• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Котел сталевий водогрійний потужністю не менше 2000 кВт в комплекті з газовим пальником та модулем керування

Доставка за рахунок Учасника

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 19.06.2018 09:25 - 02.07.2018 00:00
Вимога
Вирішена

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ

Номер: 5401615ac6d144bbbc30c478e4b5b90e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-06-19-000274-a.b2
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Вимога:
Стосовно розгляду Протоколу №2 Засідання тендерного комітету МКП «Енергоресурс», щодо розгляду вимоги учасника від 22.06.2018 1. Стосовно відповіді на вимогу № 5 Щодо відповіді Замовника у частині «Вимога щодо надання Гарантійного листа заводу-виробника щодо умов надання гарантії, гарантійний термін та гарантійне сервісне обслуговування є правомірною та не суперечить вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі. Адже згідно ч.3 ст.22Закону тендерна документація може мстити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Так, ч.3 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТА, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога про надання Гарантійних листів про надання «Послуг з шеф-монтажу» та «Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» є саме ВИМОГОЮ про надання документів а не ІНШОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ. Якщо, все ж таки, тендерний комітет приймає вимогу про надання Гарантійних листів про надання «Послуг з шеф-монтажу» та «Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» за ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ В ЯКОСТІ ДОДАТКОВОЇ ВИМОГИ, то повідомляємо, що у ч.3 та ч.4 ст. 22 Закону чітко вказано, що тендерна документація може містити також іншу інформацію ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА. Тобто дана інформація ПОВИННА ВІДПОВІДАТИ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТА а не порушувати їх, встановлюючи дискримінаційну вимогу. Щодо відповіді Замовника у частині «Вимога учасника №5-задоволена частково», якщо вникнути в суть зміни, то вбачається, що Тендерний комітет залишив попередню вимогу, яка була мною оскаржувана, просто виразив її іншими словами: перша редакція вимоги - «Технічної підтримки при монтажі (шеф-монтажі)», після внесення змін «Послуг з шеф-монтажу». Питання, в чому різниця між - «Технічної підтримки при монтажі (шеф-монтажі)» та «Послуг з шеф-монтажу» - так сказати, ті ж самі яйця, тільки вид збоку. Вважаю, що в даному випадку Тендерним комітетом було внесено зміну лише в текстовому відображені встановленої вимоги, суть вимоги аніяк не змінилась. Виходячи з цього, вважаю, що Тендерним комітетом ВІДОБРАЖЕНО ХИБНУ інформацію стосовно «Вимога №5 – частково задоволено». Щодо відповіді Замовника у частині «Відповідно до ЗУ «Про захист прав споживачів» ст..7…» Зауважую, що у ст.7 ЗУ «Про захист прав споживачів» ВІДСУТНІЙ ТЕКСТ, який Замовник використовує з метою узаконити свою «ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ» - вимогу, а саме: «Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років». Звертаю увагу, що Тендерний комітет не МАЄ КОМПЕТЕНЦІЇ ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НОРМ ЗАКОНОДАВСТВА, тому рекомендую наступний раз не додавати власні думки при цитуванні норм Закону. Також, вдруге, звертаю увагу Тендерного комітету на те, що вимога про надання Гарантійних листів про надання «Послуг з шеф-монтажу» та «Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» стосується ТРЕТЬОЇ СТОРОНИ, ЯКА НЕ МАЄ ЖОДНОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ЗАКУПІВЛІ! Учасник не може вплинути на третю особу - виробника щодо надання таких Гарантійних листів. Щодо відповіді Замовника у частині «Відповідно тендерної документації Замовника предметом закупівлі є купівля і поставка котла. Договір поставки є одним із різновидом договору купівлі-продажу» В даному випадку тендерний комітет взагалі сам себе дискредитує, адже підтверджує мої аргументи стосовно того, що процедура закупівлі передбачає ПОСТАВКУ котла, за договором поставки (який і справді є різновидом договору купівлі-продажу). То яке ж відношення договір поставки (купівлі-продажу) має до договору підряду (виконання робіт) яким би встановлювались правовідносини щодо установки котла? Відповідь – ніякого! Адже вимога про надання Гарантійних листів про надання «Послуг з шеф-монтажу» та «Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» є лише капризом Замовника, який дискримінує учасників та обмежує їх коло (а чи не для того щоб виграв саме «свій учасник»?? – цікаве питання для контролюючих органів). Щодо відповіді Замовника у частині «При придбанні технічно складного обладнання шефмонтаж для покупця і постачальника(виробника) є оптимальним рішенням…….» Не потрібно вирішувати самостійно що для учасника (виробника) є оптимальним. Оптимальним для учасника буде відсутність дискримінаційних вимог при процедурі закупівлі, та уникнення додаткових зобов’язань після того як він успішно здійснить поставку котла(що і передбачено тендерною документацією та проектом договору) без додаткових та витратних дій пов’язаних з шеф-монтажем та технічною підтримкою при введені в експлуатацію, які не передбачені тендерною документацією та проектом договору. Вищевикладеним мною було доведено, що вимога щодо надання Гарантійних листів про надання «Послуг з шеф-монтажу» та «Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» не є «іншою інформацією», не є оптимальним рішенням для учасника, не має відношення до проекту договору та процедури закупівлі в цілому, містить в собі дискримінаційну вимогу та обмежує коло потенційних учасників. Виходячи з вищевикладеного, прошу виключити вимогу «Обовязково надати гарантійний лист технічної служби заводу виробника про надання замовнику Послуг з шеф-монтажу - Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» з Тендерної документації. 2. Стосовно відповіді на вимогу № 4 Так, відповідно ч.6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, дозвіл надається виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - НА ЗАСТОСУВАННЯ машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами, а в ч.9 Додатку 3 до Порядку зазначено - «Парові та водогрійні котли теплопродуктивністю понад 0,1 МВт.». Але в даній процедурі закупівлі, учасник (постачальник за текстом Порядку) НЕ БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИ ЗАСТОСУВАННЯ парових та водогрійних котлів потужністю понад 0,1 МВт. Отже, учасник і НЕ ПОВИНЕН МАТИ ДОЗВІЛ на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Замовник акцентує увагу та тому, що даний Дозвіл необхідно мати, якщо «ФОРМА ОЦІНКИ ЙОГО ВІДПОВІДНОСТІ, яка є обов'язковою вимогою до нього, не ВСТАНОВЛЕНА ТЕХНІЧНИМИ РЕГЛАМЕНТАМИ», а далі наводить значення термінам «оцінка відповідності» та «технічний регламент». Не зрозумілим є те, звідки Замовник взяв наведені значення цих термінів, адже у ч.3 Порядку, у якій наводяться значення вживаних в цьому Порядку терміни, терміни «оцінка відповідності» та «технічний регламент» відсутні. Але якщо опиратися на значення термінів «оцінка відповідності» та «технічний регламент» які навів Замовник, знову ж таки не зрозуміло звідки взяті, то: Оцінка відповідності – процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були ВИКОНАНІ. Технічний регламент – нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та медоти виробництва, включаючи відповідні процедурні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методі виробництва. Стосовно наведених Замовником значень термінів: 1) як можна отримати оцінку відповідності, якщо учасником який переможе, ще НЕ ЗДІЙСНЕНО поставку предмету закупівлі – котла (Оцінка відповідності – процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були ВИКОНАНІ.). Отже, дане значення терміну не має відношення до процедури закупівлі, тому і не може враховуватися в такій редакції. 2) З яких пір Тендерна документація стала нормативно-правовим актом? (в даному випадку знову вбачається бажання Замовника бути законодавцем). Вищевикладеним мною було доведено, що вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції копії діючого дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, не має відношення до предмету закупівлі, є забаганкою Замовника, аби встановити дискримінаційну вимогу та обмежити коло потенційних учасників (не зрозуміло з якою метою, адже конкуренція змусить учасників знижувати свої цінові пропозицію, що призведе до економії та ефективності використання бюджетних коштів). З огляду на вищевикладене вимагаю виключити з Тендерної документації вимогу щодо надання копії діючого дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, не має відношення до предмету закупівлі, через її дискримінаційних характер. Відповідно до ч. 4 ст.. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Згідно ч.3 ст.5 Закону ЗАМОВНИК НЕ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ. З огляду на вищенаведені доводи, НАПОЛЯГАЮ на виключенні зазначених в тексті скарги дискримінаційних вимог з ТД. У разі незгоди Тендерного комітету щодо виключення дискримінаційних вимог з ТД буду вимушений звертатися у відповідні уповноважені органи з метою захисту своїх законних прав та інтересів, та притягненню до відповідальності тендерного комітету через встановлення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога розглянута тендерним комітетом та надане відповідне рішення.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 231bbc6fd4ad48b5b0aa6b6864bfa1ae
Ідентифікатор запиту: UA-2018-06-19-000274-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Дискримінаційні вимоги: 1. У ч.3 Додатку 1 Тендерної документації, Замовник встановив наступну дискримінаційну вимогу: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (не менше3-х) 3.2. Скан-копії договорів на надання послуг – аналогічних до предмету закупівлі (не менше 3-х шт., аналогічними є договора на поставку котла, вид палива – природний газ) та скан-копії видаткових накладних, актів приймання-передачі або товарно-транспортних накладних Товару до цього Договору. 3.3 Листи-відгуки, не менше 3-х шт….» Вимоги щодо надання довідки з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів яка містить інформацію про більш ніж один аналогічний договір та надання копії аналогічного договору з відгуком до наданого договору більш ніж одного є ПОРУШЕННЯМ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТА, вчасності ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» де встановлено, що Замовник вимагає від учасників наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто законодавець чітко без подвійного трактування встановив обмеження у праві замовника вимагати від учасника надання більш ніж одного аналогічного договору, а отже, і надання до нього лише одного відгуку. Тому прошу виключити вимогу щодо надання довідки про досвід виконання аналогічних договорів, а саме, вимогу щодо «не менше 3-х», вимогу щодо надання копії аналогічного договору та відгуку, а саме, вимогу щодо «не менше3-х», як такі що порушують законодавство про публічні закупівлі, є дискримінаційними та такими, які обмежують коло потенційних учасників. 2. У п.3.2 ч.3 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановлює наступну дискримінаційну вимогу: «3.2. Скан-копії договорів на надання послуг – аналогічних до предмету закупівлі (не менше 3-х шт., аналогічними є договора на поставку котла, вид палива – природний газ)» Відповідно до Тендерної документації та Проекту договору поставки (Додаток 3 ТД) предметом закупівлі виступає товар – ДК 021:2015(44620000-2) Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі. Тому, в даній процедурі закупівлі, аналогічним договором буде виступати договір, в якому предметом виступає товар за кодом ДК 021:2015(44620000-2). Також, відповідно до Єдиного закупівельного словника, котли які класифікуються за кодом ДК 021:2015(44620000-2) не мають розмежування за видом палива. Тому просимо виключити дану вимогу, адже надання копії аналогічного договору саме на постачання котла видом палива у якого є природний газ є порушенням вимог ч.2ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», дискримінаційною та такою, яка обмежує коло потенційних учасників. 3. У розділі «Гарантія якості. Сервісне обслуговування. Технічна підтримка» Додатку 4 ТД Замовник встановив наступну дискримінаційну вимогу: «Обов’язково надати список фірм (сервісних центрів) які мають право здійснювати гарантійне і післягарантійне сервісне обслуговування котлів. Перелік сервісних центрів повинен передбачати можливість вибору замовника (альтернативи) як мінімум з 2-х різних» Виникає питання, що робити учасникам, які будуть поставляти котли, виробники яких самостійно здійснюють гарантійне і післягарантійне сервісне обслуговування, не надаючи жодних дозволів іншим фірмам (сервісним центрам). Також, слід зазначити, відповідно до ч.4 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Зауважую, що у Розділі «Гарантія якості. Сервісне обслуговування. Технічна підтримка» Додатку 4 ТД Замовник передбачив наступну вимогу, яка суперечить вимозі щодо «фірм (сервісних центрів)», а саме: «Сервісна служба постачальника виконує гарантійне обслуговування котлового обладнання впродовж 5-ти років від дня введення в експлуатацію.» Вимога щодо надання списку фірм (сервісних центрів) які мають право здійснювати гарантійне і післягарантійне сервісне обслуговування котлів, не передбачена жодним нормативно-правовим актом України (якщо передбачено, то вкажіть яким), та є примхою Замовника, з метою обмеження кола потенційних учасників. 4. У п.4 ч.2 Розділу V Оцінка тендерної пропозиції ТД, Замовник встановлює наступну дискримінаційну вимогу: «копію діючого дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки») (у передбачених законодавством випадках) (для юридичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців);» Відповідно до ч.6 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Жодна з перелічених підстав для видачі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки не має відношення до предмету закупівлі. Тому є не зрозумілою вимога Замовника щодо надання «копії діючого дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки»)». Просимо виключити дану вимогу з ТД, оскільки вона є дискримінаційною та такою, яка обмежує коло потенційних учасників. 5. У розділі «Гарантія якості. Сервісне обслуговування. Технічна підтримка» Додатку 4 ТД Замовник встановив наступні дискримінаційні вимоги: «Обовязково надати оригінал гарантійного листа заводу-виробника (офіційного представництва в Україні) про гарантійні забовязання заводу-виробника (офіційного представництва) умови надання гарантії, гарантійний термін та гарантійне сервісне обслуговування …… Обовязково надати гарантійний лист технічної служби заводу виробника про надання замовнику:Технічної підтримки при монтажі (шеф-монтаж), Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» Вимога щодо надання вищевказаних Гарантійних листів лягає на плечі Учасника. Фактично, Гарантійні листи повинен надати виробник, хоча він і не зобов’язаний це робити, а Учасник в свою чергу не може та не має права вимагати від виробника товару (котлів) надання даних Гарантійних листів. Відповідно до ч.4 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. А в даному випадку взагалі йде мова про документи, фізичне існування яких не залежить від волевиявлення Учасника, тому і не може бути надане. Також, слід зазначити, що відповідно ТД предметом закупівлі є ПОСТАВКА котла. Тому не зрозуміло, чому взагалі в процедурі закупівлі поставки котла, йде мова про його монтаж? Вимога Замовника щодо «Обовязково надати оригінал гарантійного листа заводу-виробника (офіційного представництва в Україні) про гарантійні забовязання заводу-виробника (офіційного представництва) умови надання гарантії, гарантійний термін та гарантійне сервісне обслуговування …… Обовязково надати гарантійний лист технічної служби заводу виробника про надання замовнику:Технічної підтримки при монтажі (шеф-монтаж), Технічної підтримки при введенні в експлуатацію» є нічим іншим ніж забаганка Замовника, з метою обмеження кола потенційних учасників, тому просимо виключити її з ТД. Відповідно до ч. 4 ст.. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Згідно ч.3 ст.5 Закону ЗАМОВНИК НЕ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ. У зв’язку з вищевикладеним, НАПОЛЯГАЄМО на виключенні дискримінаційних вимог з ТД. У разі незгоди Тендерного комітету щодо виключення дискримінаційних вимог з ТД будемо вимушені звертатися у відповідні уповноважені органи з метою захисту своїх законних прав та інтересів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно рішення тендерного комітету від 22.06.2018 року вимога учасника щодо внесення змін у тендерну документацію задоволена частково. Вимога №1,№2, №3 задоволені, Вимога №4 -відхилена, вимога №5 - задоволена частково.
Статус вимоги: Задоволено