• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Обладнання та супутні послуги з монтажу системи відео нагляду (СВН) та системи контролю управління доступу (СКУД) в Львівській РД

Строк поставки товарів та надання супутніх послуг: протягом 30 днів з моменту підписання договору

Завершена

1 380 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 14 000.00 UAH
Період оскарження: 23.08.2024 15:39 - 19.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо умов тендерної документації

Номер: daf12ef75faa41c29728af727aaab0ed
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-23-008786-a.b1
Назва: СКАРГА щодо умов тендерної документації
Скарга:
Замовником – АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ" (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-08-23-008786-a на закупівлю: ДК 021:2015:35120000-1: Системи та пристрої нагляду та охорони (Обладнання та супутні послуги з монтажу системи відео нагляду (СВН) та системи контролю управління доступу (СКУД) в Львівській РД) Торги були оголошені 23 серпня 2024 15:39; період оскаржень вимог тендерної документації встановлений до 30 серпня 2024 00:00 Наше підприємство, Товариство з обмеженою відповідальністю ''Виробнича фірма ''Львів-Телеком'' (надалі – Скаржник), має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2024 16:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.09.2024 09:21
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2024 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.09.2024 №15089 замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧА ФІРМА "ЛЬВІВ-ТЕЛЕКОМ", Сірант Наталія 380676751351 OFFICE@TELEKOM.LVIV.UA http://www.telekom.lviv.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3132f4981abf4919843e9bba42830c9e
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікату учасника закупівлі на систему менеджменту якості ISO 9001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником в Додаток № 4 до тендерної документації І. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ в пункті 2 була встановлена наступна вимога:
Сканована копія з оригіналу діючого сертифікату учасника закупівлі на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 (сфера сертифікації: будівництво зовнішніх та внутрішніх інженерних систем; гарантійне та регламентне обслуговування зовнішніх і внутрішніх інженерних мереж).
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне:
У нас є сертифікат виданий на наше ім’я на систему управління якістю - ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат є чинним і підтверджує, що згідно з чинними в Україні нормативними документами наше підприємство відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Водночас, в Україні, на разі, діють паралельно 2 стандарти ISO 9001 на систему управління якістю:
- ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю" (ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий Наказом Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП "НДІ "Система") від 31.12.2015 № 221 (Про внесення змін до наказу № 203 від 21.12.2015);
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий Наказом ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (ДП "УкрНДНЦ") від 30.11.2018 № 454 Про прийняття та відновлення дії національних стандартів.
Але фактично, це один і той же стандарт, який базується на стандарті ISO 9001:2015, IDT, оскільки EN ISO 9001:2015 прийнятий як європейський стандарт (позначка EN) Європейським комітетом зі стандартизації
Тобто, ISO 9001:2015, IDT прийнятий Міжнародною Організацією зі стандартизації (International Organization for Standardization, ISO), який у подальшому прийнятий, як Євронорма (EN) Європейським комітетом зі стандартизації- EN ISO 9001:2015, та після цього прийнятий як національний стандарт України (ДСТУ) ДП "УкрНДНЦ" - ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю".
Така хронологія також відслідковується у самій назві ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Отже, при нашій відповідності стандартам щодо систем управління якістю, ми не маємо можливості взяти участь у Процедурі закупівлі оскільки отримал сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018, а не ДСТУ ISO 9001:2015
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c0eff32cb4804396be5cc5944273dfb1
Заголовок пункту скарги: Щодо сфери сертифікації (будівництво зовнішніх та внутрішніх інженерних систем; гарантійне та регламентне обслуговування зовнішніх і внутрішніх інженерних мереж), які мають бути вказані в сертифікаті учасника закупівлі на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 та в сертифікаті на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником надмірно і безпідставно конкретизовано сферу сертифікації: будівництво зовнішніх та внутрішніх інженерних систем; гарантійне та регламентне обслуговування зовнішніх і внутрішніх інженерних мереж.
Просимо врахувати, що при проведенні сертифікації органи із сертифікації акредитовані Національним агентством з акредитації України зазначають в сертифікатах посилання на сферу сертифікації згідно видів економічної діяльності (коди КВЕД).
Окрім того, звертаємо увагу, що Стандарти ДСТУ ISO впроваджуються відносно всієї діяльності суб'єкта господарювання та передбачають саме комплексну перевірку суб'єкта господарювання щодо провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів, а не перевірку надання конкретних робіт чи послуг.
Питання дискримінаційності встановлення вимог до конкретної сфери сертифікації неодноразово було предметом розгляду органом оскарження. Зокрема, рішення від 17.06.2024 № 10461/ UA-2024-05-23-006194-a; рішення від 31.01.2024 № 1957/ UA-2024-01-17-007508-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 83762e97c3a94a73a2d18d2cfcf5a5a8
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікату учасника закупівлі на систему екологічного менеджменту, яким посвідчується, що система екологічного управління здійснюється Учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сфера сертифікації: будівництво зовнішніх та внутрішніх інженерних систем; гарантійне та регламентне обслуговування зовнішніх і внутрішніх інженерних мереж).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником в Додаток № 4 до тендерної документації І. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ в пункті 2 була встановлена наступна вимога:
- Сканована копія з оригіналу діючого сертифікату на систему екологічного менеджменту, яким посвідчується, що система екологічного управління здійснюється Учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сфера сертифікації: будівництво зовнішніх та внутрішніх інженерних систем; гарантійне та регламентне обслуговування зовнішніх і внутрішніх інженерних мереж). Зазначений сертифікат має бути виданий уповноваженим органом з сертифікації системи управління;
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне:

Замовник, встановлюючи вимогу про надання сертифікату на систему екологічного менеджменту, яким посвідчується, що система екологічного управління здійснюється Учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, ніяким чином не обґрунтував його необхідність для забезпечення кваліфікаційних та технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Сертифікація ISO 14001:2015 не є обов'язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO 14001:2015, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов'язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. Що зважаючи на скорочені терміни проведення процедур закупівель виходить за часові рамки процедур.
Також наголошуємо на тому, що Стандарт ISO 14001 сумісний з іншими міжнародними стандартами, наприклад, ISO 9001, ІSО 22000 та ін., і робить можливим їх використання в якості інтегрованих систем менеджменту.
В свою чергу Скаржник керується в своїй роботі необхідними дозволами визначеними чинним законодавством України, та сертифікатом на систему управління якістю, що підтверджує спроможність забезпечити необхідний обсяг послуг і робіт визначений в Документації Замовника: - сертифікат на систему управління якістю, що підтверджує його Відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю" виданого на ім'я Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 61bfeb0f6d3847f0ae2c5baeb4b2e875
Заголовок пункту скарги: Щодо валюти, у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником в пункті 6 Розділі I Загальні положення до тендерної документації було встановлено наступне:
Валютою тендерної пропозиції є гривня;
«У разі, якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, такий учасник може зазначити ціну пропозиції у іноземній валюті: Євро або долар США. При цьому при розкритті пропозицій ціна такої пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом гривні до Євро або долару США, встановленим Національним банком України на дату розкриття пропозицій»
Вважаємо, що наведені вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізації електронної системи закупівель.

Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону.
Передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро або долар США шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості:
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
- визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті;
- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Відповідно до частини другої статті 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до абзацу другого пункту 31 Особливостей Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Слід зазначити, що відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу очікувана вартість закупівлі 1 380 000,00 UAH
Крім того, Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до вищезазначених вимог Замовник визначив валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції, а саме- гривня.
Враховуючи наведене, вищезазначені вимоги Документації (в частині "У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро") суперечать частині другої статті 5 Закону.
Крім того, Документація не містить порядку перерахунку ціни тендерної пропозиції у гривні, у разі її зазначення учасником (нерезидентом) у євро або долар США
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Наявність підстав для задоволення скарги в цій частині підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, Рішення від 11.07.2024 №12012, UA-2024-06-21-010209-a.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації