-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій
Завершена
462 610.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 313.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 313.05 UAH
Період оскарження:
26.08.2024 14:43 - 15.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
f5b6b0985bd24f99977bdbc562216109
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-26-005629-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір позички склад і виробниче приміщ.pdf 30.08.2024 11:16
- скарга_АМКУ.doc 2024 на умови ТД регіон.doc.asice.zip 30.08.2024 11:16
- скарга_АМКУ.doc 2024 на умови ТД регіон.pdf 30.08.2024 11:16
- Tender-documents-[UA-2024-08-26-005629-a].zip 30.08.2024 11:16
- sign.p7s 30.08.2024 11:19
- рішення від 02.09.2024 № 14635.pdf 02.09.2024 15:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2024 № 15101.pdf 11.09.2024 14:59
- рішення від 10.09.2024 № 15101.pdf 13.09.2024 12:31
- UA-2024-08-26-005629-a.b1 від 30.08.2024.pdf 04.09.2024 14:03
- АМКУ пояснення по суті скарги на вимоги ТД (харчування) UA-2024-08-26-005629-a.b1 від 30.08.24р.docx 04.09.2024 14:04
- UA-2024-08-26-005629-a.b1 від 30.08.2024.pdf.asice.zip 04.09.2024 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.08.2024 11:39
Дата розгляду скарги:
10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2024 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2024 12:32
Дата виконання рішення Замовником:
13.09.2024 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації та опубліковано на Веб-порталі Уповноваженого органу за процедурою закупівлі -«Послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій» 55520000-1 Кейтерингові послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-26-005629-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98d0a5358696486098f638b462de2c80
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА щодо дискримінаційних вимог тендерної документації ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
відповідно до п. 1 ДОДАТКУ № 2.1 тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ВІДПОВІДНО ДО СТ. 16 ЗАКОНУ, ТА ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ ВСТАНОВЛЕНИМ КРИТЕРІЯМ»:
«1. Документ, складений та підписаний учасником, про наявність у власності або користуванні приміщення (приміщень), необхідного для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, а також для приготування готових страв (в разі виникнення необхідності організації процесу харчування шляхом доставки в навчальний заклад готової кулінарної продукції), які знаходяться в адміністративних межах міста Києва…..».
Вимога Замовника «мати власні або орендовані приміщення, необхідні для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, а також для приготування готових страв (в разі виникнення необхідності організації процесу харчування шляхом доставки в навчальний заклад готової кулінарної продукції), які знаходяться в адміністративних межах міста Києва» є дискримінаційною по відношенні до Суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, тобто такою, що значно звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі, так як прийняти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які мають вказані приміщення в адміністративних межах міста Києва.
Виконати наведену вище умову документації зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання пропозиції мають склад та виробниче приміщення, саме на вказаній території та можуть надати відповідні підтверджуючі документи, що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання. Адже, учасник може знаходитись в іншому місті й не зобов’язаний перевозити свою МТБ до визначення переможця закупівлі / для участі в тендері, не знаючи, чи переможе він у відповідній закупівлі.
Те, що дана вимога мати приміщення, розташовані в адміністративних межах міста Києва - є дискримінаційною підтверджено рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – РІШЕННЯ №5605-р/пк-пз від 16.08.2017р.
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому, Законом не встановлено, що Замовник має право вимагати від учасників наявність матеріально-технічної бази (складських та інших приміщень) у відповідних регіонах.
Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Звертаємо Увагу Шановної Колегії на те, що у Скаржника маються в наявності складські приміщення для зберігання продуктів харчування та виробництва готових інших районах м. Києва, і останній зможе підтвердити цей факт документально (додається копія договору позички).
Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи описане, вважаємо, що Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вищевикладене, встановлення зазначеної вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника –в якого вже існують приміщення розташовані виключно в адміністративних межах м. Києва.
Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства України фактично порушують наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а умова, яка міститься у Тендерній документації і не відповідає вимогам чинного законодавства України є дискримінаційною та незаконною, чим порушує наші права, як потенційного учасника процедури закупівель передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
«1. Документ, складений та підписаний учасником, про наявність у власності або користуванні приміщення (приміщень), необхідного для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, а також для приготування готових страв (в разі виникнення необхідності організації процесу харчування шляхом доставки в навчальний заклад готової кулінарної продукції), які знаходяться в адміністративних межах міста Києва…..».
Вимога Замовника «мати власні або орендовані приміщення, необхідні для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, а також для приготування готових страв (в разі виникнення необхідності організації процесу харчування шляхом доставки в навчальний заклад готової кулінарної продукції), які знаходяться в адміністративних межах міста Києва» є дискримінаційною по відношенні до Суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, тобто такою, що значно звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі, так як прийняти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які мають вказані приміщення в адміністративних межах міста Києва.
Виконати наведену вище умову документації зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання пропозиції мають склад та виробниче приміщення, саме на вказаній території та можуть надати відповідні підтверджуючі документи, що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання. Адже, учасник може знаходитись в іншому місті й не зобов’язаний перевозити свою МТБ до визначення переможця закупівлі / для участі в тендері, не знаючи, чи переможе він у відповідній закупівлі.
Те, що дана вимога мати приміщення, розташовані в адміністративних межах міста Києва - є дискримінаційною підтверджено рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – РІШЕННЯ №5605-р/пк-пз від 16.08.2017р.
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому, Законом не встановлено, що Замовник має право вимагати від учасників наявність матеріально-технічної бази (складських та інших приміщень) у відповідних регіонах.
Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Звертаємо Увагу Шановної Колегії на те, що у Скаржника маються в наявності складські приміщення для зберігання продуктів харчування та виробництва готових інших районах м. Києва, і останній зможе підтвердити цей факт документально (додається копія договору позички).
Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи описане, вважаємо, що Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вищевикладене, встановлення зазначеної вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника –в якого вже існують приміщення розташовані виключно в адміністративних межах м. Києва.
Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства України фактично порушують наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а умова, яка міститься у Тендерній документації і не відповідає вимогам чинного законодавства України є дискримінаційною та незаконною, чим порушує наші права, як потенційного учасника процедури закупівель передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Договір позички склад і виробниче приміщення від 01.08.2024р.
-
Повʼязаний документ:
Договір позички склад і виробниче приміщ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №313 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Деснянського району міста Києва привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України та виключити наступні дискримінаційні вимоги, а саме: «мати власні або орендовані приміщення, необхідні для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, а також для приготування готових страв (в разі виникнення необхідності організації процесу харчування шляхом доставки в навчальний заклад готової кулінарної продукції), які знаходяться в адміністративних межах міста Києва».