• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гідроприводи

ш/з ВТ-127-Т-24

Завершена

1 162 264.20 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 811.32 UAH
Період оскарження: 28.08.2024 15:59 - 02.09.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: 162c65b9fd634a23ae7373e12b49ca7a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-28-009233-a.a1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
28 серпня 2024 року підприємством Філія «Відокремлений підрозділ «Атомремонтсервіс» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі - Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015 код 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Гідроприводи) (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-28-009233-a). Ознайомившись з Тендерною документацією, ТОВ «БАРТРЕМ ХОЛД» (надалі – Скаржник) вважає, що Замовником було допущено порушення під час проведення закупівлі, яке полягає у наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.09.2024 18:09
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАРТРЕМ ХОЛД", Ольга Саприкіна 380975958838 bartrem.hold@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28fab20402e54c5caade3eabf6c8610a
Заголовок пункту скарги: Порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись з Тендерною документацією, ТОВ «БАРТРЕМ ХОЛД» (надалі – Скаржник) вважає, що Замовником було допущено порушення під час проведення закупівлі, яке полягає у наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію.
Таким чином, Тендерна документація потребує внесення відповідних змін з огляду на таке:
В додатку 6 Тендерної документації в переліку документів які надаються в складі пропозиції (пункт 4), а також згідно пункту 2.4 Додатка 1, вимагається надати ТУ в складі тендерної пропозиції, якщо Учасник не є виробником продукції за ТУ У 29.2-14101176-005:2010. Також згідно пункту 6.11 Додатку 6, переліку документів, які надаються замовнику під час постачання продукції, вимагається надання засвідченою печаткою виробника копії ТУ, що підтверджують відповідність технічних характеристик обладнання, виготовленого Виконавцем, умовам Замовника. Тобто формально Замовником передбачено надання аналогу нормативного документа виробника, згідно з яким виготовляється продукція, проте як аналог можливо надати тільки саме ТУ (технічні умови) виробника.
Згідно чинного законодавства України, виробництво продукції регламентується нормативними документами, такими як технічні умови (ТУ), технічне завдання (ТЗ) або стандартом (ГОСТ, ДСТУ тощо). Отже вимога надання аналогу нормативного документу виробника саме у вигляді ТУ, без можливих аналогів, є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників, які виготовляють свою продукцію згідно стандартів або технічних завдань. Більше того, при моніторингу Каталогу ТУ УКРАЇНИ, не було знайдено жодних ТУ інших виробників гідроприводів комплектних монтажних, тобто саме ТУ (технічні умови) на гідроприводи комплектні монтажні має ЄДИНИЙ виробник в Україні ТОВ "Елмотехнології", ТУ (технічні умови) якого зазначені в технічних вимогах Додатка 6 та Додатку 1, що позбавляє можливості інших учасників, які пропонують товар інших виробників, який виготовлюється за іншими нормативними документами, ніж ТУ, брати участь у проведенні тендеру. Також дана вимога повністю виключає можливість брати участь з товарами імпортного походження.
Таким чином, у випадку якщо хоча б одна технічна вимога, визначена тендерною документацією, відповідає продукції лише певного виробника, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які мають намір прийняти участь в процедурі закупівлі.
Підтвердженням наших тверджень є останній тендер даного Замовника на гідроприводи комплектні монтажні, який не відбувся: UA-2024-08-02-010261-a, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-02-010261-a. В ньому, саме із за цієї дискримінаційної вимоги надання ТУ без альтернатив, яка була додана, прийняв участь всього один учасник, який був дискваліфікований саме за невідповідність цьому пункту про надання саме ТУ виробника на гідроприводи комплектні монтажні відповідних моделей.
При цьому на минулі тендери цього Замовника на гідроприводи комплектні монтажні, де допускалось зазначення будь якого іншого документа виробника, як аналога, брали участь мінімум 3 (три) учасника з продукцією різних виробників, які створювали здорову конкуренцію з серйозною економією державних коштів, наприклад: UA-2023-11-02-004367-a, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-02-004367-a; UA-2021-06-16-000422-c, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-16-000422-c.

Отже, зважаючи на те, що додана ця дискримінаційна вимога тільки в останній закупівлі на гідроприводи комплекті монтажні, вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно, в тому числі виготовлятись саме за ТУ.
Додатково зазначимо, що до замовника було направлено звернення 29.08.2024 09:41, номер закупівлі UA-2024-08-28-009233-a, щодо усунення цих дискримінаційних вимог Технічної специфікації, у тому числі шляхом розширення надання можливих нормативних документів виробника окрім ТУ, таких як: технічне завдання (ТЗ), або стандарта (ГОСТ, ДСТУ тощо), або нормативного документа іноземного походження, на що Замовник відмовив, мотивуючи це тим, що «Вимоги Замовника надати ТУ викликані перш за все необхідністю підтвердження якості продукції третьою стороною», при цьому підтвердивши, що «згідно СОУ НАЕК 005:2024 виробництво продукції регламентується нормативними документами, такими як технічні умови (ТУ), технічне завдання (ТЗ) або за стандартом (ГОСТ, ДСТУ тощо)».
Якщо замовник дійсно мав на меті додати документальне підтвердження якості запропонованого товару, то згідно розділу 6 Додатка 6 (Перелік документів, які надаються замовнику під час постачання продукції), вже вимагається, зокрема, надання таких технічних документів:
- Акти та/або протоколи приймально-здавальних випробувань;
- Паспорти на кожну одиницю обладнання разом зі сертифікатами якості від виробника;
- Технічний опис;
- Інструкція з експлуатації;
- Відомість комплекту ЗІП (при наявності);
- Настанова щодо технічного обслуговування та/або ремонту;
- Інформація про гарантійні зобов’язання постачальника;
- Пакувальний аркуш або пакувальна відомість;
- Засвідчена копія декларації про відповідність, видана виробником, або його уповноваженим представником (за умови якщо постачальник не є виробником),
чого більш ніж достатньо для підтверджує технічних та якісних характеристик запропонованого товару, без порушення конкурентного середовища.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити вимоги Тендерної документації, що стосуються надання ТУ в складі тендерної пропозиції, якщо Учасник не є виробником продукції за ТУ У 29.2-14101176-005:2010, викладені в Додатку 6 Тендерної документації в переліку документів які надаються в складі пропозиції (пункт 4), пункті 6.11 цього ж додатку - в переліку документів, які надаються замовнику під час постачання продукції, а також згідно пункту 2.4 Додатка 1 до тендерної документації як такі, що є дискримінаційними.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «БАРТРЕМ ХОЛД» бажає взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, будучи реальним учасником відповідного ринку підіймачів в Україні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації