-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради)
Торги відмінено
574 820.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 874.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 874.10 UAH
Період оскарження:
23.08.2024 15:32 - 29.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
59bde780cd5f47a887373e370d166f1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-23-007267-a.b1
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір оренди харчоблоку СШ №2.pdf 27.08.2024 20:18
- Скарга у сфері закупівлі.pdf 27.08.2024 20:18
- Додаткова угода 3 до договору оренди 4 від 19.03.21.pdf 27.08.2024 20:18
- Рішення ВК 2024 Золотоноша – офіційний сайт міста.pdf 27.08.2024 20:18
- sign.p7s 27.08.2024 20:19
- Дод-пояснення_АМК_Золотоноша.pdf 04.09.2024 14:59
- рішення від 29.08.2024 № 14519.pdf 29.08.2024 15:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.09.2024 № 14880.pdf 06.09.2024 15:38
- рішення від 05.09.2024 № 14880.pdf 10.09.2024 16:21
- Пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.b1 школа 2.pdf 02.09.2024 14:25
- Пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.b1 школа 2.doc 02.09.2024 14:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.08.2024 20:27
Дата розгляду скарги:
05.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.08.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.09.2024 16:21
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2024 14:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
39b3acb463374689a202a25dc5f12b5d
Заголовок пункту скарги:
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 23.08.2024 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 23.08.2024 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
І. Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається, зокрема, інформація про ціну, інші критерії оцінки відповідно до статті 29 Закону (у разі їх встановлення Замовником) (Додаток 2), та інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація (Додаток 5).
Додаток № 2 до ТД містить форму «Тендерна пропозиція», яка передбачає надання ціни пропозиції за відповідною послугою, що закуповується в даній Процедурі закупівлі, а саме послугою з харчування пільгової категорії дітей 1-4 кл. під час навчального року 1 раз на день та послугою харчування пільгової категорії дітей 5-11 кл. під час навчального року 1 раз на день
В той же час, згідно Додатку № 5 до ТД, який містить технічні якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі, вартість безоплатного гарячого харчування (гранична вартість) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, встановлено засновником (засновниками) таких закладів щороку відповідно до норм харчування з урахуванням режиму (кратності) харчування - Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради) від 22.08.2024 року № 357.), і не може перевищувати вартість харчування таких категорій.
Отже, враховуючи вищезазначені умови Додатку № 5 до ТД, Замовником фактично встановлені обмеження щодо ціни тендерної пропозиції, зокрема, така ціна не може перевищувати граничну вартість, яку встановлено засновником (засновниками) таких закладів, за відповідною категорією, при цьому таке обмеження визначено Замовником як необхідна характеристика предмету Закупівлі, зокрема технічна/якісна (Додаток № 5 – «Технічні вимоги»), що виключає можливість коригування показника такої характеристики шляхом виправлення (усунення) невідповідностей у порядку, передбаченому п. 43 Особливостей.
При цьому, Документація не містить показників такої граничної вартості гарячого харчування відповідних категорій, зокрема, граничної вартості харчування пільгової категорії дітей 1-4 кл. 1 раз на день та харчування пільгової категорії дітей 5-11 кл. 1 раз на день.
Окрім того, Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради від 22.08.2024 року № 357 відсутнє у загальному доступі, в т.ч. в мережі Інтернет, зокрема, на офіційному сайті Золотоніської міської ради, середі іншого, в розділі рішень виконавчого комітету (https://zolo.gov.ua/rishennia-vykonavchoho-komitetu-v-2024-rotsi/) станом на дату подання даної Скарги (до Скарги додається образ відповідної сторінки сайту).
В той же час, враховуючи положення ст. 22, 23 Закону про закупівлі, умови технічної специфікації та вимоги до предмету закупівлі повинні бути достатньо точними та однозначно розумітися замовником і учасниками.
Таким чином неповнота та неточність вищезазначеної вимоги Додатку № 5 до ТД (відсутність показників такої характеристики як гранична вартість харчування, яку Замовник визначає у вимогах до предмету закупівлі) призводить до можливості її неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні такої умови Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
А з іншого боку, така вимога є дискримінаційною по суті, оскільки не виключає ситуації, коли певний оператор ринку харчових продуктів має відповідний документ, яким встановлено так граничну вартість (зокрема, в зв’язку з наданням послуг з харчування у відповідному закладі в даний час), а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, що є дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
Окрім того, неповнота та неточність вищезазначеної вимоги Додатку № 5 до ТД не дає можливість потенційним учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції в принципі, зокрема в частині ціни пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників, зокрема, Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку № 5 до ТД про те, що вартість безоплатного гарячого харчування (гранична вартість) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, встановлено засновником (засновниками) таких закладів щороку відповідно до норм харчування з урахуванням режиму (кратності) харчування - Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради) від 22.08.2024 року № 357.), і не може перевищувати вартість харчування таких категорій (за відсутності у ТД самих показників такої граничної вартості), не дають можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, є дискримінаційними по суті, що надають переваги одним учасникам, які можуть їх виконати, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, а з іншого боку, ці вимоги (умови) призводять до можливості їх неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
ІІ. Згідно Додатку № 5 до ТД цей додаток встановлює технічні вимоги до послуг з організації шкільного харчування, які передбачають аутсорсинг.
Відповідно до Додатку № 5 до ТД аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти (у складі пропозиції надати рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку).
Згідно п. 1.4 Проекту договору про закупівлю, викладеного в Додатку № 6 до ТД, послуги надаються відповідно до дислокації закладу(-ів) освіти.
Згідно п. 5.3 Проекту договору про закупівлю, приготування страв та продуктів проводиться Виконавцем в спеціалізованому приміщенні закладу освіти (харчоблок) з використанням спеціалізованого обладнання з наступним відшкодуванням витрат за використану електричну енергію, водопостачання, водовідведення, опалення та зносу обладнання яким користується Виконавець. Відшкодування витрат Замовнику проводиться один раз на місяць згідно виставлених рахунків.
Отже, надання послуг, що є предметом даної Закупівлі, передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, спеціалізованого приміщення закладу освіти (харчоблоку) та спеціалізованого обладнання.
Враховуючи викладене вище, в даній Закупівлі послуги надаються з використанням спеціалізованого приміщення (харчоблоку) та спеціалізованого обладнання відповідного закладу освіти – Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради
В той же час, згідно інформації з електронної системи онлайн аукціонів з продажу та здачі в оренду державного та комунального майна Прозорро.Продажі, за результатами проведеного аукціону на оренду частини нежитлового приміщення (харчоблок їдальні) Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради (https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2021-02-18-000119-1/) вищезгаданий харчоблок, з використанням якого повинна надаватися послуга за даною Закупівлею, переданий в оренду третій особі з метою використання для організації гарячого харчування учнів школи (договір оренди та додаткова угода про продовження строку дії оренди додаються до цієї Скарги).
Така обставина унеможливлює використання іншими учасниками, зокрема, і Скаржником, такого харчоблоку відповідно до умов Документації, зокрема згідно технічних вимог, передбачених Додатком №5 до ТД.
Таким чином, з одного боку, вищезазначені вимоги умови Документації, зокрема, Додатку № 5 та Додатку № 6 щодо організації харчування шляхом аутсорсингу з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблоку закладу освіти, не узгоджуються з існуючими фактичними обставинами щодо такого харчоблоку.
При цьому, Документація не містить жодних вказівок, процедур чи порядків, згідно яких учасники зможуть використовувати матеріально-технічну базу відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблок, з урахуванням вищенаведених обставин (зокрема, процедуру врегулювання вищезгаданої невідповідності/неузгодженості), а так само не містить жодних умов, які б визначали, яким чином учасникам буде надана чи забезпечена можливість виготовлення та реалізації готових страв з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначаються, серед іншого, такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно ст. 23 Закону про закупівлю технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Разом з тим, зазначена Замовником у Додатку № 5 інформація не містить опису усіх необхідних технічних, якісних характеристик, враховуючи що закуповуються послуги з організації шкільного харчування у такий спосіб як аутсорсинг з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, що не дає можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах
За таких умов, наведені вище вимоги Документації не узгоджуються з положеннями Особливостей та Закону в цій частині.
А з іншого боку, такі вимоги (умови) про те, що послуги повинні бути надані саме у спосіб аутсорсингу, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, враховуючи, що такий харчоблок знаходиться у користуванні у конкретного оператора ринку харчових продуктів згідно чинного договору оренди, а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, - є абсолютною дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Документації, зокрема, Додатку № 5 та Додатку № 6 про те, що послуги повинні бути надані саме у спосіб аутсорсингу, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, враховуючи вищенаведені обставини про передачу такої матеріально-технічної бази конкретному оператору ринку харчових продуктів (учаснику) та відсутність в Документації опису реалізації таких технічних вимог (умов) не дають можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, та є дискримінаційними по суті, що надають переваги одним учасникам, які можуть їх виконати, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
І. Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається, зокрема, інформація про ціну, інші критерії оцінки відповідно до статті 29 Закону (у разі їх встановлення Замовником) (Додаток 2), та інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація (Додаток 5).
Додаток № 2 до ТД містить форму «Тендерна пропозиція», яка передбачає надання ціни пропозиції за відповідною послугою, що закуповується в даній Процедурі закупівлі, а саме послугою з харчування пільгової категорії дітей 1-4 кл. під час навчального року 1 раз на день та послугою харчування пільгової категорії дітей 5-11 кл. під час навчального року 1 раз на день
В той же час, згідно Додатку № 5 до ТД, який містить технічні якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі, вартість безоплатного гарячого харчування (гранична вартість) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, встановлено засновником (засновниками) таких закладів щороку відповідно до норм харчування з урахуванням режиму (кратності) харчування - Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради) від 22.08.2024 року № 357.), і не може перевищувати вартість харчування таких категорій.
Отже, враховуючи вищезазначені умови Додатку № 5 до ТД, Замовником фактично встановлені обмеження щодо ціни тендерної пропозиції, зокрема, така ціна не може перевищувати граничну вартість, яку встановлено засновником (засновниками) таких закладів, за відповідною категорією, при цьому таке обмеження визначено Замовником як необхідна характеристика предмету Закупівлі, зокрема технічна/якісна (Додаток № 5 – «Технічні вимоги»), що виключає можливість коригування показника такої характеристики шляхом виправлення (усунення) невідповідностей у порядку, передбаченому п. 43 Особливостей.
При цьому, Документація не містить показників такої граничної вартості гарячого харчування відповідних категорій, зокрема, граничної вартості харчування пільгової категорії дітей 1-4 кл. 1 раз на день та харчування пільгової категорії дітей 5-11 кл. 1 раз на день.
Окрім того, Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради від 22.08.2024 року № 357 відсутнє у загальному доступі, в т.ч. в мережі Інтернет, зокрема, на офіційному сайті Золотоніської міської ради, середі іншого, в розділі рішень виконавчого комітету (https://zolo.gov.ua/rishennia-vykonavchoho-komitetu-v-2024-rotsi/) станом на дату подання даної Скарги (до Скарги додається образ відповідної сторінки сайту).
В той же час, враховуючи положення ст. 22, 23 Закону про закупівлі, умови технічної специфікації та вимоги до предмету закупівлі повинні бути достатньо точними та однозначно розумітися замовником і учасниками.
Таким чином неповнота та неточність вищезазначеної вимоги Додатку № 5 до ТД (відсутність показників такої характеристики як гранична вартість харчування, яку Замовник визначає у вимогах до предмету закупівлі) призводить до можливості її неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні такої умови Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
А з іншого боку, така вимога є дискримінаційною по суті, оскільки не виключає ситуації, коли певний оператор ринку харчових продуктів має відповідний документ, яким встановлено так граничну вартість (зокрема, в зв’язку з наданням послуг з харчування у відповідному закладі в даний час), а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, що є дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
Окрім того, неповнота та неточність вищезазначеної вимоги Додатку № 5 до ТД не дає можливість потенційним учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції в принципі, зокрема в частині ціни пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників, зокрема, Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку № 5 до ТД про те, що вартість безоплатного гарячого харчування (гранична вартість) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, встановлено засновником (засновниками) таких закладів щороку відповідно до норм харчування з урахуванням режиму (кратності) харчування - Рішення Виконавчого комітету Золотоніської міської ради) від 22.08.2024 року № 357.), і не може перевищувати вартість харчування таких категорій (за відсутності у ТД самих показників такої граничної вартості), не дають можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, є дискримінаційними по суті, що надають переваги одним учасникам, які можуть їх виконати, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, а з іншого боку, ці вимоги (умови) призводять до можливості їх неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
ІІ. Згідно Додатку № 5 до ТД цей додаток встановлює технічні вимоги до послуг з організації шкільного харчування, які передбачають аутсорсинг.
Відповідно до Додатку № 5 до ТД аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти (у складі пропозиції надати рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку).
Згідно п. 1.4 Проекту договору про закупівлю, викладеного в Додатку № 6 до ТД, послуги надаються відповідно до дислокації закладу(-ів) освіти.
Згідно п. 5.3 Проекту договору про закупівлю, приготування страв та продуктів проводиться Виконавцем в спеціалізованому приміщенні закладу освіти (харчоблок) з використанням спеціалізованого обладнання з наступним відшкодуванням витрат за використану електричну енергію, водопостачання, водовідведення, опалення та зносу обладнання яким користується Виконавець. Відшкодування витрат Замовнику проводиться один раз на місяць згідно виставлених рахунків.
Отже, надання послуг, що є предметом даної Закупівлі, передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, спеціалізованого приміщення закладу освіти (харчоблоку) та спеціалізованого обладнання.
Враховуючи викладене вище, в даній Закупівлі послуги надаються з використанням спеціалізованого приміщення (харчоблоку) та спеціалізованого обладнання відповідного закладу освіти – Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради
В той же час, згідно інформації з електронної системи онлайн аукціонів з продажу та здачі в оренду державного та комунального майна Прозорро.Продажі, за результатами проведеного аукціону на оренду частини нежитлового приміщення (харчоблок їдальні) Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради (https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2021-02-18-000119-1/) вищезгаданий харчоблок, з використанням якого повинна надаватися послуга за даною Закупівлею, переданий в оренду третій особі з метою використання для організації гарячого харчування учнів школи (договір оренди та додаткова угода про продовження строку дії оренди додаються до цієї Скарги).
Така обставина унеможливлює використання іншими учасниками, зокрема, і Скаржником, такого харчоблоку відповідно до умов Документації, зокрема згідно технічних вимог, передбачених Додатком №5 до ТД.
Таким чином, з одного боку, вищезазначені вимоги умови Документації, зокрема, Додатку № 5 та Додатку № 6 щодо організації харчування шляхом аутсорсингу з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблоку закладу освіти, не узгоджуються з існуючими фактичними обставинами щодо такого харчоблоку.
При цьому, Документація не містить жодних вказівок, процедур чи порядків, згідно яких учасники зможуть використовувати матеріально-технічну базу відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблок, з урахуванням вищенаведених обставин (зокрема, процедуру врегулювання вищезгаданої невідповідності/неузгодженості), а так само не містить жодних умов, які б визначали, яким чином учасникам буде надана чи забезпечена можливість виготовлення та реалізації готових страв з використанням матеріально-технічної бази відповідного закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначаються, серед іншого, такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно ст. 23 Закону про закупівлю технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Разом з тим, зазначена Замовником у Додатку № 5 інформація не містить опису усіх необхідних технічних, якісних характеристик, враховуючи що закуповуються послуги з організації шкільного харчування у такий спосіб як аутсорсинг з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, що не дає можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах
За таких умов, наведені вище вимоги Документації не узгоджуються з положеннями Особливостей та Закону в цій частині.
А з іншого боку, такі вимоги (умови) про те, що послуги повинні бути надані саме у спосіб аутсорсингу, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, враховуючи, що такий харчоблок знаходиться у користуванні у конкретного оператора ринку харчових продуктів згідно чинного договору оренди, а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, - є абсолютною дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Документації, зокрема, Додатку № 5 та Додатку № 6 про те, що послуги повинні бути надані саме у спосіб аутсорсингу, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв учасником з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, зокрема, харчоблоку та спеціалізованого обладнання, враховуючи вищенаведені обставини про передачу такої матеріально-технічної бази конкретному оператору ринку харчових продуктів (учаснику) та відсутність в Документації опису реалізації таких технічних вимог (умов) не дають можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, та є дискримінаційними по суті, що надають переваги одним учасникам, які можуть їх виконати, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Текст скарги, що додається.
-
Повʼязаний документ:
Скарга у сфері закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ІІІ. Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. дискримінаційні, порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації. В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію. Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Відділом освіти Золотоніської міської ради Процедури закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради), оголошення UA-2024-08-23-007267-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов. 3. Зобов'язати Відділ освіти Золотоніської міської ради привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради), оголошення UA-2024-08-23-007267-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови.
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга у сфері публічних закупівель
Номер:
4d3086d922d54a0cb2ebd5a292fc8601
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-23-007267-a.a2
Назва:
Скарга у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 23.10.2024 № 17278.pdf 28.10.2024 11:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 № 17278.pdf 24.10.2024 16:39
- запит Замовнику від 16.10.2024 № 1696.pdf 17.10.2024 17:24
- інформація про перенесення розгляду скарги від 16.10.2024 № 1695.pdf 16.10.2024 16:59
- рішення від 09.10.2024 № 16544.pdf 09.10.2024 15:17
- 5.1 (6.1) розрахунки дітодні полотово.pdf 21.10.2024 17:21
- 1.4 Реєстрація потужностей СШІТ №2.jpg 21.10.2024 17:21
- 5.2 (6.2) розрахунки дітодні прямі.pdf 21.10.2024 17:21
- 2.1 Договір від 19.03.2021.pdf 21.10.2024 17:21
- 1.2 Рішення до форми навчання.pdf 21.10.2024 17:21
- 4.2 розрахунки 6 лотів.pdf 21.10.2024 17:21
- Дод. пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.a2.doc 21.10.2024 17:21
- 4.1 Рішення про вартість харчування.pdf 21.10.2024 17:21
- 3. Доповідна записка.pdf 21.10.2024 17:21
- 1.1 Протокол УО СШІТ №2.pdf 21.10.2024 17:21
- 2.2 ДУ №3 від 23.02.2024.pdf 21.10.2024 17:21
- 2.3 АКТ СШ №2.pdf 21.10.2024 17:21
- 1.3 Форма навчання Золотоніська СШІТ №2.pdf 21.10.2024 17:21
- 4.3розрахунки договори від 02.09.2024р.pdf 21.10.2024 17:21
- Дод. пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.a2.pdf 21.10.2024 17:21
- Пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.a2.pdf 10.10.2024 15:05
- Пояснення щодо UA-2024-08-23-007267-a.a2.doc 10.10.2024 15:05
- Договір 454 СШІТ №2.pdf 10.10.2024 15:05
- Додаткові пояснення до скарги_Золотоноша.pdf 15.10.2024 12:10
- Скарга Золотоніська СШ № 2 - UA-2024-08-23-007267-a - відміна.pdf 07.10.2024 11:53
- sign.p7s 07.10.2024 12:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 19:55
Дата розгляду скарги:
16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 15:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.10.2024 11:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bca1f21bb36849b8b5be43685bc3515c
Заголовок пункту скарги:
Відкриті торги були відмінені з причин відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Коментар щодо відміни містить наступну інформацію: Відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг у зв’язку з підписанням Договору №454 від 02.09.2024р.
Інших причин (підстав) та/або належних обґрунтувань у Протоколі не наведено.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну відкритих торгів з особливостями від 27.09.2024 (далі - Протокол), Замовником було прийнято рішення про відміну Відкритих торгів: ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради) за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно оголошення UA-2024-08-23-007267-a, на підставі пп. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (далі - Особливості) - відсутності подальшої потреби в закупівлі послуг у зв'язку з підписанням Договору №454 від 02.09.2024р
Інших причин (підстав) та/або належних обґрунтувань у Протоколі не наведено.
Отже, відміняючи Відкриті торги на підставі пп. 1 п. 50 Особливостей через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, Замовник вочевидь обґрунтовує таке рішення обставиною підписання певного договору про закупівлю послуг, що є предметом даної Закупівлі.
В той же час, виходячи з викладеного вище, Замовником жодним чином не підтверджено, що відпала потреба у закупівлі послуг, які є предметом даної закупівлі - Послуги з організації шкільного харчування.
Навпаки, з вищенаведеного безпосередньо випливає, що така необхідність існує, оскільки існує необхідність у організації (забезпеченні) харчуванням здобувачів освіти/дітей у відповідному закладі освіти.
В той же час Замовник, в порушення приписів законодавства в сфері публічних закупівель не забезпечивши проведення Закупівлі належним чином, зокрема, не завершивши дану Закупівлю в установленому порядку з урахуванням оскарження умов тендерної документації та рішення Органу оскарження від 05.09.2024, укладає (підписує) під час оскарження певний договір, якими і обґрунтовує відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг.
На глибоке переконання Скаржника, власна недбалість Замовника та/або вчинення неправомірних дій, зокрема, підписання певного договору, при не проведенні (не завершенні) даної Закупівлі в установленому законом порядку, як зазначено вище, не може бути належною та правомірною підставою для відміни Відкритих торгів, зокрема, згідно пп. 1 п. 50 Особливостей.
Не зайвим буде зауважити, що згідно п. 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
При цьому, згідно даних з оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу річного плану закупівель Замовника на 2024 рік вбачається потреба закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради) (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-23-002793-a).
Отже, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на обмеження конкуренції.
Таким чином, відміна Замовником Відкритих торгів з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 50 Особливостей - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, як зазначено в ЕСЗ та Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
В той же час, така неправомірна відміна Відкритих торгів також фактично порушує право Скаржника на участь у таких торгах, зокрема, як передбачено п. 30 Особливостей.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Інших причин (підстав) та/або належних обґрунтувань у Протоколі не наведено.
Отже, відміняючи Відкриті торги на підставі пп. 1 п. 50 Особливостей через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, Замовник вочевидь обґрунтовує таке рішення обставиною підписання певного договору про закупівлю послуг, що є предметом даної Закупівлі.
В той же час, виходячи з викладеного вище, Замовником жодним чином не підтверджено, що відпала потреба у закупівлі послуг, які є предметом даної закупівлі - Послуги з організації шкільного харчування.
Навпаки, з вищенаведеного безпосередньо випливає, що така необхідність існує, оскільки існує необхідність у організації (забезпеченні) харчуванням здобувачів освіти/дітей у відповідному закладі освіти.
В той же час Замовник, в порушення приписів законодавства в сфері публічних закупівель не забезпечивши проведення Закупівлі належним чином, зокрема, не завершивши дану Закупівлю в установленому порядку з урахуванням оскарження умов тендерної документації та рішення Органу оскарження від 05.09.2024, укладає (підписує) під час оскарження певний договір, якими і обґрунтовує відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг.
На глибоке переконання Скаржника, власна недбалість Замовника та/або вчинення неправомірних дій, зокрема, підписання певного договору, при не проведенні (не завершенні) даної Закупівлі в установленому законом порядку, як зазначено вище, не може бути належною та правомірною підставою для відміни Відкритих торгів, зокрема, згідно пп. 1 п. 50 Особливостей.
Не зайвим буде зауважити, що згідно п. 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
При цьому, згідно даних з оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу річного плану закупівель Замовника на 2024 рік вбачається потреба закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради) (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-23-002793-a).
Отже, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на обмеження конкуренції.
Таким чином, відміна Замовником Відкритих торгів з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 50 Особливостей - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, як зазначено в ЕСЗ та Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
В той же час, така неправомірна відміна Відкритих торгів також фактично порушує право Скаржника на участь у таких торгах, зокрема, як передбачено п. 30 Особливостей.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
×
-
Назва доказу:
Скарга, що додається
-
Повʼязаний документ:
Скарга Золотоніська СШ № 2 - UA-2024-08-23-007267-a - відміна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Відділом освіти виконавчого комітету Золотоніської міської ради Процедури закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради), оголошення UA-2024-08-23-007267-a, зокрема, у вигляді неправомірної відміни такої Процедури закупівлі. 3. Зобов'язати Відділ освіти виконавчого комітету Золотоніської міської ради скасувати прийняте рішення від 27.09.2024 про відміну Процедури закупівлі Послуг з організації шкільного харчування (Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради), оголошення UA-2024-08-23-007267-a, та завершити Процедуру закупівлі у відповідності до вимог чинного законодавства.