• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Малоцінні предмети та інвентар індивідуального користування для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з сучасного п’ятиборства в міжнародних змаганнях (наказ 1883) (ДК 021:2015:37410000-5 – Інвентар для спортивних ігор на відкритому повітрі)

Завершена

316 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 580.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2024 19:15 - 27.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: d89c03af8c984e218b93ffa254f05039
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-20-012136-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2024 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2024 11:23
Дата виконання рішення Замовником: 10.10.2024 14:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2024 № 16373-р/пк-пз Замовник скасував рішення про відміну процедури закупівлі — "Малоцінні предмети та інвентар індивідуального користування для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з сучасного п’ятиборства в міжнародних змаганнях (наказ 1883) (ДК 021:2015:37410000-5 –Інвентар для спортивних ігор на відкритому повітрі)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-20-012136-a.
Автор: ФОП "ГУРІНЕНКО ЯРОСЛАВ ІГОРОВИЧ", Ярослав Гуріненко +380631112684 yaroslav.gurinenko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5e7a1534add0404cb270fb920db87c90
Заголовок пункту скарги: Неможливість усунення порушень
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником торгів було відмінено процедуру закупівлі з наступних підстав:



Замовник торгів ні яким чином не обґрунтовує своє рішення в частині відсутності неможливості усунення порушень в закупівлі товару, цитує Закон України «Про публічні закупівлі».

Виходячи з протоколу відміни закупівлі, Замовник торгів не долучив жодних документів які б свідчили про неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Станом на 24.09.2024 не було належним чином оформлене таке рішення, а отже рішення Замовника згідно з яким торги визнані такими, що не відбулись через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель від 24.09.2024 є таким, що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».

Скаржник вважає рішення Замовника необґрунтованим, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципі здійснення публічних закупівель, визначених в Законі, чим порушує права та законні інтереси Скаржник, як учасника/переможця Процедури закупівлі, оскільки рішення про відміну торгів через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель не відповідає реальним потребам підприємства, та не оформлене станом на 24.09.2024 відповідно до вимог Закону.
Скаржник має можливість виконати умови договору в стислі терміни.
В той же час строк дії договору встановлено до 31.12.2024 року, Замовник торгів має можливість подовжити термін виконання договору, згідно пункту 10.1 Проекту договору.
Враховуючи зазначене вважаємо, що Замовник формально виніс дане рішення та факти зазначені в ньому не відповідають дійсності.

В той же час існують об'єктивні обставини, які склалися, дають підстави вважати, що строк виконання зобов'язань за договором може бути продовжений у межах строку його дії. Це можливо, оскільки наявні відповідні аргументи та підстави для визнання причини продовження строку виконання зобов'язань поважною.

Тому, враховуючи всі ці фактори, продовження строку виконання зобов'язань є виправданим кроком у рамках законодавства і умов договору.

Узв'язку з тим, що процедура закупівлі затягнулася, створилась проблема, що строк виконання договору виявився недостатнім. У такому випадку, законодавство дозволяє сторонам договору подовжити строк його виконання за їхньою спільною згодою. Це створює правову основу для того, щоб учасники договору, за потреби, могли внести зміни до договору у формі додаткової угоди, яка офіційно продовжить строки виконання, не порушуючи при цьому умов первинного договору та не викликаючи юридичних чи фактичних проблем.

Тому, враховуючи всі ці фактори, продовження строку виконання зобов'язань є виправданим кроком у рамках законодавства і умов договору.

Беручи до уваги зазначені обставини, наявні порушення можна законодавчо усунути, шляхом підписання договору по закупівлі, щоб не відкладати його виконання, і разом з тим підготувати додаткову угоду, яка офіційно закріпить продовження строків виконання договору. Це рішення є логічним і доцільним кроком у світлі затягнутої процедури закупівлі, яка впливає на своєчасність виконання всіх умов договору. Оформлення додаткової угоди не лише забезпечить юридичну визначеність, але й створить можливість для гнучкого управління строками виконання, що є необхідним для успішного завершення проекту.

Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування
316 000,00 грн. (джерело фінансування – Державний бюджет України). Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі – серпень 2024 р.

Таким чином кошти були передбачені виділеним Державний бюджет України Замовнику. Наданим протоколом засідання тендерного комітету Замовника щодо визнання тендеру таким, що не відбувся на закупівлю від 24.09.2024 р. Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі згідно підстави: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Зважаючи на зазначене вище, вважаємо, що замовник формально виніс даний протокол з метою відмінити процедуру закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам положенням Закону України «Про публічні закупівлі».

В той же час Замовник торгів не наводить жодних аргументів яким чином навіщо йому відміняти закупівлю якщо потреба в придбачанні інвентарю для спортивних ігор на відкритому повітрі не покрита.

Отже, Замовник торгів не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни торгів - неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стало підставою для прийняття рішення про відміну Процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, Замовник, відмінив Процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)