-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електричний пасажирський ліфт
Завершена
3 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Період оскарження:
22.08.2024 17:11 - 22.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
bf3775fb41954a18857a15e068c05d68
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-22-011767-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 2 - Копія рішення від 17.08.2023 № 12954.pdf 26.08.2024 08:28
- СКАРГА.pdf 26.08.2024 08:28
- СКАРГА.doc 26.08.2024 08:28
- Доказ 1 - Додаток 2 Технічна специфікація.docx 26.08.2024 08:28
- sign.p7s 26.08.2024 08:29
- рішення від 28.08.2024 № 14430.pdf 28.08.2024 15:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2024 № 14827.pdf 05.09.2024 12:42
- рішення від 04.09.2024 № 14827.pdf 06.09.2024 17:40
- Пояснення по суті скарги_від 30.08.2024.docx 30.08.2024 13:36
- Пояснення по суті скарги ліфт.pdf 30.08.2024 13:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2024 09:28
Дата розгляду скарги:
04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.08.2024 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.09.2024 17:40
Дата виконання рішення Замовником:
20.09.2024 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
замовником виконано рішення АМКУ і внесено відповідні зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
603202a52cc04bf5ac8a5a3864bfeabc
Заголовок пункту скарги:
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «ВК "ІНТЕРБУД» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. У п. 7. Додатку № 2 Тендерної документації замовник зазначив вимогу, зокрема:
- Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися встановлення ліфта, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Такий акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції.
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акту обстеження об'єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб'єктів господарювання (Учасників).
Ознайомитись з технічними характеристиками ліфта (товару) учасник може з Технічної специфікації ліфта (Додаток № 2 до тендерної документації - додається), що надається у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» з особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Більше того встановивши обмеження строку можливого відвідування (огляду) об’єкту «в період звернення за роз’ясненнями» (тобто до 27.08.2024 року 00:00 включно), Замовник порушує права учасників на підготовку і подачу документів пропозиції протягом всього періоду подачі пропозицій до 30 серпня 2024 року 01:00.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 12954-р/пк-пз від 17.08.2023.
Враховуючи викладене та мету Закону з особливостями, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
- Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися встановлення ліфта, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Такий акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції.
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акту обстеження об'єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб'єктів господарювання (Учасників).
Ознайомитись з технічними характеристиками ліфта (товару) учасник може з Технічної специфікації ліфта (Додаток № 2 до тендерної документації - додається), що надається у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» з особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Більше того встановивши обмеження строку можливого відвідування (огляду) об’єкту «в період звернення за роз’ясненнями» (тобто до 27.08.2024 року 00:00 включно), Замовник порушує права учасників на підготовку і подачу документів пропозиції протягом всього періоду подачі пропозицій до 30 серпня 2024 року 01:00.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 12954-р/пк-пз від 17.08.2023.
Враховуючи викладене та мету Закону з особливостями, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
×
-
Назва доказу:
Копія рішення комісії АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 - Копія рішення від 17.08.2023 № 12954.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 Технічна специфікація
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 - Додаток 2 Технічна специфікація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації