• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Світильник операційний пересувний (Світильник операційний*)

* В розумінні постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447 «Про затвердження переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану» (зі змінами)

Завершена

900 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2024 08:10 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 22ef283464504bb0a16fcfa93c0c2e8a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-20-000105-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2024 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.09.2024 15:26
Дата виконання рішення Замовником: 18.09.2024 07:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнято до виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.09.2024 № 15214 стосовно скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a223ee141b7148fd84a15dfa1694802f
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 20.08.2024 року була оголошена закупівля товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: Операційний світильник ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 12282 Операційний світильник Світильник операційний пересувний (Світильник операційний*)ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 12282 Операційний світильник.
Очікувана вартість закупівлі становить 900 000,00 грн без ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - 28.08.2024 10:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 29.08.2024 12:43, прийняли участь наступні учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК»– остаточна пропозиція – 798 000,00 грн без ПДВ;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МК ВІКТОРІ» – остаточна пропозиція - 819 000,00 грн без ПДВ.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» проте згідно протоколу №19-24/т вс/3 від 29 серпня 2024 року уповноваженої замовником особи Військово-медичного клінічного центру Центрального регіону вирішив відхилити Учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
З цього приводу зазначаємо наступне:
1) Щодо цінової пропозиції:
Згідно Розділу 5 Оцінка тендерної пропозиції: До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Також, згідно п. 2 Форми «Пропозиція»: Ціни вказуються за товар з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені та виводиться загальна вартість. Ті статті, по яких учасник не вказав витрати, не підлягають оплаті Замовником після їх виконання. Вважається, що вони включений в ціну товару. Остаточно виводиться ціна тендерної пропозиції з урахуванням усіх товарів, наведених у технічному завданні.
Замовник поставив на майданчику критерій «без ПДВ», а згідно з вимогами тендерної документації встановлено, що до оцінки приймається сума з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ. Таким чином, закупівля містила невідповідності, в тендерній документації та умовах на тендерному майданчику.
Всупереч інформації, зазначеної замовником в інформації про відхилення, Тендерна документація не містить окремих вимог щодо надання форми цінової пропозиції без урахування ПДВ.
Таблиця містить колонку для заповнення ціни за одиницю (грн з ПДВ), Всього з ПДВ та ПДВ.

Звертаємо увагу, що Скаржник в електронній системі закупівель зазначив достовірну вартість запропонованого товару - 879 999,30 без ПДВ та за результатами аукціону:
Слід зазначити про те, що згідно із абзацом 2 пункту 3 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» №1082 від 11.06.2020: У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.

Крім того, відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

За таких умов, враховуючи норми пункту 40 Особливостей, учасник процедури закупівлі протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей може виправити невідповідності в будь-якій інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (в тому числі відсутність таких інформації та/або документів), крім випадків:
1) відсутності забезпечення тендерної пропозиції;
2) відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
3) коли виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що форма «ПРОПОЗИЦІЇ» не стосується ні забезпечення тендерної пропозиції, ні інформації та та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації.
З огляду на викладене, якщо у формі цінової пропозиції було допущено яку-небудь невідповідність під час заповнення/оформлення цінової пропозиції, він повинен був звернутись до скаржника з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Разом з тим, не надавши скаржнику можливість виправити наведені вище (на думку Замовника) невідповідності, Замовник порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.

2) Щодо технічної документації:
Замовник в протокольному рішенні зазначає, що технічний паспорт який наданий у складі тендерної пропозиції Скаржника не передбачає більшу кількість сторінок, печатки, а також іншу інформацію (згідно Протоколу). Проте, ні Тендерна документація, ні Додаток 3 Технічне завдання не передбачають наявність в технічному документації інформації, про яку зазначає Замовник.
Відповідність технічних характеристик запропонованого Учасником товару вимогам технічного завдання повинна бути обов’язково підтверджена технічним документом виробника (експлуатаційної документації: настанови з експлуатації або інструкції, або технічного опису чи технічних умов, або інших документів українською або російською мовами), в якому міститься ця інформація, з наданням копії документів.
Щодо печаток постачальника хочемо звернути увагу, що на кожен документ, який надано в тендерній пропозиції накладено кваліфікований електронний підпис учасника.

Замовник прописує в протоколі, що в наданому технічному паспорті зазначені характеристики, які дійсно відповідають вимогам МТВ предмету закупівлі, проте дискваліфікує Скаржника через видумані підстави, чим створює абсурдну ситуацію.

Вважаємо, що замовник необґрунтовано відхилив ТОВ «НЕЙРОТЕК» із вищенаведеної підстави оскільки технічний паспорт це документ, який містить детальну інформацію про технічні характеристики, параметри, функціональні можливості товару, та не являється інструкцією.


3) Щодо технічних характеристик згідно сайту виробника:

Тендерна документація та Додаток 3 до неї не містить додаткових вимог щодо надання учасниками в складі пропозиції інших документів (брошури, схеми, тощо), якими необхідно підтвердити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, крім тих, що передбачені Додатком №3 до Тендерної документації. Також, Тендерна документація Замовника не містить окремих вимог щодо необхідності підтверджувати медико-технічні характеристики запропонованого учасником товару інформацією з мережі Інтернет, зокрема з офіційних сайтів виробників.
Крім того, акцентуємо увагу, що Виробник та/або його уповноважений представник на власних веб-сайтах мережі Інтернет розміщують виключно ту інформацію щодо технічних характеристик обладнання, яку вважають за потрібне. Таким чином, ознайомитись з повною інформацією щодо технічних, якісних та кількісних характеристик обладнання можливо за допомогою технічного документу (інструкція з експлуатації, технічний паспорт, технічний опис та інш.).
Аналогічна позиція викладена в рішенні №12049-р/пк-пз від 03.08.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 42 Особливостей для підтвердження інформації наданої учасником Замовник має право звернутись із відповідним запитом до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.»
Звертаємо увагу, що жодних додаткових доказів щодо звернення та підтвердження від органів державної влади, підприємств, установ, організацій, що дана інформація яка зазначена ТОВ «НЕЙРОТЕК» є недостовірною, Замовником не надано.

З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.

Виходячи з вищенаведеного, Скаржник надав весь перелік документів щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням вимог, які передбаченні в Тендерній документації та додатках до неї.
Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обґрунтовано інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника. З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення №19-24/т вс/3 від 29 серпня 2024 року про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» порушують законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення беззаперечно порушує права Скаржника, який, виконавши всі вимоги тендерної документації Замовника, надавши всі необхідні документи, оформивши належним чином свою тендерну пропозицію, запропонувавши економічно вигідну ціну, очікував визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару. Однак, внаслідок неправомірного рішення Замовника, сплативши грошові кошти за участь у спірній закупівлі, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Скаржник зазначає, що його право безсумнівно істотно порушене, так як Замовник не мав підстав для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно, враховуючи, що основною метою підприємницької діяльності Скаржника є отримання прибутку, такими діями Замовник порушив права Скаржника, його легітимні очікування отримати прибуток внаслідок обрання його переможцем у закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника