• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 34320000-6 – Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська

Торги не відбулися

12 362 263.38 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 166.93 UAH
Період оскарження: 30.08.2024 12:52 - 07.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо безпідставного відхилення пропозиції учасника

Номер: 32e5079a4fd1435c9fb5514bc41d928a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-30-004658-a.b1
Назва: Скарга щодо безпідставного відхилення пропозиції учасника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 18:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.10.2024 16:08
Автор: ФОП "ТАНЧИК АНДРІЙ СЕРГІЙОВИЧ", Андрій Танчик +380687891487 fopandreytanchik@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b0e07e1aca764e4bba15d54ff108cc99
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо безпідставного відхилення пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30 серпня 2024 року ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" (код ЄДРПОУ 03327664) (надалі - Замовник) було оприлюднено оголошення Номер закупівлі у ЦБД - UA-2024-08-30-004658-a про проведення закупівлі відкритих торгів з особливостями, назва предмету закупівлі - ДК 021:2015: 34320000-6 – Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів).
ЛОТ №1 ДК 021:2015: 34320000-6 – Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів):механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (ДК 021:2015: 34320000-6 – Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів) очікуваною вартістю – 12 266 560,05 UAH з ПДВ (дванадцять мільйонів двісті шістдесят шість тисяч п’ятсот шістдесят гривень п’ять копійок).
ФОП Танчик Андрій Сергійович (далі – Скаржник, Учасник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяв участь в Процедурі закупівлі та подав тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Для участі у закупівлі було подано пропозиції 2 (двох) учасників:
- ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" з остаточнию ціновою пропозицією по першому лоту 8 894 904,00 грн.
- ФОП "ТАНЧИК АНДРІЙ СЕРГІЙОВИЧ" з остаточнию ціновою пропозицією по першому лоту 11 484 678,00 грн.
Пропозиція першого учасника була відхилена протокольним рішенням уповноваженої особи б/н від 24.09.2024 року у відповідності до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та статті 17 Закону.
01.10.2024р. Замовником прийнято протокольне рішення б/н щодо розгляду та відхилення тендерної пропозиції Скаржника по Лоту 1.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, та абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Щодо ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ Замовником зазначено наступне:
1. Учасник процедури закупівлі не в повному обсязі виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
2. Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, установленому статтею 16 Закону, а саме:
- не надано у складі тендерної пропозиції податкову декларацію платника єдиного податку фізичної особи-підприємця, за останній звітний період (2022 рік або 2023 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі (лота).

Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:
Пункт 3 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Додатку 3 містить вимогу: «баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів за останній звітний період (2022 рік або 2023 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі (лота), а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Суб’єкти господарювання, яким згідно з законодавством надано право складати скорочену за показниками фінансову звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, подають відповідні документи за останній звітний період (2022 рік або 2023 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі (лота), а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Суб’єкти, платники єдиного податку, подають податкову декларацію платника єдиного податку фізичної особи-підприємця, за останній звітний період (2022 рік або 2023 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі (лота), а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.»
На виконання вище вказаної вимоги та оприлюдненої цієї ж вимоги на усунення невідповідностей до 28 вересня 2024 11:42, Скаржником в складі тендерної пропозиції надано Лист-пояснення Вих № 5147 від 28.09.2024р. в якому Замовнику надано роз’яснення, що Фізична особа-підприємець Танчик Андрій Сергійович станом по 13.09.2024р. є платник єдиного податку 2 групи, що підтверджується витягом з реєстру платника єдиного податку, дата набуття статусу фізичної особи підприємця 30.07.2024р.
Керуючись Законом – Податковим кодексом України глава 1 розділу XIV статті 291-300 - для учасника найблища звітна дата 31.12.2024р., зокрема:
Стаття 294. Податковий (звітний) період
294.1. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік.
296.2. Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені пунктом 295.1 статті 295 цього Кодексу, а також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.
Отже учасник не може виконати вимогу Замовника щодо надання фінансової звітності (за останній звітний період (2022 рік або 2023 рік)), тому що ця вимога суперечить чинному законодавству, зокрема Податковому кодексу України, та не передбачена для учасника, який є платник єдиного податку 2 група, що зареєстрував свою діяльність 30.07.2024р.
Крім того Учасник, Фізична особа-підприємець Танчик Андрій Сергійович, як було сказано вище здійснює свою підприємницьку діяльність згідно - витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій від 30.07.2024 за №2010350000000609434 з 30.07.2024 року.
Стаття 26. Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій, Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) містить імперативну правову норму:
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Учасник - Скаржник, додатково повідомляє , що вимога Замовника:
Не передбачає оскарження в АМКУ саме умов тендерної документації в органі оскарження, тому що зазначена вимога Замовником не підлягає виконання учасникам юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, які зареєстровані після 31.12.2023р. – керуючись імперативною нормою Закону:
Стаття 26. Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій, Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) містить імперативну правову норму:
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зазначена інформація підтверджується практикою аналогічних рішень органу оскарження АМКУ, Отже - Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника з вище вказаних причин, та позбавив учасника Законодавчо встановленого права бути переможцем тендеру, а тому завдав економічну шкоду Скаржнику.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційністі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)