• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): технічний нагляд за нанесенням дорожньої розмітки

Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення

Торги не відбулися

121 885.63 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 609.43 UAH
Період оскарження: 27.08.2024 16:20 - 01.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей

Номер: f2d00889a9ae4c1ab14ad7629ef6b885
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-27-010123-a.c1
Назва: Скарга на рішення замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.10.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2024 18:57
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2024 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонополього комітету України з розгляду карг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.10.2024 № 17470-р/пк-пз виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ", Онопрієнко Олена +380931606943 zaporozh.engineering@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7ad48586356c4312a61768d84811b5ea
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
27 серпня 2024 року Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): технічний нагляд за нанесенням дорожньої розмітки (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-27-010123-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a.
27 серпня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 27 серпня 2024 року (протокол № 08-27/1). Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД-технагляд розмітка 2024 з додатками.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі була подана тендерна пропозиція одним учасником процедури закупівлі – ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, (далі – Суб’єкт оскарження).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 16:25 04 вересня 2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 16:25 04 вересня 2024 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» складає 74 947,37 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» дорівнює 74 947,37 грн.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації».
11 вересня 2024 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» у рамках процедури закупівлі Замовником були прийняті 1) рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» переможцем процедури закупівлі, 2) рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») та 3) рішення про оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») в електронній системі закупівель. Зазначені рішення Замовника зафіксовані у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.09.2024 № 09-11/1, який міститься у файлі з назвою «Протокол переможець ЗПІ тн розмітка.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a.
11 вересня 2024 року у рамках процедури закупівлі електронною системою закупівель було сформоване повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що розміщене у розділі «Повідомлення про намір укласти договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a.
07 жовтня 2024 року у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей. Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2, який міститься у файлі з назвою «Протокол відміни торгів ТН розмітка (1).pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a. 08 жовтня 2024 року зазначений протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2 та інформація щодо відміни процедури закупівлі (відкритих торгів) були оприлюднені у рамках процедури закупівлі у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a.
Вважаємо, що рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2 викладене наступне обґрунтування рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів):
«Згідно з п. 1, 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури», технічний нагляд здійснюється під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств протягом усього періоду будівництва об'єкта.
Враховуючи лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 щодо необхідності перерозподілу видатків на нагальні, першочергові та невідкладні питання, пов’язані із життєзабезпеченням міста та ліквідацією наслідків ракетних обстрілів, та те, що послуги з нанесення дорожньої розмітки, відповідно до Порядку, не підпадають під категорію нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств, тому у Замовника відсутня подальша потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки».
Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Відповідно до абзацу 7 пункту 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Зауважимо, що у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2 не зазначено, яким чином лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 пов’язаний з відсутністю потреби Замовника у закупівлі послуг, що є предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі («Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): технічний нагляд за нанесенням дорожньої розмітки (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)») (далі – послуги з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки). На підставі протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2 неможливо виявити будь-який зв’язок між листом Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 та відсутністю подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки.
Необхідно зазначити, що положення пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, не змінювалися з 2007 року. Тобто, Замовником була проведена процедура закупівлі, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, які не передбачають здійснення технічного нагляду за наданням послуг з нанесення дорожньої розмітки. Відповідно, у Замовника була потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури. Крім того, згідно з пунктом 1.4 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «здійснення технічного нагляду на об’єкті виконується відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903» (додаток 6 до тендерної документації, що містить проект договору про надання послуг з технічного нагляду, викладений у файлі з назвою «Проєкт договору технагляд за розміткою 2024.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-27-010123-a).
Отже, наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури логічно не може бути причиною відсутності подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки, оскільки Замовником була проведена процедура закупівлі при наявності вказаних положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури.
Додатково зауважимо, що 04 жовтня 2024 року за результатами проведення процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями) № UA-2024-09-11-010737-a між Замовником і Товариством з обмеженою відповідальністю «ТБД», ідентифікаційний код 37988621, був укладений договір № 74 про надання послуг, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): нанесення дорожньої розмітки у Олександрівському, Вознесенівському, Дніпровському, Хортицькому, Комунарському, Шевченківському та Заводському районах м. Запоріжжя (код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», про що зазначено у пункті 1.2 договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024 (договір № 74 про надання послуг від 04.10.2024 міститься у файлі з назвою «Договір 74 від 041024 розмітка ТБД.pdf» («Договір»), що розміщений у розділі «Укладений договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-11-010737-a, копія договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024 додається до скарги). Відповідно до пункту 1.5 договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024, «місце надання послуг – Олександрівський, Вознесенівський, Дніпровський, Хортицький, Комунарський, Шевченківський та Заводський райони м. Запоріжжя Запорізької області». Згідно з пунктом 5.2 договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024, «послуги надаються Виконавцем у строк до 01.12.2024 року».
Згідно з пунктом 1.2 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «за цим Договором Виконавець зобов’язується здійснювати: Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): технічний нагляд за нанесенням дорожньої розмітки (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги), а Замовник зобов’язується прийняти надані послуги та оплатити їх в порядку та у строки, зазначені в Договорі». Відповідно до пункту 1.5 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «місце надання послуг – Олександрівський, Вознесенівський, Дніпровський, Хортицький, Комунарський, Шевченківський та Заводський райони міста Запоріжжя Запорізької області».
Перелік вулиць, на яких будуть виконуватись послуги з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки, що зазначений у додатку 4 до тендерної документації, оприлюдненої у рамках процедури закупівлі № UA-2024-08-27-010123-a, відповідає переліку вулиць, на яких будуть виконуватись послуги з нанесення дорожньої розмітки, що визначений у додатку № 1 до договору № 74 від 07.10.2024, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі № UA-2024-09-11-010737-a.
Отже, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), в рамках якої передбачається здійснення закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки в Олександрівському, Вознесенівському, Дніпровському, Хортицькому, Комунарському, Шевченківському та Заводському районах міста Запоріжжя Запорізької області, незважаючи на те, що з 04 жовтня 2024 року на підставі вищезазначеного договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024 надаються послуги з нанесення дорожньої розмітки в Олександрівському, Вознесенівському, Дніпровському, Хортицькому, Комунарському, Шевченківському та Заводському районах міста Запоріжжя Запорізької області. Вважаємо, що надання послуг з нанесення дорожньої розмітки в Олександрівському, Вознесенівському, Дніпровському, Хортицькому, Комунарському, Шевченківському та Заводському районах міста Запоріжжя Запорізької області на підставі договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024 з 04 жовтня 2024 року свідчить про наявність у Замовника потреби у закупівлі послуг з технічного нагляду за нанесенням дорожньої розмітки у вказаних районах міста Запоріжжя Запорізької області, а не про її відсутність.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2, є абсолютно необґрунтованим і, відповідно, неправомірним.
2.2. Згідно з ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Даний припис поширюється на Замовника, який є органом місцевого самоврядування і суб’єктом владних повноважень.
У постанові Верховного Суду від 30 вересня 2021 року у справі № 922/3928/20 викладений наступний висновок щодо застосування норм права:
«162. Отже, з моменту визначення переможця закупівлі та встановлення відповідності пропозиції учасника (переможця процедури закупівлі) вимогам тендерної документації й вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» відміна процедури закупівлі у порядку, передбаченому частиною першою статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», є неможливою».
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», «замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути». Отже, положення ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» аналогічні положенням підпункту 1, підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Таким чином, відміна процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей після визначення переможця процедури закупівлі та встановлення відповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам тендерної документації та законодавства з питань публічних закупівель є неможливою і протиправною. Відповідно, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2, прийняте після визначення Суб’єкта оскарження переможцем процедури закупівлі і оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у рамках процедури закупівлі, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), що прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/2.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтована вимога Суб’єкта оскарження, викладена у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішення Замовника, яке було прийняте після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): технічний нагляд за нанесенням дорожньої розмітки (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-27-010123-a.
Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія договору № 74 про надання послуг від 04.10.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)