• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)

Завершена

630 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 200.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2024 10:26 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження результатів кваліфікації

Номер: 48b73a187d1f4e448aa1e19f34930e42
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-20-002218-a.b1
Назва: Оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.09.2024 16:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.09.2024 11:02
Автор: ТОВ "«Науково-виробниче підприємство «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій»", Sergey Pereyaslov +380956175600 ocpit@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c75a000fcd44e049f7cd35862723dc6
Заголовок пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи ЧЕРНІВЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА (Протокол від 03.09.2024 року № 02/09/24) Київський столичний університет імені Бориса Грінченка а він був визначений переможцем Торгів. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, вважає його неправомірним і дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи ЧЕРНІВЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА (Протокол від 03.09.2024 року № 02/09/24) Київський столичний університет імені Бориса Грінченка було визначено переможцем процедури відкритих торгів «Код ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)» (UA-2024-08-20-002218-a).
Вважаємо, що вищезазначене рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), а тому має бути скасовано, виходячи з наступного.
У Розділі 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, підпункт 9 та у Розділі 1 пункт 18 ДОДАТКУ 5 до тендерної документації, Замовником була встановлена вимога згідно з якою Учасники повинні надати в складі своєї тендерної пропозиції - Документ (копію висновку про відповідність), що підтверджує відповідність інформаційно-виробничого комплексу вимогам, що встановлені наказом Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 № 1474, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.12.2013 за № 2245/24777, для виготовлення карток студентських (учнівських) квитків державного зразка.
На звернення ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій» в електронній системі закупівель від 22.08.2024 року до Замовника конкретизувати, яке саме підприємство (організація) повинно бути зазначено у Висновку ДП «Інфоресурс», тобто чи має бути зазначений у такому Висновку безпосередньо Учасник процедури закупівлі, який подає тендерну пропозицію, чи Учасником у складі своєї тендерної документації можуть бути залучені (надані) документи сторонніх підприємств (організацій) Замовником була надана наступна відповідь:
«Під час перевірки наданих документів Переможцем торгів будуть розглядатись тільки ті документи, що стосуються безпосередньо Учасника, а не сторонніх організацій (підприємств), в межах чинного законодавства.
Окремо зауважуємо, що субпідряд в даній закупівлі не передбачено умовами Тендерної документації.»

Приписом п. 1.6. Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС «ОСВІТА»), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15.12.2004 року № 939 (далі – Положення № 939), встановлено, що створення інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА» здійснюється на основі письмової заяви суб’єкта господарювання, яка може подаватися як в управління освіти і науки обласної державної адміністрації, так і безпосередньо до Міністерства освіти і науки та оформлюється наказом Міністерства освіти і науки (далі – МОН).
Пунктом 3.1. Положення № 939 визначено, що для провадження діяльності відповідно до свого призначення та для передавання/приймання інформації в електронному вигляді, з метою забезпечення конфіденційності, стабільності та достовірності інформації, яка подається, вузол ІВС «ОСВІТА» повинен бути зареєстрований у інформаційно-технічного адміністратора ІВС «ОСВІТА».
Таким чином, як випливає з вищезазначеної відповіді Замовника, та власне і з вищенаведених вимог чинного законодавства, вузол ІВС «ОСВІТА» може виконувати свої функції та здійснювати діяльність виключно після оформлення відповідного наказу МОН та реєстрації такого вузла ІВС «ОСВІТА» у інформаційно-технічного адміністратора ІВС «ОСВІТА», а тому саме Учасник, який буде виготовляти студентські (учнівські) квитки, у встановленому законодавством порядку має набути статус інформаційно-виробничого вузла і саме стосовно такого Учасника Державним підприємством «Інфоресурс» має бути складений позитивний висновок про відповідність його інформаційно-виробничого комплексу вимогам, що встановлені Положенням №1474.
Проте, Замовник, незважаючи на те, що, як випливає з інформації, наведеної на сайті уповноваженого органу Міністерства освіти України (ДП «Інфоресурс») Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965) відсутній у реєстрі інформаційно-виробничих вузлів, які здійснюють виготовлення студентських (учнівських) квитків державного зразка згідно з позитивними висновками про відповідність інформаційно-виробничих комплексів вимогам, що встановлені Положенням №1474, наданими за результатами проведених аналізів та оцінок якості пластикових карток (https://www.inforesurs.gov.ua/education-documents/producers/), а також на те, що і висновок Державного підприємства «Інфоресурс» від 08.12.2015 р. № 01.01-12/1402, і наказ МОН від 10.12.2015 року № 1269 підтверджують, що вимогам тендерної документації Замовника відповідає зовсім інша юридична особа, а саме Київський університет імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 02136554), а не Учасник – Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965), у той час як у Розділі 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, підпункт 9 та у Розділі 1 пункт 18 ДОДАТКУ 5 до тендерної документації, а також у відповіді на наше звернення Замовник чітко зазначив, що Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції висновок Державного підприємства «Інфоресурс» (уповноваженого органу Міністерства освіти і науки України) про відповідність інформаційно-виробничого комплексу для виготовлення карток студентських та учнівських квитків державного зразка вимогам, що встановлені Положенням № 1474, складений стосовно саме Учасника, тобто Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965), а не будь-якої іншої юридичної особи, у тому числі і правопопередника Учасника, тим не менш визначив Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965) переможцем даної закупівлі, вказавши у своєму рішенні, що тендерна пропозиція останнього повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, що не відповідає дійсності та спростовується наведеними у даній скарзі обставинами.
З приводу наданого Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка листа від 14.08.2024 року № 063/01-1542/10, у якому він зазначає, що являється правонаступником прав та обов’язків Київського університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 02136554) відповідно до рішення Київської міської ради від 23.06.2022 року № 4754/4795 та стверджує, що набув статусу інформаційно-виробничого вузла, на підтвердження чого долучив лист-роз’яснення МОН № 3/1075-24 від 20.02.2024 року, необхідно зауважити, що, по-перше, як вже зазначалося вище, створення інформаційно-виробничого вузла оформлюється наказом Міністерства освіти і науки, який за своєю правовою природою є розпорядчим документом, а не листами-роз’ясненнями, які містять думку автора з того чи іншого питання та не являються правовими актами розпорядчого характеру. І, крім того, інформаційно-виробничий вузол в обов’язковому порядку має бути зареєстрований у інформаційно-технічного адміністратора ІВС «ОСВІТА» та внесений до відповідного реєстру і тільки після цього може здійснювати свою діяльність, в той час як Київський столичний університет імені Бориса Грінченка відсутній у цьому реєстрі (https://www.inforesurs.gov.ua/education-documents/producers/).
По-друге, у своєму листі № 3/1075-24 від 20.02.2024 року, Міністерство освіти і науки України у першу чергу звертає увагу на неврегульованість питання правонаступництва у Положенні № 939 та Положенні № 1474 і вказує, що зазначені нормативно правові акти не містять норм, які б врегульовували питання можливості виконання юридичними особами функцій вузлів ІВС «ОСВІТА», у разі, якщо вони є правонаступниками інших юридичних осіб, що набули такого статусу та жодним чином не визначає Київський столичний університет імені Бориса Грінченка інформаційно-виробничим вузлом, не говорячи вже про те, що створення інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА», згідно з вимогами Положення № 939, оформлюється наказом, а не листом-роз’ясненням, у зв’язку з чим зазначений Учасник перебравши права та обов’язки Київського університету імені Бориса Грінченка відповідно до загальної норми ч. 1 ст. 140 ЦК України щодо правонаступництва, тим не менш має дотримуватись вимог, встановлених спеціальними нормами Положення № 939 та Положення № 1474 у тому числі щодо обов’язкової реєстрації інформаційно-виробничого вузла у інформаційно-технічного адміністратора ІВС «ОСВІТА» та внесення інформації щодо нього до відповідного реєстру, дотримання відповідності інформаційно-виробничого комплексу для виготовлення карток студентських (учнівських) квитків державного зразка вимогам до інформаційно-виробничих вузлів, обов’язкової наявності не менше двох працівників, які мають не менше ніж дворічний досвід роботи в сфері інформаційного та документального забезпечення осіб даними з питань освіти та пройшли відповідну підготовку та отримали відповідні сертифікати та смарт-карти персонального доступу до системи тощо, оскільки зазначені спеціальні нормативно-правові акти не встановлюють випадків, коли передбачені ними процедури не розповсюджуються на юридичних осіб, які мають намір отримати статус інформаційно-виробничого вузла, у тому числі у випадку правонаступництва, з чим погоджується і МОН у листі № 3/1075-24 від 20.02.2024 року вказуючи на неврегульованість цього питання. Тим більше, що відповідність інформаційно-виробничого комплексу для виготовлення карток студентських (учнівських) квитків державного зразка вимогам до інформаційно-виробничих вузлів та наявність не менше двох відповідних працівників перевіряється Державним підприємством «Інфоресурс» та фіксується ним в акті про результати первинного/позапланового аналізу та оцінки якості, на підставі якого в подальшому ним складається висновок про відповідність чи невідповідність інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам і Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965) у складі своєї тендерної пропозиції не було надано жодних підтвердних документів, виданих ДП «Інфоресурс», як уповноваженим органом, що після проведеної реорганізації він має у своєму штаті працівників з не менше ніж дворічним досвідом роботи в сфері інформаційного та документального забезпечення осіб даними з питань освіти, які пройшли відповідну підготовку та отримали відповідні сертифікати, а його інформаційно-виробничий комплекс для виготовлення карток студентських (учнівських) квитків державного зразка відповідає вимогам до інформаційно-виробничих вузлів.
Показовою у даному контексті була позиція Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, викладена у листі від 08.09.2008 року № 7574 щодо отримання нової ліцензії у випадку реорганізації юридичної особи, у якому Держкомпідприємництва, вказавши на вичерпний перелік підстав для переоформлення ліцензій, наведений у ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 року № 1775-ІІІ (далі – Закон № 1775-ІІІ), який втратив чинність 28.06.2015 року у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 року № 222-VІІІ (далі – Закон № 222-VІІІ), зазначив, що у випадках реорганізації юридичної особи суб’єкту господарювання необхідно отримати нову ліцензію.
І хоча необхідність отримання нової ліцензії у випадку реорганізації юридичної особи і так випливала зі змісту ст. 16 Закону № 1775-ІІІ, хоча і не була чітко визначена, а крім того, підтверджувалась вищенаведеною позицією діючого на той час компетентного органу (Держкомпідприємництва), тим не менш законодавець ще більш чітко та однозначно закріпив на законодавчому рівні у ч. 4 ст.15 Закону № 222-VІІІ, що якщо ліцензіат припиняється в результаті злиття, приєднання чи перетворення і його правонаступник має намір провадити вид господарської діяльності, на провадження якого ліцензіат мав ліцензію, такий правонаступник зобов’язаний отримати нову ліцензію, а раніше видана ліцензія підлягає анулюванню.
Тобто зазначеним приписом ч. 4 ст. 15 Закону № 222-VІІІ імперативно встановлюється обов’язковість для правонаступника, у тому числі утвореного у зв’язку з реорганізацією правопопередника шляхом злиття, отримання нової ліцензії, незважаючи на те, що до нього також переходять права та обов’язки правопопередника відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України, як вони перейшли до Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965), у зв’язку з реорганізацією шляхом злиття Київського університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 02136554) на підставі рішення Київської міської ради від 23.06.2022 року № 4754/4795.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, вбачається, що норми ч. 4 ст. 15 Закону № 222-VІІІ, які встановлюють обов’язковість отримання нової ліцензії правонаступником юридичної особи, реорганізованої у тому числі шляхом злиття та, відповідно, і проведення обов’язкової перевірки такого правонаступника на відповідність ліцензійним умовам певного виду господарської діяльності, мають бути застосовані по аналогії до подібних за своєю правовою природою правовідносин стосовно дотримання правонаступником юридичної особи, реорганізованої у тому числі шляхом злиття, вимог та процедур, регламентованих Положенням № 939 та Положенням № 1474 щодо набуття статусу інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА» та виготовлення карток студентських та учнівських квитків державного зразка, з огляду на те, що Положенням № 939 та Положенням № 1474 безпосередньо не врегульоване питання щодо набуття статусу інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА» правонаступником реорганізованої юридичної особи, яка мала такий статус, а предмет регулювання і Закону № 222-VІІІ, як до цього і Закону № 1775-ІІІ, і Положення № 939 та Положення № 1474 є схожим, адже зазначені нормативно-правові акти встановлюють вимоги та процедури яких мають дотримуватись суб’єкти господарювання для провадження певних видів господарської діяльності тим більше, що у п. 1.2. Положення № 939 прямо зазначено, що це Положення розроблено, у тому числі, відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», рівно як про це зазначено і в інших нормативно-правових актах, які регулюють порядок діяльності та функціонування ІВС «ОСВІТА», зокрема Положенні про інформаційно-виробничу систему інформаційного та документарного забезпечення установ та громадян України в галузі освіти (ІВС «ОСВІТА»), затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003 року № 811, в абз. 4 п. 1.2. якого також зазначено, що правовою основою розробки цього Положення є Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».
Таким чином, як випливає з вищенаведеного, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965) був зобов’язаний пройти всі процедури та отримати відповідні документи визначені Положенням № 939 та Положенням № 1474 після переходу до нього усіх прав та обов’язків Київського університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 02136554), з дати прийняття Київською міською радою рішення від № 4754/4795, тобто з 23.06.2022 року (щодо моменту виникнення універсального правонаступництва див. постанову Верховного Суду від 14.09.2020 року у справі № 296/443/16-ц (провадження № 61-16634сво19), а тому до моменту включення Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965) до реєстру інформаційно-виробничих вузлів, після проведення Державним підприємством «Інфоресурс» відповідної перевірки, результати якої будуть зафіксовані ним в акті про результати первинного/позапланового аналізу та оцінки якості, на підставі якого в подальшому буде складений висновок та виданий відповідний наказ Міністерства освіти і науки стосовно саме Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (код ЄДРПОУ 45307965), який є єдиною підставою для початку виготовлення карток студентських (учнівських) квитків державного зразка (п. 7 розділу 3 Положення № 1474), останній не являється інформаційно-виробничим вузлом у розумінні Положення № 939 та Положення № 1474, а тому не відповідає вимогам тендерної документації Замовника (ЧЕРНІВЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА), у зв’язку з чим останній був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію зазначеного Учасника.
При цьому, оскільки Київський столичний університет імені Бориса Грінченка та подані у ним у складі тендерної пропозиції документи не відповідають саме кваліфікаційним критеріям, які містяться у тендерній документації (Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, підпункт 9) та у додатку 5 (Розділ 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» пункт 18) в частині відсутності у складі тендерної пропозиції висновку Державного підприємства «Інфоресурс» стосовно Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та абз. 1 додатку 2 (Технічне завдання, Вимоги до предмета закупівлі) в частині вимоги, що студентські квитки державного зразка та порядок їх замовлення мають відповідати технічним вимогам, що зазначені у Положенні № 1474, у якому встановлено, що підставою для початку виготовлення карток є відповідний наказ Міністерства освіти і науки України, виданий на основі позитивного висновку уповноваженого органу про відповідність інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам, і який, разом з позитивним висновком уповноваженого органу про відповідність інформаційно-виробничого комплексу створеного на базі Київського столичного університету імені Бориса Грінченка встановленим вимогам, відсутній у зазначеного Учасника, такі невідповідності, згідно абз. 2 п. 43 Особливостей, не можуть бути виправлені в порядку, передбаченому п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір