-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95, Дизельне паливо
Завершена
528 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 280.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 280.00 UAH
Період оскарження:
22.08.2024 16:23 - 28.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
a7451c259ef94a9bb2a39e87e2cd619a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-22-010868-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від 26.08.2024 року на умови документації UA-2024-08-22-010868-a.docx 26.08.2024 17:25
- Скарга від 26.08.2024 року на умови документації Луганська обласна прокуратура.pdf 26.08.2024 17:25
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 26.08.2024 17:25
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 26.08.2024 17:25
- sign.p7s 26.08.2024 17:26
- рішення від 28.08.2024 № 14428.pdf 28.08.2024 15:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2024 № 14824.pdf 05.09.2024 12:40
- рішення від 04.09.2024 № 14824.pdf 06.09.2024 17:35
- Протокол уповноваженої особи № 88 від 30.08.2024 надання інформації на запит Органу оскарження.docx 30.08.2024 21:42
- Додаток 1 до тендерної документації (Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції).docx 30.08.2024 21:42
- Протокол № 88 від 30.08.2024.pdf 30.08.2024 21:42
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx 30.08.2024 21:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2024 17:37
Дата розгляду скарги:
04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.08.2024 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.09.2024 17:35
Дата виконання рішення Замовником:
25.09.2024 18:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6d6da65b03b74c14baaf294e287ecccc
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні або у праві власності Учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні або у праві власності Учасника:
«Розташування автозаправних станцій (далі–АЗС) Учасника (які знаходяться у користуванні або у власності Учасника) для отримання Замовником бензину А-95 та дизельного палива – в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).»
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2) довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС);»
«Довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
1.1.В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні або у праві власності Учасника:
«Розташування автозаправних станцій (далі–АЗС) Учасника (які знаходяться у користуванні або у власності Учасника) для отримання Замовником бензину А-95 та дизельного палива – в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).»
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2) довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС);»
«Довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Луганська обласна прокуратура внести зміни до тендерної документації за предметом ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-22-010868-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні або у праві власності Учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7f7512b626db46ec881769737637fee5
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо відповідальності учасника за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства:;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2.В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо відповідальності учасника за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства:
«Учасник несе повну відповідальність за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства.»
Замовник встановив вимогу у тендерній документації в частині повної відповідності учасників за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства, що є дискримінаційною та обмежувальною для Скаржника, оскільки передбачає наявність у останнього майна АЗС для дотримання відповідної відповдіальності.
Згідно Постанову Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442 "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами", а саме абзац перший та дванадцятий пункту 8: "Суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а також на вимогу споживача - копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність. Суб’єкт господарювання зобов’язаний поінформувати споживача про можливість виникнення небезпеки для життя, здоров’я споживача та його майна, навколишнього природного середовища у разі порушення правил пожежної та екологічної безпеки під час поводження з нафтопродуктами".
Скаржник не має власних АЗС або АЗС у праві користуванні, а отже не є суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Скаржник не розпоряджається майном АЗС, не здійснює керівництво над персоналом АЗС та не здійснюють контроль діяльності за дотриманням персоналом правил безпеки та протипожежної безпеки на АЗС відповідно до вимог чинного законодавства.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу. Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
«Учасник несе повну відповідальність за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства.»
Замовник встановив вимогу у тендерній документації в частині повної відповідності учасників за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства, що є дискримінаційною та обмежувальною для Скаржника, оскільки передбачає наявність у останнього майна АЗС для дотримання відповідної відповдіальності.
Згідно Постанову Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442 "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами", а саме абзац перший та дванадцятий пункту 8: "Суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а також на вимогу споживача - копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність. Суб’єкт господарювання зобов’язаний поінформувати споживача про можливість виникнення небезпеки для життя, здоров’я споживача та його майна, навколишнього природного середовища у разі порушення правил пожежної та екологічної безпеки під час поводження з нафтопродуктами".
Скаржник не має власних АЗС або АЗС у праві користуванні, а отже не є суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Скаржник не розпоряджається майном АЗС, не здійснює керівництво над персоналом АЗС та не здійснюють контроль діяльності за дотриманням персоналом правил безпеки та протипожежної безпеки на АЗС відповідно до вимог чинного законодавства.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу. Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Луганська обласна прокуратура внести зміни до тендерної документації за предметом ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-22-010868-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо відповідальності учасника за дотримання персоналом правил техніки безпеки та протипожежної безпеки, у відповідності до вимог діючого законодавства:;
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
5341d231086946f2943add2d7698797c
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС у кожному обласному центрі України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у кожному обласному центрі України:
«Розташування автозаправних станцій (далі–АЗС) Учасника (які знаходяться у користуванні або у власності Учасника) для отримання Замовником бензину А-95 та дизельного палива – в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).»
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2) довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС);»
«Довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС).»
Замовник встановлює обмежувальні та суперечливі умови тендерної документації в частині наявності у учасників АЗС у 24 областях та м. Київ не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим, що передбачає АЗС у кількості 24 одиниць не менше ніж одна АЗС в обласному центрі, при цьому виключаючи тимчасово окуповані території, з урахуванням умову щодо наявності АЗС учасника у кожній області України - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС у обласних обласних центрах Донецької, Івано-Франківської та Луганській областях.
При цьому зазначена мережа відповідає вимогам Замовника щодо розташування АЗС в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС у кожній області України .
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у кожній області України та в кожному обласному центрі, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- Донецькій області;
- Луганській області, згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map
- В обласному центрі Івано-Франківської області.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 4: Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес АЗС, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map )
«Розташування автозаправних станцій (далі–АЗС) Учасника (які знаходяться у користуванні або у власності Учасника) для отримання Замовником бензину А-95 та дизельного палива – в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).»
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2) довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС);»
«Довідку, складену в довільній формі щодо АЗС Учасника, розташованих в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим), на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту Замовника, з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС).»
Замовник встановлює обмежувальні та суперечливі умови тендерної документації в частині наявності у учасників АЗС у 24 областях та м. Київ не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим, що передбачає АЗС у кількості 24 одиниць не менше ніж одна АЗС в обласному центрі, при цьому виключаючи тимчасово окуповані території, з урахуванням умову щодо наявності АЗС учасника у кожній області України - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС у обласних обласних центрах Донецької, Івано-Франківської та Луганській областях.
При цьому зазначена мережа відповідає вимогам Замовника щодо розташування АЗС в м. Кам’янське та Дніпропетровській області (наявність АЗС на території Дніпропетровської області не менш 5 (п’яти) обов’язково, але у будь-якому випадку не менше однієї в м. Кам’янське та по території України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС у кожній області України .
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у кожній області України та в кожному обласному центрі, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- Донецькій області;
- Луганській області, згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map
- В обласному центрі Івано-Франківської області.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- по території України (24 області та м. Київ) не менше ніж одна АЗС в обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій Луганської та Донецької областей та території АР Крим).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 4: Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес АЗС, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map )
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес АЗС, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 26.08.2024 року на умови документації Луганська обласна прокуратура.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Луганська обласна прокуратура внести зміни до тендерної документації за предметом ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-22-010868-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС у кожному обласному центрі України.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c65756dbd9bc46a583c06bcc3edebe64
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2.1. В пункті 4.7. Додатку № 1 та п. 3 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи:
«Інформаційну довідку, завірену підписом уповноваженої особи про наявність карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) зі строком дії не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи)»
«3) інформаційну довідку, завірену підписом уповноваженої особи про наявність карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) зі строком дії не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) з можливістю продовження терміну дії на один календарний рік без додаткової на це оплати Замовником, з наданням копій зразків карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи).»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 5.1. Строк поставки товару: «5.1. Строк поставки: з дати укладання договору до 25 грудня 2024 року.» та в Розділі 14. Строк дії Договору: «14.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31 грудня 2024 року, а в частині розрахунків – до повного їх виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «з дати укладання договору до 25.12.2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи), який повинен становити не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 22.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 30.08.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше одного календарного року з дня отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше 30.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД та Додатку № 1 до ТД щодо строку поставки Товару та Термінів дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи).
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 25 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Інформаційну довідку, завірену підписом уповноваженої особи про наявність карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) зі строком дії не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи)»
«3) інформаційну довідку, завірену підписом уповноваженої особи про наявність карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) зі строком дії не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) з можливістю продовження терміну дії на один календарний рік без додаткової на це оплати Замовником, з наданням копій зразків карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи).»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 5.1. Строк поставки товару: «5.1. Строк поставки: з дати укладання договору до 25 грудня 2024 року.» та в Розділі 14. Строк дії Договору: «14.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31 грудня 2024 року, а в частині розрахунків – до повного їх виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «з дати укладання договору до 25.12.2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи), який повинен становити не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 22.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 30.08.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше одного календарного року з дня отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше 30.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД та Додатку № 1 до ТД щодо строку поставки Товару та Термінів дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи).
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше одного календарного року з дня отримання Замовником, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 25 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Додаток № 5 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 26.08.2024 року на умови документації Луганська обласна прокуратура.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Луганська обласна прокуратура внести зміни до тендерної документації за предметом ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-22-010868-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволи) не менше одного календарного року з дня отримання Замовником карток (смарт-картки) або талонів (бланки-дозволів.