-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Телевізори з кріпленням
Завершена
1 470 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 703.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 703.00 UAH
Період оскарження:
28.08.2024 09:15 - 08.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
d7433b644bb74456ba21eb29fbf7a34a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-28-000774-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Надання листа від офіційного виробника або офіційного представництва товару
Пов'язані документи:
Учасник
- Комерційна пропозиція 01.09.2024 15:29
- Скарга 01.09.2024 15:29
- 1. Лист Військової частини 2428 про надання комерційної пропозиції 01.09.2024 15:29
- Додаток до листа 01.09.2024 15:29
- 2. Дилерський договір з ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" 01.09.2024 15:29
- Декларація про відповідність 01.09.2024 15:29
- sign.p7s 01.09.2024 20:32
- рішення від 03.09.2024 № 14717.pdf 03.09.2024 17:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2024 №15091.pdf 11.09.2024 15:57
- рішення від 10.09.2024 №15091.pdf 13.09.2024 09:19
- Зміни від 05.09.2024 в ТД закупівля телевізорів з кріпленням.docx 05.09.2024 14:28
- 4_Протокол № 495-24 УО Заярна (внесення змін в ТД) ВТ з Особливостями_телевізори з кріпленням.docx 05.09.2024 14:28
- Лист щодо усунення порушення зазначеного в скарзі.pdf 05.09.2024 14:28
- Лист щодо усунення порушення зазначеного в скарзі.docx 05.09.2024 14:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2024 22:02
Дата розгляду скарги:
10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.09.2024 18:00
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.09.2024 09:19
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.09.2024 09:19
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0bf20642c66e477b9caac53a0de1df87
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
28.08.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-08-28-000774-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 32324100-1 - Кольорові телевізори.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 вересня 2024р. 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИВАТЕНЕРГО" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: Учасник процедури закупівлі повинен надати Лист від офіційного виробника або офіційного представництва товару про те, що товар є новим, таким, що не був раніше у використанні та офіційно ввезеним (завезеним) на територію України.
30 липня 2024р. Військова частина 2428 надіслала на пошту Скаржника офіційний лист про надання комерційної пропозиції (Додаток 1). В тексті листа вказана очікувана модель : (планували СМАРТ-ТЕЛЕВИЗОР 2E 50A07KW)
Скаржник закуповує товар у імпортера цього телевізора ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ", з яким має дилерський договір та багаторічну співпрацю (додаток 2). Декларація відповідності підтверджує статус ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" (додаток 3).
01.08.2024р. Скаржник направив у відповідь комерційну пропозицію Військовій частині 2428. (додаток 4).
28.08.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-08-28-000774-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 32324100-1 - Кольорові телевізори
Скаржник звернувся до ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" з проханням надати листа Скаржнику. На що отримав відмову
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі до одного, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону: під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з імпортером. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів та є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020., а також у рішеннях №6675-р/пк-пз від 02.04.2021 року та №2314-р/пк-пз від 06.02.2024 року.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника або офіційного представництва товару ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «Приватенерго», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 вересня 2024р. 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИВАТЕНЕРГО" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: Учасник процедури закупівлі повинен надати Лист від офіційного виробника або офіційного представництва товару про те, що товар є новим, таким, що не був раніше у використанні та офіційно ввезеним (завезеним) на територію України.
30 липня 2024р. Військова частина 2428 надіслала на пошту Скаржника офіційний лист про надання комерційної пропозиції (Додаток 1). В тексті листа вказана очікувана модель : (планували СМАРТ-ТЕЛЕВИЗОР 2E 50A07KW)
Скаржник закуповує товар у імпортера цього телевізора ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ", з яким має дилерський договір та багаторічну співпрацю (додаток 2). Декларація відповідності підтверджує статус ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" (додаток 3).
01.08.2024р. Скаржник направив у відповідь комерційну пропозицію Військовій частині 2428. (додаток 4).
28.08.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-08-28-000774-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 32324100-1 - Кольорові телевізори
Скаржник звернувся до ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" з проханням надати листа Скаржнику. На що отримав відмову
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі до одного, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону: під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з імпортером. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів та є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020., а також у рішеннях №6675-р/пк-пз від 02.04.2021 року та №2314-р/пк-пз від 06.02.2024 року.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника або офіційного представництва товару ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «Приватенерго», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.