• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання робіт з розроблення проектної документації стадії проект (П) IIІ-я черга будівництва по об’єкту: «Реконструкція будівель: поліклініки (літ. «А»), радіологічного корпусу (літ. «У»), лікувального корпусу клінічного профілю (клініка № 2) «літ. К», головного входу прохідної № 1 (дві споруди) літ. «Д», «Е», господарчого корпусу № 3 (спорткомплекс) літ. «Р», пральні (літ. «Ф»), господарсько-адміністративного корпусу (літ. «Л»), господарського корпусу № 2 (гараж для легкових автомобілів, гараж для вантажних автомобілів) літ. «С», «Т», хірургічного корпусу з будівлею дизельної електростанції (літ. «1А» і «1Б»), архіву ренген плівок (в літ. «П»), складу для кисню (станція лікувальних газів) (літ. «Н»), трансформаторної підстанції (літ. «О»), ЦТП (центральний тепловий пункт) (літ. «Ц»), вузла теплообліку (літ. «М»), господарчого складу (літ. «Ш»), господарчого складу (літ. «Щ»), прохідної № 2, сміттєзбірника із 2-х секцій (літ. «Ч»), реставрація з пристосуванням під сучасні потреби: громадського будинку - клінічний корпус № 1 (літ. «Г»), лабораторного корпусу із конференц залом (клінічного профілю) (літ. «Б» і «В»), нове будівництво радіологічного центру із клінічним корпусом №3 під створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань Національного інституту раку на вул. Ломоносова, 33/43 у Голосіївському районі м. Києва», код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування

Завершена

15 228 944.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 76 144.72 UAH
Період оскарження: 21.08.2024 15:07 - 03.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції уповноваженою особою Державне некомерційного підприємства «Національний інститут раку» (ДНП «НІР»)(протокол № 373 від 12.09.2024 р.)

Номер: 077e124406f24c869c0a1f0bbc85624d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-21-007659-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції уповноваженою особою Державне некомерційного підприємства «Національний інститут раку» (ДНП «НІР»)(протокол № 373 від 12.09.2024 р.)
Скарга:
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Державне некомерційного підприємства «Національний інститут раку» (ДНП «НІР») (протокол № 373 від 12.09.2024 р.) 21 серпня 2024 року Державне некомерційне підприємство «Національний інститут раку» (ДНП «НІР») (надалі – Замовник) оголошено процедуру «відкриті торги (з особливостями)», що регламентується ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019, ВВР, 2019, № 45, ст.289 (із змінами) (надалі - Закон) та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами та доповненнями) (надалі — Особливості), на закупівлю за предметом: Виконання робіт з розроблення проектної документації стадії проект (П) IIІ-я черга будівництва по об’єкту: «Реконструкція будівель: поліклініки (літ. «А»), радіологічного корпусу (літ. «У»), лікувального корпусу клінічного профілю (клініка № 2) «літ. К», головного входу прохідної № 1 (дві споруди) літ. «Д», «Е», господарчого корпусу № 3 (спорткомплекс) літ. «Р», пральні (літ. «Ф»), господарсько-адміністративного корпусу (літ. «Л»), господарського корпусу № 2 (гараж для легкових автомобілів, гараж для вантажних автомобілів) літ. «С», «Т», хірургічного корпусу з будівлею дизельної електростанції (літ. «1А» і «1Б»), архіву ренген плівок (в літ. «П»), складу для кисню (станція лікувальних газів) (літ. «Н»), трансформаторної підстанції (літ. «О»), ЦТП (центральний тепловий пункт) (літ. «Ц»), вузла теплообліку (літ. «М»), господарчого складу (літ. «Ш»), господарчого складу (літ. «Щ»), прохідної № 2, сміттєзбірника із 2-х секцій (літ. «Ч»), реставрація з пристосуванням під сучасні потреби: громадського будинку - клінічний корпус № 1 (літ. «Г»), лабораторного корпусу із конференц залом (клінічного профілю) (літ. «Б» і «В»), нове будівництво радіологічного центру із клінічним корпусом №3 під створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань Національного інституту раку на вул. Ломоносова, 33/43 у Голосіївському районі м. Києва, код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування (надалі – Роботи). Вид предмету закупівлі - роботи (що зазначено в оголошенні). Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-21-007659-a. Товариство з обмеженою відповідальністю “Компанія “Енергоефективність та консалтинг” - суб'єкт оскарження (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у даній закупівлі робіт та згідно Тендерної документації по процедурі: відкриті торги (з особливостями), затверджену Рішенням уповноваженої особи ДНП «НІР» від 21.08.2024 Протокол № 269 (надалі - ТД) та 05.09.2024р. (згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій) подали свою тендерну пропозицію по відповідному предмету закупівлі. У визначений термін 06.09.2024 року відбувся електронний аукціон у якому брало участь 3 (три) учасники: 1) Товариство з обмеженою відповідальністю “Компанія “Енергоефективність та консалтинг” 2) ТОВ "ІНЖИНІРИНГ-ХОЛДИНГ" 3) ТОВ "УРБАН ЕКСПЕРТС", по завершенні якого відбулось розкриття тендерних пропозицій. За результатами аукціону тендерних пропозицій учасників, наша пропозиція - ТОВ “Компанія “Енергоефективність та консалтинг”, була визначена електронною системою як найбільш економічно вигідною та є аномально низькою, що згідно Закону (та п.37 Особливостей) зобов’язує нас, як Учасника, надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою ( посилання на аукціон: https://auctions.prozorro.gov.ua/tenders/ae8007288cb14cde86976a14f5a56d48_d9a4aa15e4614bf08a4927fefccc7316.) Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»: Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. На підставі вищезазначених вимог Скаржник протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції 09.09.2024р. №1/31 (додається, додаток №1). Також у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій вих. № 1/25 від 04.09.2024 (додається, додаток № 5) Замовником розглянуто обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надане Скаржником та 12.09.2024р. відхилено тендерну пропозицію Скаржника згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, Протокол ДНП «НІР» № 373 від 12.09.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою (додається, додаток №2), як неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Підставами для прийняття такого рішення у протоколі: 1. Замовником зазначено «1. Відповідно до пункту 36 додатку 4 до тендерної документації Завдання на проєктування встановлено, що Кошторисну документацію на проектно-вишукувальні, науково-проектні роботи, будівельні роботи, роботи з реставрації з пристосуванням виконати відповідно до кошторисних норм та нормативів з ціноутворення для таких видів робіт та вимог «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» В кошторисній документації передбачити витрати зведеного кошторисного розрахунку, зокрема, але не виключно: вартість експертизи проектної документації. Як передбачено додатком 4 до тендерної документації - факт подання тендерної пропозиції означає, що учасник погоджується з технічними, якісними та кількісними характеристики предмета закупівлі відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, жодних окремих підтверджень не потрібно подавати в складі тендерної пропозиції.» Скаржник повідомляє, що відповідно пункту 3.5 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" «Завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень»; Пункт 3.12 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" визначає «об'єкт будівництва Будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури». Пункт 1.2 Загальних положень «Настанова з визначення вартості будівництва» визначає «будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи»; Отже вимоги пункту 36 додатку 4 до тендерної документації Завдання на проєктування відноситься тільки до складання Кошторисної документації щодо об’єкту будівництва, тобто саме виконання будівельних робіт зазначених в закупівлі, тому вищезазначена підстава не може бути застосована. 2. Замовником зазначено: «2. Відповідно до п.2.1. Проекту договору відповідно до додатку 6 до тендерної документації встановлено: «Порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно з Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281». Відповідно до 2.7. Проекту договору відповідно до додатку 6 до тендерної документації встановлено: «Загальна вартість Робіт за Договором включає компенсацію всіх можливих витрат Підрядника на виконання Робіт за цим Договором (в тому числі, але не виключно, вартість інженерно-технічних та інших обстежень, обмірювальних креслень приміщень, вартість проектних робіт, вартість експертизи проекту, погоджень (крім тих, що відповідно до нормативних документів має оплачувати виключно Замовник) та всіх супутніх обов’язків відповідно до цього Договору, а також винагороду за створення об’єкта права інтелектуальної власності – результатів таких робіт та плату за виключні авторські майнові права, передбачені розділом 10 цього Договору. Жодні інші витрати Підрядника не підлягають додатковій компенсації». Відповідно до п.п. 3.2.8. Проекту договору відповідно до додатку 6 до тендерної документації встановлено: «Відповідно до даного Договору забезпечити проходження проектної документації відповідної експертизи. При цьому, оплату проходження згаданої вище експертизи та інших погоджень здійснює Підрядник»; Відповідно до пункту 3 Розділ VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю Проект договору про закупівлю тендерної документації встановлено: «Факт подання тендерної пропозиції означає, що учасник погоджується, укласти договір відповідно до Додатку 6 до тендерної документації, жодних окремих підтверджень не потрібно подавати в складі тендерної пропозиції». Скаржник інформує, що пунктом 2 Додатку 9 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, подаються переможцем процедури закупівлі: «2. Переможець процедури закупівлі під час укладання договору зобов'язаний надати Замовнику протягом двох робочих днів після визначення його переможцем (в електронній системі закупівель) наступні документи: 2.1. договірну ціну на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво»* (додаток 8 до Настанови (пункт 5.7)) результатами закупівлі. 2.2. кошторис на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво»; 2.3. інше на запит Замовника, що стосується розрахунку цінової пропозиції. *У разі, якщо переможець за результатами проведення процедури закупівлі подає документи щодо розрахунку договірної ціни, кошторисів, тощо, передбачені розділом ІV додатку 4 до тендерної документації, не у відповідності до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», то така пропозиція буде відхилена відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.» Тобто, умови стосуються учасників в статусі Переможця, де договірною ціною є ціна торгів, яка розраховується у відповідності до «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» та є невід’ємною частиною договору. Звертаємо увагу, що Скаржник після аукціону на етапі обґрунтування аномально низької ціни перебував у статусі Учасника, а його тендерна пропозиція перебувала на розгляді у Замовника. Тобто, Скаржник не був і не є Переможцем у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації, а його ціна не є Договірною ціною внаслідок чого застосування будь-яких норм, вимог і положень, які встановлені до договірної ціни Переможця, не є можливими за даних обставин. Надання Зведеного кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (Фома 1-П) у якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної̈ пропозиції від 09.09.2024 №1/31 замовником не вимагалося, його було надано Учасником в якості додаткової інформації до обґрунтування, а отже будь-які зауваження до вказаного додатку не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до вимог п. 44 Особливостей. Крім того, форма зведеного кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (Фома 1-П, Додаток № 3 до Настанови (п. 2.21)) регламентована Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затвердженою Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Вказаною Настановою, виділення витрат на проведення експертизи проектної документації окремо не вимагається, тому у наданому в якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції зведеному кошторисі на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи зазначено інформацію про вартість з урахуванням інших витрат, в тому числі витрат на проведення експертизи проектної документації. Отже, Скаржник виконав всі встановлені вимоги в статусі Учасника. Зауважень у Замовника до переліку наявності документів немає. Відповідні документи на підтвердження умов надані у складі пропозиції: Лист-гарантія технічні специфікації вих.№ 1/30 від 04.09.24р. щодо усвідомлення та згоди з умовами Додатків 4 та 7 ТД, п.7 та п.36. (додається, додаток № 4) Також п.43 Особливостей встановлено що: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто надати Учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей, за їх наявності. Враховуючи підстави відхилення, наявних невідповідностей немає. Таким чином, Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника та вважає, що надання кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» в повному обсязі відбувається лише під час визначення його Переможцем процедури закупівлі. Тому для підтвердження наданого Зведеного кошторису в якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надаємо Зведений кошторис з обґрунтуванням наведених в ньому розрахунків - локальні кошториси, в яких враховано вартість експертизи проектної документації (додається, додаток №3). Одночасно повідомляємо, що пунктом 1.2 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовником процитовано положення Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обґрунтування аномально низької ціни у довільній формі та не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна. Замовник не довів та документально не підтвердив, що обґрунтування аномально низької ціни неналежно оформлено. Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької ціни надається в довільній формі. Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених вище підстав. Отже скаржник надав обґрунтування аномально низької ціни вчасно та з дотриманням вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, обґрунтування містить пояснення, завдяки чому досягається економія коштів. Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Компанія «ЕЕК» та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, у т. ч. принципи здійснення закупівель, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
Дата розгляду скарги: 26.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.09.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2024 17:28
Дата виконання рішення Замовником: 03.10.2024 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.09.2024 №15916-р/пк зобов’язано Державне некомерційне підприємство «Національний Інститут Раку» скасувати Рішення.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ ТА КОНСАЛТИНГ", Калинин Сергей 380992669947 eek2@ukr.net http://eec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6bb7558835ad4e6f852e9bf68bde098b
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо оскарження відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, Протокол ДНП «НІР» № 373 від 12.09.2024 р. щодо прийняття рішення, як неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скарга щодо оскарження відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, Протокол ДНП «НІР» № 373 від 12.09.2024 р. щодо прийняття рішення, як неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Скаржник повідомляє, що відповідно пункту 3.5 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" «Завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень»;
Пункт 3.12 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" визначає «об'єкт будівництва Будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури».
Пункт 1.2 Загальних положень «Настанова з визначення вартості будівництва» визначає «будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи»;
Отже вимоги пункту 36 додатку 4 до тендерної документації Завдання на проєктування відноситься тільки до складання Кошторисної документації щодо об’єкту будівництва, тобто саме виконання будівельних робіт зазначених в закупівлі, тому вищезазначена підстава не може бути застосована.
Скаржник інформує, що пунктом 2 Додатку 9 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, подаються переможцем процедури закупівлі:
«2. Переможець процедури закупівлі під час укладання договору зобов'язаний надати Замовнику протягом двох робочих днів після визначення його переможцем (в електронній системі закупівель) наступні документи:
2.1. договірну ціну на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво»* (додаток 8 до Настанови (пункт 5.7)) результатами закупівлі.
2.2. кошторис на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво»;
2.3. інше на запит Замовника, що стосується розрахунку цінової пропозиції.
*У разі, якщо переможець за результатами проведення процедури закупівлі подає документи щодо розрахунку договірної ціни, кошторисів, тощо, передбачені розділом ІV додатку 4 до тендерної документації, не у відповідності до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», то така пропозиція буде відхилена відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.»
Тобто, умови стосуються учасників в статусі Переможця, де договірною ціною є ціна торгів, яка розраховується у відповідності до «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» та є невід’ємною частиною договору.
Звертаємо увагу, що Скаржник після аукціону на етапі обґрунтування аномально низької ціни перебував у статусі Учасника, а його тендерна пропозиція перебувала на розгляді у Замовника.
Тобто, Скаржник не був і не є Переможцем у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації, а його ціна не є Договірною ціною внаслідок чого застосування будь-яких норм, вимог і положень, які встановлені до договірної ціни Переможця, не є можливими за даних обставин.

Надання Зведеного кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (Фома 1-П) у якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної̈ пропозиції від 09.09.2024 №1/31 замовником не вимагалося, його було надано Учасником в якості додаткової інформації до обґрунтування, а отже будь-які зауваження до вказаного додатку не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до вимог п. 44 Особливостей.
Крім того, форма зведеного кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (Фома 1-П, Додаток № 3 до Настанови (п. 2.21)) регламентована Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затвердженою Наказом Мінрегіону від 01.11.2021
№ 281. Вказаною Настановою, виділення витрат на проведення експертизи проектної документації окремо не вимагається, тому у наданому в якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції зведеному кошторисі на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи зазначено інформацію про вартість з урахуванням інших витрат, в тому числі витрат на проведення експертизи проектної документації.

Отже, Скаржник виконав всі встановлені вимоги в статусі Учасника. Зауважень у Замовника до переліку наявності документів немає. Відповідні документи на підтвердження умов надані у складі пропозиції: Лист-гарантія технічні специфікації вих.№ 1/30 від 04.09.24р. щодо усвідомлення та згоди з умовами Додатків 4 та 7 ТД, п.7 та п.36. (додається, додаток № 4)
Також п.43 Особливостей встановлено що: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто надати Учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей, за їх наявності. Враховуючи підстави відхилення, наявних невідповідностей немає.

Таким чином, Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника та вважає, що надання кошторису на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи згідно з «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» в повному обсязі відбувається лише під час визначення його Переможцем процедури закупівлі. Тому для підтвердження наданого Зведеного кошторису в якості додатку до обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надаємо Зведений кошторис з обґрунтуванням наведених в ньому розрахунків - локальні кошториси, в яких враховано вартість експертизи проектної документації (додається, додаток №3).
Одночасно повідомляємо, що пунктом 1.2 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовником процитовано положення Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обґрунтування аномально низької ціни у довільній формі та не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна. Замовник не довів та документально не підтвердив, що обґрунтування аномально низької ціни неналежно оформлено. Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької ціни надається в довільній формі. Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених вище підстав.
Отже скаржник надав обґрунтування аномально низької ціни вчасно та з дотриманням вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, обґрунтування містить пояснення, завдяки чому досягається економія коштів.
Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Компанія «ЕЕК» та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, у т. ч. принципи здійснення закупівель, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника