-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів) (ДК 021:2015 - 50112000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів)
Завершена
1 299 922.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 499.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 499.61 UAH
Період оскарження:
30.08.2024 15:09 - 04.09.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
841ed9aa5ff34fc5b43dc434cf22fca9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-30-007063-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Вимога:
На платформі PROZORRO відбулись торги (UA-2024-08-30-007063-a ● 7e79865317254a639fdef219dd8d0f71) ДК 021:2015 код 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів) (ДК021:2015 - 50112000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів).
Замовником послуг є Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (ідентифікаційний код 38631015).
Торги завершені 09.09.2024, а Переможцем торгів визнано ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» (ідентифікаційний код 40404935).
Вважаємо, що торги відбулись з порушенням вимог чинного законодавства України виходячи з наступного.
Відповідно до частин 1 та 2 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
3) подання пропозицій учасниками;
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
30.08.2024 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області на платформі PROZORRO оприлюднено оголошення про проведення закупівлі.
Згідно з п. 10) ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв.
Пунктом 6 тендерної документації Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області визначено, що для підтвердження відповідності умовам надання Послуг, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати, зокрема чинний сертифікат на систему управління якістю наданих послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів, відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) виданий на ім’я Учасника закупівлі акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
09.09.2024 переможцем торгів визнано приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» (ідентифікаційний код 40404935)
Переможцем торгів приватним підприємством «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» (ідентифікаційний код 40404935) до наданих для торгів документів долучений Сертифікат на систему управління якістю зареєстрований у Реєстрі Органу з сертифікації 15.09.2021 СУЯ.150-21.
Але, долучений Сертифікат на систему управління якістю зареєстрований у Реєстрі Органу з сертифікації 15.09.2021 СУЯ.150-21 дійсний до 14.09.2024. (сканкопія поданого приватним підприємством «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» Сертифікату на систему управління якістю зареєстрованого у Реєстрі Органу з сертифікації 15.09.2021 СУЯ.150-21 додається).
Відповідно до ч. 11 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Отже, замовник повинен розглянути пропозиції кожного учасника та співставити інформацію, викладену у документах наданих кожним учасником, на відповідність вимогам до предмета закупівлі та прийняти відповідне рішення або визначити такого учасника переможцем або відхилити його пропозицію.
Частиною 12 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що за результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
Згідно ч. 15 ст. Закону України «Про публічні закупівлі» Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.
Статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з п. 2.1. проекту договору, оприлюдненому Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області на платформі PROZORRO якість Послуг та гарантійні зобов’язання Виконавця повинні відповідати вимогам Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, нормам чинного законодавства України, затвердженим стандартам, нормативам, порядкам, правилам та вимогам, а також умовам цього Договору.
Враховуючи наведене, приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» не зможе забезпечити виконання п. 2.1. Договору оскільки як на момент його підписання та і на час дії договору Сертифікат на систему управління якістю зареєстрований у Реєстрі Органу з сертифікації 15.09.2021 СУЯ.150-21 втратить чинність (14.09.2024).
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Частиною 5 ст. ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цією статтею.
Враховуючи наведене, Замовник не зможе внести зміни до Договору у зв’язку із відсутністю у переможця торгів чинного Сертифікату на систему управління якістю.
Але, замовник закупівлі, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області не проаналізував документи надані приватним підприємством «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР», не співставив інформацію викладену у таких документах на відповідність вимогам до предмета закупівлі та прийняв незаконне рішення про визначення переможця приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР», що є порушенням ч. 12 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, рішення Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області про обрання переможцем торгів приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» порушують права інших учасників торгів, на чесні та прозорі торги, які повинні здійснюватися з дотриманням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи наведене, права інших учасників торгів можуть бути відновлені шляхом скасування рішення Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області про обрання переможцем торгів приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР».
Керуючись ст.ст. 14, 15, 41 Закону України «Про публічні закупівлі» прошу скасувати рішення Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області про обрання переможцем торгів приватне підприємство «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» (закупівля UA-2024-08-30-007063-a ● 7e79865317254a639fdef219dd8d0f71).
Додаток:
Сканкопія поданого приватним підприємством «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР» Сертифікату на систему управління якістю зареєстрованого у Реєстрі Органу з сертифікації 15.09.2021 СУЯ.150-21 .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2024 18:01
Вирішення:
Доброго дня, шановний запитувачу!
Замовником було здійснено детальне вивчення змісту Вашого звернення з вимогою про усунення порушення, та за цим надаємо відповідь на Ваше звернення про наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019, із змінами) (далі - Закон), визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Щодо Вашого звернення з вимогою про усунення порушення (далі – Звернення/Вимога) слід звернути увагу на те, що відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Так як закупівля проводилась відповідно з урахуванням ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), то відповідно до пункту 54: «54. Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.» При цьому жодних звернень не пізніше ніж за 3 дня до закінчення строку подання тендерної пропозиції, у тому числі з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, від будь-якої фізичної/юридичної особи, згідно з частиною першою пункту 54 Особливостей до замовника не надходило, а встановлений Законом строк для звернення будь-якої фізичної/юридичної особи до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру вже завершився. Водночас, вважаємо за необхідне вказати на те, що згідно з частиною третьою статті 31 Закону та пункту 46 Особливостей, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерної пропозиції, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше як через п’ять днів (згідно Закону) та як через чотири дні (згідно Особливостей) з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. При цьому Ваша тендерна пропозиція (тендерна пропозиція ФОП Кондратов Олександр Іванович) не відхилена згідно із Законом. У свою чергу, частиною четвертою статті 33 Закону, визначена ще одна правова підстава для звернення учасника через електронну систему закупівель з відповідною вимогою до замовника, де також встановлено обов’язок замовника надавати відповідь на звернення учасника, а саме: учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. На момент подання Вимоги, Ваша тендерна пропозиція (тендерна пропозиція ФОП Кондратов Олександр Іванович) не була визначена електронною системою закупівель за результатом оцінки найбільш економічно вигідною, тому згідно із Законом, не розглядалася замовником на відповідність вимогам тендерної документації. Виходячи з вищевикладеного, будь-яких інших підстав для звернення до замовника, у будь-якого учасника процедури закупівлі, Законом не передбачено. У даному випадку, виходячи зі змісту Вимоги, необхідно також підкреслити, що Законом не передбачено право учасника процедури закупівлі на звернення до замовника з вимогою про скасування/перегляд рішення замовника, чи про повторний розгляд тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, а у замовника не існує правових підстав згідно із Законом щодо повторного розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, або щодо скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі, чи про відхилення тендерної пропозиції учасника. Тобто у замовника не існує обов’язку згідно із Законом, для надання відповіді на подібне звернення/подібну вимогу, у випадку отримання такого звернення/такої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено