-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична пила Електричний дриль Натуральний гідроксиапатит з колагеном із губчастої кісткової тканини SSC-10х10х20 Натуральний гідроксиапатит з колагеном із губчастої кісткової тканини SSC-10х10х40 Натуральний гідроксиапатит з колагеном із губчастої кісткової тканини SSC-30х30х50
Торги відмінено
590 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
Період оскарження:
28.08.2024 09:07 - 24.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі
Номер:
76c3eb39d64340348298c31f7c9a99d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-28-000658-a.b1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Іванов:Скарга Полтава:Визначення предмету закупівлі .docx 01.09.2024 17:13
- Іванов:Скарга Полтава:Визначення предмету закупівлі .pdf 01.09.2024 17:13
- Доказ-1_Додаток 3 .docx 01.09.2024 17:13
- sign.p7s 01.09.2024 17:14
- Рішення від 03.09.2024 №14696.pdf 03.09.2024 17:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2024 №15082.pdf 11.09.2024 15:59
- Рішення від 10.09.2024 №15082.pdf 13.09.2024 15:58
- Відповідь.pdf 06.09.2024 11:52
- скан протоколу 133.pdf 16.09.2024 10:40
- скан протоколу 133.pdf 23.09.2024 08:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2024 17:14
Дата розгляду скарги:
10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.09.2024 17:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2024 15:58
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2024 08:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
В зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявленi порушення вимог законодавства у сферi публiчних закуniвель, внести зміни до тендерної Документації, а саме розділити закупівлю за різними кодами: 1. ЛОТ-1: ДК 021:2015: 33161000-6 "Електрохірургічні прилади" Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі які належать до загального коду 33160000-9 "Устаткування для операційних блоків"; 2. ЛОТ-2: ДК 021:2015: 33184100-4 "Хірургічні імплантати" Імплантат кісткового матриксу композитний які належать до загального коду 33180000-5 "Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму" технічно неможливо.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a4626bbba50c4cb7b6d5f4b02b393bee
Заголовок пункту скарги:
порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «3-Я МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (код НК 024:2023 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі, код НК 024:2023 – 47967 – Імплантат кісткового матриксу композитний)).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків
- код НК 024:2023 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі,
- код НК 024:2023 – 47967 – Імплантат кісткового матриксу композитний.
У Додатку 3 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, а у таблиці Технічна специфікація на закупівлю наведено перелік виробів з яких складається предмет закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав усі товари, з яких складається предмет закупівлі під одним кодом ДК 021:2015: 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
Проте таке групування товарів в одну процедуру суперечить вищезазначеним нормам щодо визначення предмету закупівлі і є дискримінаційним щодо більшості учасників ринку.
Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 було затверджено ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник (далі – ЄЗС).
Відповідно ЄЗС:
- Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі відносяться до Коду 33161000-6 «Електрохірургічні прилади» який належить до загального коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»;
- Імплантат кісткового матриксу композитний відноситься до Коду 33184100-4 «Хірургічні імплантати» який належить до загального коду 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму».
Враховуючи вище зазначене, вважаю, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Щодо порушення прав та законних інтересів Скаржника:
Скаржник у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які відносяться за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби: багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі провідних виробників медичного обладнання за конкурентними ринковими цінами, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі.
Разом із тим, не поділ предмета закупівлі на окремі лоти за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника призводить до:
1. Обмеження доступу до участі в закупівлях: Неподіл предмета закупівлі на окремі лоти створює умови, при яких малі та середні підприємства, які спеціалізуються на окремих видах товарів, не можуть взяти участь у тендері через неможливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це призводить до обмеження доступу до тендеру широкого кола потенційних учасників і порушує їхні права на рівні умови участі.
2. Несправедливі умови конкуренції: Консолідація предмета закупівлі в один великий лот створює нерівні умови для учасників ринку, особливо для малих і середніх підприємств, які не мають ресурсів для участі в таких великих тендерах. Це порушує принципи справедливої конкуренції і надає перевагу великим компаніям, що призводить до дискримінації інших учасників ринку.
3. Зменшення конкуренції: Неподіл закупівлі на окремі лоти знижує кількість учасників тендеру, що призводить до зменшення конкуренції. Це може призвести до підвищення цін та зниження якості товарів або послуг, оскільки відсутність конкуренції послаблює стимул для учасників надавати кращі пропозиції.
4. Монополізація ринку: Об'єднання закупівлі в один великий лот сприяє монополізації ринку великими компаніями, які мають можливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це обмежує можливості для розвитку малих та середніх підприємств і створює загрозу монополії, що суперечить принципам вільного ринку.
5. Відсутність прозорості: Неподіл закупівлі на окремі лоти ускладнює процес контролю та моніторингу закупівель, що може призвести до зловживань і корупційних ризиків. Прозорість і відкритість закупівельного процесу є ключовими принципами, які забезпечують справедливість та довіру до системи закупівель.
6. Невідповідність законодавчим нормам: Згідно з чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, розподіл предмета закупівлі на окремі лоти є рекомендованим підходом для забезпечення максимальної конкуренції та ефективності використання бюджетних коштів. Невиконання цієї норми може розглядатися як порушення законодавства, що захищає права та законні інтереси учасників ринку.
Таким чином, неподіл предмета закупівлі на окремі лоти за показником 1-4 цифри ЄЗС порушує права та законні інтереси потенційних учасників закупівлі, обмежує їхні можливості для участі в тендері, створює несправедливі умови конкуренції, зменшує конкуренцію, сприяє монополізації ринку та підвищує корупційні ризики. Це суперечить принципам прозорості, відкритості та рівності, закріпленим у законодавстві про публічні закупівлі.
Окремо хочу зазначити, що відповідно до Порядку № 708, замовник наділений правом визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) згідно з:
• показниками четвертої — восьмої цифр ЄЗС;
• обсягом;
• номенклатурою;
• місцем поставки товарів, надання послуг або виконання робіт.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника та відрізняються за показниками четвертої – восьмої цифри ЄЗС, то предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. ЛОТ-1: ДК 021:2015: 33161000-6 «Електрохірургічні прилади» Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі які належать до загального коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»;
2. ЛОТ-2: ДК 021:2015: 33184100-4 «Хірургічні імплантати» Імплантат кісткового матриксу композитний які належать до загального коду 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму»
Вважаю, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: визначити предмет закупівлі згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 та виділити предмет закупівлі в окремі лоти відповідно до Єдиного закупівельного словника.
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків
- код НК 024:2023 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі,
- код НК 024:2023 – 47967 – Імплантат кісткового матриксу композитний.
У Додатку 3 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, а у таблиці Технічна специфікація на закупівлю наведено перелік виробів з яких складається предмет закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав усі товари, з яких складається предмет закупівлі під одним кодом ДК 021:2015: 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
Проте таке групування товарів в одну процедуру суперечить вищезазначеним нормам щодо визначення предмету закупівлі і є дискримінаційним щодо більшості учасників ринку.
Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 було затверджено ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник (далі – ЄЗС).
Відповідно ЄЗС:
- Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі відносяться до Коду 33161000-6 «Електрохірургічні прилади» який належить до загального коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»;
- Імплантат кісткового матриксу композитний відноситься до Коду 33184100-4 «Хірургічні імплантати» який належить до загального коду 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму».
Враховуючи вище зазначене, вважаю, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Щодо порушення прав та законних інтересів Скаржника:
Скаржник у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які відносяться за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби: багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі провідних виробників медичного обладнання за конкурентними ринковими цінами, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі.
Разом із тим, не поділ предмета закупівлі на окремі лоти за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника призводить до:
1. Обмеження доступу до участі в закупівлях: Неподіл предмета закупівлі на окремі лоти створює умови, при яких малі та середні підприємства, які спеціалізуються на окремих видах товарів, не можуть взяти участь у тендері через неможливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це призводить до обмеження доступу до тендеру широкого кола потенційних учасників і порушує їхні права на рівні умови участі.
2. Несправедливі умови конкуренції: Консолідація предмета закупівлі в один великий лот створює нерівні умови для учасників ринку, особливо для малих і середніх підприємств, які не мають ресурсів для участі в таких великих тендерах. Це порушує принципи справедливої конкуренції і надає перевагу великим компаніям, що призводить до дискримінації інших учасників ринку.
3. Зменшення конкуренції: Неподіл закупівлі на окремі лоти знижує кількість учасників тендеру, що призводить до зменшення конкуренції. Це може призвести до підвищення цін та зниження якості товарів або послуг, оскільки відсутність конкуренції послаблює стимул для учасників надавати кращі пропозиції.
4. Монополізація ринку: Об'єднання закупівлі в один великий лот сприяє монополізації ринку великими компаніями, які мають можливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це обмежує можливості для розвитку малих та середніх підприємств і створює загрозу монополії, що суперечить принципам вільного ринку.
5. Відсутність прозорості: Неподіл закупівлі на окремі лоти ускладнює процес контролю та моніторингу закупівель, що може призвести до зловживань і корупційних ризиків. Прозорість і відкритість закупівельного процесу є ключовими принципами, які забезпечують справедливість та довіру до системи закупівель.
6. Невідповідність законодавчим нормам: Згідно з чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, розподіл предмета закупівлі на окремі лоти є рекомендованим підходом для забезпечення максимальної конкуренції та ефективності використання бюджетних коштів. Невиконання цієї норми може розглядатися як порушення законодавства, що захищає права та законні інтереси учасників ринку.
Таким чином, неподіл предмета закупівлі на окремі лоти за показником 1-4 цифри ЄЗС порушує права та законні інтереси потенційних учасників закупівлі, обмежує їхні можливості для участі в тендері, створює несправедливі умови конкуренції, зменшує конкуренцію, сприяє монополізації ринку та підвищує корупційні ризики. Це суперечить принципам прозорості, відкритості та рівності, закріпленим у законодавстві про публічні закупівлі.
Окремо хочу зазначити, що відповідно до Порядку № 708, замовник наділений правом визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) згідно з:
• показниками четвертої — восьмої цифр ЄЗС;
• обсягом;
• номенклатурою;
• місцем поставки товарів, надання послуг або виконання робіт.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника та відрізняються за показниками четвертої – восьмої цифри ЄЗС, то предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. ЛОТ-1: ДК 021:2015: 33161000-6 «Електрохірургічні прилади» Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі які належать до загального коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»;
2. ЛОТ-2: ДК 021:2015: 33184100-4 «Хірургічні імплантати» Імплантат кісткового матриксу композитний які належать до загального коду 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму»
Вважаю, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: визначити предмет закупівлі згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 та виділити предмет закупівлі в окремі лоти відповідно до Єдиного закупівельного словника.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Доказ-1_Додаток 3 .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: визначити предмет закупівлі згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 та виділити предмет закупівлі в окремі лоти відповідно до Єдиного закупівельного словника.