-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пісок
Торги не відбулися
2 650 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 502.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 502.00 UAH
Період оскарження:
20.08.2024 08:15 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
069e1c36a36d403eb2c1c5c90f68b548
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-20-000116-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга
на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
29.08.2024 року об 13-08 годині відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі, оголошеної КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі-замовник) на закупівлю ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Пісок щільний природний для дорожніх робіт) у кількості – 10 000 тон (далі-товар), ідентифікатор закупівлі № UA-2024-08-20-000116-a (далі-закупівля).
Очікувана вартість закупівлі становить: 2 650 200,00 грн. з ПДВ.
У закупівлі прийняли участь такі учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕНД".
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОБІ".
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІ СТОУН ПЛЕНТ".
- ТОВ АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ.
Тендерні пропозиції вище перелічених учасників були відхилені замовником.
За результатами розгляду тендерної пропозицій ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (далі - cкаржник), замовник всупереч ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та всупереч Постанові від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі-Постанова) безпідставно прийняв протокольне рішення №581/2024 від 26.09.2024 року про відхилення тендерної пропозиції cкаржника (далі-протокольне рішення), пропозиція якого повністю відповідає вимогам та технічним вимогам тендерної документації закупівлі з урахуванням пункту 43 Постанови і тому таке протокольне рішення повинно бути скасовано.
Пунктом 1 Постанови визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно з пунктом 55 Постанови оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 3 пункту 59 Постанови встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю».
В зв’язку із зазначеним ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання замовником Закону та Постанови при проведенні розгляду тендерної пропозиції скаржника.
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Уповноваженою особою замовника при розгляді тендерної пропозиції cкаржника було порушено статті 22, 23 і 29 Закону та пункти 41, 43, 44 Постанови.
Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника торгів безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника, вказавши причину: що
- «в Технічній пропозиції скаржника згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3».
Згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції Протоколу сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5».
Згідно наданого Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3.
Відповідно в пропозиції Учасника відсутні підтвердні документи згідно пункту 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією та Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника.»
Скаржник повністю не згоден з протокольним рішенням замовника, яке порушує права і інтереси скаржника та вимоги Закону та Постанови.
Уповноваженою особою замовника закупівлі протокольним рішенням в порушення статей 22, 23, 29 Закону та пунктів 41, 43, 44 Постанови безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника не застосувавши пункт 43 Постанови для надання скаржнику вимоги про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, які підпадають під вимоги пункту 43 Постанови при розгляді такої тендерної пропозиції.
Керуючись пунктом 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно пункту 43 Постанови - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Статтею 23 Закону, встановлено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів, а саме:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
- 2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
- 3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
- 4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
- 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Крім того, абзацом другим, підпункту 2, пункту 44 Постанови встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови.
В абзаці 3 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі зазначено, що Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у п.47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації відповідно до Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції викладеному у Додатку 1 до тендерної документації.
У Додатку 1 до тендерної документації зазначений такий перелік документів та інформації, які повинні бути надані у складі тендерної пропозиції скаржника, а саме:
- 1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- 1.1. Документами(-ом), що підтверджують(є) повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення та/або довіреністю та/або дорученням та/або іншим документом; у разі якщо підписант є керівником або особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, документальне підтвердження повноважень не вимагається; у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- 1.2. Документами, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі:
- 1.2.1. Технічною пропозицією за формою Додатку 4 до цієї тендерної документації.
- 1.2.2. Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією.
- 1.2.3. Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника.
- 1.2.4. Паспорт радіаційної якості або радіаційний сертифікат відповідно до НРБУ-97 з результатами вимірювань: К-40, Th-232, Ra-226 та величиною ефективної питомої активності природних радіонуклідів Аеф≤370 Бк*кг-1, виданий акредитованою лабораторією.
1.2.5. Для не виробників товару: договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора (представника, дилера), або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником.
1.3. Решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані Учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Також, відповідно до пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі було передбачено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» надається згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації.
Скаржником в своїй тендерній пропозиції було надано усі документи та інформацію, яка вимагалася Додатками 1, 3 та Розділом 3 ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі, а саме:
На вимогу пунктів 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 до тендерної документації, скаржником було надано (завантажено):
- Протокол сертифікаційних випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF».
- Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf.
Постає питання, чому уповноважена особа замовника при розгляді тендерної пропозиції скаржника, не звернула увагу на завантажені документи тендерної пропозиції, які вимагалися пунктами 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 тендерної документації: - Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF» та Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf., оскільки посилання на Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року та на Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника було зазначено в протокольному рішенні при відхиленні тендерної пропозиції скаржника.
Просимо Комісію звернути увагу, що замовником вимагалося надання Зразку паспорту (сертифікату) якості від виробника, але при цьому замовником не було чітко конкретизовано який саме повинен бути зразок такого паспорту, або його форма, чи повинен він мати слово - «ЗРАЗОК» чи повинен такий зразок мати технічну інформацію про товар (партію товару), який закуповується, чи повинен такий зразок мати печатку, або підпис уповноваженої особи, чи повинний такий зразок бути дійсним (чинним) на дату розкриття пропозицій по цій закупівлі, чи це просто повинен бути зразок такого паспорту який має не офіційні показники, тому, яка вимога була зазначена замовником у тендерній документації відповідно так і скаржник надав документи в своїй тендерній пропозиції відповідно до цієї вимоги, і яким чином повинен виглядати такий зразок якщо його форма та вимоги до нього не передбачені замовником як інструкція щодо надання такого документу (інформації) замовником в тендерній документації по цій закупівлі – не встановлено.
В частині 1 статі 23 Закону не передбачено надання технічного документу як зразка такого документу, а чітко вказано, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, тому і скаржником було надано в своїй тендерній пропозиції по цій закупівлі відповідно до частині 1 статі 23 Закону технічну специфікацію, яка містить опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Абзацом другим частини 5 статті 23 Закону зазначено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, замовник торгів повинен керуючись статтею 23 Закону встановлювати в тендерній документації вимогу по наданню в тендерній пропозиції документів технічного характеру в яких повинні бути зафіксовані технічні характеристики (інформація, показники, нормативи, норми, тощо) на товар.
Вимога замовника по наданню зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника, може сприйматися учасником як надання зразка такого документу який вже станом на дату розкриття пропозицій може бути і не дійсним, але мати всю інформацію про характеристики такого товару, що закуповується замовником або дійсним станом на термін дії такого документу, чи взагалі не заповнена, чи заповнена форма документа як зразок паспорту (сертифікату), оскільки замовником ніде не вказано, який повинен бути зразок такого документу.
Виходячи з вищенаведеного, скаржником було виконано вимогу замовника щодо надання зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника шляхом завантаження такого діючого (чинного) документу в складі тендерної пропозиція скаржника, а саме: - Паспорт якості.pdf.
На вимогу пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі скаржником було надано (завантажено):
- інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації завантажений у PDF файлі, назва «2 Технічна специфікація.pdf».
В протокольному рішенні замовник зазначає, що згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції в Технічній пропозиції згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3», а в протоколі сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5» та згідно наданого скаржником Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3».
Відповідно до вимог вказаних в таблиці «Інформація про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі» зазначеної в Додатку 3 тендерної документації по цій закупівлі, учасники повинні при заповненні цієї таблиці вказати показники якості піску:
- насипна густина: не менше - 1 100 кг/м3, але граничний показник - до якого повинна бути насипна густина, замовник в таблиці Додатку 3 тендерній документації не зазначив.
На вимогу замовника вказати насипну густину: не менше - 1 100 кг/м3, скаржником було виконано таку вимогу і зазначено конкретно насипну густину - 1526 кг/м3», яка не була меншою ніж - 1 100 кг/м3, а була більшою.
В протоколі випробувань №0518 від 03.04.2024 року, який було надано скаржником в своїй тендерній прпозиції зазначено середнє значення насипної густини – 1527,5 кг/м3», яке було вираховано з показників: 1526,8 кг/м3 - 1528,2 кг/м3».
При випробуванні кожної партії товару такі показники в паспорті (сертифікаті) або в протоколі випробувань не можуть бути однаковими, а завжди повинні бути різні, оскільки різниця між такими показниками +- 10-20 відсотків.
Якщо аналізувати вимоги Додатку 3 тендерної документації закупівлі то ніде не вказано, що при заповненні стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, скаржником повинно бути зазначено такі показники з протоколу сертифікаційних випробувань або зі зразка Паспорту (сертифікату) якості на товар, а у разі, якщо замовнику не зрозуміла надана скаржником інформація у стовпчику 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, замовник повинен відповідно до пункту 43 Постанови звернутися до скаржника щодо приведення протягом 24 годин його тендерної пропозиції у відповідність якщо така невідповідність по своїй суті не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме найменування товару, марки, моделі тощо, тому, що реальні показники товару вказані у паспорті якості та протоколі сертифікаційних випробувань, які були надані на виконання пунктів 1.2.2. та 1.2.3. Додатку 1 Тендерної документації по цій закупівлі.
Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен відповідати вимогам цього стандарту і застосовуватись відповідно до діючих нормативних документів. Піски для бетонів, що призначені для різних видів будівництва, повинні відповідати додатковим вимогам, які викладені в обов'язковому додатку 3 ГОСТ 26633.
Згідно пункту 4.2 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен характеризуватись такими показниками якості: - зерновим складом; - вмістом пиловидних і глинистих часток, в тому числі глини у грудках; - вмістом органічних домішок; - міцністю (для подрібнених пісків); - значенням сумарної питомої активності природних радіо- нуклідів.
Пунктом 4.3. розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 встановлено, що Підприємсво-виробник повинно мати і надавати споживачеві на його вимогу такі характеристики, що визначені при геологічній розвідці, відповідно до ГОСТ 23845, ГОСТ 24100: - густину зерен піску; - насипну густину та порожнистість; - мінералого петрографічний склад піску, а для піску із відсівів подрібнення - петрографічну характеристику вихідної гірської породи; - хімічний склад; - показник потенційно-реакційної здатності піску, який визначається хімічним методом (при наявності у піску реакційно здатних мінералів і порід); - форму та характер поверхні зерен піску; - питому поверхню зерен піску; - коефіцієнт фільтрації. - 4 - ДСТУ Б В.2.7-32 95
Підпунктом 4.4.1 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що Піски, що випускаються за цим стандартом, повинні мати густину зерен більше 2,0 г/см3 до 2,8 г/см3
Підпунктом 4.4.2 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 передбачено, що насипна густина пісків повинна бути не менше - 1100 кг/м3.
Підпунктом 4.5.1.1 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що як дрібний заповнювач для батонів можуть використовуватись піски з модупем крупності (Мк) від 1,0 до 4 0. 4.5.1.2 Доцільність використання пісків з Мк 1,0 - 1,5, а також з Мк 3 25 - 4,0 визначається після проведення технологічних випробувань і техніко-економічного обгрунтування.
Підпунктом 4.5.1.3 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що наявність зерен розміром від 5,0 мм до 10,0 мм у пісках для бетонів не повинна перевищувати у відсотках за масою: - у рядовому піску - 10; - у піску з відсівів подрібнення - 15; - у збагачених пісках - 5.
Підпунктом 4.5.1.4 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст зерен розміром більш 10,0 мм у пісках всіх видів не повинен перевищувати 0,5% за масою:
Підпунктом 4.5.1.5 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст у піску зерен, що проходять крізь сито N 016, не повинен перевищувати у відсотках за масою: - у пісках рядовому та із відсівів подрібнення 15; - у збагачених пісках 10.
Примітка: в дуже дрібному піску дозволяється прохід крізь сито N 016 до 20% за масою.
Отже, в тендерній документації по цій закупівлі не було вимоги, що учасники повинні вносити інформацію в таблицю з протоколів випробувань або з паспортів (сертифікатів) якості, а була вимога щоб такий показник насипної густини був не менше - 1 100 кг/м3.
Як вважає замовник, невідповідністю в інформації (таблиці Додатку 3 тендерної документації) та/або документах (таблиці Додатку 3 тендерної документації), які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, є показник насипної густини який буцім-то з точки зору замовника повинен був зазначений відповідно до протоколу випробувань та відповідно до зразку паспорту (сертифікату) якості, крім того, така невідповідність не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, тому що ця таблиця передбачена в Додатку 3 тендерної документації є формою для заповнення технічних характеристик запропонованого товару, показники по яким не повинні бути меншими ніж показники, що передбачені у такій таблиці і така невідповідність ні як не призводить до зміни предмета закупівлі, і може бути приведена у відповідність з паспортом (сертифікатом) якості та протоколом сертифікаційних випробувань наданих скаржником у свої тендерній пропозиції у разі надання замовником вимоги скаржнику відповідно до пункту 43 Постанови.
Виходячи з вищенаведеного, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатках 1 та 3 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
3)Зобов’язати замовника скасувати протокольне рішення про відхиленні тендерної пропозиції - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
Додатки:
- Копія ДСТУ Б В. 2.7.-32-95.
- Копія виписки з ЄДРПОУ.
- Копія Статуту скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка АБУ 01.02.2024.pdf 01.10.2024 14:48
- ДСТУ 27-32-95.pdf 01.10.2024 14:48
- скарга київтеплоенерго.pdf 01.10.2024 14:48
- скарга київтеплоенерго.pdf.p7s 01.10.2024 14:48
- 2 Технічна специфікація-3.pdf 01.10.2024 14:49
- Статут.pdf 01.10.2024 14:49
- Протокол випробувань 2024-4.PDF 01.10.2024 14:49
- Паспорт якості-2.pdf 01.10.2024 14:49
- sign.p7s 01.10.2024 14:49
- 1 Технічна пропозиція (1).pdf 02.10.2024 11:00
- рішення від 03.10.2024 №16246.pdf 03.10.2024 17:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.10.2024 №16721.pdf 14.10.2024 14:18
- Рішення від 11.10.2024 №16721.pdf 16.10.2024 12:05
- Пояснення 1421.docx 07.10.2024 16:07
- Пояснення 1421.pdf 07.10.2024 16:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.10.2024 16:04
Дата розгляду скарги:
11.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2024 17:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.10.2024 12:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cb7dfa9075b5491bbc879207885b6bd3
Заголовок пункту скарги:
на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника торгів безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника, вказавши причину: що
- «в Технічній пропозиції скаржника згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3».
Згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції Протоколу сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5».
Згідно наданого Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3.
На вимогу пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі скаржником було надано (завантажено):
- інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації завантажений у PDF файлі, назва «2 Технічна специфікація.pdf».
В протокольному рішенні замовник зазначає, що згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції в Технічній пропозиції згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3», а в протоколі сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5» та згідно наданого скаржником Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3».
Відповідно до вимог вказаних в таблиці «Інформація про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі» зазначеної в Додатку 3 тендерної документації по цій закупівлі, учасники повинні при заповненні цієї таблиці вказати показники якості піску:
- насипна густина: не менше - 1 100 кг/м3, але граничний показник - до якого повинна бути насипна густина, замовник в таблиці Додатку 3 тендерній документації не зазначив.
На вимогу замовника вказати насипну густину: не менше - 1 100 кг/м3, скаржником було виконано таку вимогу і зазначено конкретно насипну густину - 1526 кг/м3», яка не була меншою ніж - 1 100 кг/м3, а була більшою.
В протоколі випробувань №0518 від 03.04.2024 року, який було надано скаржником в своїй тендерній прпозиції зазначено середнє значення насипної густини – 1527,5 кг/м3», яке було вираховано з показників: 1526,8 кг/м3 - 1528,2 кг/м3».
При випробуванні кожної партії товару такі показники в паспорті (сертифікаті) або в протоколі випробувань не можуть бути однаковими, а завжди повинні бути різні, оскільки різниця між такими показниками +- 10-20 відсотків.
Якщо аналізувати вимоги Додатку 3 тендерної документації закупівлі то ніде не вказано, що при заповненні стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, скаржником повинно бути зазначено такі показники з протоколу сертифікаційних випробувань або зі зразка Паспорту (сертифікату) якості на товар, а у разі, якщо замовнику не зрозуміла надана скаржником інформація у стовпчику 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, замовник повинен відповідно до пункту 43 Постанови звернутися до скаржника щодо приведення протягом 24 годин його тендерної пропозиції у відповідність якщо така невідповідність по своїй суті не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме найменування товару, марки, моделі тощо, тому, що реальні показники товару вказані у паспорті якості та протоколі сертифікаційних випробувань, які були надані на виконання пунктів 1.2.2. та 1.2.3. Додатку 1 Тендерної документації по цій закупівлі.
Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен відповідати вимогам цього стандарту і застосовуватись відповідно до діючих нормативних документів. Піски для бетонів, що призначені для різних видів будівництва, повинні відповідати додатковим вимогам, які викладені в обов'язковому додатку 3 ГОСТ 26633.
Згідно пункту 4.2 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен характеризуватись такими показниками якості: - зерновим складом; - вмістом пиловидних і глинистих часток, в тому числі глини у грудках; - вмістом органічних домішок; - міцністю (для подрібнених пісків); - значенням сумарної питомої активності природних радіо- нуклідів.
Пунктом 4.3. розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 встановлено, що Підприємсво-виробник повинно мати і надавати споживачеві на його вимогу такі характеристики, що визначені при геологічній розвідці, відповідно до ГОСТ 23845, ГОСТ 24100: - густину зерен піску; - насипну густину та порожнистість; - мінералого петрографічний склад піску, а для піску із відсівів подрібнення - петрографічну характеристику вихідної гірської породи; - хімічний склад; - показник потенційно-реакційної здатності піску, який визначається хімічним методом (при наявності у піску реакційно здатних мінералів і порід); - форму та характер поверхні зерен піску; - питому поверхню зерен піску; - коефіцієнт фільтрації. - 4 - ДСТУ Б В.2.7-32 95
Підпунктом 4.4.1 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що Піски, що випускаються за цим стандартом, повинні мати густину зерен більше 2,0 г/см3 до 2,8 г/см3
Підпунктом 4.4.2 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 передбачено, що насипна густина пісків повинна бути не менше - 1100 кг/м3.
Підпунктом 4.5.1.1 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що як дрібний заповнювач для батонів можуть використовуватись піски з модупем крупності (Мк) від 1,0 до 4 0. 4.5.1.2 Доцільність використання пісків з Мк 1,0 - 1,5, а також з Мк 3 25 - 4,0 визначається після проведення технологічних випробувань і техніко-економічного обгрунтування.
Підпунктом 4.5.1.3 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що наявність зерен розміром від 5,0 мм до 10,0 мм у пісках для бетонів не повинна перевищувати у відсотках за масою: - у рядовому піску - 10; - у піску з відсівів подрібнення - 15; - у збагачених пісках - 5.
Підпунктом 4.5.1.4 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст зерен розміром більш 10,0 мм у пісках всіх видів не повинен перевищувати 0,5% за масою:
Підпунктом 4.5.1.5 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст у піску зерен, що проходять крізь сито N 016, не повинен перевищувати у відсотках за масою: - у пісках рядовому та із відсівів подрібнення 15; - у збагачених пісках 10.
Примітка: в дуже дрібному піску дозволяється прохід крізь сито N 016 до 20% за масою.
Отже, в тендерній документації по цій закупівлі не було вимоги, що учасники повинні вносити інформацію в таблицю з протоколів випробувань або з паспортів (сертифікатів) якості, а була вимога щоб такий показник насипної густини був не менше - 1 100 кг/м3.
Як вважає замовник, невідповідністю в інформації (таблиці Додатку 3 тендерної документації) та/або документах (таблиці Додатку 3 тендерної документації), які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, є показник насипної густини який буцім-то з точки зору замовника повинен був зазначений відповідно до протоколу випробувань та відповідно до зразку паспорту (сертифікату) якості, крім того, така невідповідність не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, тому що ця таблиця передбачена в Додатку 3 тендерної документації є формою для заповнення технічних характеристик запропонованого товару, показники по яким не повинні бути меншими ніж показники, що передбачені у такій таблиці і така невідповідність ні як не призводить до зміни предмета закупівлі, і може бути приведена у відповідність з паспортом (сертифікатом) якості та протоколом сертифікаційних випробувань наданих скаржником у свої тендерній пропозиції у разі надання замовником вимоги скаржнику відповідно до пункту 43 Постанови.
Виходячи з вищенаведеного, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатках 1 та 3 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
- «в Технічній пропозиції скаржника згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3».
Згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції Протоколу сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5».
Згідно наданого Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3.
На вимогу пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі скаржником було надано (завантажено):
- інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації завантажений у PDF файлі, назва «2 Технічна специфікація.pdf».
В протокольному рішенні замовник зазначає, що згідно наданого скаржником у складі своєї тендерної пропозиції в Технічній пропозиції згідно стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару*** вказано: «Показники якості піску, насипна густина: 1526 кг/м3», а в протоколі сертифікаційних випробувань піску №0518 від 03 квітня 2024 (Загальні вимоги) вказано: «Насипна густина, кг/м3, середнє значення: 1527,5» та згідно наданого скаржником Паспорту на пісок щільний природний для дорожніх робіт вказано: «Насипна густина: 1527,5 кг/м3».
Відповідно до вимог вказаних в таблиці «Інформація про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі» зазначеної в Додатку 3 тендерної документації по цій закупівлі, учасники повинні при заповненні цієї таблиці вказати показники якості піску:
- насипна густина: не менше - 1 100 кг/м3, але граничний показник - до якого повинна бути насипна густина, замовник в таблиці Додатку 3 тендерній документації не зазначив.
На вимогу замовника вказати насипну густину: не менше - 1 100 кг/м3, скаржником було виконано таку вимогу і зазначено конкретно насипну густину - 1526 кг/м3», яка не була меншою ніж - 1 100 кг/м3, а була більшою.
В протоколі випробувань №0518 від 03.04.2024 року, який було надано скаржником в своїй тендерній прпозиції зазначено середнє значення насипної густини – 1527,5 кг/м3», яке було вираховано з показників: 1526,8 кг/м3 - 1528,2 кг/м3».
При випробуванні кожної партії товару такі показники в паспорті (сертифікаті) або в протоколі випробувань не можуть бути однаковими, а завжди повинні бути різні, оскільки різниця між такими показниками +- 10-20 відсотків.
Якщо аналізувати вимоги Додатку 3 тендерної документації закупівлі то ніде не вказано, що при заповненні стовпчика 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, скаржником повинно бути зазначено такі показники з протоколу сертифікаційних випробувань або зі зразка Паспорту (сертифікату) якості на товар, а у разі, якщо замовнику не зрозуміла надана скаржником інформація у стовпчику 5 Технічний опис та/або характеристики товару***технічної пропозиції, замовник повинен відповідно до пункту 43 Постанови звернутися до скаржника щодо приведення протягом 24 годин його тендерної пропозиції у відповідність якщо така невідповідність по своїй суті не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме найменування товару, марки, моделі тощо, тому, що реальні показники товару вказані у паспорті якості та протоколі сертифікаційних випробувань, які були надані на виконання пунктів 1.2.2. та 1.2.3. Додатку 1 Тендерної документації по цій закупівлі.
Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен відповідати вимогам цього стандарту і застосовуватись відповідно до діючих нормативних документів. Піски для бетонів, що призначені для різних видів будівництва, повинні відповідати додатковим вимогам, які викладені в обов'язковому додатку 3 ГОСТ 26633.
Згідно пункту 4.2 розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 Пісок повинен характеризуватись такими показниками якості: - зерновим складом; - вмістом пиловидних і глинистих часток, в тому числі глини у грудках; - вмістом органічних домішок; - міцністю (для подрібнених пісків); - значенням сумарної питомої активності природних радіо- нуклідів.
Пунктом 4.3. розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 встановлено, що Підприємсво-виробник повинно мати і надавати споживачеві на його вимогу такі характеристики, що визначені при геологічній розвідці, відповідно до ГОСТ 23845, ГОСТ 24100: - густину зерен піску; - насипну густину та порожнистість; - мінералого петрографічний склад піску, а для піску із відсівів подрібнення - петрографічну характеристику вихідної гірської породи; - хімічний склад; - показник потенційно-реакційної здатності піску, який визначається хімічним методом (при наявності у піску реакційно здатних мінералів і порід); - форму та характер поверхні зерен піску; - питому поверхню зерен піску; - коефіцієнт фільтрації. - 4 - ДСТУ Б В.2.7-32 95
Підпунктом 4.4.1 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що Піски, що випускаються за цим стандартом, повинні мати густину зерен більше 2,0 г/см3 до 2,8 г/см3
Підпунктом 4.4.2 пункту 4.4 «Густина» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 передбачено, що насипна густина пісків повинна бути не менше - 1100 кг/м3.
Підпунктом 4.5.1.1 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що як дрібний заповнювач для батонів можуть використовуватись піски з модупем крупності (Мк) від 1,0 до 4 0. 4.5.1.2 Доцільність використання пісків з Мк 1,0 - 1,5, а також з Мк 3 25 - 4,0 визначається після проведення технологічних випробувань і техніко-економічного обгрунтування.
Підпунктом 4.5.1.3 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що наявність зерен розміром від 5,0 мм до 10,0 мм у пісках для бетонів не повинна перевищувати у відсотках за масою: - у рядовому піску - 10; - у піску з відсівів подрібнення - 15; - у збагачених пісках - 5.
Підпунктом 4.5.1.4 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст зерен розміром більш 10,0 мм у пісках всіх видів не повинен перевищувати 0,5% за масою:
Підпунктом 4.5.1.5 підпункту 4.5.1 «Піски для бетонів» пункту 4.5 «Зерновий склад» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В. 2.7.-32-95 заначено, що вміст у піску зерен, що проходять крізь сито N 016, не повинен перевищувати у відсотках за масою: - у пісках рядовому та із відсівів подрібнення 15; - у збагачених пісках 10.
Примітка: в дуже дрібному піску дозволяється прохід крізь сито N 016 до 20% за масою.
Отже, в тендерній документації по цій закупівлі не було вимоги, що учасники повинні вносити інформацію в таблицю з протоколів випробувань або з паспортів (сертифікатів) якості, а була вимога щоб такий показник насипної густини був не менше - 1 100 кг/м3.
Як вважає замовник, невідповідністю в інформації (таблиці Додатку 3 тендерної документації) та/або документах (таблиці Додатку 3 тендерної документації), які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, є показник насипної густини який буцім-то з точки зору замовника повинен був зазначений відповідно до протоколу випробувань та відповідно до зразку паспорту (сертифікату) якості, крім того, така невідповідність не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, тому що ця таблиця передбачена в Додатку 3 тендерної документації є формою для заповнення технічних характеристик запропонованого товару, показники по яким не повинні бути меншими ніж показники, що передбачені у такій таблиці і така невідповідність ні як не призводить до зміни предмета закупівлі, і може бути приведена у відповідність з паспортом (сертифікатом) якості та протоколом сертифікаційних випробувань наданих скаржником у свої тендерній пропозиції у разі надання замовником вимоги скаржнику відповідно до пункту 43 Постанови.
Виходячи з вищенаведеного, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатках 1 та 3 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
×
-
Назва доказу:
технічна специфікація
-
Повʼязаний документ:
2 Технічна специфікація-3.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія ДСТУ Б В. 2.7.-32-95.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 27-32-95.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Визнати факт порушення замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345). Зобов’язати замовника скасувати протокольне рішення про відхиленні тендерної пропозиції - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e51a01f5fdbc4023917a306e5421e05f
Заголовок пункту скарги:
на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В абзаці 3 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі зазначено, що Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у п.47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації відповідно до Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції викладеному у Додатку 1 до тендерної документації.
У Додатку 1 до тендерної документації зазначений такий перелік документів та інформації, які повинні бути надані у складі тендерної пропозиції скаржника, а саме:
- 1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- 1.1. Документами(-ом), що підтверджують(є) повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення та/або довіреністю та/або дорученням та/або іншим документом; у разі якщо підписант є керівником або особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, документальне підтвердження повноважень не вимагається; у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- 1.2. Документами, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі:
- 1.2.1. Технічною пропозицією за формою Додатку 4 до цієї тендерної документації.
- 1.2.2. Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією.
- 1.2.3. Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника.
- 1.2.4. Паспорт радіаційної якості або радіаційний сертифікат відповідно до НРБУ-97 з результатами вимірювань: К-40, Th-232, Ra-226 та величиною ефективної питомої активності природних радіонуклідів Аеф≤370 Бк*кг-1, виданий акредитованою лабораторією.
1.2.5. Для не виробників товару: договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора (представника, дилера), або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником.
1.3. Решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані Учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Також, відповідно до пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі було передбачено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» надається згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації.
Скаржником в своїй тендерній пропозиції було надано усі документи та інформацію, яка вимагалася Додатками 1, 3 та Розділом 3 ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі, а саме:
На вимогу пунктів 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 до тендерної документації, скаржником було надано (завантажено):
- Протокол сертифікаційних випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF».
- Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf.
Постає питання, чому уповноважена особа замовника при розгляді тендерної пропозиції скаржника, не звернула увагу на завантажені документи тендерної пропозиції, які вимагалися пунктами 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 тендерної документації: - Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF» та Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf., оскільки посилання на Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року та на Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника було зазначено в протокольному рішенні при відхиленні тендерної пропозиції скаржника.
Просимо Комісію звернути увагу, що замовником вимагалося надання Зразку паспорту (сертифікату) якості від виробника, але при цьому замовником не було чітко конкретизовано який саме повинен бути зразок такого паспорту, або його форма, чи повинен він мати слово - «ЗРАЗОК» чи повинен такий зразок мати технічну інформацію про товар (партію товару), який закуповується, чи повинен такий зразок мати печатку, або підпис уповноваженої особи, чи повинний такий зразок бути дійсним (чинним) на дату розкриття пропозицій по цій закупівлі, чи це просто повинен бути зразок такого паспорту який має не офіційні показники, тому, яка вимога була зазначена замовником у тендерній документації відповідно так і скаржник надав документи в своїй тендерній пропозиції відповідно до цієї вимоги, і яким чином повинен виглядати такий зразок якщо його форма та вимоги до нього не передбачені замовником як інструкція щодо надання такого документу (інформації) замовником в тендерній документації по цій закупівлі – не встановлено.
В частині 1 статі 23 Закону не передбачено надання технічного документу як зразка такого документу, а чітко вказано, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, тому і скаржником було надано в своїй тендерній пропозиції по цій закупівлі відповідно до частині 1 статі 23 Закону технічну специфікацію, яка містить опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Абзацом другим частини 5 статті 23 Закону зазначено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, замовник торгів повинен керуючись статтею 23 Закону встановлювати в тендерній документації вимогу по наданню в тендерній пропозиції документів технічного характеру в яких повинні бути зафіксовані технічні характеристики (інформація, показники, нормативи, норми, тощо) на товар.
Вимога замовника по наданню зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника, може сприйматися учасником як надання зразка такого документу який вже станом на дату розкриття пропозицій може бути і не дійсним, але мати всю інформацію про характеристики такого товару, що закуповується замовником або дійсним станом на термін дії такого документу, чи взагалі не заповнена, чи заповнена форма документа як зразок паспорту (сертифікату), оскільки замовником ніде не вказано, який повинен бути зразок такого документу.
Виходячи з вищенаведеного, скаржником було виконано вимогу замовника щодо надання зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника шляхом завантаження такого діючого (чинного) документу в складі тендерної пропозиція скаржника, а саме: - Паспорт якості.pdf.
У Додатку 1 до тендерної документації зазначений такий перелік документів та інформації, які повинні бути надані у складі тендерної пропозиції скаржника, а саме:
- 1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- 1.1. Документами(-ом), що підтверджують(є) повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення та/або довіреністю та/або дорученням та/або іншим документом; у разі якщо підписант є керівником або особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, документальне підтвердження повноважень не вимагається; у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- 1.2. Документами, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі:
- 1.2.1. Технічною пропозицією за формою Додатку 4 до цієї тендерної документації.
- 1.2.2. Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією.
- 1.2.3. Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника.
- 1.2.4. Паспорт радіаційної якості або радіаційний сертифікат відповідно до НРБУ-97 з результатами вимірювань: К-40, Th-232, Ra-226 та величиною ефективної питомої активності природних радіонуклідів Аеф≤370 Бк*кг-1, виданий акредитованою лабораторією.
1.2.5. Для не виробників товару: договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора (представника, дилера), або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником.
1.3. Решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані Учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Також, відповідно до пункту 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі було передбачено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» надається згідно з Додатком 3 «Технічна специфікація» до цієї тендерної документації.
Скаржником в своїй тендерній пропозиції було надано усі документи та інформацію, яка вимагалася Додатками 1, 3 та Розділом 3 ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації по цій закупівлі, а саме:
На вимогу пунктів 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 до тендерної документації, скаржником було надано (завантажено):
- Протокол сертифікаційних випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF».
- Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf.
Постає питання, чому уповноважена особа замовника при розгляді тендерної пропозиції скаржника, не звернула увагу на завантажені документи тендерної пропозиції, які вимагалися пунктами 1.2.2 та 1.2.3 Додатку 1 тендерної документації: - Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року завантажений у PDF файлі назва – «Протокол випробувань 2024.PDF» та Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника, завантажений у PDF файлі, назва - Паспорт якості.pdf., оскільки посилання на Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією №0518 від 03.04.2024 року та на Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника було зазначено в протокольному рішенні при відхиленні тендерної пропозиції скаржника.
Просимо Комісію звернути увагу, що замовником вимагалося надання Зразку паспорту (сертифікату) якості від виробника, але при цьому замовником не було чітко конкретизовано який саме повинен бути зразок такого паспорту, або його форма, чи повинен він мати слово - «ЗРАЗОК» чи повинен такий зразок мати технічну інформацію про товар (партію товару), який закуповується, чи повинен такий зразок мати печатку, або підпис уповноваженої особи, чи повинний такий зразок бути дійсним (чинним) на дату розкриття пропозицій по цій закупівлі, чи це просто повинен бути зразок такого паспорту який має не офіційні показники, тому, яка вимога була зазначена замовником у тендерній документації відповідно так і скаржник надав документи в своїй тендерній пропозиції відповідно до цієї вимоги, і яким чином повинен виглядати такий зразок якщо його форма та вимоги до нього не передбачені замовником як інструкція щодо надання такого документу (інформації) замовником в тендерній документації по цій закупівлі – не встановлено.
В частині 1 статі 23 Закону не передбачено надання технічного документу як зразка такого документу, а чітко вказано, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, тому і скаржником було надано в своїй тендерній пропозиції по цій закупівлі відповідно до частині 1 статі 23 Закону технічну специфікацію, яка містить опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Абзацом другим частини 5 статті 23 Закону зазначено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, замовник торгів повинен керуючись статтею 23 Закону встановлювати в тендерній документації вимогу по наданню в тендерній пропозиції документів технічного характеру в яких повинні бути зафіксовані технічні характеристики (інформація, показники, нормативи, норми, тощо) на товар.
Вимога замовника по наданню зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника, може сприйматися учасником як надання зразка такого документу який вже станом на дату розкриття пропозицій може бути і не дійсним, але мати всю інформацію про характеристики такого товару, що закуповується замовником або дійсним станом на термін дії такого документу, чи взагалі не заповнена, чи заповнена форма документа як зразок паспорту (сертифікату), оскільки замовником ніде не вказано, який повинен бути зразок такого документу.
Виходячи з вищенаведеного, скаржником було виконано вимогу замовника щодо надання зразка паспорту (сертифікату) якості від виробника шляхом завантаження такого діючого (чинного) документу в складі тендерної пропозиція скаржника, а саме: - Паспорт якості.pdf.
×
-
Назва доказу:
протокол випробувань
-
Повʼязаний документ:
Протокол випробувань 2024-4.PDF
-
-
Назва доказу:
паспорт якості
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості-2.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Визнати факт порушення замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345). Зобов’язати замовника скасувати протокольне рішення про відхиленні тендерної пропозиції - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).