• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів

Торги не відбулися

314 934.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 149.34 UAH
Період оскарження: 28.08.2024 12:00 - 06.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: f0e5ec63377747cfb19f04e0b666241c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-28-004291-a.a1
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2024 15:29
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.09.2024 12:30
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.09.2024 12:30
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d4cb19585568420d86d7141127343f82
Заголовок пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«А-ЕНЕРГО»
вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район,
Запорізька область, Україна,70406
код ЄДРПОУ 40277858
р/р UA753138490000026007010004898 в АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК», МФО 313849
тел. . (066)-421-38-78, (067)737-13-18

Вих №1-3008 від 30.08.2024р.
Найменування органу Комісія антимонопольного
оскарження: комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ
рішення, дії або бездіяльність ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА
якого оскаржуються: ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЄРДПОУ: 01981498
40007, Україна, Сумська область, м. Суми, вул. Марко Вовчок, будинок 2
Телефон: + 380542665705
e-mail: crkl.sumy@ukr.net
Ім’я (найменування), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
місце проживання ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
(місцезнаходження) «А-ЕНЕРГО"
суб’єкта оскарження ЄДРПОУ 40277858
70406, вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна
тел. (066)421 38 78
e-mail: aenergo2024@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-28-004291-a
ІD у ЦБД:: dfec3b4e0884470b9dece1ee8d979556



СКАРГА
На умови тендерної документації

28.08.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: код за ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів) з очікуваною вартістю 314 934,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»


Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Пунктом 1.1 Додатку 1 Замовник вимагає:
-Надати копії підтверджуючих документів про право власності, а у разі оренди надати копію діючого договору оренди, що підтверджує право Учасника на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), у разі суборенди також надається договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація).
Аналогічна вимога міститься в пункті 14 Додатку 4 до Документації.
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» з 09.01.2024 року ліквідована така господарська діяльність як «поводження з небезпечними відходами» Законом України «Про управління відходами» визначена нова господарська діяльність – управління небезпечними відходами.
Відповідно до підпункту 22 пункту 1 Статті 1 ЗУ «Про управління відходами»
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови).
Підпункт 3 пункту 6 Ліцензійних умов:
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи:
3) відомості про:
наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності, за формою згідно з додатком 4 разом із копіями документів (зокрема технічними паспортами), засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, що дають можливість їх ідентифікувати, а також копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на зазначені засоби, засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, із зазначенням інвентарних номерів;
місця провадження господарської діяльності разом із копіями документів, що підтверджують право власності або їх оренди, за формою згідно з додатком 5. Після встановлення інформаційної взаємодії з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та наявності в ньому відповідної інформації про об’єкт нерухомого майна копії документів, що підтверджують право власності або оренди, не надаються;
наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6;
доступність місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення за формою згідно з додатком 7;
наявність плану локалізації та ліквідації аварії та її наслідків на об’єктах підвищеної небезпеки (у разі внесення об’єкта до Державного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки) у довільній формі;

Відповідно до Ліцензійних умов не визначено, що у договорі оренди / суборенди повинно бути зазначено, що об’єкт орендується з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація). Повторно звертаємо увагу Комісії, що з 09.01.2024 року ліквідована така господарська діяльність як «поводження з небезпечними відходами» та не існує операцій з управління відходами «знешкодження» та «утилізація».

Встановлюючи вимогу саме у редакції «надання копії діючого договору оренди, що підтверджує право Учасника на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), у разі суборенди також надається договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація)» є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників процедури закупівлі, що порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає договір оренди виробничих приміщень та Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року про видачу ліцензії Скаржнику на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.



2. Пунктом 1.1 Додатку 1 Замовник вимагає
-Інформація в довільній формі про наявність власного або орендованого спеціалізованого транспортного засобу, який має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів;
-Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.
Аналогічні вимоги містяться в пунктах 15 та 17 Додатку 4 до Документації.

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).



3. Пунктом 1.1 Додатку 1 Замовник вимагає:
-Надати довідку в довільній формі про наявність в Учасника обладнання, яке здійснює оброблення та знешкодження відходів, що містять ртуть, сполуки ртуті (у т. ч. відпрацьовані люмінесцентні лампи).
Аналогічна вимога міститься в пункті 19 Додатку 4 до Документації.

Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Встановлення вимоги саме у редакції «Надати довідку в довільній формі про наявність в Учасника обладнання, яке здійснює оброблення та знешкодження відходів, що містять ртуть, сполуки ртуті (у т. ч. відпрацьовані люмінесцентні лампи)» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців.

На підтвердження Скаржник надає договір з співвиконавцем та виписку з балансу співвиконавця про наявність демеркуризатору.


4. Пунктом 5 підпункт 1 Додатку 2 до Документації Замовник вимагає:
Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів:
- клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт;
- відходи одержання і застосування фармацевтичних препаратів;
- відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті (у т. ч. відпрацьовані люмінесцентні лампи, що містять ртуть).
Аналогічна вимога міститься в пункті 32 Додатку 4 до Документації.

Відповідно до Закону України «Про управління відходами» з 09.01.2024 року ліквідована така господарська діяльність як «поводження з небезпечними відходами» Законом України «Про управління відходами» визначена нова господарська діяльність – управління небезпечними відходами.
Ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами втратили чинність з 09.01.2024 року в зв’язку з ліквідацією Закону України «Про відходи».
Відповідно до Ліцензійних умов неможливо отримати ліцензію «на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів:
- клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт;
- відходи одержання і застосування фармацевтичних препаратів;
- відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті (у т. ч. відпрацьовані люмінесцентні лампи, що містять ртуть)»
Встановлюючи вимогу щодо надання Замовнику у складі тендерної пропозиції «копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів:
- клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт;
- відходи одержання і застосування фармацевтичних препаратів;
- відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті (у т. ч. відпрацьовані люмінесцентні лампи, що містять ртуть)» є дискримінаційною, та такою що обмежую в участі усіх майбутніх учасників в тому числі Скаржника.

Скаржник як доказ надає Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року про видачу ліцензії Скаржнику на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами та актуальний ліцензійний реєстр на дату подання скарги.


5. Пунктом 6 Додатку 2 до Документації Замовник вимагає:
Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.
Аналогічна вимога міститься в пункті 34 Додатку 4 до Документації.

Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.

Ліцензійними умовами визначений вичерпний перелік умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та вичерпний перелік документів на підтвердження відповідності ліцензіата.
Пункт 20 Ліцензійних умов передбачає:
«20. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.»

Ліцензійними умовами не зазначено, що саме на ситуаційній карті схемі повинно бути зазначене приміщення для розміщення персоналу.
На підтвердження наявності в Скаржника приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти Скаржник надає ситуаційну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів та договір оренди Скаржника на виробничий майданчик Скаржника.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу, саме у формулюванні «2.6. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає:
1. Ситуативна карта-схема Скаржника
2. Договір оренди виробничого приміщення.


6. Пунктом 8 Додатку 2 до Документації Замовник вимагає:
Надати діючі сертифікати:
•Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено), СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.
•Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Систем екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
Аналогічні вимоги містяться в пунктах 36,37 Додатку 4 до Документації.

Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)

Встановлення вимоги, у формулюванні саме: Надати діючі сертифікати:
•Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено), СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.
•Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Систем екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю.



7. Пунтом 10 Додатку 2 до Документації Замовник вимагає:
«Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.»
Аналогічна вимога міститься у пункті 40 Додатку 4 до Документації.

Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.


8. Пунктом 2.10 Додатку 3 Документації Замовник вимагає:
«2.10 Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, з цим самим Замовником було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме в редакції «2.10 Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», оскільки даний висновок видається одноразово. На момент проведення публічної закупівлі функції видачі висновку з оцінки впливу на довкілля покладено на Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, яке було створено 2020 року шляхом реорганізації Міністерства енергетики та захисту довкілля України (2019—2020).
Повторно отримувати висновок у разі зміни органу на якого покладені функції видачі висновку з оцінки впливу на довкілля не має потреби.

Згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 03.05.2017 зі змінами:
Стаття 1. Визначення термінів
4) уповноважений територіальний орган - обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів;
Стаття 2. Зміст і суб’єкти оцінки впливу на довкілля
3. Суб’єктами оцінки впливу на довкілля є суб’єкти господарювання, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, які є замовниками планованої діяльності і для цілей цього Закону прирівнюються до суб’єктів господарювання (далі - суб’єкт господарювання), уповноважений центральний орган, уповноважені територіальні органи, інші органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадськість, а у випадках, визначених статтею 14 цього Закону, - держава походження та зачеплена держава.
Стаття 9. Висновок з оцінки впливу на довкілля
1. Уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Отже, виходячи з вище зазначеного, Учасник надавший висновок від уповноваженого територіального органу буде дискваліфікований через невідповідність документів.
Висновок від уповноваженого територіального органу має таку саму силу як і центральний орган.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.



9. Пунктом 1.1. Додатку 1 Замовник вимагає:
«Надати дійсний договір страхування вказаного обладнання.»
Аналогічна вимога міститься у пункті 20 Додатку 4 до Документації.

Відповідно до розділу ХV Закону України «Про страхування» (додається як доказ) обов’язковими видами страхування є:
•Страхування морських ризиків;
•Страхування цивільної авіації;
•Страхування природно-заповідного фонду;
•Страхування відповідальності приватного нотаріуса;
•Страхування працівників, які здійснюють експлуатацію транспортних засобів;
•Страхування ризиків при здійсненні космічної діяльності в Україні;
•Страхування працівників, які беруть участь у наданні психіатричної допомоги, здійснюють догляд за особами, які страждають на психічні розлади;
•Страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів і працівників, які беруть участь у перевезенні таких вантажів;
•Страхування ризиків при промисловій розробці родовищ нафти і газу;
•Страхування відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яку може бути заподіяно внаслідок ядерного інциденту;
•Страхування туристів при здійсненні туристичних поїздок;
•Страхування на автомобільному транспорті;
•Страхування відповідальності під час здійснення робіт з розмінування.

Разом з цим, ні норми даного Закону, ні норми іншого нормативно правового акту, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не передбачають обов’язку із страхування обладнання з термічного видалення відходів та оброблення відходів, що містять ртуть, як і не містять вимог щодо наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами наявності страхування на таке обладнання.

Крім цього, наявність чи відсутність страхування такого обладнання жодним чином не впливає на можливість виконання договору про закупівлю.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу Скаржнику ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності страхування обладнання, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.





Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації