-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
90710000-7 Екологічний менеджмент
Послуги з проведення сертифікаційного, першого наглядового, другого наглядового аудитів системи екологічного управління ДП «МТП «Південний» на відповідність вимогам Міжнародного стандарту ISO 14001:2015 «Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування»
Торги не відбулися
211 581.13
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 115.81 UAH
мін. крок: 1% або 2 115.81 UAH
Період оскарження:
21.08.2024 15:32 - 26.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника публічної закупівлі (Державне підприємство «Морський торговельний порт «Південний») щодо дискваліфікації Учасника публічної закупівлі (ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА "УКРЕКСПЕРТИЗА") у відкритих торгах ID UA-2024-08-21-008935-a
Номер:
25000481ff1f4a2da4700a8b5371a33f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-21-008935-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника публічної закупівлі (Державне підприємство «Морський торговельний порт «Південний») щодо дискваліфікації Учасника публічної закупівлі (ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА "УКРЕКСПЕРТИЗА") у відкритих торгах ID UA-2024-08-21-008935-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 03.09.2024 16:02
- image_2024_09_03T07_03_07_811Z.png 03.09.2024 16:02
- image_2024_09_03T06_58_30_998Z.png 03.09.2024 16:02
- sign.p7s 04.09.2024 15:56
- Рішення від 06.09.2024 № 14936.pdf 06.09.2024 16:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2024 № 15319.pdf 17.09.2024 13:07
- Рішення від 16.09.2024 № 15319.pdf 19.09.2024 09:37
- Відповідь на скаргу за закупівлею UA-2024-08-21-008935-a.pdf 10.09.2024 12:12
- Відповідь на скаргу за закупівлею UA-2024-08-21-008935-a.docx 10.09.2024 12:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.09.2024 16:39
Дата розгляду скарги:
16.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.09.2024 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.09.2024 09:37
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2024 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано Рішення № 15319-р/пк-пз від 16.09.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d0e20fdb00384d3b9c82e20b71c542c4
Заголовок пункту скарги:
Порушенні пов'язані з неправомірною дискваліфікацією учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
За результатами проведеної публічної закупівлі Учасник (ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА “УКРЕКСПЕРТИЗА») запропонував найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію.
02.09.2024 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції відповідно до пункту 44 Особливостей.
Відповідно до протоколу № 117-ЗУО від 02.09.2024 р під час детального розгляду пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА «УКРЕКСПЕРТИЗА»:
« в складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, що Учасник є офіційним представником Міжнародного Сертифікаційного Органу в Україні (Сертифікат Представництва або Партнерська угода або Договір або інші документи від Міжнародного Сертифікаційного Органу, та/або інформація на офіційному сайті Міжнародного Сертифікаційного Органу), чим не виконано вимоги пункту 1 розділу III Додатку 4 до тендерної документації.
- відповідно до вимог пункту 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції мав надати документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління.
ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» в складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління), чим не виконано вимоги пункту 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації.»
В результаті, за рішенням Замовника тендерну пропозицію ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» було відхилено.
ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» не погоджується з даним рішенням, яке було прийнято необґрунтовано та з порушенням чинного законодавства.
• Згідно пунктів 1 та 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації на які посилається замовник, учасник повинен надати:
«Документальне підтвердження, що Учасник є офіційним представником Міжнародного Сертифікаційного Органу в Україні (Сертифікат Представництва або Партнерська угода або Договір або інші документи від Міжнародного Сертифікаційного Органу, та/або інформація на офіційному сайті Міжнародного Сертифікаційного Органу).
Документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління».
Однак, організації з назвою «Міжнародний Сертифікаційний Орган» не існує. Також поняття «Міжнародного Сертифікаційного Органу» в законодавстві відсутнє.
Однак існує поняття міжнародного визнання, що забезпечується акредитацією. Відповідно до п.20 Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) N 765/2008, що встановлює вимоги для акредитації та нагляду за ринком щодо реалізації продукції (опубліковано на сайті Верховної Ради України):
«Щоб уникнути багатократної акредитації, покращити прийняття і визнання свідоцтв про акредитацію і виконувати ефективний моніторинг акредитованих органів оцінки відповідності, органи оцінки відповідності мають замовляти акредитацію через національний орган акредитації держави-члена, в якій їх було створено. Проте, необхідно гарантувати, що орган оцінки відповідності має можливість замовити акредитацію в іншій державі-члені, у випадку, коли в його власній державі-члені немає національного органу акредитації або національний орган акредитації не уповноважений надавати замовлені послуги акредитації...»
Відповідно, поняття «Міжнародний Сертифікаційний Орган» означає будь який орган з сертифікації з міжнародним визнанням, що забезпечується акредитацією органу з сертифікації Національним органом з акредитації, що підписав відповідну угоду про визнання з міжнародною організацією, наприклад IAF (Міжнародний форум з акредитації).
На підтвердження своєї компетентності, ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА», відповідно до вимог тендерної документації та відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» надав атестат про Акредитацію органу з сертифікації ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» виданого Національним Агентством з Акредитації України (НААУ) №8О107 на сертифікацію систем управління (в тому числі систем екологічного менеджменту). З серпня 2017 року НААУ отримано статус підписанта Багатосторонньої Угоди про взаємне визнання між IAF та НААУ у сферах «сертифікація продукції», «сертифікація персоналу» та «сертифікація систем менеджменту». Таким чином компетентність ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА», як організації з міжнародним визнанням повністю підтверджена, що задовольняє вимоги тендерної документації.
Апеляція замовником до необхідності надання «документу про представництво» є недоречною, адже обмеження учасників до компаній з представництвами та не допуск головних компаній чи компаній без представництв є дискримінацією, що суперечить Законодавству України, адже структура компанії-виконавця не може бути вимогою тендерної документайції. Уповноважена особа Замовника невірно трактує дану вимогу тендерної документації, яка дає право участі в закупівлях представництвам, що не мають власної акредитації а діють в рамках акредитації головних організацій, інтереси яких представляють, а не зобов’язує компанії до наявності в їх структурі представництв.
• Також Замовником було порушено вимогу частини першої п.43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Особливості), відповідно до якої:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.»
Дану вимогу Замовник проігнорував, що не дало змоги Учаснику надати документи/обґрунтування щодо потенційних виявлених невідповідностей.
02.09.2024 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції відповідно до пункту 44 Особливостей.
Відповідно до протоколу № 117-ЗУО від 02.09.2024 р під час детального розгляду пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА «УКРЕКСПЕРТИЗА»:
« в складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, що Учасник є офіційним представником Міжнародного Сертифікаційного Органу в Україні (Сертифікат Представництва або Партнерська угода або Договір або інші документи від Міжнародного Сертифікаційного Органу, та/або інформація на офіційному сайті Міжнародного Сертифікаційного Органу), чим не виконано вимоги пункту 1 розділу III Додатку 4 до тендерної документації.
- відповідно до вимог пункту 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції мав надати документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління.
ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» в складі тендерної пропозиції не надано документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління), чим не виконано вимоги пункту 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації.»
В результаті, за рішенням Замовника тендерну пропозицію ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» було відхилено.
ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» не погоджується з даним рішенням, яке було прийнято необґрунтовано та з порушенням чинного законодавства.
• Згідно пунктів 1 та 2 розділу III Додатку 4 до тендерної документації на які посилається замовник, учасник повинен надати:
«Документальне підтвердження, що Учасник є офіційним представником Міжнародного Сертифікаційного Органу в Україні (Сертифікат Представництва або Партнерська угода або Договір або інші документи від Міжнародного Сертифікаційного Органу, та/або інформація на офіційному сайті Міжнародного Сертифікаційного Органу).
Документальне підтвердження, що Міжнародний Сертифікаційний Орган має Сертифікат про Акредитацію від Органу(ів) з Акредитації UKAS, або інший сертифікат про акредитацію та/або посилання на інформацію на офіційному сайті Органу з Акредитації, який(і) входить(ять) до складу IAF (Міжнародний Акредитаційний Форум) в області оцінки відповідності системи екологічного управління».
Однак, організації з назвою «Міжнародний Сертифікаційний Орган» не існує. Також поняття «Міжнародного Сертифікаційного Органу» в законодавстві відсутнє.
Однак існує поняття міжнародного визнання, що забезпечується акредитацією. Відповідно до п.20 Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) N 765/2008, що встановлює вимоги для акредитації та нагляду за ринком щодо реалізації продукції (опубліковано на сайті Верховної Ради України):
«Щоб уникнути багатократної акредитації, покращити прийняття і визнання свідоцтв про акредитацію і виконувати ефективний моніторинг акредитованих органів оцінки відповідності, органи оцінки відповідності мають замовляти акредитацію через національний орган акредитації держави-члена, в якій їх було створено. Проте, необхідно гарантувати, що орган оцінки відповідності має можливість замовити акредитацію в іншій державі-члені, у випадку, коли в його власній державі-члені немає національного органу акредитації або національний орган акредитації не уповноважений надавати замовлені послуги акредитації...»
Відповідно, поняття «Міжнародний Сертифікаційний Орган» означає будь який орган з сертифікації з міжнародним визнанням, що забезпечується акредитацією органу з сертифікації Національним органом з акредитації, що підписав відповідну угоду про визнання з міжнародною організацією, наприклад IAF (Міжнародний форум з акредитації).
На підтвердження своєї компетентності, ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА», відповідно до вимог тендерної документації та відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» надав атестат про Акредитацію органу з сертифікації ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА» виданого Національним Агентством з Акредитації України (НААУ) №8О107 на сертифікацію систем управління (в тому числі систем екологічного менеджменту). З серпня 2017 року НААУ отримано статус підписанта Багатосторонньої Угоди про взаємне визнання між IAF та НААУ у сферах «сертифікація продукції», «сертифікація персоналу» та «сертифікація систем менеджменту». Таким чином компетентність ТОВ «ВЕС»УКРЕКСПЕРТИЗА», як організації з міжнародним визнанням повністю підтверджена, що задовольняє вимоги тендерної документації.
Апеляція замовником до необхідності надання «документу про представництво» є недоречною, адже обмеження учасників до компаній з представництвами та не допуск головних компаній чи компаній без представництв є дискримінацією, що суперечить Законодавству України, адже структура компанії-виконавця не може бути вимогою тендерної документайції. Уповноважена особа Замовника невірно трактує дану вимогу тендерної документації, яка дає право участі в закупівлях представництвам, що не мають власної акредитації а діють в рамках акредитації головних організацій, інтереси яких представляють, а не зобов’язує компанії до наявності в їх структурі представництв.
• Також Замовником було порушено вимогу частини першої п.43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Особливості), відповідно до якої:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.»
Дану вимогу Замовник проігнорував, що не дало змоги Учаснику надати документи/обґрунтування щодо потенційних виявлених невідповідностей.
×
-
Назва доказу:
Підтвердження акредитації ОС
-
Повʼязаний документ:
image_2024_09_03T07_03_07_811Z.png
-
-
Назва доказу:
Статус НААУ в IAF
-
Повʼязаний документ:
image_2024_09_03T06_58_30_998Z.png
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
З метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов'язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі, п.59 Особливостей, просимо: 1. Прийняти скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА»УКРЕКСПЕРТИЗА» до розгляду та задовольнити її повністю; 2. Прийняти рішення, яким визнати рішення уповноваженої особи Державного підприємства «Морський торговельний порт «Південний», оформлене протоколом № 117-ЗУО від 02.09.2024 р, яким було відхилено пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА»УКРЕКСПЕРТИЗА» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, таким, що прийняте з порушенням процедури закупівлі; 3. Зобов'язати Замовника процедури закупівлі UA-2024-08-21-008935-a (уповноважену особу Державного підприємства «Морський торговельний порт «Південний»), повністю скасувати своє рішення, оформлене протоколом № 117-ЗУО від 02.09.2024 р, та визнати тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА»УКРЕКСПЕРТИЗА» такою, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.