• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЦБРК-24Т_230_ВО: Фрези кільцеві

Завершена

2 284 010.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 420.05 UAH
Період оскарження: 27.08.2024 12:01 - 01.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: d9f50422d15d4a0e9365f375b1422487
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-27-004438-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 16:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.10.2024 14:42
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕХ-ТЕХ", Андрій Дулєпов +380995208201 ex-tex@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eb7bd64e98f14b1c8ef265694964f241
Заголовок пункту скарги: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1) Відповідно до Тендерної документації по даній процедурі закупівлі від Учасників для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі вимагалося надати зокрема документи щодо підтвердження відповідності, а саме:
1.1 На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність:
- декларації (у тому числі декларації про відповідність);
- протоколу (у тому числі протоколу випробувань);
- звіту;
- висновку;
- сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності);
- атестату;
- іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Оцінка відповідності, зазначена вище (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою.
Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.

На виконання даної вимоги ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "ІНОТЕХ" надало Декларацію постачальника про відповідність за №42/08 (файл «Декларація про відповідність.pdf»), в якій серед іншого зазначено:



Відповідно до частини 54 Особливостей: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель».

30.08.2024 року в Системі одним з потенційних Учасників було розміщено звернення щодо роз’яснень змісту вищевказаного положення тендерної документації:
«Шановний замовник! Тендерною документацією встановлена наступна вимога «Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України». В зв’язку з цим прошу повідомити чи обов’язкове надання в складі пропозиції документів, складених за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України, на які посилається декларація?»

31.08.2024 року Замовник надав відповідь наступного змісту:
«Шановний учаснику, дякуємо за запитання та увагу до даної закупівлі. Надання в складі пропозиції документів, складених за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України є обов'язковим».
Дана відповідь була розміщена в Системі у вільному доступі, відповідно будь-хто з потенційних учасників мав змогу ознайомитися з її змістом.

Однак, незважаючи на це й всупереч вимогам Тендерної документації, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "ІНОТЕХ" в складі своєї пропозиції надало лише Атестат про акредитацію №20115 від 17.04.2019 р. та не надало з невідомих причин протокол контрольних випробувань №21-1/К-24 від 03.04.2024 р.
Варто зазначити, що саме даний протокол якраз і є документом, складеним за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органом з оцінки відповідності, акредитованим в Національному агентстві з акредитації України.
Однак, Замовник чомусь проігнорував цей факт, так само як і положення частини 44 Особливостей.

2) Відповідно до Тендерної документації по даній процедурі закупівлі від Учасників для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі вимагалося надати зокрема документи щодо підтвердження виконання заданих вимог на товар, а саме:
«2.4 На кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість, технічні характеристики та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо)».
На виконання даної вимоги Учасником було надано Сертифікат якості на кільцеву фрезу (свердло корончате) DRTX 50220SL та кільцеву фрезу (свердло корончате) DRTX 50360SL, виготовлених відповідно до ТУ У 25.73.44577506.001-2024 (файл «Сертифікат якості.pdf»).
Однак, цей документ не підтверджує належним чином технічні характеристики продукції, запропонованої Учасником до постачання з наступних причин:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "ІНОТЕХ" запропонувало до постачання продукцію компанії Zhejiang Xinxing Tools Co., Ltd, яка виготовляється з дозволу власника згідно ТУ У 25.73.44577506.001-2024, а саме (див. Цінову пропозицію Вих. № 29/08-06 від 29.08.2024р., надану в складі пропозиції Учасника):
- Кільцева фреза (свердло корончате) DRTX 50220SL згідно ТУ У 25.73.44577506.001-2024;
- Кільцева фреза (свердло корончате) DRTX 50360SL згідно ТУ У 25.73.44577506.001-2024.

Відповідно до Технічних умов ТУ У 25.73.44577506.001-2024 (файл «ТУ У 25.73.44577506.001-2024.pdf») для вищевказаної продукції встановлений наступний показник:
- Твердість напаяних твердосплавних пластин, не менше: 88 HRA



Як видно з Технічних умов для позначення твердості використовують твердість по Роквеллу шкала А. Аналогічна одиниця виміру вимагається і Замовником в Тендерній документації.

Твердість напаяних твердосплавних пластин, не менше 88 HRA

В наданому ж Учасником Сертифікаті якості цей показник зазначений чомусь в одиницях твердості по Роквеллу шкала C:



Зважаючи на те, що ці шкали твердості створені для зовсім різних експериментальних матеріалів та умов випробувань (HRA - це твердість, отримана за допомогою навантаження 60 кг і алмазного конічного індентора; а HRC - це твердість, отримана за допомогою навантаження 150 кг і алмазного конічного індентора), відповідно зазначення в Сертифікаті якості показника «Твердість напаяних твердосплавних пластин» в іншому вимірнику не може слугувати належним підтвердженням цієї технічної характеристики фрез, запропонованих ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "ІНОТЕХ" до постачання. Тому відповідно Учасником не виконано вимоги Замовника щодо підтвердження заданих вимог на товар, що є підставою для відхилення.

Відповідно до п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
-не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Враховуючи вищевикладені об’єктивні факти та норми чинного законодавства пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "ІНОТЕХ" мала бути відхилена Замовником відповідно до п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір