-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо (талони)
На підставі Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022р. «Про введення воєнного стану в Україні» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 зі змінами
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження:
30.08.2024 09:31 - 25.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на встановлення дискримнаційної умови у тендерній документації
Номер:
455fc58822014ef6b8b253081758e851
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-30-000805-a.c1
Назва:
Скарга на встановлення дискримнаційної умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 03.09.2024 17:06
- Скарга від 03.09.2024 року на умови док. КНП МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 16 ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf 03.09.2024 17:06
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 03.09.2024 17:06
- Скарга від 03.09.2024 року на умови док. Замовника UA-2024-08-30-000805-a.docx 03.09.2024 17:06
- sign.p7s 03.09.2024 17:06
- рішення від 05.09.2024 № 14840.pdf 05.09.2024 17:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2024 № 15215.pdf 13.09.2024 11:16
- рішення від 12.09.2024 № 15215.pdf 17.09.2024 15:31
- Титул.pdf 09.09.2024 15:32
- пояснення.pdf 09.09.2024 15:32
- Протокол 233 ВТ + план.docx 09.09.2024 15:32
- ТД з О.docx 09.09.2024 15:32
- Протокол 244 пояснення.pdf 09.09.2024 15:32
- Пояснення.docx 09.09.2024 15:32
- Оголошення.pdf 09.09.2024 15:32
- Протокол 248 відповідь АМКУ та зміни ТД.pdf 23.09.2024 12:12
- Протокол 248 внесення змін (АМКУ).docx 23.09.2024 12:12
- Перелік змін до ТД.pdf 23.09.2024 12:15
- ТД з О НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 23.09.2024 12:15
- Оголошення до ТД.pdf 23.09.2024 12:15
- ТД з О НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 23.09.2024 12:35
- Перелік змін НОВА РЕДАКЦІЯ.pdf 23.09.2024 12:35
- Оголошення НОВА РЕДАКЦІЯ.pdf 23.09.2024 12:35
- Протокол 248 внесення змін (АМКУ).docx 23.09.2024 12:35
- Протокол 248 (виконання рішення АМКУ).pdf 23.09.2024 12:35
- Протокол 248 (виконання рішення АМКУ).pdf 23.09.2024 12:42
- ТД з О НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 23.09.2024 12:42
- Оголошення НОВА РЕДАКЦІЯ.pdf 23.09.2024 12:42
- Перелік змін НОВА РЕДАКЦІЯ.pdf 23.09.2024 12:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.09.2024 19:34
Дата розгляду скарги:
12.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2024 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.09.2024 15:32
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2024 12:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Виконати рішення Комісії уповноваженою особою щодо внесення змін до Тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, № UA-2024-08-30-000805-a.
2. Оприлюднити інформацію уповноваженою особою щодо внесення змін до Тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, № UA-2024-08-30-000805-a.
3. Затвердити нову редакцію тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, № UA-2024-08-30-000805-a, та перелік змін, що вносяться в окремому документі.
4. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, № UA-2024-08-30-000805-a та перелік змін, що вносяться в окремому документі протягом одного дня з дати прийняття даного рішення та продовжити в електронній системі закупівель, а саме ― в Оголошенні про проведення відкритих торгів, до 28.09.2024 00:00.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0739b1474a3c4e5e80aa1f16aec4b384
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників документів щодо права користування АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 30.08.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Протоколом Уповноваженої особи від 30.08.2024 р. Протокол № 233 Марина Кощеєва, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
« Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.»
в Додатку № 1 до тендерної документації встановлено Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей):
« Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 8 Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників документів щодо права користування АЗС:
«8. Учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними до кінця 2024 року.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі/у праві користуванні мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС, за наступними адресами:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., селище Дослідне, пров. Полігонний, буд. 11
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
« Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.»
в Додатку № 1 до тендерної документації встановлено Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей):
« Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 8 Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників документів щодо права користування АЗС:
«8. Учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними до кінця 2024 року.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі/у праві користуванні мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС, за наступними адресами:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., селище Дослідне, пров. Полігонний, буд. 11
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 16" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-000805-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників документів щодо права користування АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
66240945708845dba5b58bc9fbc576f1
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 9 Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність ((власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).):
«9. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції гарантійний лист про те, що для забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалі, що є предметом закупівлі, на кожній із запропонованих ним АЗС є генератори або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій генераторами або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів про їх наявність, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність генераторами або інші резервні засоби живлення може лише власник/орендар/користувач АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.1. цієї Скарги.
По-друге: забезпечення автозаправних станцій генератори або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів свідчить про наявність матеріально-технічної бази у учасника, а отже замовник встановлює вимоги у тендерній документації, які суперечать п. 29 Особливостей.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Товари - Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (генераторів або інші резервні засоби живлення) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«9. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції гарантійний лист про те, що для забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалі, що є предметом закупівлі, на кожній із запропонованих ним АЗС є генератори або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій генераторами або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів про їх наявність, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність генераторами або інші резервні засоби живлення може лише власник/орендар/користувач АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.1. цієї Скарги.
По-друге: забезпечення автозаправних станцій генератори або інші резервні засоби живлення, із наданням підтверджуючих документів свідчить про наявність матеріально-технічної бази у учасника, а отже замовник встановлює вимоги у тендерній документації, які суперечать п. 29 Особливостей.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Товари - Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (генераторів або інші резервні засоби живлення) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 16" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-000805-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність ((власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
b2108bafc3794a039115823d91dc610e
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 6 Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий:
«Термін дії талонів/скретч-карт Учасника безстроковий..»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 6 до ТД визначено у Розділі 5.4. Термін постачання Товару: «5.4. Термін постачання Товару – до 20 грудня 2024 року.» та у Розділі 10.1. Строк дії Договору: «10.1. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2024 року, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «з дати підписання договору до 20.12.2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен бути безстроковий, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 20.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 6 до ТД та вимог Додатку № 4 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів/скретч-карт - безстрокові.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «безстрокові», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів/скретч-карт «безстрокові», що строк поставки Товару - до 20 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В пункті 6 Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий:
«Термін дії талонів/скретч-карт Учасника безстроковий..»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 6 до ТД визначено у Розділі 5.4. Термін постачання Товару: «5.4. Термін постачання Товару – до 20 грудня 2024 року.» та у Розділі 10.1. Строк дії Договору: «10.1. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2024 року, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «з дати підписання договору до 20.12.2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен бути безстроковий, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 20.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 6 до ТД та вимог Додатку № 4 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів/скретч-карт - безстрокові.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «безстрокові», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів/скретч-карт «безстрокові», що строк поставки Товару - до 20 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проект договору згідно Додатку 6 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 03.09.2024 року на умови док. КНП МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 16 ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 16" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо (талони) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-30-000805-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий.