• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бланки посвідчень батьків багатодітної сім'ї та дитини з багатодітної сім'ї

Завершена

793 999.24 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 970.00 UAH
Період оскарження: 30.08.2024 16:51 - 07.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: e050b244201c4e67bd1a449760e1b621
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-30-008640-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2024 18:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.09.2024 14:18
Автор: ДП "Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів", Антоніна Мельникова +380444810487 a.melnykova@pk-ukraina.gov.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 787fc986f1ff41c0b64a30eab6070a73
Заголовок пункту скарги: Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів (оскарження пункту пункт 1.6. Додатку 2 до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів», ідентифікаційний код за ЄДР – 16286441, має стратегічне значення для економіки і безпеки держави та є великим платником податків (далі – Поліграфкомбінат «Україна»/Скаржник) з великім досвідом виготовлення різного виду друкованої продукції з елементами захисту є потенційним Учасником і має інтерес взяти участь у цьому тендері, проте, ознайомившись з вимогами тендерної документації, виявило умови виконання тендерних вимог Замовника, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, з огляду на наступне:

Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з даними частини четвертої статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
І. Підпунктом 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно Додатку 2 до цієї Тендерної документації».
Додатком 2 до тендерної документації визначено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників, встановленим кваліфікаційним критеріям. Замовник вимагає від учасників чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який є предметом закупівлі. У разі, коли продукція не підлягає обов`язковій санітарно-епідеміологічній експертизі, Учасник повинен надати відповідний лист уповноваженого органу про необов’язковість експертизи (пункт 1.6. Додатку 2 до тендерної документації).

Вважаємо, що ця вимога є дискримінаційною, що підтверджується наступним:

Як вже зазначалось вище, оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2024-08-30-008640-a було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель: 30.08.2024 року о 16 год. 51 хв. (тобто ввечері останнього робочого дня – п’ятниці).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 10.09.2024 00:00 (понеділок).
Враховуючи, що перший робочий день з якого може розпочатися підготовка тендерної пропозиції на державних підприємствах, був перший робочій понеділок - 02.09.2024, то на виконання тендерних вимог залишається 6 робочих днів.
Спроможність виконання тендерних вимог обліковується саме в робочих днях, з огляду на саму тендерну вимогу – надання чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який є предметом закупівлі. Тобто виконавець надання цієї послуги теж є державна установа, яка надає відповідні послуги у робочі дні.
Поліграфкомбінат «Україна» як профільне підприємство по виготовленню широкого асортименту продукції з елементами захисту, неодноразова під час своєї діяльності звертався до різноманітних установ із замовленням, у тому числі експертиз на товар.
З власного досвіду Скаржнику відомо, що термін виготовлення зразків продукції складає п’ять робочих днів, а термін отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи складає також не менше 5 робочих днів.
Як доказ саме таких строків, які необхідні для отримання експертизи, надається копія заяви від 10.06.2024№09/1909 із зверненням до ДУ «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва НАМН України» (долучається). За цією заявою отримано висновок наукової санітарно-епідемілогічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, який було надано 19.06.2024 № 2024/04/2860 (долучається).

Підсумовуючи вказаний досвід, загальний термін отримання висновку на продукцію складе приблизно 10 робочих днів, проте як, строк подання тендерних пропозицій складає тільки 6 робочих днів.

Також, звертаємо увагу на законодавство, яке регулювало надання відповідних висновків і містило строки на їх отримання.
Так, наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 жовтня 2000 року N 247 (далі- наказ № 247) затверджено Тимчасовий порядок проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. за N 4/5195 (далі – Порядок)
Відповідно до підпункту 7.10. пункту 7 Порядку, термін виконання державної санітарно-епідеміологічної експертизи становить 30 діб з дати надходження передбачених цим Порядком документів до виконавців експертизи. У цей термін не входить час, протягом якого об'єкт перебуває на додаткових дослідженнях, та час, що необхідний заявникові для усунення зауважень. Про необхідність додаткових досліджень виконавець повідомляє заявника письмово. Лист є підставою для продовження терміну проведення експертизи.
Наразі, наказ № 47 втратив чинність згідно з наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 жовтня 2023 року N 1829. Проте, проаналізувавши відповідний Порядок, законодавець ще до 2023 року передбачав 30 діб на виготовлення висновків,
З огляду на зазначене вище, вказані Замовником строки на отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар є очевидно усіченими та надання відповідного висновку за 6 робочих днів майже неможливе.

Звертаємо увагу, що оскаржувана вимога містить також наступну умову (пункт 1.6. Додатку 2 до тендерної документації):
«У разі, коли продукція не підлягає обов`язковій санітарно-епідеміологічній експертизі, Учасник повинен надати відповідний лист уповноваженого органу про необов’язковість експертизи».
Відповідно до ч. 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Тому, навіть, якщо продукція, яке є предметом закупівлі не підлягає обов`язковій санітарно-епідеміологічній експертизі, Скаржник після звернення у відповідну установу може отримати лист-відповідь протягом тридцяти днів відповідно до вказаного законодавства.
Таким чином, враховуючи, що Замовник надав потенційним учасникам тільки 6 робочих днів на виконання оскаржуваної вимоги, яку неможливо виконати у такий строк, Скаржник обґрунтовано вважає цю вимогу дискримінаційною, та виконати її спроможні тільки учасники, які вже мають відповідний висновок, ще до оголошення закупівлі.
Вказане не відповідає законодавству у сфері публічних закупівель порушує чесну конкуренції.

Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:

Дії Замовника, в частині встановлення у тендерній документації вимоги, якою Замовник вимагає від учасників чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який є предметом закупівлі, а у разі, коли продукція не підлягає обов`язковій санітарно-епідеміологічній експертизі, Учасник повинен надати відповідний лист уповноваженого органу про необов’язковість експертизи (пункт 1.6. Додатку 2 до тендерної документації) на стадії подання тендерної пропозиції з терміном тільки у шість робочих днів, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній закупівлі, та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації