDT) «Електромагнітна сумісність. Частина 3-3. Гранично допустимі рівні. Нормування змін напруги, флуктуацій напруги і флікера в низьковольтних системах електропостачання загальної призначеності для обладнання з номінальним струмом силою не більше ніж 16 А на фазу, яке не підлягає обумовленому підключенню»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до даної вимоги в Документації чим прибрати ДСТУ які не відносяться до предмета даної закупівлі.

Пункт 5 Додатку № 3 до тендерної документації Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають сертифікати відповідності на наступні державні стандарти:

- ДСТУ EN 55022:2017, п.п. 5.1, 6.1;
- ДСТУ EN 55024:2017, п. 4.2.1.

Вимога тендерної документації: «Учасник повинен надати копії сертифіката (сертифікатів) щодо відповідності обладнання наступним стандартам:ДСТУ EN IEC 62040-1:2020 п.п. 4.4;4.5;4.7;4.9;4.11;6.2;6.4; ДСТУ EN IEC 62040-2:2019 р. 5, 6; ДСТУ EN 55022:2017, п.п. 5.1, 6.1; ДСТУ EN 55024:2017, п. 4.2.1; ДСТУ EN 61000-3-2:2016, р. 5, п. 7.2; ДСТУ EN 61000-3-3:2017, р.5 (сертифікація продукції, що виготовляється серійно, з аналізом документації)».

Хочемо зазначити невідповідність по кожному ДСТУ окремо:

- ДСТУ EN 55022:2017 «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання»;

Цей стандарт стосується виключно обладнання інформаційних технологій, що підтверджується витягом зі стандарту, який надається. Водночас, Замовник у своїй відповіді на майданчику чітко зазначив, що планується підключення комп’ютерного томографа. Це є важливим моментом, оскільки комп'ютерний томограф не відноситься до категорії інформаційних технологій, а є медичним обладнанням. Використання стандарту, який не враховує специфіку медичного обладнання, особливо такого, як комп'ютерні томографи. Тому стандарт, на який посилається Замовник, не може вважатися релевантним для обґрунтування вимог до постачання обладнання, яке буде використовуватись для роботи з медичними приладами.

Варто також звернути увагу, що встановлення комп'ютерного томографа вимагає дотримання інших технічних регламентів та стандартів, які безпосередньо стосуються медичної техніки. Тому вибір обладнання, яке відповідає специфікаціям для ІТ, може бути недоречним для медичних установ і не відповідає необхідним нормам безпеки та якості.

- ДСТУ EN 55024:2017 «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості завад. Норми та методи вимірювання»;

Цей стандарт стосується виключно обладнання інформаційних технологій, що підтверджується витягом зі стандарту, який надається. Водночас, Замовник у своїй відповіді на майданчику чітко зазначив, що планується підключення комп’ютерного томографа. Це є важливим моментом, оскільки комп'ютерний томограф не відноситься до категорії інформаційних технологій, а є медичним обладнанням. Використання стандарту, який не враховує специфіку медичного обладнання, особливо такого, як комп'ютерні томографи. Тому стандарт, на який посилається Замовник, не може вважатися релевантним для обґрунтування вимог до постачання обладнання, яке буде використовуватись для роботи з медичними приладами.

Варто також звернути увагу, що встановлення комп'ютерного томографа вимагає дотримання інших технічних регламентів та стандартів, які безпосередньо стосуються медичної техніки. Тому вибір обладнання, яке відповідає специфікаціям для ІТ, може бути недоречним для медичних установ і не відповідає необхідним нормам безпеки та якості.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношенню до нашої компанії, викладену в Пункт 2 Додаток № 3 до Тендерної документації «ДСТУ EN 55022:2017, п.п. 5.1, 6.1; ДСТУ EN 55024:2017, п. 4.2.1»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до даної вимоги в Документації чим прибрати ДСТУ які не відносяться до предмета даної закупівлі.

Пункт 8 Додатку № 3 Тендерної документації Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають посвідчень працівників з допуском до роботи в електроустановках до 1000В не нижче IV групи.

Проте відповідно до Правилах безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4 (ПБЕЕС) та Правилах технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 № 91 (ПТЕЕС) четверта група має право виконувати роботи понад 1000В а не до 1000В (додаємо дані правила).

Виконання робіт в електроустановках напругою до 1000В відноситься до 3 групи електробезпеки, що чітко регламентується нормативними документами з охорони праці. Ця група безпеки визначає кваліфікаційні вимоги до персоналу, що працює з обладнанням під напругою, і є ключовим показником для забезпечення безпеки при проведенні робіт. Водночас, ми пропонуємо прилад, який працює в електроустановках з напругою понад 400В, що також відноситься до 3 групи безпечності робіт в електроустановках. Це підтверджується технічним паспортом обладнання, що додається до тендерної пропозиції.

Це означає, що запропоноване обладнання повністю відповідає вимогам безпеки для робіт в електроустановках до 1000В 3 групи електробезпеки і є оптимальним рішенням для виконання відповідних завдань.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо розширити дискримінаційну вимогу тендерної документації по відношеню до нашої компанії, викладену в Пункт 8 Додаток № 3 до Тендерної документації «4 група електробезпеки»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до даної вимоги в Документації.


Документація Замовника містить вимоги що суперечать принципам здійснення закупівель визначених Законом.

Відповідно до Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства. Вимоги, встановлені в документації визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:

1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Виключити вимогу тендерної документації зазначену в пункті 1 обґрунтування даної скарги, пункт 96 Додатку № 2 до Тендерної документації, шляхом унесення відповідних змін.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):

1. Розрахунок 40 батарей;
2. Інструкція користувача Enersol TPP-PV;
3. Технічна специфікація;
4. Технічний паспорт;
5. Брошура;
6. Паспорт Шкаф Акумуляторний;
7. Витяг з стандарту 55022:2010
8. Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4 (ПБЕЕС);
9. Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 № 91 (ПТЕЕС);


З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР ТОВ «ЕНЕРСІС УКРАЇНА» Андрій САХАНЕНКОВ
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації