-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
85120000-6 Лікарська практика та супутні послуги, 85121000-3 Послуги у сфері лікарської практики.
Торги відмінено
148 715.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 743.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 743.57 UAH
Період оскарження:
30.08.2024 12:16 - 04.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
d9c00c6f108046b4a8b2ceeb2aa74b22
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-30-003844-a.c1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 13.09.2024 15:23
- Скарга.docx 13.09.2024 15:23
- 13.1. Ліцензія.pdf 13.09.2024 15:24
- 13.3. Лист МОЗ щодо місця провадження.pdf 13.09.2024 15:24
- 13.2. Витяг з реєстру МОЗ (2023).pdf 13.09.2024 15:24
- sign.p7s 13.09.2024 15:29
- рішення від 17.09.2024 № 15368.pdf 17.09.2024 17:20
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.09.2024 № 15748.pdf 25.09.2024 13:00
- рішення від 24.09.2024 № 15748.pdf 27.09.2024 10:52
- Пояснення АМКУ.pdf 19.09.2024 14:32
- Пояснення АМКУ медогляд.docx 19.09.2024 14:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.09.2024 15:36
Дата розгляду скарги:
24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.09.2024 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.09.2024 10:52
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2024 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої Адміністративної комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) № 15748-р/пк-пз від 24.09.2024 замовник скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "ЗВІРОБІЙ".
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5a15dd6aa86d482495effc2dac0b270c
Заголовок пункту скарги:
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Приватне підприємство «Медичний центр «Звіробій» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 09.09.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 108 780,00 грн.;
- Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 6» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з остаточною ціновою пропозицією 148 715,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.09.2024, висвітленого в протокольному рішенні № б/н, (далі – Рішення від 11.09.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
В Рішенні від 11.09.2024 Замовник зазначив наступне:
«Відповідно до доповідної заступника директора з медсестринства Гегель І.П., згідно пункту 2 Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України № 651 від 18.04.2022, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.06.2022 за № 684/37984, попередні, періодичні та позачергові психіатричні огляди, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляди), проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами – підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги.
Лікарні необхідно переоформити Ліцензію на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів
Для оформлення ліцензії, відповідно до підпункту 2 пункту 6 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 282, до заяви про отримання ліцензії необхідно додати наступні документи:
Довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних некомпетентними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служб), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Таким чином, ПП "МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "ЗВІРОБІЙ" згідно статуту не є державним або комунальним закладом охорони здоров’я і не може бути визнане переможцем у тендері на проведення періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівниками.».
В електронній системі закупівель, зокрема в протоколі розкриття тендерних пропозицій, щодо Скаржника та підстави відхилення пропозиції Скаржника Замовник визначив:
«Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 282, до заяви про отримання ліцензії необхідно додати такі документи: Довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних, із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».
Скаржник вважає Рішення від 11.09.2024 безпідставним, неправомірним, абсурдним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
По-перше: за абзацом 1 пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Рішення від 09.11.2024 не містить посилання на умови Тендерної документації, яким така тендерна пропозиція Скаржника чи сам Скаржник не відповідали б, а також не зазначено, у чому саме полягає така невідповідність.
Крім того згідно Рішення від 11.09.2024 та відомостей елетронної системи закупівель Замовник відхилив пропозицію Скаржника відповідно до пункту 44 Особливостей, без конкретизації підстави для відхилення, що передбачені підпунктами 1-3 пункту 44 Особливостей.
По-друге: відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення їх замовником), наявність / відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження, зокрема інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Пунктом 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено, що кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до Тендерної документації.
Додатком 2 до Тендерної документації передбачено наступні вимоги:
№ Назва кваліфікаційного критерію Спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію
1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід* На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку в довільній формі.
Будь-яких інших вимог щодо підтвердження відповідності учасників наведеному кваліфікаційному критерію чи іншим кваліфікаційним критеріям Тендерна документації не містила.
По-третє: згідно пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 до Тендерної документації.
За пунктом 3 Додатку 3 до Тендерної документації Послуга передбачає проведення обов’язкових медичних оглядів відповідно до чинних наказів та постанов, а саме:
3.1. Періодичні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Постанова від 10.05.2022 № 577, наказ МОЗ України від 18.04.2022 №651, від 04.08.2022 №1400), кількість осіб – 245 чол.
Також в Рішенні від 11.09.2024 Замовник посилається на пункт 2 Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, зареєстрованого 15.06.2022 за № 648/37984, згідно з яким попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги.
Поряд з цим Скаржник здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров’я 06.05.2015 серії АЕ № 638463 (далі – Ліцензія).
По-четверте: в Рішенні від 11.09.2024 згадує за переоформлення Замовником ліцензії на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, а також що правил отримання такої ліцензії.
Водночас, як вже згадано вище, предметом закупівлі є 85120000-6 Лікарська практика та супутні послуги, 85121000-3 Послуги у сфері лікарської практики, а саме послуга з обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин згідно діючого законодавства.
Умовами Тендерної документації не передбачалась обов’язкова наявність в учасників, зокрема на етапі подання пропозицій, ліцензії на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів. Крім того умовами Тендерної документації не вимагалось надання у складі пропозиції довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних, із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
По-п’яте: в Рішенні від 11.09.2024 Замовник наголосив, що Скаржник згідно статуту не є державним або комунальним закладом охорони здоров’я і не може бути визнаним переможцем Процедури закупівлі, зокрема на проведення періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівниками.
Згідно пункту 5 розділу «Загальні положення» Тендерної документації учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Тендерна документація не містила обмеження щодо участі в закупівлі лише учасників державної чи комунальної форми власності.
Поряд з цим пунктом 44 Особливостей не визначено підстави відхилення учасника через його організаційно-правову форму.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 11.09.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 11.09.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 09.09.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 108 780,00 грн.;
- Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 6» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з остаточною ціновою пропозицією 148 715,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.09.2024, висвітленого в протокольному рішенні № б/н, (далі – Рішення від 11.09.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
В Рішенні від 11.09.2024 Замовник зазначив наступне:
«Відповідно до доповідної заступника директора з медсестринства Гегель І.П., згідно пункту 2 Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України № 651 від 18.04.2022, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.06.2022 за № 684/37984, попередні, періодичні та позачергові психіатричні огляди, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляди), проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами – підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги.
Лікарні необхідно переоформити Ліцензію на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів
Для оформлення ліцензії, відповідно до підпункту 2 пункту 6 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 282, до заяви про отримання ліцензії необхідно додати наступні документи:
Довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних некомпетентними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служб), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Таким чином, ПП "МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "ЗВІРОБІЙ" згідно статуту не є державним або комунальним закладом охорони здоров’я і не може бути визнане переможцем у тендері на проведення періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівниками.».
В електронній системі закупівель, зокрема в протоколі розкриття тендерних пропозицій, щодо Скаржника та підстави відхилення пропозиції Скаржника Замовник визначив:
«Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 282, до заяви про отримання ліцензії необхідно додати такі документи: Довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних, із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».
Скаржник вважає Рішення від 11.09.2024 безпідставним, неправомірним, абсурдним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
По-перше: за абзацом 1 пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Рішення від 09.11.2024 не містить посилання на умови Тендерної документації, яким така тендерна пропозиція Скаржника чи сам Скаржник не відповідали б, а також не зазначено, у чому саме полягає така невідповідність.
Крім того згідно Рішення від 11.09.2024 та відомостей елетронної системи закупівель Замовник відхилив пропозицію Скаржника відповідно до пункту 44 Особливостей, без конкретизації підстави для відхилення, що передбачені підпунктами 1-3 пункту 44 Особливостей.
По-друге: відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення їх замовником), наявність / відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження, зокрема інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Пунктом 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено, що кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до Тендерної документації.
Додатком 2 до Тендерної документації передбачено наступні вимоги:
№ Назва кваліфікаційного критерію Спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію
1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід* На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку в довільній формі.
Будь-яких інших вимог щодо підтвердження відповідності учасників наведеному кваліфікаційному критерію чи іншим кваліфікаційним критеріям Тендерна документації не містила.
По-третє: згідно пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 до Тендерної документації.
За пунктом 3 Додатку 3 до Тендерної документації Послуга передбачає проведення обов’язкових медичних оглядів відповідно до чинних наказів та постанов, а саме:
3.1. Періодичні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Постанова від 10.05.2022 № 577, наказ МОЗ України від 18.04.2022 №651, від 04.08.2022 №1400), кількість осіб – 245 чол.
Також в Рішенні від 11.09.2024 Замовник посилається на пункт 2 Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, зареєстрованого 15.06.2022 за № 648/37984, згідно з яким попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги.
Поряд з цим Скаржник здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров’я 06.05.2015 серії АЕ № 638463 (далі – Ліцензія).
По-четверте: в Рішенні від 11.09.2024 згадує за переоформлення Замовником ліцензії на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, а також що правил отримання такої ліцензії.
Водночас, як вже згадано вище, предметом закупівлі є 85120000-6 Лікарська практика та супутні послуги, 85121000-3 Послуги у сфері лікарської практики, а саме послуга з обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин згідно діючого законодавства.
Умовами Тендерної документації не передбачалась обов’язкова наявність в учасників, зокрема на етапі подання пропозицій, ліцензії на право провадження господарської діяльності з придбання, зберігання, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів. Крім того умовами Тендерної документації не вимагалось надання у складі пропозиції довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних, із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
По-п’яте: в Рішенні від 11.09.2024 Замовник наголосив, що Скаржник згідно статуту не є державним або комунальним закладом охорони здоров’я і не може бути визнаним переможцем Процедури закупівлі, зокрема на проведення періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівниками.
Згідно пункту 5 розділу «Загальні положення» Тендерної документації учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Тендерна документація не містила обмеження щодо участі в закупівлі лише учасників державної чи комунальної форми власності.
Поряд з цим пунктом 44 Особливостей не визначено підстави відхилення учасника через його організаційно-правову форму.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 11.09.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 11.09.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 11.09.2024, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 11.09.2024.