• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Торги не відбулися

2 944 144.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 720.72 UAH
Період оскарження: 29.08.2024 14:19 - 08.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення про визначення переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію Консорціум «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ»

Номер: 2c5c3b3f19e6438da74c6a0d9dbd5def
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-29-006139-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне рішення про визначення переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію Консорціум «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2024 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.10.2024 16:52
Дата виконання рішення Замовником: 28.10.2024 14:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно рішення № 17228-р/пк-пз від 22.10.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ" (Код ЄДРПОУ: 44238854) від 11 жовтня 2024 № UA-2024-08-29-006139-a.a3 (надалі – Скарга) на неправомірне рішення про визначення переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію Консорціум «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі — "Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-29-006139-a. скасувати протокольне рішення про визначення переможцем процедури закупівлі КОНСОРЦІУМ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ»
Автор: ТОВ "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ", Катерина Бойко +380939312714 lls_acs@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 15dc83b7e4fc499c957c6a9d6a8faea6
Заголовок пункту скарги: НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ КОНСОРЦІУМА «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» УМОВАВ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, Замовник встановлює ІНФОРМАЦІЮ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ), зокрема, надати: «Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції:
у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва надати у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є тверда);
- зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена тверда. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ».
На виконання цього, Переможцем було надано у складі тендерної пропозиції файл «184_ДЦ_ДЦ_3.pdf», який містить в собі інформацію про ДОГОВІРНУ ЦІНУ на будівництво Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР «Київська обласна клінічна лікарня», за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2024 році.
Разом з тим, така ДОГОВІРНА ЦІНА не відповідає Кошторисним нормам України «Настанові з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» зважаючи на наступне:
Відповідно до пункту 5.2 Настанови Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни:
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
Враховуючи наведене, надана Переможцем у складі тендерної пропозиції ДОГОВІРНА ЦІНА складена/розрахована не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині незазначення «Визначена згідно з».
На підтвердження цього, інформуємо про Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7561-р/пк-пз від 29.04.2024 з аналогічного питання в частині невідповідності договірної ціни Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Таким чином, зважаючи на це, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМА «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» на підставі абзацу 2 частини 2 пункту 44 Особливостей, коли, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи, що дана невідповідність стосується технічних характеристик, тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМА «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Беручи до уваги все вищевикладене, вважаємо, що Замовником було прийнято неправомірне рішення про визначення КОНСОРЦІУМА «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» переможцем, у зв’язку з чим Скаржник реалізовує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку, визначеному пунктами 55-67 Особливостей та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції та рішення про визначення переможця

Номер: c3b5e91fe54e414ba2f0fbd4afa08f36
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-29-006139-a.b2
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції та рішення про визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.10.2024 15:11
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2024 10:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ Виконанно Відповідно рішення № 16001-р/пк-пз від 30.09.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ" (Код ЄДРПОУ: 44238854) від 20 вересня 2024 № UA-2024-08-29-006139-a.a1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та задовільнивши її частково, уповноваженою особою прийнято рішення скасувати рішення про визначення консорціуму "Будівельна група "ВЕТЕРАНИ 10 УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ: 45448977) переможцем процедури закупівлі — "Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-29-006139-a.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7426fe7e99ad4321a15d88e33f3621a9
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення ТОВ «ТЕП-Кепітал.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство Київської обласної ради «Київська обласна клінічна лікарня (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-29-006139-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015- 45453000-7— Капітальний ремонт та реставрація (Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1).
Участь в процедурі закупівлі прийняли:
1. ФОП Мазур Андрій Володимирович.
2. ТОВ «Архітектурно-будівельні рішення».
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-Кепітал.» (надалі Скаржник»
4. Товариство з обмеженою відповідальністю «Ветерани України» (надалі Переможець).
17 вересня 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, та визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ «Ветерани України».
Вважаємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника і рішення про визначення переможця процедури закупівлі прийняті з порушенням законодавства про публічні закупівлі і умов Тендерної документації.
1. Щодо відхилення тендерної пропозиції:
1.1. Витяг з протоколу відхилення №107 від 17.09.2024 р. (в частині скаржника)
Відповідно вимог Тендерної документації встановленно, що договірна ціна має відповідати діючим кошторисним нормам.
1. ТОВ «Теп-Кепітал» надає файл «кошторис UA-2024-08-29-006139-a.rar» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281.

Відповідно до пункту 5.33 «Настанови з визначення вартості будівництва» До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
2. ТОВ «Теп-Кепітал» надає файл «кошторис UA-2024-08-29-006139-a.rar» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат пов’язаних з ризиками, що не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281.
Відповідно до пункту 5.31 «Настанови з визначення вартості будівництва» у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
1.2. Умови Тендерної документації
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації кошторисна документація повинна бути розроблена в ліцензованому програмному комплексі АВК-5 (або аналог), скріплена печаткою (за наявності) та підписом уповноваженої особи Учасника.
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції:
у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва надати у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є тверда);
- зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Договірна ціна встановлена тверда.
Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.
1.2. Заперечення на відхилення
В складі Тендерної пропозиції Скаржника подано кошторисну документацію (файл «Кошторис UA-2024-08-29-006139-a.rar», який містить договірну ціну на будівництво Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня" (код ДК 021:2015- 45453000-7— Капітальний ремонт та реставрація), що здійснюється у 2024 році в якому зазначено наступне:
кошти на покриття ризиків "-";
кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами "-"
Відповідно до Кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281:
5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
5.26. Кошти на покриття інших витрат визначаються за обґрунтовувальними розрахунками на підставі положень чинного законодавства, даних проектної документації, вихідних даних замовника щодо здійснення будівництва, умов виконання будівельних робіт, розташування майданчика будівництва стосовно місця дислокації будівельної організації тощо.
До таких коштів відносяться кошти на: 1) перевезення працівників будівельної організації автомобільним транспортом (у випадках, коли місце розташування будівельної організації (пункт збору) знаходиться на відстані більше 3 км від місця роботи, а міський або приміський транспорт відсутній або не забезпечує перевезення працівників на будівництво у зазначений час); 2) відрядження працівників будівельної організації на об’єкт будівництва; 3) доплати працівникам, які виконують роботи на об’єктах будівництва, що знаходяться на значній відстані (більше 15 км) від місця розташування будівельної організації, в зв’язку з поїздками в неробочий час від місця розташування організації (збірного пункту) до місця роботи на об’єкті будівництва і назад; 4) відсотки за користування кредитами банків (за рішенням розпорядників коштів); 5) тощо.
5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
5.33. До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Відповідно до зміни №3 до кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва":
4.3. В абзаці першому пункту 5.31. слово "враховуються" замінити словами "можуть враховуватися".
4.4. Абзац перший пункту 5.33. викласти в такій редакції: "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва".
Тендерна документація не містить умов щодо включення до ціни пропозиції витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, та кошти на покриття ризиків
За таких умов, врахування витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, та кошти на покриття ризиків Є ПРАВОМ, А НЕ ОБОВ’ЯЗКОМ учасника.
Враховуючи наведене, а також зміни №3 до кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", відсутні підстави для ВІДХИЛЕННЯ Тендерної пропозиції Скаржника.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та рішення про визначення Переможця.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Номер: 26feb02aafc5418eb89fbd7effe5574a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-29-006139-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.09.2024 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.10.2024 16:55
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2024 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано Відповідно рішення № 16001-р/пк-пз від 30.09.2024 та рішення № 15994-р/пк-пз від 30.09.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ" (Код ЄДРПОУ: 44238854) від 20 вересня 2024 № UA-2024-08-29-006139-a.a1 (надалі – Скарга) та скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ." (Код ЄДРПОУ:44668048) від 22 вересня 2024 № UA-2024-08-29-006139-a.b2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, уповноваженою особою прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ." (Код ЄДРПОУ:44668048) та рішення про визначення консорціуму "Будівельна група "ВЕТЕРАНИ 10 УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ: 45448977) переможцем процедури закупівлі — "Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-29-006139-a.
Автор: ТОВ "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ", Катерина Бойко +380939312714 lls_acs@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 040ab8fad1dc440381bad4bd072f29f0
Заголовок пункту скарги: Відповідність тендерної пропозиції консорціума «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» умовам технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, Замовник встановлює ІНФОРМАЦІЮ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ), зокрема, надати: «Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції:
у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва надати у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є тверда);
- зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена тверда. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ».
На виконання цього, Переможцем було надано у складі тендерної пропозиції файл «184_ДЦ_ДЦ_3.pdf», який містить в собі інформацію про ДОГОВІРНУ ЦІНУ на будівництво Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР «Київська обласна клінічна лікарня», за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2024 році.
Разом з тим, така ДОГОВІРНА ЦІНА не відповідає Кошторисним нормам України «Настанові з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» зважаючи на наступне:
Відповідно до пункту 5.2 Настанови Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни:
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
Враховуючи наведене, надана Переможцем у складі тендерної пропозиції ДОГОВІРНА ЦІНА складена/розрахована не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині незазначення «Визначена згідно з».
На підтвердження цього, інформуємо про Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7561-р/пк-пз від 29.04.2024 з аналогічного питання в частині невідповідності договірної ціни Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Таким чином, зважаючи на це, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМА «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» на підставі абзацу 2 частини 2 пункту 44 Особливостей, коли, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 312cf293eb1b45a5b7becc4602efe6e8
Заголовок пункту скарги: Відповідність тендерної пропозиції консорціума «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ВЕТЕРАНИ УКРАЇНИ» кваліфікаційним критеріям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації, Замовник встановлює кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», на підтвердження цього, Учасник повинен надати свідчення про можливість використання ним (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування на підставі договору, тощо) обладнання (машин та/або механізмів, та/або устаткування, та/або інше обладнання), матеріально-технічної бази та технологій для використання його в роботах даної закупівлі.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
У разі залучення субпідрядника, для підтвердження обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідні документи надаються від субпідрядником.
Перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази та технологій, що мають бути залучені для виконання робіт, наведено у Таблиці А.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації, Замовник встановлює наступне: Учасник надає Довідку на власному бланку учасника (у разі наявності таких бланків) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт. Довідка повинна містити перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази та технологій, що мають бути залучені для виконання робіт, наведений замовником у Таблиці А, перелік обладнання може бути учасником збільшено на власний розсуд з урахуванням інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (у Додатку 2 до тендерної документації).
Паралельно з цим, відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації, Замовник встановлює Учасник щодо техніки, яка зазначена ним у «Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» (довідка на виконання пункту 1.1. Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації), в складі своєї пропозиції надає чинні наступні документи:
а) дозвільні документи, наявність яких передбачене чинним законодавством.
б) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
На виконання цього, Переможцем було надано у складі тендерної пропозиції документ «Довідка про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій» Вих. № 20 від 05.09.2024 року з інформацією про наявність наступної орендованої техніки:
1. Атомобіль бортовий (TATA LPT 613)
2. Автомобіль самоскид (МАЗ 5551)
3. Автомобільний кран (КАМАЗ 53215).
Також, Переможцем було надано у складі тендерної пропозиції дозвільний документ, а саме ДЕКЛАРАЦІЮ відповідності матеріально – технічної бази з інформацією про устаткування підвищенної небезпеки № ДК5380/Ц-24 від 05.06.2024 року.
Разом з тим, тендерна пропозиція не містить дозвільного документу, наявність яких передбачене чинним законодавством, на виконання вимоги, що встановлено підпункту 1.1. пункту 1 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації на орендовану техніку, яку зазначено Переможцем в документі документ «Довідка про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій» Вих. № 20 від 05.09.2024 року.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовником не було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель по відношенню тендерної пропозиції Переможця.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір