• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Дизельне паливо в талонах (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2024 12:13 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 5ad94fb94d9941789b8606a9fe6a5f8b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-21-004692-a.a2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2024 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 18:41
Дата виконання рішення Замовником: 22.10.2024 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ №15751-р/пк-пз від 24.09.2024 року Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації по закупівлі Дизельне паливо в талонах (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № закупівлі UA-2024-08-21-004692-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9fd143a5a67047829d1bd7536315adcb
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати три АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником 21.08.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію рішенням Уповноваженої особи (протокол від 21.08.2024 року) ПЕТЕРБУРГСЬКА Ю.О., в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Постанови № 1178 і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.»
09.09.2024 року Замовником внесено зміни та опубліковано тендерну документацію на виконання Рішення органу оскарження за № 14818-р/пк-пз від 04.09.2024 в частині виключення вимоги щодо наявності 3 АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М. І. Пирогова ВОР, які були дискримінаційні по відношенню до Скаржника.
Проте, 13.09.2024 року Замовником внесено зміни та опубліковано тендерну документацію, яка знову містить дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника.

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В п. 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати три АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР:

«4. Обов’язкова наявність пального, зазначеного у специфікації на всіх АЗС-мережі. Для забезпечення безперебійної заправки санітарних автомобілів, необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист щодо наявності трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР.»


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР» (юридична адреса Замовника Україна, 21018, м. Вінниця, вул. Пирогова, 46):
- наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в межах 5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).:
- 2 (дві) АЗС, що знаходяться на відстані до 5 кілометрів від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
Адреси мережі БРСМ-нафта на відстані 5 кілометрів у кількості 2 АЗС:
АЗК БРСМ-Нафта, вулиця Якова Гальчевського, 60А, Вінниця, Вінницька область, Украина, 21019 -44, км до Заказчика
АЗК БРСМ Нафта -Turbota Pro, Хмельницьке шосе, 114-І, Вінниця, Вінницька область, Украина, 21000-4,2 км до Замовника

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності трьох (3) АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР» (юридична адреса Замовника Україна, 21018, м. Вінниця, вул. Пирогова, 46).
При цьому, 2 (дві) АЗС Скаржника знаходиться на відстані до 5 кілометрів від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Дизельне паливо в талонах (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти) ».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 1b00c767370e485c86d483e19879cc41
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-21-004692-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.08.2024 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.09.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником: 09.09.2024 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ № 14818-р/пк-пз від 04.09.2024 р. Замовником прийнято рішення щодо внести зміни до тендерної документації по закупівлі Дизельне паливо в талонах (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № закупівлі UA-2024-08-21-004692-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6da2d8679f694f949f2ebddcdfab2eb0
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати три АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В п. 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати три АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР:

«Обов`язкова наявність пального, зазначеного у специфікації на всіх АЗС-мережі. Для забезпечення безперебійної заправки санітарних автомобілів, необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР.»


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР» (юридична адреса Замовника Україна, 21018, м. Вінниця, вул. Пирогова, 46):
- наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в межах 5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).:
- 2 (дві) АЗС, що знаходяться на відстані до 5 кілометрів від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
Адреси мережі БРСМ-нафта на відстані 5 кілометрів у кількості 2 АЗС:
АЗК БРСМ-Нафта, вулиця Якова Гальчевського, 60А, Вінниця, Вінницька область, Украина, 21019 -44, км до Заказчика
АЗК БРСМ Нафта -Turbota Pro, Хмельницьке шосе, 114-І, Вінниця, Вінницька область, Украина, 21000-4,2 км до Замовника

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності трьох (3) АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР» (юридична адреса Замовника Україна, 21018, м. Вінниця, вул. Пирогова, 46).
При цьому, 2 (дві) АЗС Скаржника знаходиться на відстані до 5 кілометрів від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР (вул. Галини Мазепи, 53-А).
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Дизельне паливо в талонах (ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти) ».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: eece375109694f299a4d0f3dc4f376a5
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників власних АЗС та АЗС у праві користуванні.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних АЗС та АЗС у праві користуванні:
«На підтвердження права користування відповідними АЗС, Учасник в склалі своєї тендерної пропозиції повинен надати належний документ , підтверджуючий право власності та/або право користування .
5. Відпуск автомобільного палива здійснюється цілодобово та проводиться за талонами на власних автозаправних станціях постачальника.»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6e4ae0b573ab4ca8bda7a9960ac8b04c
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Терміну дії талонів має бути не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 3 до Проекту договору згідно Додатку № 4 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо Терміну дії талонів має бути не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником:
«3. Термін дії талонів має бути не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у пункті 1 Строк дії Договору: «Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами, скріплення печатками Сторін і діє до 31 грудня 2024 року включно, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань в частині розрахунків.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «Закупівля товару здійснюється до 31.12.2024 року.».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен бути не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів - не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів «не меншим, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту отримання талонів Замовником», що строк поставки Товару - до 31.12.2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації