• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 ЄВРО 5, код за ДК: 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин)

Мова подання тендерних пропозицій - українська. Забезпечення тендерних пропозицій не передбачається.

Торги відмінено

112 960.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 129.60 UAH
Період оскарження: 30.08.2024 11:02 - 04.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства шляхом встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: f654a131514a4ec39867aaf28240a551
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-30-002516-a.a1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства шляхом встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2024 17:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.09.2024 11:08
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 11:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання настанови Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно прийнятого рішення № 15265-р/пк-пз від 13.09.2024р., внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: Бензин А-95 ЄВРО 5, код за ДК: 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин), № UA-2024-08-30-002516-a.
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Максим Сергійович Рубан +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a6c85da2c4324f22a11737844bde3e1b
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги, що суперечать положенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.08.2024 року в електронній системі закупівель на сайті Уповноваженого органу Prozorro було оголошено та оприлюднено процедуру відкриті торги з особливостями за предметом Бензин А-95 ЄВРО 5, код за ДК: 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин), Замовником, НОВОПОКРОВКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ, (63523, Україна , Харківська обл., Чугуївський р-н, смт Новопокровка, вул. Дворянська, 9А, код за ЄДРПОУ 04396874), що зареєстрована за ідентифікатором UA-2024-08-30-002516-a.
Уважно вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена щодо зазначеної процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» (далі – Скаржник), виявило умови, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), які полягають у наступному.
Відповідно Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника - «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.».
Відповідно до пункту 8 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі».
Додаток № 4 до тендерної документації Замовника містить Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі. Пунктом 7 Додатку № 4 встановлено, зокрема:
«7. Для підтвердження можливості здійснення Учасником відпуску палива, останній повинен надати у складі пропозиції Довідку в довільній формі, про перелік власних або орендованих автозаправних станцій (АЗС) або АЗС партнерів учасника, (не менше 2 АЗС), які мають бути розташовані на відстані не більш ніж 10 км від м. Чугуєва, на автотрасі від м. Чугуєва, Харківської області до с. Кам’яна Яруга, Чугуівського району, Харківської області (М-03), на яких Учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника. Такий перелік має містити інформацію про місцезнаходження АЗС (в тому числі інформацію про відстань (км) від м. Чугуєва, найменування власника (орендаря) АЗС, та найменування торговельної марки (за наявності).».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом із тим, абзацом першим статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Замовник у Додатку № 4 вимагає від учасників обов’язкової наявності автозаправних станцій (АЗС) учасника (або АЗС партнерів учасника), у кількості не менше 2 АЗС, які мають бути розташовані на відстані не більш ніж 10 км від м. Чугуєва, на автотрасі від м. Чугуєва, Харківської області до с. Кам’яна Яруга, Чугуівського району, Харківської області (М-03).
Згідно інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), Замовник, НОВОПОКРОВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, є органом місцевого самоврядування, тобто здійснює діяльність в межах окремої територіальної громади (окремого населеного пункту). Місцезнаходженням Замовника згідно даних ЄДР, згідно інформації оприлюдненої на порталі PROZORRO, а також інформації, що міститься у тендерній документації Замовника, зокрема у підпункті 2.2 розділу «Загальні положення» тендерної документації, місцезнаходженням Замовника є вул. Дворянська, 9А, селище міського типу Новопокровка, Чугуївський район, Харківська область, Україна, 63523. Жодним із положень тендерної документації не визначено місцем перебування (знаходження) та/або здійснення діяльності Замовника як м. Чугуїв та/або с. Кам’яна Яруга Чугуівського району Харківської області (М-03). Тобто, Замовником не зазначено та, як наслідок, не обґрунтовано в тендерній документації технічної необхідності наявності в учасника процедури закупівлі АЗС саме за такими напрямками, зважаючи на те, що с. Кам’яна Яруга знаходиться у протилежному напрямку від смт. Новопокровка Чугуівського району Харківської області та відстань від АЗС, що знаходиться на відстані до 10 км від м.Чугуєва Харківської області (а тим більше за напрямком руху від м. Чугуєва до с. Кам’яна Яруга Чугуівського району, Харківської області (М-03)) до Замовника може становити понад 20 км, що є недоцільним, нераціональним та грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу, встановленого пунктом 2 частини першої статі 5 Закону, як максимальна економія, ефективність та пропорційність та свідчить про застосування дискримінаційного підходу до учасників під час проведення процедури закупівлі.
Таким чином, тендерна документація Замовника, зокрема технічна специфікація, не містить підтвердження необхідності наявності АЗС учасника на відстані не більш ніж 10 км саме від м. Чугуєва, на автотрасі від м. Чугуєва Харківської області до с. Кам’яна Яруга Чугуівського району Харківської області (М-03).
Скаржник має розвинену мережу автозаправних станцій (АЗС) по Україні, в тому числі в Харківській області, зокрема АЗС, що розташовані в смт. Введенка Чугуівського району Харківської області на відстані, що не перевищує 5 км від місцезнаходження Замовника, за адресою: вулиця Донецька, будинок 1-а, а також у м.Чугуїв Чугуівського району Харківської області за адресою: вулиця 92-ої ОМБр (Ростовська), будинок 19. На підтвердження права користування вищезазначеними АЗС надаємо до скарги відповідні ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, відповідно до вимог чинного законодавства.
Вважаємо, що Замовник, встановлюючи обмеження наявності АЗС учасника не лише за відстанню, а й за напрямками та кількістю, застосовує дискримінаційний підхід у вимогах тендерної документації (та додатках до неї). У зв’язку із чим, така вимога Замовника (в такій редакції) є нераціональною, необґрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником у тендерній документації та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі, а й інших учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та спроможні належним чином виконувати зобов’язання у разі укладення договору про закупівлю. Вищенаведене підтверджує наявність дискримінаційних положень (вимог) тендерної документації та порушення законних прав та інтересів учасників, зокрема Скаржника.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дотримання принципів здійснення публічних закупівель означає, зокрема, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням всього вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Закону та Особливостей, а також право учасників та, зокрема, Скаржника на недискримінацію та рівне ставлення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації