• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 30.08.2024 14:37 - 04.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: ab80f3aa218d4313ab649de1745c80bb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-30-006291-a.b1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.09.2024 15:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.10.2024 10:38
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Сергій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1217b4001186491999d0388411ba26d7
Заголовок пункту скарги: Підпункт 4.5 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу № 52 від 13.09.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Розглянувши визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності, уповноваженою особою було визначено, що пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту Особливостей, а саме:

№ Вимога, зазначена в Тендерній документації Інформація щодо наявності/відповідності документу
1. Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічним менеджментом, забезпечення охорони праці, управління ланцюгом постачання повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я або на ім’я субпідрядника у формі:
- Копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10;
- Копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10;
- Копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій та/або вогнезахисту дерев’яних конструкцій обробки (просочення) дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10. (ДОДАТОК 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» та п.4.6,4.7 Додатку 1 розділу «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі») Сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 14001:2015 Учасника не підтверджують вимоги тендерної документації оскільки повинні бути виданими «стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10» за змістом наданих Сертифікатів Учасника встановлено що сертифікація зазначених видів діяльності не проводилась.


ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «ЛИТВИНЮК», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості)».

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі «Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ» (ДК 021:2015:77220000-8- Послуги з просочування деревини).

Слід зазначити, що послуги, передбачені предметом даної закупівлі регламентуються пунктом 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02 березня 2015 року № 222-VIII з урахуванням пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», та пунктів 29-32 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», а саме вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) як послуга/робота протипожежного призначення.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, що надається учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
відповідно до підпункту 4.5 – це копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10 (згідно Додатку 2 до тендерної документації);
відповідно до підпункту 4.6 – це копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10 (згідно Додатку 2 до тендерної документації);
відповідно до підпункту 4.7 – це копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій та/або вогнезахисту дерев’яних конструкцій обробки (просочення) дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10 (згідно Додатку 2 до тендерної документації);
відповідно до підпункту 4.8 – це копія сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 28000:2008 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 28000, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10 (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація).
Зокрема, розділом «Загальні вимоги до надання послуг» передбачено, що технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч.5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічним менеджментом, забезпечення охорони праці, управління ланцюгом постачання повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я або на ім’я субпідрядника у формі:
- копії сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10;
- копії сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10;
- копії сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій та/або вогнезахисту дерев’яних конструкцій обробки (просочення) дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10;
- копії сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 28000:2008 та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ISO 28000, виданого органом сертифікації стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10.

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий органом сертифікації (файл Сертифікат ISO 9001.pdf):
- з однієї сторони, стосовно відповідного коду 16.10 – вогнезахисного просочування деревини, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як і предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
- з іншої сторони, стосовно вогнезахисного просочування деревини, що є тотожним до поняття «вогнезахист дерев’яних конструкцій», передбаченого умовами тендерної документації, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
2) сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015, виданий органом сертифікації (файл Сертифікат ISO 14001.pdf):
- з однієї сторони, стосовно відповідного коду 16.10 – вогнезахисного просочування деревини, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як і предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
- з іншої сторони, стосовно вогнезахисного просочування деревини, що є тотожним до поняття «вогнезахист дерев’яних конструкцій», передбаченого умовами тендерної документації, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
3) сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019, виданий органом сертифікації (файл Сертифікат ISO 45001.pdf):
- з однієї сторони, стосовно відповідного коду 16.10 – вогнезахисного просочування деревини, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як і предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
- з іншої сторони, стосовно вогнезахисного просочування деревини, що є тотожним до поняття «вогнезахист дерев’яних конструкцій та/або вогнезахист дерев’яних конструкцій обробки (просочення) дерев’яних конструкцій», передбаченого умовами тендерної документації, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
4) сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 28000:2008, виданий органом сертифікації (файл Сертифікат ISO 28000.pdf):
- з однієї сторони, стосовно відповідного коду 16.10 – вогнезахисного просочування деревини, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як і предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення;
- з іншої сторони, стосовно вогнезахисного просочування деревини, що є тотожним до поняття «вогнезахист дерев’яних конструкцій», передбаченого умовами тендерної документації, що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення.

Слід зазначити, що при розгляді вище наведених сертифікатів Скаржника Замовником, виходячи зі змісту протоколу № 52 від 13.09.2024 р., було визначено такими, що
не відповідають вимогам тендерної документації: сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019. При цьому, сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 28000:2008 були визначені Замовником такими, що відповідають вимогам тендерної документації. Хоча всі чотири сертифікати Скаржника видані стосовно «вогнезахисного просочування деревини (код 16.10)», що відповідає як чинному законодавству з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, як предмету закупівлі з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення, так і вимогам тендерної документації з надання послуг і виконання робіт з протипожежного призначення.
Отже, сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 Скаржника підтверджують вимоги тендерної документації, оскільки видані «стосовно вогнезахисту дерев’яних конструкцій або відповідного коду 16.10». Відповідно за своїм змістом надані сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 Скаржника підтверджують, що сертифікація зазначених видів діяльності проводилась.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d29270fadc5e4bf6947a5793e324cd43
Заголовок пункту скарги: Підпункт 4.11 пункту 4 Додатку 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу № 52 від 13.09.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Розглянувши визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності, уповноваженою особою було визначено, що пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту Особливостей, а саме:

№ Вимога, зазначена в Тендерній документації Інформація щодо наявності/відповідності документу
2 Перед початком виконання робіт (надання послуг) обов’язково розробити проект виконання робіт. (абз.7 Додатку 2 ТД розділу «Загальні вимоги до надання послуг»)

2. Ціна тендерної пропозиції означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Цiнa пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість ycix запропонованих до виконання послуг, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження. сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, ycix інших витрат.
Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до локального кошторису;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- підсумкову відомість ресурсів;
- Договірна ціна (тверда);
- Дефектний акт.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з ризиком/інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
(п.2 додатку 2 ТД розділу «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі» Учасником надано для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації.
Ціна тендерної пропозиції означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Цiнa пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання.
Договірна ціна Кошторисного розрахунку Учасника містить не повний обсяг послуг вимагаємий Додатком 2 ТД а саме: не включено в обсяг послуг розроблення проектної документації котра повинна бути розроблена перед початком надання послуг.


ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «ЛИТВИНЮК», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості)».

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі «Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ» (ДК 021:2015:77220000-8- Послуги з просочування деревини).
Відповідно до підпункту 4.3 пункту 4 розділу 1 тендерної документації місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги (для робіт або послуг) Обсяги: 1 послуга.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, що надається учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, зокрема, підпунктом 4.11 передбачено, що для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи;
- Відомості ресурсів до локального кошторису;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Договірної ціни (тверда);
- Дефектного акту
(згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Допускається зміна одиниць виміру в кошторисній документації за умови, що загальний об’єм і обсяг робіт та/або матеріалів та/або устаткування буде відповідати вимогам технічного завдання.
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація), який умовно ділиться на три розділи:
1) опис об’єму послуг, який підлягає наданню, зокрема:

Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ має бути здійснено на 2 (двух) об’єктах:
№ Найменування об’єктів Адреси об’єктів Площа дерев’яних конструкцій горищ, м²
1. Ташанська гімназія
Ташанської сільської ради Київська область, с. Ташань, вул. Центральна 7а 3800,0
2. Виповзька гімназія
Ташанської сільської ради Київська область, с. Виповзки, вул. Шевченка 52 2593,4

Орієнтовний об`єм надання послуг з вогнезахисного обробляння 6393,4 м2 (загальна площа).

ДЕФЕКТНИЙ АКТ

на послуги з вогнезахисту дерев'яних конструкцій покрівлі приміщення Ташанська гімназія Ташанської сільської ради,

Умови виконання робіт

Об'єми робіт

Ч.ч.
Найменування робіт і витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Очищення обробляємих поверхонь від пилу, бруду, напливів смоли, масляних плям, кори. Недопускається наносити розчин на пофарбовану поверхню або покриту олифою м2 3800,0
2 Нанесення механізованим способом в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій м2 3800,0

ДЕФЕКТНИЙ АКТ

на послуги з вогнезахисту дерев'яних конструкцій покрівлі приміщення Виповзька гімназія Ташанської сільської ради

Умови виконання робіт

Об'єми робіт

Ч.ч.
Найменування робіт і витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Очищення обробляємих поверхонь від пилу, бруду, напливів смоли, масляних плям, кори. Недопускається наносити розчин на пофарбовану поверхню або покриту олифою м2 2593,4
2 Нанесення механізованим способом в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій м2 2593,4

2) загальні вимоги до надання послуг, де зазначено, зокрема, що перед початком виконання робіт (надання послуг) обов’язково розробити проект виконання робіт;
3) документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі, де зазначено, зокрема, що
2. Ціна тендерної пропозиції означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість ycіx запропонованих до виконання послуг, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження. сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, ycіx інших витрат.
Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи;
- Відомості ресурсів до локального кошторису;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Договірної ціни (тверда);
- Дефектного акту.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з ризиком/інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
Допускається зміна одиниць виміру в кошторисній документації за умови, що загальний об'єм і обсяг робіт та/або матеріалів та/або устаткування буде відповідати вимогам технічного завдання.

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії, пропечатану та підписану Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації (файл кошторис.pdf) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01;
- Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Договірної ціни (тверда);
- Дефектного акту.
Наведений розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації підтверджує технічні вимоги та розрахунки ціни Скаржника. При цьому, ціна тендерної пропозиції Скаржника – це сума, за яку Скаржник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Скаржник згоден виконати замовлення, розрахована відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції Скаржник визначив вартість ycіx запропонованих до виконання послуг, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції Скаржником розраховано відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг. Скаржник визначив ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, ycіx інших витрат;
2) ліцензію № 11/17342 на програмний комплекс АВК-5, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (файл ліцензія АВК.pdf, файл договір та ліцензія АВК.pdf);
3) кваліфікаційний сертифікат серії АР № 012178 сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації та свідоцтво про підвищення кваліфікації № 01100 сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації (файл Сертифікат проектувальника (з курсами).pdf).

Слід зазначити, що вимогами тендерної документації, у тому числі й Додатком 2 до тендерної документації, не передбачено порядку та умов стосовно того як саме учасники процедури закупівлі, у тому числі Скаржник, повинні були в обсяг послуг договірної ціни кошторисного розрахунку включити розроблення проектної документації, котра повинна бути розроблена перед початком надання послуг.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому
пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aef24fbc075b47dc85d22d4e25c0c2db
Заголовок пункту скарги: Підпункт 4.11 пункту 4 Додатку 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу № 52 від 13.09.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Розглянувши визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності, уповноваженою особою було визначено, що пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту Особливостей, а саме:

№ Вимога, зазначена в Тендерній документації Інформація щодо наявності/відповідності документу
Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до локального кошторису;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- підсумкову відомість ресурсів;
- Договірна ціна (тверда);
- Дефектний акт.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з ризиком/інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
(п.2 додатку 2 ТД розділу «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі» Учасником надано для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації, файл «кошторис» сторінки 1,3,4,6,8,10 якого не містять печатки та підпису сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації.



ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «ЛИТВИНЮК», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості)».

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, що надається учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, зокрема, підпунктом 4.11 передбачено, що для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи;
- Відомості ресурсів до локального кошторису;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Договірної ціни (тверда);
- Дефектного акту
(згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Допускається зміна одиниць виміру в кошторисній документації за умови, що загальний об’єм і обсяг робіт та/або матеріалів та/або устаткування буде відповідати вимогам технічного завдання.
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація).
Відповідно до пункту 2 розділу «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі» зазначено, зокрема, що для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням ліцензії/свідоцтва/сертифікату на програмний комплекс, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації з наданням його кваліфікаційного сертифікату) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи;
- Відомості ресурсів до локального кошторису;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Договірної ціни (тверда);
- Дефектного акту.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з ризиком/інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
Допускається зміна одиниць виміру в кошторисній документації за умови, що загальний об'єм і обсяг робіт та/або матеріалів та/або устаткування буде відповідати вимогам технічного завдання.

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації із застосуванням програмного комплексу АВК-5 останньої версії, пропечатану та підписану Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації (файл кошторис.pdf) у складі:
- Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01, пропечатаного та підписаного Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, зокрема, на сторінці 4-6 файлу кошторис.pdf Скаржником; на сторінці 6 файлу кошторис.pdf сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації;
- Відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01, пропечатаної та підписаної Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, зокрема, на сторінці 7-8 файлу кошторис.pdf Скаржником; на сторінці 8 файлу кошторис.pdf сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва, пропечатаної та підписаної Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, зокрема, на сторінці 9-10 файлу кошторис.pdf Скаржником; на сторінці 10 файлу кошторис.pdf сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації;
- Підсумкової відомості ресурсів, пропечатаної та підписаної Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, зокрема, на сторінці 11-12 файлу кошторис.pdf Скаржником; на сторінці 12 файлу кошторис.pdf сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації;
- Договірної ціни (тверда), пропечатаної та підписаної Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, зокрема, на сторінці 2-3 файлу кошторис.pdf Скаржником; на сторінці 3 файлу кошторис.pdf сертифікованим інженером-проектувальником у частині кошторисної документації;
- Дефектного акту, пропечатаного та підписаного Скаржником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації на сторінці 1 файлу кошторис.pdf;
2) ліцензію № 11/17342 на програмний комплекс АВК-5, у якому буде розроблено розрахунок вартості послуг (файл ліцензія АВК.pdf, файл договір та ліцензія АВК.pdf);
3) кваліфікаційний сертифікат серії АР № 012178 сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації та свідоцтво про підвищення кваліфікації № 01100 сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації (файл Сертифікат проектувальника (з курсами).pdf).

Слід зазначити, що вимогами тендерної документації не передбачено, які саме сторінки розрахунку вартості послуг у формі кошторисної документації повинні були бути підписані підписом та пропечатані печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому
пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 62f5096d5a01402a95138f90d154841f
Заголовок пункту скарги: Додаток 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу № 52 від 13.09.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Розглянувши визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності, уповноваженою особою було визначено, що пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту Особливостей, а саме:

№ Вимога, зазначена в Тендерній документації Інформація щодо наявності/відповідності документу
3. Для підтвердження якості ВЗ Учасник в складі тендерної пропозиції надає документи:- копія дійсного сертифіката відповідності на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг; - протоколи випробувань: з визначення групи вогнезахисної ефективності (1 група, середня втрата маси зразків становить не більше 5%); з визначення індексу поширення полум’я по поверхні зразків деревини - 0; на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини згідно ДСТУ 4479:2005 та/або ГОСТ 30219-95 (не більше 0,1 г/(м2год)); з визначення токсичності продуктів горіння Т1 (мало-небезпечні матеріали); з визначення групи горючості твердих речовин та матеріалів (важко-горючі матеріали); з визначення коефіцієнта димоутворення (Д2, помірна димоутворювальна здатність); з визначення температури самозаймання зразків просоченої деревини – не менше 500 0С; з визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань.
Випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування повинні бути проведені по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою. Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції).
(п.3 додатку 2 ТД розділу «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі» Відповідно до п.3 Додатку 2 Замовником встановлена вимога що «Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції).»
Учасник в складі пропозиції надано Протокол №14-2/20 від 10.08.2020 року контрольних випробувань засобу вогнегасного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» Проте вищезазначений протокол не містить результатів випробувань з визначення вогнегасних властивостей захищеної деревини згідно ГОСТ 16363-98 після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань як наслідок даний Протокол не підтвердив строк придатності вогнегасного просочування, що визначено відповідно до вимог ГОСТ 16363-98.


ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «ЛИТВИНЮК», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості)».

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, що надається учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема, протокол випробуван з визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань (згідно Додатку 2 до тендерної документації) (пп.4.13).
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація).
Відповідно до пункту 3 розділу «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам предмета закупівлі» зазначено, що для підтвердження якості ВЗ Учасник в складі тендерної пропозиції надає документи, зокрема, протокол випробувань з визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань.
Випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування повинні бути проведені по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою. Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції).

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) Протокол № 14-2/20 контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» від 10.08.2020 р. (файл протокол строк Пожзабезпечення Л-2.pdf), який за своїм змістом підтверджує якість ВЗ з визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань, де, зокрема, йде мова про прискорену дифузію вогнезахисних засобів з деревини.
Суть методу випробування полягає у моделюванні процесів дифузії вогнезахисних просочувальних засобів штучним шляхом та визначення зміни оціночних показників до і після «прискореної дифузії антипірену з деревини».
Цикл випробування на прискорену дифузію:
- перший етап: витримка зразків при температурі 40±2оС і вологості повітря 90±3% протягом 4 годин;
- другий етап: витримка зразків при температурі мінус 17±3оС протягом 3 годин;
- третій етап: витримка зразків при температурі 60±2оС протягом 2 годин;
- четвертий етап: витримка зразків при температурі 20±10оС і вологості повітря не більше 80% протягом 15 годин.
Вісім циклів відповідають 1 року натурного зберігання.
Зазначений протокол складено з урахування наступних ГОСТ та ДСТУ:
- ГОСТ 16350-80 Климат СССР. Районирование и статистические параметры климатических факторов для технических целей.
- ГОСТ 2140-81 Видимые пороки древесины. Классификация, термины и определения, способы измерения.
- ГОСТ 16363-98. Средства огнезащитные для древесины. Методы определения защитных свойств.
- ДСТУ-Н Б В.1.3-1:2009 Система забезпечення точності геометричних параметрів у будівництві. Виконання випробувань, розрахунок та контроль точності геометричних параметрів. Настанова;
- ДСТУ Б В.2.71-42-97 «Методи визначення густини, водопоглинання і морозостійкості будівельних матеріалів і виробів»;
- Робоча методика ПП "Пожзабезпечення Л". Випробування з визначенням терміну вогнебіозахисту дії вогнезахисних засобів, нанесення на деревину, №2020-03/10.
Отже, наданий в складі тендерної пропозиції Скаржника Протокол № 14-2/20 контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» від 10.08.2020 р. підтверджує визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань, який складає 10 умовних років застосування вогнезахисних засобів в умовах реальної експлуатації, та дані випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування проведені по діючому ГОСТ та ДСТУ.
2) Протокол (звіт) № 14-2/20 з визначення строку придатності вогнезахисного просочування сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» (Протокол складено за результатами Протоколу № 14-2/20 контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» від 10.08.2020 р.) (файл протокол ГОСТ 16363.pdf), який за своїм змістом підтверджує якість ВЗ з визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань, де, зокрема, зазначено, по-перше, що цикл випробувань на прискорену дифузію (прискорене старіння) включає такі етапи:
- перший етап: витримку зразків при температурі 40±2оС і вологості повітря 90±3% протягом 4 годин;
- другий етап: витримку зразків при температурі мінус 17±3оС протягом 3 годин;
- третій етап: витримку зразків при температурі 60±2оС протягом 2 годин;
- четвертий етап: витримку зразків при температурі 20±10оС і вологості повітря
не більше 80% протягом 15 годин.
Вісім циклів відповідають 1 року натурного зберігання.
По-друге, в Протоколі (звіті) також зазначено, що визначають вогнезахисні властивості зразків деревини, що пройшли прискорену дифузію (прискорене старіння) антипірену з деревини згідно з ГОСТ 16363-98 Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств. Суть методу випробувань полягає у визначенні втрати маси зразків деревини під час вогневих випробувань внаслідок впливу полум’я пальника з заданими параметрами (початкова температура газоподібних продуктів горіння на виході з керамічної труби становить (200±5)оС на зразок вогнезахищеної деревини протягом 2 хвилин, який розташовано в керамічній трубі установки ОТМ, за умов, що сприяють акумуляції тепла.
Відповідно до пункту 5.4 ГОСТ 16363-98 Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств зазначено «…Керамический короб устанавливают на подставку и переводят зонт в рабочее положение над коробом. При достижении температуры (200±5)°С зонт отводят и испытываемый образец, закрепленный в держателе, опускают в керамический короб и одновременно включают секундомер. Затем зонт возвращают в рабочее положение. Образец держат в пламени горелки в течение 2 мин. В ходе испытаний контролируют по показаниям ротаметра расход газа, который должен быть равным ранее фиксированному. Через 2 мин подачу газа в горелку прекращают и оставляют образец в приборе для остывания до комнатной температуры».
Отже, наданий в складі тендерної пропозиції Скаржника Протокол (звіт) № 14-2/20 з визначення строку придатності вогнезахисного просочування сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» (Протокол складено за результатами Протоколу № 14-2/20 контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» від 10.08.2020 р.) за свої змістом підтверджує, що «…містить в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки», який складає 10 умовних років застосування вогнезахисних засобів в умовах реальної експлуатації.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника