-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Експертне обстеження та позачерговий технічний огляд посудин, що працюють під тиском та технологічних трубопроводів
Завершена
158 538.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 585.39 UAH
мін. крок: 1% або 1 585.39 UAH
Період оскарження:
30.08.2024 11:59 - 05.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-08-30-003728-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 13.09.2024 № 272
Номер:
5a5bc25cd146468588e20ff0b18a0066
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-30-003728-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-08-30-003728-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 13.09.2024 № 272
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол.pdf 16.09.2024 17:11
- Довідка МТБ.pdf 16.09.2024 17:11
- Довідка субпідрядники.pdf 16.09.2024 17:11
- Скарга UA-2024-08-30-003728-a.pdf 16.09.2024 17:11
- АТЕСТАТ АКРЕДИТАЦІЇ НААУ 17020 Кропивницький ЕТЦ.pdf 16.09.2024 17:11
- sign.p7s 16.09.2024 17:13
- рішення від 20.09.2024 № 15585.pdf 20.09.2024 13:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2024 № 15997.pdf 01.10.2024 15:14
- рішення від 30.09.2024 № 15997.pdf 03.10.2024 15:15
- АМКУ щодо скарги.pdf 24.09.2024 22:51
- АМКУ щодо скарги.docx 24.09.2024 22:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2024 12:34
Дата розгляду скарги:
30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.09.2024 13:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.10.2024 15:16
Дата виконання рішення Замовником:
28.10.2024 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконане. Скасовано попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника. Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" повернут на кваліфікацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b80023aa524842848844cd5e3bf9d0b5
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-08-30-003728-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 09.09.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 10.09.2024, 15:55:43, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Виправлення помилки в документі згідно: Додатку 1 п.5 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та інші документи), та Додатку 5 п.5 - скан-копію листа-погодження за формою 3 Додатка1 про те, що Учасник погоджується з Технічним завданням на надання послуг з Експертного обстеження та позачергового технічного огляду посудин, що працюють під тиском та технологічних трубопроводів на об’єктах ПУМА ДП «Укрхімтрансаміак».».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 09.09.2024 завантажено наступні документи: - «форма 3 Додатку 1 (ТС) (усунення недоліків).pdf».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 13.09.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 13.09.2024 № 272, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Учасник не є органом інспектування, що передбачено «Вимогами до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що затверджені Наказом Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954, що унеможливлює видачу учасником експертних висновків за результатами заявлених робіт».
Частиною 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 встановлено, що «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
На виконання вищезазначених вимог чинних нормативно-правових актів України та тендерної документації Замовника, до тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» завантажено наступні файли «Довідка МТБ.pdf», «Довідка субпідрядники.pdf», «АТЕСТАТ АКРЕДИТАЦІЇ НААУ 17020 Кропивницький ЕТЦ.pdf». Згідно вказаних файлів вбачається, що Учасником (Скаржником) у відповідності до вимог Замовника до участі в публічній закупівлі для підтвердження наявності органу інспектування, що передбачено «Вимогами до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що затверджені Наказом Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954, залучено субпідрядника – ПП «Кропивницький експертно-технічний центр», що в свою чергу як раз і визначає наявність можливості видачі учасником, спільно із заявленим співвиконавцем, експертних висновків за результатами заявлених робіт.
Окрім того, звертаємо увагу Органу оскарження, на той факт, що 09.09.2024 Замовником до електронної системи публічних закупівель завантажено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей виключно із вимогою щодо виправлення помилки (описки) листа-погодження за формою 3 Додатка1 тендерної документації. Будь-яких інших зауважень або ж невідповідностей у порядку передбаченому пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Замовником опубліковано не було, що в свою чергу дає право стверджувати про наявність згоди Замовника із повнотою поданої ТОВ «Житомирський ЕТЦ» тендерної пропозиції.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ДП "Укрхімтрансаміак", посилаючись на абзац 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 13.09.2024 № 272, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 13.09.2024 № 272 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 09.09.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 10.09.2024, 15:55:43, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Виправлення помилки в документі згідно: Додатку 1 п.5 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та інші документи), та Додатку 5 п.5 - скан-копію листа-погодження за формою 3 Додатка1 про те, що Учасник погоджується з Технічним завданням на надання послуг з Експертного обстеження та позачергового технічного огляду посудин, що працюють під тиском та технологічних трубопроводів на об’єктах ПУМА ДП «Укрхімтрансаміак».».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 09.09.2024 завантажено наступні документи: - «форма 3 Додатку 1 (ТС) (усунення недоліків).pdf».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 13.09.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 13.09.2024 № 272, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Учасник не є органом інспектування, що передбачено «Вимогами до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що затверджені Наказом Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954, що унеможливлює видачу учасником експертних висновків за результатами заявлених робіт».
Частиною 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 встановлено, що «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
На виконання вищезазначених вимог чинних нормативно-правових актів України та тендерної документації Замовника, до тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» завантажено наступні файли «Довідка МТБ.pdf», «Довідка субпідрядники.pdf», «АТЕСТАТ АКРЕДИТАЦІЇ НААУ 17020 Кропивницький ЕТЦ.pdf». Згідно вказаних файлів вбачається, що Учасником (Скаржником) у відповідності до вимог Замовника до участі в публічній закупівлі для підтвердження наявності органу інспектування, що передбачено «Вимогами до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що затверджені Наказом Міністерства економіки України від 27.11.2023 № 17954, залучено субпідрядника – ПП «Кропивницький експертно-технічний центр», що в свою чергу як раз і визначає наявність можливості видачі учасником, спільно із заявленим співвиконавцем, експертних висновків за результатами заявлених робіт.
Окрім того, звертаємо увагу Органу оскарження, на той факт, що 09.09.2024 Замовником до електронної системи публічних закупівель завантажено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей виключно із вимогою щодо виправлення помилки (описки) листа-погодження за формою 3 Додатка1 тендерної документації. Будь-яких інших зауважень або ж невідповідностей у порядку передбаченому пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Замовником опубліковано не було, що в свою чергу дає право стверджувати про наявність згоди Замовника із повнотою поданої ТОВ «Житомирський ЕТЦ» тендерної пропозиції.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ДП "Укрхімтрансаміак", посилаючись на абзац 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 13.09.2024 № 272, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 13.09.2024 № 272 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2024-08-30-003728-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 13.09.2024 № 272 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці».