-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з технічного огляду та випробовувань різні
Завершена
1 251 168.94
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 080.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 080.00 UAH
Період оскарження:
29.08.2024 17:03 - 03.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-08-29-009857-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 12.09.2024 № 1574-ВС
Номер:
67aa861966bc4c3589044b11d7cc0e0b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-29-009857-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-08-29-009857-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 12.09.2024 № 1574-ВС
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-08-29-009857-a.pdf 17.09.2024 14:28
- 2 Протокол відхилення.docx 17.09.2024 14:28
- Кошториси ПДФ.zip 17.09.2024 17:07
- sign.p7s 17.09.2024 17:08
- Рішення від 19.09.2024 №15520.pdf 19.09.2024 16:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.09.2024 №15903.pdf 27.09.2024 13:13
- Рішення від 26.09.2024 №15903.pdf 30.09.2024 17:35
- Заперечення.docx 20.09.2024 12:38
- Заперечення.pdf 20.09.2024 12:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.09.2024 17:25
Дата розгляду скарги:
26.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.09.2024 16:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.09.2024 17:35
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
920f6a44ca444ee1b085da71fc1d0795
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» (далі - ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці») прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-08-29-009857-a через автоматизовану систему ProZorro. За результатами аукціону, ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
За результатами кваліфікації, через автоматизовану систему ProZorro 12.09.2024 Замовником зареєстровано протокол № 1574-ВС рішення уповноваженої особи комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго», згідно з яким тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» відхилено на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанови), із підстави ненадання ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» кошторисів на кожен об’єкт у відповідності до складу послуг, розроблених згідно з СОУ Д.1.2-02495431-001:2008, що нібито не відповідає вимогам п. 11 (Лоту 4) Додатка 3 до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з частиною другою згаданої статті замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, замовник може вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність, зокрема, такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Наявність кошторисів не є кваліфікаційним критерієм і непов’язана з жодним із них.
Виходячи з пункту 3 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Таким чином, у тендерній документації може зазначатися технічна специфікація, аналіз вичерпного визначення якої наводить відсутність кошторисів як одних із складових поняття «технічна специфікація».
Згідно з частиною першою статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Як і в термінологічній статті 1 згаданого Закону, жодного слова про кошториси.
Вищенаведене свідчить про те, що з точки зору чинних нормативно-правових актів кошториси не є, як кваліфікаційним критерієм, так і технічною специфікацією. І тому, виходячи з частини одинадцятої статті 26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Щодо підзаконного нормативно-правового рівня, то згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Постанови замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Хоч кошториси є, на думку Замовника, умовами технічної специфікації, але ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» презюмує їх, як інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, а точніше – невідповідності в інформації та/або документах, які можуть бути усунені.
Виходячи з абзаців першого та другого пункту 43 Постанови якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Як вбачається з інформації по закупівлі № UA-2024-08-29-009857-a, жодних повідомлень про усунення невідповідностей Замовником не розміщувалось, що в повній мірі позбавило ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» можливості належним чином прийняти участь у закупівлі шляхом усунення невідповідності у вигляді дозавантаження відсутніх кошторисів.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго», посилаючись на пункт 44 Постанови, у зв’язку із відсутністю в тендерній пропозиції ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» кошторисів на кожен об’єкт у відповідності до складу послуг, розроблених згідно з СОУ Д.1.2-02495431-001:2008, зазначивши при цьому нібито наявність невідповідності п. 11 Додатка 3 до тендерної документації, яку неможливо усунути, 12.09.2024 до автоматизованої системи ProZorro Замовником завантажено протокол № 1574-ВС рішення від 12.09.2024, про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» по Лоту 4 і який являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно із зазначеними вище нормами та обставинами, протокол № 1574-ВС рішення уповноваженої особи комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці», що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону.
За результатами кваліфікації, через автоматизовану систему ProZorro 12.09.2024 Замовником зареєстровано протокол № 1574-ВС рішення уповноваженої особи комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго», згідно з яким тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» відхилено на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанови), із підстави ненадання ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» кошторисів на кожен об’єкт у відповідності до складу послуг, розроблених згідно з СОУ Д.1.2-02495431-001:2008, що нібито не відповідає вимогам п. 11 (Лоту 4) Додатка 3 до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з частиною другою згаданої статті замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, замовник може вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність, зокрема, такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Наявність кошторисів не є кваліфікаційним критерієм і непов’язана з жодним із них.
Виходячи з пункту 3 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Таким чином, у тендерній документації може зазначатися технічна специфікація, аналіз вичерпного визначення якої наводить відсутність кошторисів як одних із складових поняття «технічна специфікація».
Згідно з частиною першою статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Як і в термінологічній статті 1 згаданого Закону, жодного слова про кошториси.
Вищенаведене свідчить про те, що з точки зору чинних нормативно-правових актів кошториси не є, як кваліфікаційним критерієм, так і технічною специфікацією. І тому, виходячи з частини одинадцятої статті 26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Щодо підзаконного нормативно-правового рівня, то згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Постанови замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Хоч кошториси є, на думку Замовника, умовами технічної специфікації, але ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» презюмує їх, як інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, а точніше – невідповідності в інформації та/або документах, які можуть бути усунені.
Виходячи з абзаців першого та другого пункту 43 Постанови якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Як вбачається з інформації по закупівлі № UA-2024-08-29-009857-a, жодних повідомлень про усунення невідповідностей Замовником не розміщувалось, що в повній мірі позбавило ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» можливості належним чином прийняти участь у закупівлі шляхом усунення невідповідності у вигляді дозавантаження відсутніх кошторисів.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго», посилаючись на пункт 44 Постанови, у зв’язку із відсутністю в тендерній пропозиції ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» кошторисів на кожен об’єкт у відповідності до складу послуг, розроблених згідно з СОУ Д.1.2-02495431-001:2008, зазначивши при цьому нібито наявність невідповідності п. 11 Додатка 3 до тендерної документації, яку неможливо усунути, 12.09.2024 до автоматизованої системи ProZorro Замовником завантажено протокол № 1574-ВС рішення від 12.09.2024, про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» по Лоту 4 і який являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно із зазначеними вище нормами та обставинами, протокол № 1574-ВС рішення уповноваженої особи комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці», що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі UA-2024-08-29-009857-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати рішення № 1574-ВС від 12.09.2024 уповноваженої особи комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» по Лоту 4