• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина)

Завершена

385 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 928.00 UAH
Період оскарження: 22.08.2024 13:28 - 27.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 6beca8046931453a8ec3f5f875471751
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-22-006394-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.09.2024 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.09.2024 11:28
Дата виконання рішення Замовником: 25.09.2024 14:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ", Юрій Сьомкін +380672342640, +380445619835 sales@diawest.com https://diawest.com/uk

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8cd251dcf29243989a9134f0b82e66c8
Заголовок пункту скарги: неправомірні дії Замовника у вигляді неправомірного відхилення пропозиції ТОВ “ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Виконуючи вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель Товариством, протягом відведеного часу (до 03.09.2024 00-00 годин), підготовлено та завантажено в ЕСЗ 02 вересня 2024 13:14 “Пояснення щодо аномально низької ціни”.

Проте, Замовник вважає, що надане обґрунтування АНЦ не може вважатися належним, оскільки, зокрема, надана Скаржником інформація нібито не підтверджується (як стверджує Замовник у Протоколі) інформацією з мережі Інтернет, а також “Учасником не було зазначено в чому може проявлятися досягнення економії та/або спеціальна цінова знижка, так як не було надано жодних підтверджуючих документів (наприклад, листа офіційного партнера виробника чи ін.)”.

Звертаємо увагу, що відповідно до п.37 Особливостей:
“Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції”.

Аналогічна норма міститься також у самій тендерній документації Замовника: “Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції”

Відповідно до вимог статті 29 Закону “Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.

Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:

1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;

2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;

3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством”.

Звертаємо увагу, що умовами тендерної документації не було передбачено вимог стосовно саме порядку оформлення пояснень (обґрунтування) стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, умови не містили визначення стосовно належності чи неналежності АНЦ і як вона визначається, і які документи необхідно подати в якості обґрунтування (у тому числі крім самого обґрунтування).

При цьому, перелік інформації, яка може слугувати обґрунтуванням АНЦ відповідно до статті 29 Закону не є вичерпним. В той же час, надане Скаржником обґрунтування містить інформацію про те, що АНЦ зумовлено рівнем цін на аналогічний товар на ринку України, що, на нашу думку, є результатом конкуренції між учасниками цього ринку, і підтверджується, зокрема, інформацією з веб-порталу https://hotline.ua/.

Виходячи з наведеного вище вважаємо, що надане Скаржником обґрунтування АНЦ є належним, і у Замовника не було підстав для відхилення нашої тендерної пропозиції.

При цьому, відповідно до вимог пункту 1 розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”:
“Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації”.

Відповідно до вимог Додатку № 1 до тендерної документації:
“Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації”...
7. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі”.

Відповідно до вимог Додатку № 4 до тендерної документації “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі” технічні характеристики товару “Моноблок” повинні, зокрема, відповідати наступним:

Об'єм накопичувача: 256 ГБ
Операційна система: DOS.

Згідно із інформацією, що міститься у Технічній специфікації, яка завантажена у складі тендерної пропозиції Товариства, запропонований нами товар повністю відповідає вимогам Замовника, а саме:

Об'єм накопичувача: 256 ГБ
Операційна система: DOS.

Проте, відповідно до Протоколу: “...Замовник дійшов висновку, що Учасник зазначив недостовірну інформацію, а саме даний товар не відповідає вимогам технічної специфікації...”.

В якості обґрунтування зазначеному вище Замовником зазначається про нібито наявність розбіжності між параметрами, зазначеними Товариством в його технічній специфікації та описом товару на сайті виробника.

Однак, відповідно до вимог Документації, у тому числі Додатку № 4, від учасників не вимагалося підтвердження технічних характеристик запропонованого товару інформацією з офіційного сайту виробника чи будь-яких інших джерел мережі Інтернет.

Крім того, у складі пропозиції Товариства міститься, зокрема, Авторизаційний лист від виробника моноблоків ТОВ “АРТЛАЙН ІНТЕГРАЦІЯ”, які пропонується до постачання, в якому, зокрема, зазначено про гарантії останнього поставити Скаржнику товар необхідної якості, який буде задовольняти вимогам тендерної документації по дані закупівлі.

Таким чином вважаємо, що Замовник не мав права відхиляти пропозицію Скаржника з підстав, зазначених у Протоколі, внаслідок відсутності у Додатку № 4 вимог підтвердження технічних характеристик запропонованого товару інформацією з офіційного сайту виробника чи будь-яких інших джерел мережі Інтернет.

Отже, виходячи з наведеного вище, тендерна пропозиція Скаржника відповідає всім умовам Додатку № 4 до тендерної документації, тобто, технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника