-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
послуги з покосу травостою; код 77310000-6 — Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
закупівля здійснюється з урахуванням норм постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами).
Торги відмінено
1 583 497.70
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 15 834.98 UAH
мін. крок: 1% або 15 834.98 UAH
Період оскарження:
26.08.2024 13:51 - 31.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника (КОМУНАЛЬНОГО РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЗЕЛЕНБУД») про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА»
Номер:
819d2b8b699c4524a55d8658826e56f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-26-004853-a.b1
Назва:
Скарга на рішення замовника (КОМУНАЛЬНОГО РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЗЕЛЕНБУД») про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Копія статуту ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА».pdf 16.09.2024 16:26
- Копія витягу з ЄДР відносно ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» від 30.08.24.pdf 16.09.2024 16:26
- Наказ № 1_К від 15 січня 2024 року _Про вступ на посаду директора_.pdf 16.09.2024 16:26
- Скарга на рішення замовника_UA-2024-08-26-004853-a.docx 16.09.2024 16:26
- Скарга на рішення замовника_UA-2024-08-26-004853-a.pdf 16.09.2024 16:26
- Договір № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року з додатками.pdf 16.09.2024 16:26
- sign.p7s 16.09.2024 16:32
- рішення від 18.09.2024 № 15428.pdf 18.09.2024 15:52
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.09.2024 № 15827.pdf 26.09.2024 11:35
- рішення від 25.09.2024 № 15827.pdf 27.09.2024 15:38
- Пояснення на скаргу_UA-2024-08-26-004853-a.b1.doc 20.09.2024 15:29
- 1_ТД_покіс_26.doc 20.09.2024 15:29
- 2_Договір №41.Р про надання послуг.pdf 20.09.2024 15:29
- Пояснення по скарзі_UA-2024-08-26-004853-a.b1.pdf 20.09.2024 15:29
- Протокол №26-5_30.09.24_ про виконання рішення АМК.pdf 30.09.2024 15:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2024 16:56
Дата розгляду скарги:
25.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.09.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.09.2024 15:38
Дата виконання рішення Замовником:
30.09.2024 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15827-р/пк-пз від 25.09.2024 року виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9bd5da177a344968b439202353d6a344
Заголовок пункту скарги:
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» є неправомірним і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні замовником переможця процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
26 серпня 2024 року КОМУНАЛЬНИМ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЗЕЛЕНБУД» (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Послуги з покосу травостою; код 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-26-004853-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a.
26 серпня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи № 26-1 від 26.08.2024. Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД_покіс_26.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі були подані тендерні пропозиції двома учасниками процедури закупівлі, а саме: ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 45272566, (далі – Суб’єкт оскарження) та фізичною особою-підприємцем Соболевою Анною Олександрівною, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 3114818465.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 10:00 03 вересня 2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 13:18 04 вересня 2024 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» складає 1 434 667,58 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» дорівнює 1 434 667,58 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Соболевої Анни Олександрівни складає 1 560 231,62 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Соболевої Анни Олександрівни дорівнює 1 560 231,62 грн.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей). Зазначене рішення Замовника зафіксоване у протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3, який міститься у файлі з назвою «Протокол №26-3_відхилення уч1-покіс.doc», що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a (далі – протокольне рішення уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3).
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є одним з принципів здійснення публічних закупівель.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» (Суб’єкта оскарження) є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенню пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. У протокольному рішенні уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3 зазначається, зокрема, наступне:
«Учасником до надання послуг залучається техніка – спеціалізований вантажний самоскид ГАЗ 3309 за договором про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів та поданий у складі пропозиції відповідний договір, але всупереч вимогам Додатку 2 до тендерної документації у складі пропозиції Не поданий розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів, чим не виконано вимоги, що встановлені у Додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Отже, єдиною фактичною підставою для прийняття Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» (Суб’єкта оскарження) стало неподання Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів, що поданий Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції.
2.2. Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачає, що «вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, «учасником у складі пропозиції надається розрахунок вартості бажано виконаний у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблені на підставі державних і галузевих нормативних документів з ціноутворення (кошторисні норми), також відповідно наказу №27 від 05.02.2004 Державного комітету України з питань ЖКГ «Про затвердження збірника «Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення», Наказу № 121 від 10.08.2005 р. «Про затвердження Порядку визначення вартості робіт з догляду за зеленими насадженнями в Україні» або калькуляції з урахування всіх витрат.
У складі пропозиції також необхідно подати наступні документи:
– розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залученої орендованої техніки (або за договором надання послуг, або тощо) надати відповідний договір з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів)».
Отже, згідно з вимогами Додатку 2 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі має надати у складі тендерної пропозиції окремо розрахунок вартості надання послуг (розрахунок вартості послуг) і окремо – договір з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором).
Згідно з абзацом 10 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Відповідно до пункту 44 Особливостей, «відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту».
Просимо звернути увагу, що, згідно з пунктом 10 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», «підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником: у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
1.1. довідку або гарантійний лист довільної форми про надання послуг відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації.
1.2. розрахунок вартості надання послуг у відповідності до вимог Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Таким чином, Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі 1) довідки або гарантійного листа довільної форми про надання послуг відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації і 2) розрахунку вартості надання послуг у відповідності до вимог Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не містить жодних положень щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) додатково до документів, зазначених у пункті 10 Додатку 4 до тендерної документації.
Таким чином, оскільки Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, остільки відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року не є підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» згідно з пунктом 44 Особливостей.
2.3. Зауважимо, що вимога Додатку 2 до тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) по своїй суті взагалі не стосується технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а відноситься до порядку підтвердження учасниками своєї відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно, невиконання учасником зазначеної вимоги Додатку 2 до тендерної документації не може бути підставою для відхилення Замовником його тендерної пропозиції на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
2.4. Необхідно зазначити, що тендерна документація не містить визначення поняття «розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів» та жодних вимог щодо змісту і порядку складання розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору, який має бути наданий учасником у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Тобто, на виконання вимог тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором), учасник міг надати розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору у довільній формі. З урахуванням цього, зазначаємо, що ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» наданий у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року, який оформлений додатком 2 до вказаного договору, в якому чітко зазначена вартість однієї машино/години експлуатації машин і механізмів. Відповідно, Суб’єктом оскарження були виконані вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Додатково зауважимо, що неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження може мати негативні наслідки у вигляді додаткового витрачання бюджетних коштів на суму 125 584,04 грн (1 560 231,62 грн - 1 434 667,58 грн), які можна було б витратити на фінансування діяльності Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.
Вважаємо, що вищевикладене свідчить про незаконне відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей і порушення Замовником принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенню пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтована вимога Суб’єкта оскарження, викладена у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішення Замовника, яке було прийняте після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕЛЕНБУД» повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566, прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Послуги з покосу травостою; код 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-26-004853-a.
Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566;
2. документи, що підтверджують повноваження директора ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» Ганжі Віктора Вікторовича на підписання даної скарги:
– копія статуту ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА»;
– наказ № 1/К від 15 січня 2024 року «Про вступ на посаду директора».
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
26 серпня 2024 року КОМУНАЛЬНИМ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЗЕЛЕНБУД» (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Послуги з покосу травостою; код 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-26-004853-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a.
26 серпня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи № 26-1 від 26.08.2024. Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД_покіс_26.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі були подані тендерні пропозиції двома учасниками процедури закупівлі, а саме: ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 45272566, (далі – Суб’єкт оскарження) та фізичною особою-підприємцем Соболевою Анною Олександрівною, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 3114818465.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 10:00 03 вересня 2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 13:18 04 вересня 2024 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» складає 1 434 667,58 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» дорівнює 1 434 667,58 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Соболевої Анни Олександрівни складає 1 560 231,62 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Соболевої Анни Олександрівни дорівнює 1 560 231,62 грн.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей). Зазначене рішення Замовника зафіксоване у протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3, який міститься у файлі з назвою «Протокол №26-3_відхилення уч1-покіс.doc», що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-004853-a (далі – протокольне рішення уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3).
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є одним з принципів здійснення публічних закупівель.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» (Суб’єкта оскарження) є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенню пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. У протокольному рішенні уповноваженої особи від 11.09.2024 № 26-3 зазначається, зокрема, наступне:
«Учасником до надання послуг залучається техніка – спеціалізований вантажний самоскид ГАЗ 3309 за договором про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів та поданий у складі пропозиції відповідний договір, але всупереч вимогам Додатку 2 до тендерної документації у складі пропозиції Не поданий розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів, чим не виконано вимоги, що встановлені у Додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Отже, єдиною фактичною підставою для прийняття Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» (Суб’єкта оскарження) стало неподання Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів, що поданий Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції.
2.2. Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачає, що «вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, «учасником у складі пропозиції надається розрахунок вартості бажано виконаний у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблені на підставі державних і галузевих нормативних документів з ціноутворення (кошторисні норми), також відповідно наказу №27 від 05.02.2004 Державного комітету України з питань ЖКГ «Про затвердження збірника «Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення», Наказу № 121 від 10.08.2005 р. «Про затвердження Порядку визначення вартості робіт з догляду за зеленими насадженнями в Україні» або калькуляції з урахування всіх витрат.
У складі пропозиції також необхідно подати наступні документи:
– розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залученої орендованої техніки (або за договором надання послуг, або тощо) надати відповідний договір з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів)».
Отже, згідно з вимогами Додатку 2 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі має надати у складі тендерної пропозиції окремо розрахунок вартості надання послуг (розрахунок вартості послуг) і окремо – договір з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором).
Згідно з абзацом 10 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Відповідно до пункту 44 Особливостей, «відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту».
Просимо звернути увагу, що, згідно з пунктом 10 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», «підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником: у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
1.1. довідку або гарантійний лист довільної форми про надання послуг відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації.
1.2. розрахунок вартості надання послуг у відповідності до вимог Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Таким чином, Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі 1) довідки або гарантійного листа довільної форми про надання послуг відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації і 2) розрахунку вартості надання послуг у відповідності до вимог Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не містить жодних положень щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) додатково до документів, зазначених у пункті 10 Додатку 4 до тендерної документації.
Таким чином, оскільки Додаток 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, остільки відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року не є підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» згідно з пунктом 44 Особливостей.
2.3. Зауважимо, що вимога Додатку 2 до тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором) по своїй суті взагалі не стосується технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а відноситься до порядку підтвердження учасниками своєї відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно, невиконання учасником зазначеної вимоги Додатку 2 до тендерної документації не може бути підставою для відхилення Замовником його тендерної пропозиції на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
2.4. Необхідно зазначити, що тендерна документація не містить визначення поняття «розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів» та жодних вимог щодо змісту і порядку складання розрахунку вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору, який має бути наданий учасником у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Тобто, на виконання вимог тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції договору з розрахунком вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів (у разі залучення орендованої техніки або залучення техніки за договором надання послуг, іншим договором), учасник міг надати розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору у довільній формі. З урахуванням цього, зазначаємо, що ТОВ «ЕКОСІТІ НОВА» наданий у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості однієї машино/години експлуатації машин і механізмів до договору № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року, який оформлений додатком 2 до вказаного договору, в якому чітко зазначена вартість однієї машино/години експлуатації машин і механізмів. Відповідно, Суб’єктом оскарження були виконані вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Додатково зауважимо, що неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження може мати негативні наслідки у вигляді додаткового витрачання бюджетних коштів на суму 125 584,04 грн (1 560 231,62 грн - 1 434 667,58 грн), які можна було б витратити на фінансування діяльності Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.
Вважаємо, що вищевикладене свідчить про незаконне відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей і порушення Замовником принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенню пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтована вимога Суб’єкта оскарження, викладена у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішення Замовника, яке було прийняте після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕЛЕНБУД» повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566, прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Послуги з покосу травостою; код 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-26-004853-a.
Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566;
2. документи, що підтверджують повноваження директора ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА» Ганжі Віктора Вікторовича на підписання даної скарги:
– копія статуту ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА»;
– наказ № 1/К від 15 січня 2024 року «Про вступ на посаду директора».
×
-
Назва доказу:
Договір № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року з додатками
-
Повʼязаний документ:
Договір № 41.Р про надання послуг по експлуатації автотранспорту, будівельних машин та механізмів від 01 серпня 2024 року з додатками.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕЛЕНБУД» повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКОСІТІ НОВА», ідентифікаційний код 45272566, прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Послуги з покосу травостою; код 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-26-004853-a.