• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею №5 міста Житомира за адресою: м. Житомир, вул.Олександра Клосовського, 16" (коригування) ІІ Черга (ДК 021:2015: 45454000-4 «Реконструкція»)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - 10020, м. Житомир, вул Олександра Клосовського, 16. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Торги не відбулися

6 606 308.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 66 063.08 UAH
Період оскарження: 21.08.2024 16:13 - 22.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості))

Номер: 16ce86c456734df78526c4216ff7a383
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-21-009941-a.b2
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості))
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2024 13:34
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2024 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Ліцеєм № 5 міста Житомира виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17374-р/пк-пз від 24.10.2024 та скасовано рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВОПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" (код ЄДРПОУ: 38329812) переможцем процедури закупівлі — "Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею №5 міста Житомира за адресою: м. Житомир, вул.Олександра Клосовського, 16" (коригування) ІІ Черга (ДК 021:2015: 45454000-4 "Реконструкція")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08- 21-009941-a. Відповідна інформація оприлюднена в електронній системі закупівель 30.10.2024 року.
Автор: ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", Пасько Олег +380999810815 pasko1993oleh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1b88916ee4854ff7acc571b11f03d444
Заголовок пункту скарги: По-перше (розділ ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (стосовно визначення Переможця процедури закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: По-перше, пунктом 6 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено надання учасниками інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідною технічною специфікацією відповідно до додатку 2 цієї тендерної документації) (Додаток 2 до Тендерної Документації).
Аналогічна вимога викладена замовником в підпункті 6.1. пункту 6 Розділу ІІІ. Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», до умов якої учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі: - технічне завдання щодо предмету закупівлі (з інформацією відповідно до додатку 2 тендерної документації).
Додатком 2 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі "Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею №5 міста Житомира за адресою: м. Житомир, вул.Олександра Клосовського, 16" (коригування) ІІ Черга (ДК 021:2015: 45454000-4 «Реконструкція»)» передбачено наступні вимоги:
«Учасник надає Замовнику на перевірку інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складену згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), з урахуванням усереднених цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції в Житомирській області, розміру кошторисної заробітної плати, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт в звичайних умовах яка не може перевищувати 13707,89 гривень, а середньомісячна тривалість робочого часу приймається на рівні 170,25 люд.годин.
Учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку № 2 скан-копії наступних документів:
• договірна ціна з пояснювальною запискою;
• зведений кошторисний розрахунок;
• локальні кошториси;
• підсумкова відомість ресурсів;
• календарний графік виконання робіт.»
Аналогічна умова визначена Замовником в пункті 15 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Вважаємо, що єдиним способом виконання цієї умови тендерної документації було завантаження інформаційної моделі договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складеної згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами) до електронної системи закупівель, в складі документів тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Разом з тим, Замовником в Додатку 2 окремо визначено схожу вимогу також для Переможця про перевірку інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складену згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), з урахуванням усереднених цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції в Житомирській області, розміру кошторисної заробітної плати, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт в звичайних умовах не може перевищувати 13707,89 гривень, а середньомісячна тривалість робочого часу приймається на рівні 170,25 люд.год. (окремо Замовником визначено, що інформаційна модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5 подається на електронну адресу Замовника.).
Пунктом 18 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) надано наступне визначення терміну переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Пунктом 37 частини першої статті 1 Закону надано наступне визначення терміну учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Разом з тим, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
За таких умов станом на дату завантаження тендерної пропозиції 23.09.2024 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" було саме УЧАСНИКОМ, та не надало на перевірку інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складену згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами) у спосіб визначений законодавством.
В складі тендерної пропозиції Учасника, визначеного 10.10.2024 Переможцем відкритих торгів, наявні наступні документі в форматі pdf:
- Договірна ціна станом на 20.09.2024 визначені згідно з_____________ (Учасником не зазначено інформації в цій частині);
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва станом на 20.09.2024;
- Календарний графік виконання робіт:
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 04-01-01;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 04-01-02;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 04-01-03;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 04-01-04;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 06-01-01;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 07-01-01;
- Локальний кошторис станом на 20.09.2024 на будівельні роботи № 07-01-02;
- Підсумкова відомість ресурсів, ціни прийняті станом на 20 вересня 2024 року.
Інформаційної моделі договірної ціни з розширенням imd, необхідної Замовнику (згідно умов тендерної документації) в тому числі для обміну даними між користувачами ПК АВК-5 Учасником НЕ ЗАВАНТАЖЕНО ДО ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ ЗАКУПІВЕЛЬ, іншого способу надання інформаційної моделі договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складеної згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами) та, зокрема, способу її перевірки Замовником, Скаржником не встановлено.
Як наслідок, в зв’язку з відсутністю в складі документів тендерної пропозиції Учасника, визначеного 10.10.2024 Переможцем, інформаційної моделі договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складеної згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), Скаржнику залишається лиш здогадуватись про спосіб перевірки Замовником IMD на відповідність КНУ договірної ціни ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" в статусі Учасника, в якому ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" перебувало до моменту визначення Переможцем (тобто, до 10.10.2024).
Так як у складі тендерної пропозиції, в т.ч. всупереч п.15 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" є відсутньою інформаційна модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складена згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), у Замовника теж була відсутньою можливість підтвердити відповідність учасника умовам технічної специфікації та дотримання Учасником, визначеним Переможцем, умов п.15 Додатку 4 тендерної документації, та безпосередньо сам факт визначення договірної ціни Учасником з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами).
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a781cbb2a0734a038e902ba10eaf998d
Заголовок пункту скарги: По-друге (розділ ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (стосовно визначення Переможця процедури закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-друге, пунктом 9 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», Замовник вимагав від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, в тому числі:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.3 тендерної документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він буде використовувати для виконання робіт, що є предметом закупівлі).
Наявність обладнання в довідці повинна відповідати підсумковій відомості ресурсів.
Довідка Учасника про обладнання повинна містити мінімальну кількість обладнання, яке визначається наступною кількістю:
1) Екскаватор, вантажопідйомністю не менше 6,5 т (не менше 1 одиниці);
2) Екскаватор гусеничний(не менше 1 одиниці);
3) Кран на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 10 т (не менше 1 одиниці);
4) Автомобіль вантажний, вантажопідйомністю не менше 5 т (не менше 1 одиниці);
5) Коток дорожний, максимальна вага не менше 6 т (не менше 1 одиниці);
6) Компресор продуктивністю не менше 5 м. куб./хв.
7) Трамбівка пневматична (не менше 1 одиниці);
8) Зварювальний апарат (не менше 1 одиниці);
9) Генератор (не менше 1 одиниці);
На всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами. Транспортні засоби мають були наявні у Учасника на момент подання тендерної пропозиції та до кінця виконання робіт.
В тендерній пропозиції ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" наявна підсумкова відомість ресурсів, в складі якої зазначено наступне обладнання:
- Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 тон;
- Електростанції пересувні, потужність 2 кВт;
- Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А;
- Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму);
- Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв;
- Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кпа (7 ат), продуктивністю 5м3/хв;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,5 м3;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3;
- Розчинозмішувачі пересувні, місткість 65 л;
- Розчинозмішувачі пересувні, місткість 65 л (працює від електростанції);
- Заливальник швів на базі автомобіля;
- Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8 т;
- Нарізувачі поперечних швів у бетоні, що затужавів;
- Машини поливально-мийні, місткість 6000 л;
- Машини бурильно-кранові на автомобілі, глибина буріння 3,5 м;
- Лабораторія пересувна вимірювально-настройкова, пенал;
- Апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність 3,7 кВт (працює від пересувної електростанції);
- Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій;
- Перфоратор електромагнітний;
- Пістолет монтажний;
- Домкрати гідравлічні, вантажопідйомність до 100 т;
- Лебідки електричні, тягове зусилля до 49,05 кН (5 т);
- Трансформатори зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500А;
- Бадді, місткість 4 м3;
- Машини шліфувальні електричні;
- Трамбівки пневматичні при роботі від компресора;
- Пилка дискова електрична (працює від пересувної електростанції);
- Апарат для газового зварювання і різання;
- Котли бітумні пересувні, місткість 400 л;
- Вібратори поверхневі;
- Вібратори глибинні;
- Машини мозаїчно-шліфувальні;
- Перфоратор пневматичний;
- Насос гідравлічний ручний.
В складі документів ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" (завантажених як в тендерній пропозиції, так і на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей), є розбіжності між наданою ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" підсумковою відомістю ресурсів та довідкою, в якій Учасник повинен був вказати яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він буде використовувати для виконання робіт, що є предметом закупівлі). Крім того, наявність обладнання в довідці повинна була відповідати підсумковій відомості ресурсів, про що Замовник доволі чітко зазначив.
Порівняльна таблиця документів/інформації Переможця (зазначена в Скарзі).
Як наслідок, ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" не підтверджено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази та не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. В тому числі довідка про обладнання Переможця не відповідає підсумковій відомості ресурсів.
А отже, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, керуючись пунктом 44 Особливостей, але, натомість, визначив ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" переможцем відкритих торгів.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2efa0afb636a46719f6f6de941a5e443
Заголовок пункту скарги: По-третє (розділ ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (стосовно визначення Переможця процедури закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-третє, Замовником 09.10.2024 була опублікована до ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" «Вимога про усунення невідповідностей» наступного змісту:
«Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ": 1) перелік виявлених невідповідностей: Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" на виконання вимог 5.2. Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації надав у складі пропозиції: - Картки обліку основних засовів, Типова форма №03-6; - Договір №21 від 04.06.2024 р з ФОП Льовкін С.А.; - Додаткову угоду №1 від 18.12.2023 року до Договору №39 оренди нежитлових приміщень від 06.10.2023 року; - Інформацію про перелік матеріально-технічної бази вих.№21/03 від 30.08.2024 р; - Договір №39 оренди нежитлових приміщень від 06.10.2023 р; - Відомості про обладнання, матеріально-технічні бази та технології, які необхідні для виконання робіт вих.№21/04 від 30.08.2024 р.; - Договір №02/24 від 02.02.2024 р з ФОП Карпов А.В.; - Договір №05/02-2024 від 05.02.2024 р на надання послуг технікою з ТОВ «ПОЛІСЬКОМПЛЕКТБУД»; - Договір надання послуг №7/02/1 від 07.02.2024 р з ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС»; - Договір №16 від 05.02.2024 р з ФОП Льовкін С.А.; - Довідка від 30.08.2024 від ТОВ «ПОЛІСЬКОМПЛЕКТБУД»; - Копію Свідоцтва про реєстрацію машини Екскаватор гусеничний ATLAS 1704LC; - Копію Свідоцтва про реєстрацію машини Коток дорожній, марка HAMM HD-75K; - Копію Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу IVECO загальний вантажний бортовий, реєстраційний номер АМ1114АО; - Копію Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу КРАЗ автокран 10-20т-С, реєстраційний номер АМ0726ВН; - Копію Свідоцтва про реєстрацію машини Екскаватор, марка CATERPILLAR М428ІІ. Надані документи не задовольняють вимоги 5.2. Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», оскільки у Підсумковій відомості ресурсів Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" зазначив зокрема наступне обладнання та механізми, яке відсутнє у Відомостях про обладнання, матеріально-технічні бази та технології, які необхідні для виконання робіт вих.№21/04 від 30.08.2024 р.: • Заливальник швів на базі автомобіля; • Котки дорожні самохідні маса 8 т (є лише на 6,2 т); • Машина поливально- мийна 6000л; • Машина бурильно-кранова на автомобілі; • Лабораторія пересувна вимірювально-настройкова, пенал; • Апарати для стикового зварювання поліетиленових труб; • Домкрати гідравлічні до 100т; • Лебідки електричні; • Трансформатори зварювальні; • Баді; • Котли бітумні пересувні 400л; • Машини мозаїчно шліфувальні; • Насос гідравлічний ручний. Також у тендерній пропозиції Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" відсутні копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами та копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу щодо машин які зазначені у Підсумковій відомості ресурсів : • Заливальник швів на базі автомобіля; • Котки дорожні самохідні маса 8 т; • Машина поливально- мийна 6000л; • Машина бурильно-кранова на автомобілі; • Лабораторія пересувна вимірювально-настройкова, пенал. 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності - вимоги пункту 5.2 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей – Учасник повинен протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надати: - Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він буде використовувати для виконання робіт, що є предметом закупівлі). Наявність обладнання в довідці повинна відповідати підсумковій відомості ресурсів. Довідка Учасника про обладнання повинна містити мінімальну кількість обладнання, яке визначається наступною кількістю: 1) Екскаватор, вантажопідйомністю не менше 6,5 т (не менше 1 одиниці); 2) Екскаватор гусеничний(не менше 1 одиниці); 3) Кран на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 10 т (не менше 1 одиниці); 4) Автомобіль вантажний, вантажопідйомністю не менше 5 т (не менше 1 одиниці); 5) Коток дорожний, максимальна вага не менше 6 т (не менше 1 одиниці); 6) Компресор продуктивністю не менше 5 м. куб./хв. 7) Трамбівка пневматична (не менше 1 одиниці); 8) Зварювальний апарат (не менше 1 одиниці); 9) Генератор (не менше 1 одиниці); На всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами. Транспортні засоби мають були наявні у Учасника на момент подання тендерної пропозиції та до кінця виконання робіт. В даній довідці має бути обов’язково зазначено назву обладнання та відомості про право володіння та право користування таким майном, відомості про технічний стан, наявну кількість, що дозволить виконати договірні умови. Документи та інформація на усунення виявлених невідповідностей та згідно даного повідомлення можуть надаватись у вигляді нової редакції раніше наданих у складі тендерної пропозиції документів (з виправленою інформацією, та/або документами, тощо), або шляхом надання додаткових документів, тощо. Якщо надання учасником будь-якого документу та/або інформації на усунення невідповідностей в тендерній пропозиції згідно цього повідомлення призводить до зміни інформації та/або документів, що були вже надані у тендерній пропозиції, або надання яких зумовлює необхідність подання додаткових документів та/або інформації, такі документи та/або інформація надаються разом з відповідними інформацією та/або документами, до яких мають бути внесені зміни та в їх новій редакції.».
Переможець не виконав вимогу на усунення невідповідностей в повному обсязі, з огляду на наступне.
В складі документів завантажених ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" 10.10.2024 року на усунення невідповідностей наявні відомості про обладнання, матеріально-технічні бази та технології, які необхідні для виконання робіт вих.№ 21/04 від 09.10.2024, в складі яких є відсутньою будь-яка інформація в частині відомостей про технічний стан, як було прямо передбачено Замовником в вимогах на усунення невідповідностей.
Довідка містить інформацію про найменування, марку, наявну кількість, та інформацію про власність, оренду, лізинг, надання послуг. Іншої інформації в частині саме відомостей щодо технічного стану, Переможцем в листі за вих.№ 21/04 від 09.10.2024 не зазначено, що вказує на не усуненням ним невідповідностей в повному обсязі на вимогу Замовника.
Скаржнику невідомо спосіб перевірки Замовником відомостей про технічний стан кожного конкретного обладнання, який мав би бути зазначений ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ", в зв’язку з відсутністю будь-якої інформації в цій частині в довідці за вих.№ 21/04 від 09.10.2024 Учасника, визначеного Переможцем.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c232066e032b424987f4e9200771aa83
Заголовок пункту скарги: По-четверте (розділ ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (стосовно визначення Переможця процедури закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-четверте, пунктом 9 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», Замовник вимагав від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, в тому числі:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.3 тендерної документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- Довідку в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі. (Учасник повинен вказати в довідці яке саме обладнання та матеріально- технічну базу він буде використовувати для виконання робіт, що є предметом закупівлі).
Наявність обладнання в довідці повинна відповідати підсумковій відомості ресурсів.
Довідка Учасника про обладнання повинна містити мінімальну кількість обладнання, яке визначається наступною кількістю:
1) Екскаватор, вантажопідйомністю не менше 6,5 т (не менше 1 одиниці);
2) Екскаватор гусеничний(не менше 1 одиниці);
3) Кран на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 10 т (не менше 1 одиниці);
4) Автомобіль вантажний, вантажопідйомністю не менше 5 т (не менше 1 одиниці);
5) Коток дорожний, максимальна вага не менше 6 т (не менше 1 одиниці);
6) Компресор продуктивністю не менше 5 м. куб./хв.
7) Трамбівка пневматична (не менше 1 одиниці);
8) Зварювальний апарат (не менше 1 одиниці);
9) Генератор (не менше 1 одиниці).
На всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
В складі тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" наявний файл 9-Довідка-Обладнання.pdf (аналогічна інформація в документах на усунення невідповідностей – файл 0_Довідка обладнання нова.pdf ), в складі якої Переможцем зазначено найменування: Компресор дизельний ПКСД, три відбійні молотки та бетонолом, продуктивність до 5 м.куб/хв. та марку механізму: ПКСД 5 м.куб/хв.
Окрім того, Переможцем надано договір № 05/02-2024 про надання послуг технікою, укладений з ТОВ «Поліськомплектбуд», пунктом 1.1.Розділу 1 якого чітко визначено наступне: (знімок екрану у Скарзі).
та безпосередньо в Додатку 1 зазначено відомість наявної техніки ТОВ «ПОЛІСЬКОМПЛЕКТБУД» станом на 05.02.2024, в складі якої компресор дизельний ПКСД три відбійні молотки та бетонолом, продуктивність до 5 м. куб/хв., одиниця виміру маш.-год., ціна з ПДВ – 572,36 грн.
Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі – Порядок), затвердженого Постановою КМУ від 07.09.1998 року № 1388, встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі.
Пунктом 2 Порядку встановлено, що Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов'язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.
Згідно пункту 3 Порядку державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції транспортних засобів установленим вимогам правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Відповідно до пункту 7 Порядку, експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають вимогам, установленим МВС, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється.
Наголошуємо, що умовами тендерної документації було чітко визначено (в вимозі на усунення Замовником це теж зазначено), що на всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Крім того, умовами договору № 05/02-2024 про надання послуг технікою, укладеного з ТОВ «Поліськомплектбуд», визначено, що послуги техніки, зазначеної в Додатку 1 цього договору надаються з особами (під керуванням екіпажу (водія) Виконавця, які мають право на керування такою Технікою.
Пунктом 30.1 розділу 30 «Номерні, розпізнавальні знаки, написи і позначення» Правил дорожнього руху зазначено, що власники механічних транспортних засобів і причепів до них повинні зареєструвати (перереєструвати) їх в уповноваженому органі МВС або провести відомчу реєстрацію.
Учасником не надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - компресор марки ПКСД 5 м.куб/хв., та в довідці не зазначено, що компресор пересувний, має двигун внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), що ставить під сумнів дотримання Переможцем умов тендерної документації.
Окремо наголошуємо, що в підсумковій відомості ресурсів зазначено компресор пересувний з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 5м3/хв.
Тими ж Правилами дорожнього руху (далі – Правила) в пункті 1.10 визначені терміни, що наведені у цих Правилах, що мають наступні значення: транспортний засіб - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів; причіп - транспортний засіб, призначений для руху тільки в з'єднанні з іншим транспортним засобом. До цього виду транспортних засобів належать також напівпричепи і причепи-розпуски; механічний транспортний засіб - транспортний засіб, що приводиться в рух з допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми, а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт.
Відповідно до Правил власник транспортного засобу - фізична або юридична особа, яка володіє майновими правами на транспортний засіб, що підтверджується відповідними документами.
Пунктом 2.2. Правил встановлено, що власник транспортного засобу, а також особа, яка використовує такий транспортний засіб на законних підставах, можуть передавати керування транспортним засобом іншій особі, що має при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії.
Власник транспортного засобу може передавати такий засіб у користування іншій особі, що має посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії, передавши їй реєстраційний документ на цей транспортний засіб.
Переможцем не надано реєстраційний документ/свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки ПКСД 5 м.куб/хв.
А отже, Переможцем не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на всі транспортні засоби які зазначені у довідці Переможця (у тому числі орендовані).
В якості прикладу, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» надає свідоцтво про реєстрацію Компресора марки - ПКСД – 5,25. (знімок у Скарзі).
Разом з тим, довідка Учасника про обладнання повинна була містити мінімальну кількість обладнання, яке мало б визначатися, в тому числі, компресором продуктивністю не менше 5 м. куб./хв.
Замовником в тендерній документації та в вимозі на усунення невідповідностей було визначено, що у разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами.
Але завантаженим Учасником договором № 05/02-2024 про надання послуг технікою, укладеного з ТОВ «Поліськомплектбуд», Переможець не надав копії документу, на підставі якого Учасник мав право користування транспортним засобом марки ПКСД 5 м.куб/хв., та як договір за № 05/02-2024 не підтверджує продуктивність компресора не менше 5 м. куб./хв., так як містить інформацію про компресор дизельний ПКСД три відбійні молотки та бетонолом, продуктивність до 5 м. куб/хв.
Як наслідок, склалася наступна ситуація:
Переможець мав вказати в складі мінімальної кількості обладнання компресор продуктивністю не менше 5 м. куб./хв, проте ним в довідці зазначено найменування про компресор дизельний ПКСД, три відбійні молотки та бетонолом, продуктивністю до 5 м.куб/хв., марка – ПКСД 5 м.куб/хв.
Вважаємо, що прийменник «до» зазначений в назві обладнання, не підтверджує продуктивність компресора саме не менше 5 м. куб./хв. (відповідно до тлумачного словника української мови до уживається у сполученні з числівниками при означенні кількісної межі). Відповідно гранична межа Переможцем зазначена (до), але враховуючи, що мінімальна межа (від) є відсутньою, і продуктивність компресора могла становити, наприклад, 4,9 м. куб./хв., вважаємо, що Переможець не виконав вимоги Замовника в частині мінімальної кількості обладнання, та наданий Переможцем на підтвердження права користування договір про надання послуг, укладений з ТОВ «Поліськомплектбуд» не спростовує цієї обставини.
Надана Переможцем довідка ТОВ «ПОЛІСЬКОМПЛЕКТБУД» від 30.08.2024, містить інформацію вже про компресор дизельний ПКСД, три відбійні молотки та бетонолом, продуктивністю 5 м.куб./хв., без зазначення марки, але ця довідка не підтверджує право користування цим майном саме Переможцем закупівлі. У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник мав зазначити про це у довідці та надати копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами.
Наводимо витяг безпосередньо з довідки ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ": (знімок екрану у Скарзі наведено).

Водночас, надана Переможцем довідка не відповідає його ж підсумковій відомості ресурсів, в складі якої зазначено компресор пересувний з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 5м3/хв.
А отже, довідка учасника не відповідає підсумковій відомості ресурсів, та Переможцем не виконано в повному обсязі вимогу замовника про усунення невідповідностей, в складі якої Замовник чітко визначив:
«Наявність обладнання в довідці повинна відповідати підсумковій відомості ресурсів. Довідка Учасника про обладнання повинна містити мінімальну кількість обладнання, яке визначається наступною кількістю: 1) Екскаватор, вантажопідйомністю не менше 6,5 т (не менше 1 одиниці); 2) Екскаватор гусеничний(не менше 1 одиниці); 3) Кран на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 10 т (не менше 1 одиниці); 4) Автомобіль вантажний, вантажопідйомністю не менше 5 т (не менше 1 одиниці); 5) Коток дорожний, максимальна вага не менше 6 т (не менше 1 одиниці); 6) Компресор продуктивністю не менше 5 м. куб./хв. 7) Трамбівка пневматична (не менше 1 одиниці); 8) Зварювальний апарат (не менше 1 одиниці); 9) Генератор (не менше 1 одиниці); На всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами.».
А отже, Замовник мав всі підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПОЛІСЬКОМПЛЕКТБУД», але натомість визначив Учасника Переможцем відкритих торгів.



Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 37cbdda207224c58a9efbeb868cb2230
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-21-009941-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2024 18:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.09.2024 09:05
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2024 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Ліцеєм № 5 міста Житомира виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15108-р/пк-пз від 10.09.2024 та внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - UA-2024-08-21-009941-a по предмету закупівлі "Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею №5 міста Житомира за адресою: м. Житомир, вул.Олександра Клосовського, 16" (коригування) ІІ Черга (ДК 021:2015: 45454000-4 «Реконструкція»). Зміни до Тендерної документації оприлюднені в електронній системі закупівель 16.09.2024 року.
Автор: ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", Пасько Олег +380999810815 pasko1993oleh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa634d2fc20b4954b23512aa1d005287
Заголовок пункту скарги: Оскарження вимог Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Умовами Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі» встановлено, що Огляд об'єкта Учасником перед подачею тендерної пропозиції є обов’язковим та здійснюється за спільною участю уповноваженої особи Замовника, представника учасника.
Учасник повинен відвідати та оглянути об'єкт, де передбачається виконання обсягів робіт згідно тендерної документації. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
Згідно умов Додатку 4 до тендерної документації, огляд об'єкта Учасником перед подачею тендерної пропозиції є обов’язковим та здійснюється за спільною участю уповноваженої особи Замовника, представника учасника. Огляд об’єкта проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника, що надається за добу до запланованого відвідування об’єкта, щодня з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., крім суботи та неділі. Учасник у складі тендерної документації повинен надати Акт про огляд об’єкту засвідчений підписами уповноваженої особи Замовника, представника Учасника.
Скаржник вбачає у даних вимогах дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує ст. 5, ст. 22, ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі».
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» має значний досвід виконання робіт у галузі будівництва, в тому числі реконструкції. Господарська діяльність нашого товариства у сфері саме публічних закупівель наявна у відкритому доступі на вебсайті Prozorro.
Компанія зареєстрована у 2018 році і з тих пір безперервно веде діяльність в галузі будівництва.
Досвід виконання будівельних робіт підтверджується зокрема сканкопіями укладених договорів та звітів про їх виконання (додаються).
У технічному завданні тендерної документації окреслено види робіт, обсяги робіт і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни тендерної пропозиції і оцінки власних можливостей. Навіть обмеження в частині заборони замовника з оплати відряджень працівників нами врахована при прийнятті рішення брати участі у цій процедурі закупівлі.
Уповноважена особа замовника з незалежних від ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» причин може не допустити до огляду, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо, зрештою не підписати акт про огляд.
Крім того, вимога замовника закупівлі за якої огляд відбувається за спільною участю уповноваженої особи Замовника, представника учасника, та підписом обома сторонами акту про огляд, та направленням завчасного листа про намір огляду вказує на те, що учасник заздалегідь, ще до розкриття тендерних пропозицій ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка чітко передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Крім того, офіс ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» територіально знаходиться в м.Вишгород Київської області, що теж ускладнює візит до місця об’єкту будівництва та потребує витрат додаткового часу Скаржника, так як розрахувати достатній час для прибуття на місце будівництва дуже важко в умовах постійних повітряних тривог та додаткових перевірок на дорогах.
Разом з тим, Скаржником вже було здійснено виїзд на об’єкт будівництва за предметом даної закупівлі, оглянуто будівельний майданчик (Акт обстеження об’єкту додається), так як закупівля оголошується не вперше, та оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, вважаємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення зустрічей з потенційними учасниками щодо відвідування об'єкта до моменту розкриття їх тендерних пропозицій, направленням листа та підписанням акту огляду – є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо огляду об’єкту будівництва разом з уповноваженою особою замовника містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосередньо огляд чи фіксація такого огляду, залежить вже не від учасника, а напряму від самого Замовника. З досвіду знаємо, що доволі складно приїхати з іншого міста, тим більше на огляд не будівлі, а спортивного майданчику та шукати по м.Житомир уповноважену особу, яка в кращому випадку перебуватиме десь в межах закладу в укритті, а в гіршому поза межами закладу. Може бути тривога, яка триватиме не одну годину поспіль, та будь-який форс-мажор може трапитись.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін. При цьому не вимагається і не встановлюється необхідність у проведенні огляду чи обстеження об’єкту. Відвідування об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі тендерної документації, а не обстеженні/огляду об’єкту будівництва.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації. Також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у процедурі закупівлі необхідно отримувати акт за підписом уповноваженої особи Замовника.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту обстеження завіреного підписом уповноваженої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які оглянули об’єкт (місце будівництва) разом з уповноваженою особою Замовника, та підписали акт про огляд, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6fd04e0c13844c7199320e3649307c0f
Заголовок пункту скарги: Оскарження вимог пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Умовами пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.
Проте, наступним абзацом пункту 1 Додатку 4 замовник вимагає саме накладення кваліфікованого електронного підпису «Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify.».
Ця умова обмежує наші права, як потенційного учасника процедури закупівлі використовувати, керуючись Законами "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" удосконалений електронний підпис, а зобов’язує мати лише кваліфікований електронний підпис.
Крім того, така двозначність умов тендерної документації може трактуватися контролюючими органами (Держаудитслужбою) як порушення, що може негативно вплинути на процедуру закупівлі в цілому.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e101a58204864b9aa3e44611d7441ecf
Заголовок пункту скарги: Оскарження вимог тендерної документації, визначених пунктом 9 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Умовами тендерної документації, пунктом 9 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено, надання учасниками довідки в довільній формі з інформацією про обладнання та матеріально-технічну базу Учасника процедури закупівлі (з мінімальною кількістю обладнання (а це дев’ять одиниць, в тому числі великогабаритна техніка, така як екскаватори. Кран вантажопідйомністю більше 10 то, коток н та інше) та окремо зазначено, що для оперативного виконання робіт матеріально-технічна база Учасника повинна знаходиться в м. Житомир, про що обов’язково зазначається в довідці.
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не погоджується з вимогою замовника в частині того, що матеріально-технічна база має бути розташована саме в м.Житомир, так як наше підприємство розташоване в м. Вишгород Київської області, але це не заважає здійснювати свою діяльність в переважній кількості регіонів України. Зауважуємо, що до дати прийняття рішення брати участь в процедурі закупівлі в м.Житомир, проблем з залученням до виконання договірних зобов’язань матеріально-технічної бази не виникало та й впевнені, не виникне в м.Житомирі, якщо нас буде визначено переможцем та буде укладено договір про закупівлю.
Умовами тендерної документації, замовником не надано тлумачення терміну «оперативне виконання робіт», то ж керуючись загальноприйнятими правилами укладення договорів у сфері будівництва, а саме постановою КМ № 668 від 01 серпня 2005 р. «Про укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та безпосередньо проєкту договору, розміщеному в умовах тендерної документації, вважаємо, що наявність укладеного договору оренди спецтехніки № 13/05-24О від 13.05.2024 в м.Києві, не заважає нам брати участь у процедурі закупівлі, об’єкт будівництва якої перебуває в м.Житомирі. Крім того, виявивши бажання прийняти участь в процедурі закупівлі в м.Житомирі та погодившись з умовами прооєкту договору про закупівлю, ТОВ «ВЕКТОР МОНТАЖ БУД» усвідомлює всі ризики та прораховує майбутній порядок власних дій при виконанні договірних зобов’язань, та прийматиме рішення, безпосередньо перебуваючи на території будівельного майданчику.
Відтак, встановивши умову такого характеру, замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників, навмисно звужує територію наявності матеріально-технічної бази в межах лише м.Житомир, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, в тому числі Скаржника.
Таким чином, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають станом на дату подання тендерної пропозиції вже заздалегідь наявну матеріально-технічну базу в м.Житомир, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і штучно усуває його від участі в процедурі закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 Закону «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ad88f5ad7f6f45c191a1da623121c4df
Заголовок пункту скарги: Оскарження вимоги, що встановлена Додатком 4 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додатком 4 до тендерної документації встановлено наступну умову «З метою забезпечення надійності виконання робіт по предмету закупівлі та у відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», учасник надає підтвердження про визнання його критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.»
Проте, жодним нормативним документом не передбачено, що для виконання будівельних робіт з реконструкції спортивного майданчику на вказаному замовником місці виконання робіт, очевидно вкрай далекому, і не тільки територіально, від ситуації, в якій перебуває вся наша країна, будівельна організація має бути визнана критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Окремо звертаємось до замовника з проханням не створювати штучних перешкод, не усувати здорову конкуренцію, і таким чином, ми, всі разом подолаємо цей «особливий період» і економіка країни функціонуватиме у звичному для всіх, а то й кращому, ритмі.
Свою діяльність здійснюємо з врахуванням норм чинного законодавства, Закону «Про регулювання містобудівної діяльності», наказу МІНІСТЕРСТВа РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві, постанови КМ № 668 та низки інших нормативних актів.
Законом «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» визначено правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю, порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов’язки їх учасників та не зобов’язано при діяльності, в тому числі за основним вид діяльності (КВЕД) – 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, визнавати будівельну організацію критично важливим підприємством.
Відповідно до п.11 ст.27 Закону «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Триває третій рік повномасштабного вторгнення, наше товариство не припиняло здійснювати свою господарську діяльність, про що свідчать укладені та виконані нами договори підряду (додаються), проте для можливості (скоріше неможливості) виконання будівельних робіт на реконструкції спортивного майданчика в м.Житомир, замовник вирішив застосувати весь арсенал дискримінаційних умов.
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не має правових підстав надати підтвердження про визнання його критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», що жодним чином не свідчить про нашу ненадійність у виконанні робіт з предмету закупівлі. Та й спортивний майданчик у м.Житомир складно назвати якимось особливим об’єктом, що потребує виконання будівельних робіт лише будівельною організацією, яка визнана критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, і маніпуляції замовника на цій темі є вкрай обурливими.
Крім того, зазначена Замовником постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», як і жоден інший нормативний документ, не зобов’язує ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» підтверджувати наш статус як критично важливе підприємство.
Є загальноприйняті КРИТЕРІЇ ТА ПОРЯДОК, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджені тією ж постановою КМ від 27.01.2023 № 76.
Ці Критерії та порядок відповідно до Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” встановлюють механізм визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
Визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється за такими критеріями:
1) загальна сума сплачених податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, та сума сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом звітного податкового року перевищує еквівалент 1,5 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою контролюючого органу, в якому на обліку перебуває підприємство, установа, організація;
2) сума надходжень в іноземній валюті, крім кредитів і позик, за звітний податковий рік перевищує еквівалент 32 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою відповідного обслуговуючого банку;
3) підприємство, установа, організація має стратегічне значення для економіки і безпеки держави відповідно до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 р. № 83 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 20, ст. 555);
4) підприємство, установа, організація має важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади. Критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, установи, організації, які мають важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади, встановлюються органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, за сферою їх управління чи галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (військовою адміністрацією у разі її утворення) з урахуванням потреб територіальної громади;
5) відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що підтверджується довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, або витягом з інформаційної системи органів ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, засвідченим керівником підприємства, установи, організації;
6) розмір середньої заробітної плати застрахованих осіб - працівників на підприємстві, в установі, організації за останній календарний квартал становить не менше розміру середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 р. (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою, наданою підприємством, установою, організацією;
7) підприємство, установа, організація є резидентом Дія Сіті.
До критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період підприємств, установ та організацій належать:
спеціалізовані установи ООН, закордонні дипломатичні установи в Україні, закордонні дипломатичні установи України, представництва міжнародних організацій згідно з переліком, затвердженим МЗС;
представництва донорських установ, виконавці проектів міжнародної технічної допомоги згідно з переліком, затвердженим Секретаріатом Кабінету Міністрів України;
Дослідницька служба Верховної Ради України, а також підприємства, установи та організації, що перебувають у сфері управління органів, які здійснюють управління державним майном, що забезпечує діяльність відповідно Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, згідно з переліками, затвердженими відповідними органами управління;
підприємства, установи та організації протезно-ортопедичної галузі, що визначені Мінсоцполітики критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері соціального захисту населення, які безпосередньо здійснюють протезування/ортезування;
підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, які є операторами протимінної діяльності, що визначені Мінекономіки критично важливими для функціонування економіки в особливий період та проводять розмінування (гуманітарне розмінування) відповідно до законодавства.
Підприємства, установи та організації, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, а також уповноважені суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ та організацій, визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у разі відповідності критерію, визначеному підпунктом 4 цього пункту.
Підставою для прийняття рішення про визначення підприємства, установи, організації, крім підприємств, установ та організацій, зазначених в абзацах другому - шостому цього пункту, критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період є відповідність трьом або більше критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку.
Підставою для прийняття рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період є відповідність двом або більше критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, а саме для таких підприємств, установ, організацій:
підприємства, установи та організації паливно-енергетичного комплексу, управителі багатоквартирних будинків - юридичні особи (суб’єкти господарювання), казенні підприємства пробірного контролю та підприємства, установи, організації, які забезпечують надання послуг і виконання робіт з експлуатації та комплексного обслуговування майна органів державної влади;
підприємства, установи та організації, які провадять діяльність у сфері охорони здоров’я, ветеринарної медицини, освіти та науки, фізичної культури і спорту, соціального захисту (з включенням до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг) та належать до державної чи комунальної форми власності з включенням до Реєстру неприбуткових установ та організацій або утримуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету, або надають населенню безоплатні послуги, необхідні для забезпечення життєдіяльності населення, на постійній основі;
лінійні аудіовізуальні медіа, які здійснюють ефірне наземне багатоканальне (цифрове) телевізійне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, програмне наповнення якого складається переважно з інформаційних та/або інформаційно-аналітичних передач, або які залучені до системи оповіщення, та їх афілійовані особи, а також державні та комунальні заклади культури;
підприємства, установи та організації, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, підприємства, установи та організації, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та/або вантажів, перевізники міського електричного транспорту.
Як наслідок, зазначена Замовником умова в цій частині не відповідає ні чинному законодавству, ні здоровому глузду, та жодним чином не зобов’язує ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» підтверджувати саме статус критично важливого підприємства, щоб подати документи на участь в процедурі закупівлі, та в разі перемоги, виконати комплекс будівельних робіт з реконструкції спортивного майданчику в м.Житомирі.
ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не має законодавчих підстав для прийняття рішення про визначення нашого товариства відповідно до умов постанови КМУ від 27 січня 2023 р. № 76, критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, так як ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не відповідає в повній мірі критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв постанови КМУ від 27.01.2023 № 76 та порядку. Та більше того, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не вбачає доцільності в оформленні цих документів, як і права Замовника втручатись в господарську діяльність інших суб’єктів господарювання.
Право на виконання будівельних робіт з предмету закупівлі надає ліцензія класу наслідків СС 2 (додається), досвід виконання будівельних робіт, відкритий (КВЕД) – 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель та Закон «Про публічні закупівлі», відповідно до якого, учасником процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники, які мають станом на дату подання тендерної пропозиції вже заздалегідь підтвердження про визнання його критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і штучно усуває його від участі в процедурі закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 Закону «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами, пунктом 55-67 Постанови КМ №1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами),
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації