• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо та бензин А-95

Завершена

5 046 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 50 463.00 UAH
Період оскарження: 30.08.2024 13:30 - 27.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: f57e7346061445a39ffa186b93906bcf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-30-005221-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Замовником у тендерній документації встановлено наступні дискримінаційні вимоги: 1. В пункті 2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx) Замовник вимагає підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме надати довідку, складену у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації (перелік), які мають необхідні знання та досвід з підтвердженням трудових відносин (копії трудових або договорів, або наказів); 2. В пункті 3.1. Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx) та в Розділі І. Технічна специфікація додатку 2 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 2 до ТД (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx) Замовник зазначає, що Поставка Товару повинна здійснюватися по картках (талонах). Також у вище зазначених пунктах цих додатків міститься вимога, що Товар передається Покупцю згідно видаткової відомості під підпис водія з зазначенням його ПІБ; 3. В підпункті 4, пункту 3.1, Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx) та в пункті 4, Розділі ІІІ. додатку 2 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 2 до ТД (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx) Замовник вимагає у разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників: - копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства - гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС; 4. В пункті 3.1. Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx), в Розділі І. Технічна специфікація додатку 2 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 2 до ТД (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx) Замовник вимагає, що термін дії талонів (карток) повинна бути до 31 грудня 2024 року, з пролонгацією (безкоштовним обміном талонів (карток) рівнозначного номіналу без зміни ціни впродовж не менше одного року з дня обміну талонів (карток); 5. В пункті 2. Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 4 до ТД (перелік документів що подаються переможцем).docx) Замовником встановлена вимога для переможця, а саме Переможець повинен надати Тендерну пропозицію за формою додатку №5 до тендерної документації згідно аукціону.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.09.2024 10:58
Дата виконання рішення Замовником: 23.09.2024 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: з метою усунення порушень, зазначених рішенням №15294-р/пк-пз від 16.09.2024 внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", Менеджер 2 380944401884 manager2.ukrpetrol@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d8e3e6e7d5a543c79c9b395203e8a904
Заголовок пункту скарги: 1 Наявність працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. В пункті 2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx) Замовник вимагає підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме надати довідку, складену у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації (перелік), які мають необхідні знання та досвід з підтвердженням трудових відносин (копії трудових або договорів, або наказів);
Так, Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема: інструкція з підготовки тендерних пропозицій, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
При цьому, відповідно до положень абзацу першого пункту 29 "Особливостей разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Отже при проведення даної закупівлі замовник не повинен застосовувати кваліфікаційні критерії визначені положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, зокрема щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 74dd030b655940aeb8bb101da80dfcd8
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації щодо передачі товару по видатковій відомості під підпис водія з зазначенням його ПІБ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник визначає поставку паливо через картки (талони) при цьому в додатку 1 та додатку 2 до тендерної документації вимагається передача товару Покупцю згідно видаткової відомості під підпис водія з зазначенням його ПІБ в проекті договору зазначається, що Розрахунки за Товар проводяться Покупцем на підставі видаткової накладної, видаткової відомості згідно п. 5.2. договору та рахунку на оплату Товару. В Пункті 5.2. договору Товар передається Покупцю по картках (талонах), згідно видаткової відомості під підпис водія з зазначенням його ПІБ. Зазначаємо, що видаткова накладна являється одним з видів первинних бухгалтерських документів. Первинні документи займають ключову роль в діяльності кожного підприємства. Адже вони є підставою для бухгалтерського обліку. Для того, щоб уникнути непорозумінь з контрагентами та контролюючими органами необхідно знати вимоги до форми та змісту первинних документів.
Основними нормативними актами, які встановлюють вимоги до форми та змісту первинних документів в бухобліку є:Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 р. № 996-XIV (далі – Закон № 996).
Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 (далі – Положення № 88).
Первинні документи – це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Наприклад, до первинних документів належать такі документи, як видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, акт виконаних робіт, прибутковий та видатковий касовий ордер, та інші.
Мета складання первинних документів – зафіксувати факт господарської операції.
Первинні документи повинні мати обов’язкові реквізити, перелік яких визначено ч. 2 ст. 9 Закону № 996. Крім того, залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені такі додаткові реквізити (пп. 2.4 Положення № 88). Обов’язкові реквізити первинних документів: назва документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Наявність усіх реквізитів на документі надає йому юридичної сили та доказовості. На цьому наголосив і Мінфін в листі від 15.01.2015 р. № 31-11410-08-10/871. Реквізити, які не відносяться до обов’язкових, можна не заповнювати. Наприклад, не є обов’язковими такі реквізити, як місце складання та печатка підприємства.
Форма первинного документа

Первинні документи можуть бути складені в електронному вигляді або на папері.

Слід зазначити, що електронний документ, який складено відповідно до вимог чинного законодавства та містить усі необхідні реквізити, має таку ж юридичну силу, як і документ, складений у паперовому вигляді (лист ДФС від 04.01.2017 р. № 30/6/99-99-15-02-02-15) та має бути підписаний електронним підписом (ЕП) уповноваженої особи.

Бланки форм

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади.

Водночас не всі первинні документи мають типові форми, затверджені законодавчими нормами. У такому разі підприємства самостійно мають право розробити форму первинного документа. Головна вимога - форма повинна містити всі обов’язкові реквізити!

Види первинних документів

Законодавство не містить вичерпного переліку первинних документів, які використовуються в бухобліку. Основні види первинних документів: Видаткова накладна (Видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг.), Товарно-транспортна накладна (Товарно-транспортна накладна використовується, якщо в процесі купівлі-продажу бере участь транспортна (експедиторська) компанія, що займається перевезенням товару від продавця до покупця), Акт приймання виконаних робіт (послуг) (Документ, який фіксує закінчення будь-яких робіт (послуг) та приймання їх замовником за кількістю та якістю.), Касові ордери (прибутковий та видатковий) (Застосовуються для оформлення надходження/видачі готівки до каси.), Рахунок-фактура (інвойс)(Мінфін у листі від 16.02.17 р. № 31-11410-06-5/4339 зазначив умови, коли рахунок фактура може бути первинним документом. Так, оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.), Бухгалтерська довідка (На підставі цього документа, як правило, здійснюються коригувальні записи в облікових регістрах у зв’язку з виправленням помилок в бухобліку. Також може бути використана для підтвердження операцій, значення яких було отримане розрахунковим шляхом. При цьому, Мінфін у листі від 05.08.2014 р. № 31-11410-08/23-2303/2333 зазначив, що у разі якщо господарська операція оформлюється бухгалтерською довідкою, то при її застосуванні обов'язково наводяться всі реквізити, передбачені для первинних документів.). Форма видаткової накладної не затверджена. Як приклад, можна використовувати Накладну-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма № М-11), затверджену наказом Мінстату від 21.06.1996 р. № 193.
ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" в розрахунках з партнерами та Замовниками при поставці талонів чи карток застосовує видаткові накладні та чек в яких міститься інформація про господарську операцію, та які є по суті новітнім сучасним аналогом видаткової відомості. Видаткові відомості при отриманні палива через талони або картки не застосовуються, оскільки при отваренні через талони видається чек, який підтверджує отоварення. Тому Замовник вимагаючи передавати товар по видатковій відомості під підпис водія з зазначенням його ПІБ унеможливлює участь ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" та його партнерських АЗС у даній закупівлі
При цьому, звертаємо увагу Колегії, дослідивши положення Податкового Кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", видаткова відомість - це документ за яким видається готівка, форма якої затверджена Постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (Додаток-Про затвердження Положення про в... _ від 29.12.2017 № 148).
Зокрема визначення "видатковї відомості" міститься у положенні абзацу 2 пунку 18 Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, проте до товарів, та зокрема передачі товару від Постачалька до Замовника ніякого прямого відношення немає.
Відтак виникає питання що саме має отримати водій під підпис з зазначенням його ПІБ на АЗС замість предмету закупівлі.
Адже факт передачі товарів від Постачальником Покупцеві засвідчується первинним документом, а саме - видатковою накладною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c3d23d04cb5343569b5db5f2cb9b3e68
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо права користування АЗС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. В підпункті 4, пункту 3.1, Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx) та в пункті 4, Розділі ІІІ. додатку 2 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 2 до ТД (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx) Замовник вимагає у разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС;
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» є емітентом талонів, які на підставі договорів отоварюються на відповідних АЗС (ВКАЗАТИ ДОГОВОРИ). Пред’явник талонів, що пропонуються, має можливість отримати паливо на АЗС які пропонує ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» про що зазначено у відповідних договорах. Зобов’язання по вказаним договорам є обов’язковими для виконання сторонами договорів. Відповідно жоден документ про право власності чи користування або гарантійний лист не є підтвердженням зобов’язання щодо поставки палива через (картки)талони. Таким підтвердженням є виключно договори, відповідно до яких треті особи (якою в даному випадку буде виступати Замовник) можуть отримувати паливо по картках (талонах) ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР».
Вимагаючи від учасників документи на право користування АЗС інших власників - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які отримали документи від орендарів, власників, користувачів АЗС. Даних документів ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» не має, тому що ними володіє та розпоряджається виключно сторона яка користується або здає в оренду чи володіє АЗС. Для реалізації палива через партнерські договори третім особам такі документи не потрібні.
Гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС також не є підтвердженням можливості отримання Замовником палива. Таким підтвердженням та гарантуванням є виключно договір, в тому числі договори, що надає ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» в яких наявна можливість отоварення карток чи талонів їх пред’явнику - третіми особами особи (яким в даному випадку буде виступати Замовник. Вимагаючи Договір з оператором( ліцензіатом) партнерських АЗС, орендованих АЗС – Замовник чітко перелічує з ким повинні бути заключені договори (з операторами ( ліцензіатами)) та зазначає, що АЗС повинні бути орендовані. В даному випадку всі учасники повинні надати Договори з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС. Якщо учасник має можливість реалізовувати по картках (талонах) паливо, по договорах сторонами яких не є оператор (ліцензіат), орендар АЗС, то він позбавлений можливості приймати участь у даній закупівлі.
Враховуючи вище наведене вимога щодо надання документального підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників є дискримінаційною. Договори з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС не є підтвердженням права користування автозаправними станціями інших власників. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС "АЗИМУТ" на підставі партнерськиї договорів з Товариством з обмеженою відповідальністю "АРГУС" (далі ТОВ "АРГУС") та Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІСС" (далі ТОВ "ВІСС") з якими у Скаржника укладені партнерські договори (копії договорів додаються).
Такі договори надають право Скаржнику реалізовувати паливо через талони або паливні карти емітентом яких є Скаржник, додатками до Договорів затверджені зразки талонів та паливних карток.
Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
При цьому у Скаржника не виникає право користування АЗС, адже для виникнення права користування АЗС у Скаржника має бути наявна ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним.
При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального , а не користування АЗС.
Також Замовник вимагає у потенційних учасників надання копії документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, надмірною та не коректною по відношенню до Скаржника, вважаємо що партнерські відносини можуть бути підтвердження шляхом надання партнерського договору між Скаржником та ТОВ "АРГУС" та ТОВ "ВІСС".
На виконання вимог Додатку 2 до Тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ що "Товар повинен відпускатися цілодобово на умовах самовивозу автотранспортом Покупця із мережі АЗС на території міста Слов’янськ Донецької області Краматорського району та Краматорського району (відстань від місця розташування Замовника не більше 10 км) у відповідній кількості" Скаржник може запропонувати 6 АЗС які повністю відповідають вимогам Замовника, що розміщені за адресами:
Донецька область, м. Слов′янськ, бульвар Героїв Крут, 5
Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Сучасна, 58
Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Центральна, 72А
Донецька область, Краматорський р-н, м. Слов’янськ, вул. Торська, 7
Донецька область, Краматорський р-н, м. Слов’янськ, вул. Шевченко, 49Б
Донецька обл., Краматорський р-н, м. Святогірськ, вул. Курортна, 16
Ці АЗС міють всі види палива та працюють цілодобово.
При цьому ставлячи вимогу що потенційний учасник має надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників обмежує нас та не дає права прийняти участь у даній закупівлі, отже по відношенню до нас дана вимога є дискримінаційною
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: b90e8610952a4eecb3828dc0d0b9afbb
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна та суперечлива вимога тендерної документації щодо пролонгації талонів на один рік
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 3.1. Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 1 до ТД (перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі ТП).docx), в Розділі І. Технічна специфікація додатку 2 до тендерної документації (Додаток до скарги, файл - Додаток 2 до ТД (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx) Замовник вимагає, що термін дії талонів (карток) повинна бути до 31 грудня 2024 року, з пролонгацією (безкоштовним обміном талонів (карток) рівнозначного номіналу без зміни ціни впродовж не менше одного року з дня обміну талонів (карток).
Замовник встановлює умову щодо пролонгації талонів на період не менше одного року, дана вимога суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Бюджетного кодексу України та положень пунктів 14 15 Особливостей. Варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник грубо порушує принципи здійснення закупівель та бюджетного законодавства.
Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону. Виходячи з положень пункту 11 частини першої статті 1 Закону, закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону здійснюється суб’єктами, які є замовниками, визначеними згідно із статтею 2 Закону.
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Водночас, виходячи з пунктів 14 і 15 Особливостей, планування закупівлі здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів) щодо предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Так, дана закупівля оголошена Замовником 30.08.2024 року, період постачання товарів визначений до - 31.12.2024, тобто в даному випадку згідно річного плану закупівлі та інформації зазаначеної замовником в електронній системі закупівель це потреба замовника на поточний рік.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати продовження талонів ще мінімум на 1 рік,якщо враховуючи положення Бюджетного кодексу України, станом з 01.01.2025 у Звмовника розпочинається інший бюджетний рік у якому він буде формувати інші потреби.
При цьому, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: b94450b8b25e4374860e94528ebd4ed0
Заголовок пункту скарги: Вимога, що не відповідає положенням пукту 47 Особливостей, щодо надання документів переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Положеннями абзацу 15 пункту 47 Особливостей визначений вичерпний перелік документів, що мають надаватися переможцем поцедури закупівлі, а саме:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Жодних інших документів переможець процедури закупівлі надавати не повинен, зокрема тендерну пропозицію за результатами аукціону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації